PCOS en nu???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meisje1987, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Hallo dames,

Moet even mijn verhaal kwijt.
    Begin 2009 heb ik een echo gehad omdat ik veel buikpijn had toen der tijd. Alles zag er redelijk uit alleen bij kinderwens moest ik contact opnemen.
    Nou hier niet te hard aan getrokken maar toch maar nu we een half jaar bezig zijn toch maar aan de bel getrokken. En kreeg inderdaad onder mijn neus geduwd dat ik PCOS heb.
    Waarom is me dit niet verteld bij verwijderen van spiraal:(.
    Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik nu pas aan de bel heb getrokken.
    Moet nu gaan wachten op oproep van de gyn. En dan???
    Ik heb ook een beetje over gewicht ben bang dat ze het daar op gaan gooien. Ben al 20kg kwijt heb ik wel lang over gedaan. Echt mager zal ik echt niet worden dus hoop zo dat ze dat een beetje in het midden laten doe ongelooflijk mijn best maar er gaat gewoon niet meer eraf.
    Misschien vliegt het overige er nu wel vanaf door de tegen slagen.
    Is hier iemand met ervaringen hoe en wat nu verder. Wat staat me te wachten bij de eerste afspraak?

Liefs van mij

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi,

Ik heb ook PCOS maar heb verder geen symptomen (geen overgewicht, overbeharing of acne). Het was 'aangeboren' en hier moest ik het mee doen. Sinds ik menstrueer, menstrueer ik vaker niet dan wel.

Ik kreeg een intake bij de gynaecoloog samen met mijn vriend. Daar moesten we wat vragen beantwoorden en daarna kreeg ik een inwendige echo. Hieruit bleek meteen dat ik PCOS heb.

We zijn het traject in gegaan. Ik kreeg eerst Duphaston om mijn menstruatie op te wekken en daarna moest ik van cyclusdag 3 t/m 7 Clomid slikken. Vanaf dag 10 kreeg ik weer inwendige echo's om mijn eisprong te volgen.

Dit heb ik 2 rondes zo gedaan. Alles zag er bij mij goed uit, reageer goed op de medicijnen, dus hoef nu niet meer met de echo's aan de gang. Dus eigenlijk positief nieuws.

Het is al goed van je dat je 20 kilo bent afgevallen. Had jij al overgewicht toen ze dat in 2009 bij je contstateerde? Als mensen met overgewicht afvallen kan de cyclus vanzelf weer op gang komen namelijk. Als je daarvoor kan 'kiezen' zou ik dat zeker doen. Alles beter dan steeds medicijnen slikken.

Maar goed, ze kunnen je dus een handje helpen, dus PCOS hoeft een kinderwens niet in de weg te staan.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik heb ook PCOS en ook overgewicht.
    Na 10 maanden naar de gyn geweest, heb inwendige echo gehad en was meteen duidelijk.
    Ook meteen provera meegekregen om de menstruatie op te wekken en toen clomid geslikt.
    Vanaf dag 12 gekeken of er een eitje rijpte, maar was niet zo, kreeg weer provera en toen hogere dosering clomid.
    Toen wel eisprong gehad, 2x, mocht nu ook verder zonder bezoekjes nog.
    Volgende ronde al zwanger van een tweeling!! :)

Gyn had gezegd dat ik wel mocht afvallen dat zou beter zijn, maar dit lukte niet en heeft hij verder niks meer over gezegd.

Een hele tegenslag, dat begrijp ik, maar je kinderwens word echt wel vervuld meid!

4. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

Ook ik heb last van pcos, ik slik nu medicijnen om mijn menstruatie op te wekken. Nu heftig ongesteld geworden. Heftiger dan normaal,moet morgen beginnen met clomid voor me ijsprong ben dus heel erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

Bij mijn eerste onderzoek aan de gyn kreeg ik ook een inwendig onderzoek. Ik heb ook iets overgewicht maar hier heeft zij niks van gezegd. Nu hopen over 21 dagen een goeie uitslag.

Succes allemaal!

5. willow23

willow23 Niet meer actief

Ook ik heb pco maar heb toch vier keer mama mogen worden!

6. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Bedankt dames voor de goede dosis moed!

Heb vandaag de brief ontvangen, moeten volgende week donderdag beide aanwezig zijn. Heb ook al een boekje mee gekregen wat ons allemaal staat te wachten. Daar wordt ik wel een beetje depri van als ik dat lees. Maar houd nog steeds moed!
    Ik ben inderdaad na die tijd zoveel afgevallen!
    Schommel nu heel erg, zo zitten er 5 bij en zo zijn ze er weer af, dit is al een hele tijd zo. Dus vrees dat ik me hierbij neer moet leggen.
    De huisarts zelf vermoed dat ik begin met medicatie voor mijn eisprong. Aangezien mijn temp niet stijgt en mijn ovulatie testen positief blijven. Ik wordt wel ongesteld maar maar heeeelllllllllll minimaal. Maar dat was volgens haar wel positief dat dat wel redelijk standaard is zolang je tussen de 26-40 dagen zit hoor je schijnbaar bij de normale cyclus zoals ze zegt. Dus we wachten maar af.
    Als het goed is zouden ze volgende week donderdag dus moeten kunnen zien hoe het met mijn eitje is, net de goede timing dus dat is dan wel weer positief!
    Overbeharing heb ik helaas ook, verschrikkelijk is het soms niet bij te houden.

Deel Deze Pagina