Hoi dames. Vandaag zou ik (denk ik!) op 8dpo zitten. Ik voel telkens aan thv mijn baarmoeder van die vervelende steken. Zou dit de innesteling kunnen zijn? Voor de dames onder ons wie de innesteling hebben gevoeld, hoe voelde dit bij jullie? En hadden jullie daarnaast dan ook (licht) bloedverlies? Dit laatste heb ik tot nu toe nog niet gehad.. Het is nu ronde 4 dus hopelijk is het raak!!
Innestelbloedingen komen vaker niet dan wel voor. Het is niet iets wat standaard optreedt bij het ontstaan van een zwangerschap. Hier nooit innestelbloedingen gehad. Bij Aiden heb ik wel de innesteling gevoeld. Het was een zwaar drukkend pijnlijk gevoel alsof er iemand aan mijn linker eierstok hing te trekken. Dit heeft een halve nacht en ochtend aangehouden. Je zegt dat je denkt op 8DPO te zitten. Weet je dus niet zeker wanneer je eisprong is geweest? Vervelende steken kunnen namelijk ook op een naderende eisprong duiden.
Lijkt mij niet dat ik op dag 27 van mn cyclus nog een eisprong krijg.. vorige week maandag had ik een temperatuur dip (had niet elke dag gemeten maar 36.3 tegenover 36.6 of 36.7 vind ik wel een sip) en dinsdag had ik ook best wel last en pijntjes. Hierop baseer ik dat ik nu op 8 dpo zit omdat ik mijn lichaam wel denk te kennen. Maar een innesteling, hoe dat voelt weet ik niet. Vandaar dat ik ook wil weten of er andere dames zijn die een eventuele innesteling hebben gevoeld en zo ja hoe dat voelde en hoelang dat aan heeft gehouden.
Maar je weet toch neem ik aan dat een dip helemaal niets zegt over een eisprong? Het gaat juist om een aanhoudende stijging van je temperatuur die zich voordoet na je eisprong. Als jouw temperatuur voor je eisprong 36.6/36.7 is dan moet hij daarna minimaal 36.9 zijn om van een eisprong te kunnen spreken. Om antwoord te geven op je vraag. Hier nooit wat gevoeld van een innesteling.
Als je niet consequent elke ochtend op hetzelfde tijdstip rectaal hebt gemeten, kan je er nu niet vanuit gaan dat die dip op maandag van een eisprong was. Uberhaupt kan je dan helemaal niet van je temperatuur uitgaan. Als je van de tempmethode wilt uitgaan moet je echt elke dag tempen conform de juiste werkwijze (rectaal, elke ochtend op dezelfde tijd, direct na het wakker worden en zonder je bed uit te gaan). Ik zou dus je aanraden om de volgende cyclus vanaf cd 1 te gaan tempen conform bovenstaande "regels". Alleen dan is je temp betrouwbaar. Succes met de laatste wachtweek en hopelijk is tempen een volgende ronde niet nodig.
Ja, maar daarna moet je temperatuur dan wel hoog blijven. Een eenmalige dip zegt niks over het al dan niet plaatsvinden van je eisprong. Voor hetzelfde geld kreeg je een paar dagen later weer een dip. Maar je temperatuur is dus sindsdien hoger gebleven? Ook zie ik dat je cyclussen oplopen: van 25 naar 29 naar 31. Dus het zou maar zo kunnen dat je cyclus deze keer langer is dan 31 dagen, al hoop ik het uiteraard niet voor je! Als je wel zeker weten je eisprong gehad hebt, zit je nu toch bijna op je NOD? Houd je ook een temperatuurkaartje bij aan de hand van je temperaturen of niet?
Ik meen lichte steekjes gevoeld te hebben in de maand dat het raak was, maar ook de maand voordien had ik echt pijn (was waarschijnlijk ovulatiepijn). Heb wel rond nod ook wat donkerbruin bloedverlies gehad, geen idee of dit een innesteling was of 'oud bloed' van weet ik veel waar Vandaag is je nod zie ik? Heb je al getest?
Ik ben niet zo een tuurder, maar op afstand zie ik idd ook precies een héél lichte streep. Als ik inzoom dan weer niet meer... komende dagen blijven testen zou ik zeggen