Pipelle/scratching

Discussion in 'Zwanger worden' started by Caithxxx, Oct 29, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Hoi!

Na de lange weg die we bewandelen en een ziekenhuis die ons naar alle waarschijnlijkheid tot maart-juni zelf het laat proberen, ben ik aan het onderzoeken wat ik nog kan doen en of er nog onderzoeken zijn.

Nu las ik voornamelijk op ZP veel succesverhalen over pipelle/scratching. Dit zijn echter topics van minimaal 3 jaar oud.

Mijn vraag is; welk ziekenhuis doet dit in kader van fertiliteit? Heeft iemand recente ervaringen?

Online is weinig terug te vinden. Los dat onderzoek uitwijst dat het geen meerwaarde heeft, lees ik wel veel succesverhalen en weet ik dat het in Duitsland wel uitgevoerd wordt.

2. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,595
    4,449
    113
    Female
    Wat fijn dat jullie in elk geval weer zelf mogen proberen! Wel stom dat jullie zo lang zelf moeten proberen van het ziekenhuis.

Volgens mij wordt het dus inderdaad niet meer aangeboden omdat het wetenschappelijk gezien geen meerwaarde heeft, helaas!

Is er eventueel een ander ziekenhuis/kliniek die jullie eerder wil helpen? Buitenland bijvoorbeeld? Hoewel de wachttijden volgens mij ook niet mals zijn, maar je zou dat misschien nog kunnen proberen. Heel veel succes! ❤️

3. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Moeten helaas nog 2 rondes wachten wel, maar kan geen kwaad om vast rond te kijken voor de "wat als". Klinkt namelijk nog heel ver weg voor fertiliteitspoli weer wat wil doen.

Ja geen idee, vandaar mijn vraag:D Duitsland kan geloof ik wel, maar het is fijn als het dichterbij huis kan.

Dankjewel ❤️

Krv likes this.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,595
    4,449
    113
    Female
    Ik bedoelde eventueel een andere fertiliteitspoli die eerder een behandeling zou willen starten, was misschien niet helemaal duidelijk haha. Pipelle wordt dacht ik nergens meer ingezet, behalve voor het nemen van een biopt.

Caithxxx likes this.
  5. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Het lastige en vervelende is dat ze voordat ik naar AMC ging voor mn niche, 6 maanden wachttijd hebben ingesteld. Ook vanwege m'n HSG toen. Ik zou dan in augustus terug mogen komen, ongeacht wat ik bij AMC zou doen. Die operatie is geweest, dus dan zou ik na m'n wachttijd meteen met IUI mogen beginnen. Dat is wat ze toegezegd hebben. Dus december. En nu wordt er teruggekrabbelt naar "nee eerst 3-6 maanden zelf proberen, want kan geen groen licht geven". Dus best beetje teleurgesteld.. ze stonden namelijk héél negatief tegenover de operatie (en ik toen ook). Ik heb er geen vertrouwen in dat het mn lijf nu wel gaat lukken.

6. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,595
    4,449
    113
    Female
    Wat stom zeg! Jammer dat ze niet met je mee willen gaan hierin. Een ander ziekenhuis/kliniek kent deze afspraak niet en zou misschien makkelijker meegaan in jullie vraag omdat jullie al langere tijd zelf proberen. Maar ik snap het ook als je geen zin hebt om verder te gaan zoeken hoor.

7. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Ja das een mogelijkheid idd. Dit was alleen zo ideaal te combineren met werk. Maar goed, wil wel dat we gehoord worden dus het loont idd wel om verder te kijken dan. Vooral omdat we nu nog even moeten wachten.

Krv likes this.
  8. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ik heb trajecten in Duitsland gedaan. Aan het begin boden ze het aan (was toen nog in de onderzoeksfase) en toen we voor een tweede wilden gaan gaven ze aan ermee gestopt te zijn (vanwege dus geen meerwaarde).

Caithxxx likes this.
  9. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Balen! Als ik zo de berichten op zp lees, zie ik zó veel succes verhalen

10. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Bij mij was het ook een succesverhaal. Maar het blijft lastig, want je weet natuurlijk niet of ik zonder de scratching ook zwanger was geworden van die poging..

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik heb een scratching gehad in Duitsland voor diagnostiek. Niet zomaar 'gewoon' dus.

Share This Page