Mirena of implanon?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lt20, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo...

Wat zijn jullie ervaringen met de Mirena/ implanon?

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb zelf implanon gehad en was er super tevreden over,heb wel door een ervaren gyn laten zetten,je moet wel via ha een recept krijgen en ophalen bij de apotheek.en betalen kostte 140 euro maar kreeg 50 vergoed van verzekering.
    ideaal blijft 3 jaar zitten en je heb er geen omkijken na
    inbrengen en verwijderen vond ik niks voorstellen
    succes met je keuze

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan. Ik kreeg hem volledig vergoed. Heb m nu 5 maanden, zetten was een eitje en word niet meer ongi. Maar laat m inderdaad wel door een gyn zetten!

Mirena heb ik twee geprobeerd maar wat deed dat een pijn zeg! Ik beval liever!

4. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Ik heb nu een 2 jaar mirena en ben super tevreden heb nu sinds kort ook geen menstruatie meer en nergens last van!
    Het plaatsen voel je wel maar na paar uurtjes rusten thuis is dat snel vergeten!
    Verwijderen is nog minder daar moet de HA of Gyn maar aan draadjes trekken en het kan eruit;)!
    Veel succes

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    mirena gehad, vond ik geweldig bijna 3jaar gehad en niet ongesteld geworden, alleen net na het zetten wat kramp en een paar druppels bloedverlies.verder nooit problemen mee gehad.
    spiraaltje werd bij mij geheel vergoed.
    na het eruit halenw as ik binnen 4maanden zwanger

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik lees ook even mee , zit ook te twijffelen wat ik neem, heb volgende week een afspraak bij de ha.

kwamen jullie veel kilos aan van de mirena of implanon?

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mirena zetten was geen probleem, verwijderen ook niet. Maar de 8 maanden dat ik dat ding had was een ramp. Hier dus niet zulke beste ervaringen..

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik ben niks aangekomen door de implanon toen der tijd ook niet van de pil die ik jaren ervoor heb geslikt

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hoe gaat dat trouwens precies met dat vergoeden?

Moet ik naar de ha gaan om een recept te halen en dan naar de apotheek en daar eerst alles voorschieten of schiet de verzekering het voor en krijg je een acceptgiro of word de vergoeding er direct vanaf gehouden en moet je het resterende bedrag direct betalen bij de apotheek?

Ik ben afgelopen week voor het eerst ongi geworden na de bevalling en wil binnenkort gaan kijken voor een mirena

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik moest de implanon gewoon betalen en dan de rekening bij de verzekeraar indienen en dan kreeg ik een deel terug

11. Marieke1983

Ik ben niks aangekomen. De implanon hoefde ik niet voor te schieten, ging rechtsstreeks naar vgz toe.

12. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier ook twijfel tussen mirena en implanon. Heb verschillende pillen en nuvaring gebruikt maar bij elk tussentijdse bloedingen.
    De ha heeft aangegeven dat er nog maar 2 opties overblijven, de mirena en de implanon. Zij opperde de mirena als beste optie.
    Ik twijfel heel erg, meer ook omdat ik veel slechte ervaringen heb gehoord en gelezen.

13. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb de Implanon NXT nu een jaar. Dat is de versie waar iets in zit waardoor hij altijd gevonden kan worden als hij op reis gaat (schijnt een probleem te zijn geweest bij de gewone Implanon.) Kostte 150 euro, maar kreeg hem volledig vergoed. Ongesteldheid was vrij onregelmatig (qua hoeveelheid en wanneer.) Maar dat vind ik zelf geen probleem, want ik voel het ten eerste aankomen en ten tweede is het vaak heel erg weinig. Zetten deed ook geen pijn. Heb hem door de huisarts laten zetten en dat ging prima, hij zit er nog steeds. Ze had het duidelijk vaker gedaan. Ik ben ook helemaal niet aangekomen of iets dergelijks.

14. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dezelfde vraag!
    Ik wilde eerst voor de mirena gaan, maar eigenlijk zie ik er enorm tegenop om weer in me te laten frutten met zo'n eendenbek. Ze hebben daar genoeg moeten peuteren en doen voor en tijdens de bevalling...
    Dus was de implanon mijn 2e optie. Toen ik op consult ging bij de ha vertelde hij me dat het zetten geen probleem is, maar dat hij wel kon verschuiven waardoor het weghalen wel voor problemen kon zorgen (want dan kunnen ze hem niet meer vinden). Dus nu ben ik weer terug bij af. Er is mij niet gezegd dat er nu een versie is die niet kan verschuiven....?

15. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook werd me trouwens gezegd dat gezien mijn gewicht en grootte de implanon beter maar 2 jaar kon blijven zitten ipv 3 jaar...
    Ik heb 20 kg overgewicht (10 nog van de bevalling).

16. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Dat zetten van de mirena valt reuze mee hoor. Tegen mij zeiden ze: oh als je nooit kinderen hebt gehad is het heel pijnlijk. Nouja, t was wel even pijnlijk, maar geen ramp. Het zetten duurt een minuut en that's it.

17. Marieke1983

Verschilt per persoon. Persoonlijk beval ik liever dan dat ik ooit nog probeer een spiraal te laten zetten.

En een implanon hoort niet aan de wandel te gaan, dan klopt er iets niet lijkt me.

Deel Deze Pagina