Pcos en menstrueren na de bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by ecl, Mar 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Dames gek he hoe je lichaam ineens weer andere dingen gaat doen. Ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat.

Sibje klinkt goed meis!

Puck hhmm dat is jammer, zou fijn zijn als het zich weer netje herpakt!

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier nog een PCOS meid :)

Ik ben op 5 november van mijn dochter bevallen en werd na 4 maanden uit mezelf ongesteld. Ik wilde eigelijk weer gaan beginnen met OAC maar iets in me zei dat ik moest wachten tot me lijf weer op orde was. En nu ben ik gewoon al 3 keer op tijd ongesteld geworden. Exact om de 28 dagen! En nog beter ik heb een eisprong uit mezelf!! :$ dat terwijl ik met veel moeite na Clomid en Puregon en Pregnyl na 2 jaar zwanger was... Het lijkt me of mn lichaam een reset heeft gehad, geen migraine meer, eisprong, ongesteld, het moet niet gekker worden;)

Nu gebruiken we behalve condooms geen anticonceptie, ik laat mn lijf lekker met rust tot de volgende zwangerschap!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb ook pco gehad. Ben van Eva zwanger geworden na een leo behandeling (clomid werkte niet voldoende). Ik heb 14 maanden borstvoeding gegeven, maar werd na 8 maanden ongesteld! Was na het stoppen met de pil nog nooit gebeurd. Wij hebben nooit anticonceptie gebruikt in de tussentijd, een nieuw kindje was welkom. Na 5 maanden was ik zwanger (3e cyclus, had cyclussen rond de 45 dagen), dat werd een miskraam. Weer 5 maanden (3e cyclus weer) was ik weer zwanger en dat is nu Lisa :). Ik heb geen idee wat mijn lichaam nu doet wat pco betreft, ik heb na 5 weken een spiraaltje genomen aangezien ons gezin compleet is.

4. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook PCOS en met behulp van Clomid zwanger geworden. Ruim 2 maanden geleden bevallen maar nog niet ongesteld.. We wachten maar weer af.

5. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hier inmiddels eindelijk ongesteld geworden na 86 dagen :$
    Zit nu op dag 11 van cyclus 2 na bevalling...zal mij benieuwen wat het deze keer gaat doen ;)
    (zou mooi zijn als het net als bij sommige dames uiteindelijk weer 'normaler' wordt)

6. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Vandaag ongesteld geworden, morgen is het 11 wkn geleden dat ik bevallen ben!
    Ben er gewoon blij mee haha.

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb/ had ook PCO. Via Clomid zwanger geworden van onze tweeling. Vrij snel daarna weer begonnen met de pil. Nu 3 jaar later ben ik weer gestopt met de pil. En mijn hele cyclus is normaal. Normale eisprong en netjes binnen 30 dagen ongesteld. Iemand schreef dat het niet over kan gaan maar ik ben nu bijna een half jaar gestopt en het ziet er normaal uit.

8. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hihi dat had ik nou ook :D

9. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Jada; dat geeft de mens hoop! Lees graag zulke verhalen :)

10. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    gevonden :) was al aantal dagen aan t dubben zelf een topic te openen

hier nog een pco'er
    en helaas (gelukkig) lees ik hier bij niemand dat het verergert is

ik ben zwanger geworden van ons meis na 100mg clomid en van ons zoontje na 125 (dit was op mijn verzoek omdat ik niet meteen naar de 150 wilde voelde als zon eindstreep zeg maar)

ons manneke is nu 13 mnd
    zon 6 wk na de bevalling werd ik netjes ongesteld, ik zou aan de minipil gaan maar tussentijd kwam uit dat ik een trombosebeen had dus gewacht (3mnd wachten)

in eertste instantie leek t netjes te gaan ik was al helemaal blij

maar al snel ging ik om de 2 wk vloeien en dit ging zo maar door, in aug/sep een enorm lange cyclus gehad 85 dg
    en toen begon de ellende ik werd ongi, maar ipv minder werd t alleen erger ondanks de BV en de minipil
    dit begon in okt, tussendoor 2/3 dagjes niets en toen kwam t nog erger terug en dit stopte niet meer
    de week voor oud en nieuw liep ik zo erg leeg....maandverband was niet voldoende ik heb letterlijk luiers gedragen :)
    mn eigen ha op vakantie de vervanger moest ik al niet laat staan met dat probleem dus direct de gyn gebeld, die heeft meteen een zware kuur bloedstollingstabletten voorgeschreven ook aan de ijzertabletten
    ik aan begonnen ik was er hondsberoerd van maar t hielp niet
    week erna controle
    gewone echo kon ie bijna niets zien zo vol bloe, waterecho gemaakt
    hieruit was duidelijk dat t slijmvlies absurd dik was en dat ie nog wat zag wat er niet hoorde maar dat was niet duidelijk
    in jan een hysteroscopie gehad, gedeeltelijk gecurreteerd (ik was onder plaatselijke verdoving)
    en poliep achtig weefsel verwijderd
    daarna aan de primoluut gevolg door orgametril
    om t zo onder de duim te krijgen
    maar helaas....... t hielp niets
    ik bleef leeglopen,
    in febr onder gehele narcose, gehele curretage en kweekjes afgenomen
    dat heeft een wk geholpen en toen was t weer feest paar weken later controle en gesprek, uit de kweekjes kwam dat t oestrogeen waarde extreem hoog is, dit word door de cystes veroorzaakt
    niet alle medicatie kon ivm de BV en dat wilde ik er niet voor opgeven ik heb en nog zo hard ervoor geknokt omdat t door die hormoonellende echt knokken is tegen de productie dippen en ivm gezondheid van ons manneke wil ik t er echt niet voor opgeven ben al zover gekomen
    dus besproken spiraal te proberen
    9 mrt een spiraal geplaatst gekregen in de hoop dat......
    ook controle van gehad en hij zit goed
    maar...... t vloeien is wel minder
    en even leek t erop zn werk te gaan doen werd nog minder aantal keren weg geweest, ondertussen worden de aantal dag van niet vloeien weer minder en t wordt ook weer steeds meer

morgen heb ik weer controle en gsprek, en ik weet t gewoon echt niet meer

verder zijn de pco klachten in alle opzichten alleen maar verergerd(en pijnlijker geworden), was na ons dochtertje al, maar nu helemaal

11. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Nog een PCO"tje,

Na een pilgebruik van 13 jaar gestopt, zonder enige menstratie.Had dus helemaal geen cyclus meer.
    Al met al na 7 mnd doorgestuurd daar nog eens maanden in de MMM en na 15 maanden doormiddel van het spuiten menopur/Pregnyl zwanger van een prachtig mooi Manneke van nu alweer 1 jaar oud.

Maar wat er eerst nooit geweest is, is er nu wel weer. Zie onder Banner dat is na mijn bevalling. NOg erg onregelmatig maar iedere cyclus is een cylcus;)

En proberen nu ff zelf voor een Brusje voor Milan. Nu 3 mnd bezig zonder resultaat,maar we blijven hoop houden.

12. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Update: Na de eerst 'monster'cyclus van 86 dagen, ben ik nu na 27 dagen ongesteld geworden :O Wist niet wat me overkwam...
    Nog nooit zo'n korte cyclus gehad. Hoop dat ik met een beetje mazzel ook tot de dames zal gaan behoren bij wie het na de bevalling enigszins hersteld...

13. ecl

ecl Niet meer actief

Kellox joehoe dat is een mooie cyclus! Zal voor je duimen dat het zo door blijft gaan.

Dames heel interesant hoe het bij de ene weer terug gaat als vanouds en bij andere het ineens 180 grade draait.

Hier nog geen ongie, laatste was vorige maand de 25ste(volgensmij). Dus zal nog wel tot eind mei of begin juni moeten wachten als het uberhaupt gaat komen.

Share This Page