Meiden, Ik heb nog nooit een goede cyclus gehad, ik ben 39. (Maximaal 2/3x per jaar ongesteld). Mijn tweede kind is zelfs mijn enige eisprong in 2 jaar (eisprong opgewekt). En nu ben ik vorig/dit jaar opeens steeds sneller achter elkaar ongesteld. HOE DAN? Er zit nu nog maar 37 dagen tussen! Er zit ook echt een patroon in (paar keer op de dag af hetzelfde aantal dagen, of korter dan de vorige. Niet meer langer dan de vorige). Mooi om te weten dat je lichaam na 25 jaar blijkbaar het licht heeft gezien, maar het valt wel op! (En niet zo fijn als je het niet gewend bent haha). Raak ik in de overgang? Wat is er nou weer "mis" in mijn lijf? Of kan dat zomaar? Ik ben absoluut niet lichter van gewicht geworden de afgelopen tijd, ook niet sportiever, ik eet niet anders dan voorheen, ik ben ook niet zwanger geweest. Ik ben stressvoller dan ooit, ik heb een slaaptekort etc. Ik zal het uiteraard ook bij de huisarts neerleggen als ik die volgende keer zie. Ben benieuwd naar jullie ervaringen/kijk er op. Ik gebruik geen anticonceptie
Goh, ik heb ook PCOS maar ik merk juist bij stress dat mijn cycli nog langer worden dan ze al zijn (ik meen in ieder geval een verband te zien). Heb je nog een actieve kinderwens? Lekker gebruik maken van die kortere cyclus nu zou ik zeggen al is het ook zo dat je niet per se een goede eisprong hebt elke keer natuurlijk. Mijn zoontje is verwekt toen ik opeens een cyclus van 27 dagen bleek te hebben gehad. Nooit eerder had ik zo'n korte cyclus en ook na zijn geboorte heb ik nooit meer een ronde van 27 dagen gehad. Het lichaam blijft een apart iets
Ik zie dat je kinderen hebt. Zelf heb ik gemerkt dat mijn cyclus beter/anders werden na de geboortes van eerst mijn zoon en dit jaar mijn dochter. Waar ik voorheen ook lange periode van maanden ertussen had zitten werd dit na de eerste opeens totaal anders. Ook nu merk ik, nu dochter 6 maanden is, dat tot nu toe mijn cyclus op 30/35 dagen blijft hangen. Ik heb wel eens vaker gehoord dat door de invloed van hormonen tijdens/na een zwangerschap de PCOS veranderd.
Ik had idd na mijn eerste 2x korter op elkaar ongesteld (en toen bleef het weer weg). Na mijn tweede ook zoiets. Het begon toen mijn jongste al ruim 1,5 was dat het zomaar "opstartte"
Het hele feit met PCOS is dat je lichaam gewoon een zooi is qua hormonen maar niemand kan je exact vertellen hoe of wat. Algemeen bekend is dat vrouwen met PCOS vaak een teveel aan testosteron hebben maar er zijn natuurlijk meerdere soorten hormonen die je teveel of te weinig hebt. Het klote aan PCOS is dan ook dat het voor iedere vrouw weer anders is en er soms zomaar iets kan veranderen om wat voor (onverklaarbare) reden dan ook. Ik zou me er niet te druk om maken qua gezondheid en wie weet als je nog een derde wilt is dit een mooie kans.
Oooh dat kan hoor ! Voor mn eerste geen cyclus . Was even zoeken naar een medicijn wat me wel een cyclus bezorgde. Na die bevalling had ik ineens een soort van best nette cyclus ! De tweede is zelfs in de fertiliteit pauze gekomen ! Gewoon zelf een ei laten poppen. Bizar ! En nu slik ik lekker de pil door. En krijg ik af en toe een doorbraakbloeding ???? Bizar. Nooit gehad
Hier exact hetzelfde! Voor onze eerste totaal geen eigen cyclus, 2x per jaar was vaak. Toen ik in 2016 stopte met de pil had ik vrij vlot een cyclus en was ik na 3 cyclussen zwanger (34,36 en 48 dagen. In 2018 wederom gestopt en weer vlot een cyclus en na 3 zwanger (34,36 en 48 dagen, ja echt ). Ik zag het als een (dankbaar wonder). Na de bevalling niet meer begonnen met de pil en zoals in mijn onderschrift staat een wens voor een derde. Ook nu pakte mijn lijf het op, zij het wat onregelmatig maar er is een cyclus. Het duurt nu iets langer maar er komt steeds meer regelmaat in. Mijn overige Pcos klachten zijn er in overvloed. Ik zit onder de acne en overbeharing in overvloed. Dus hoe de vork nu in de steel zit, ik heb geen idee
Ik had ook na een zwangerschap met opgewekt eitje dat ik (na 13 maanden) opeens weer regelmaat ongesteld werd. 3n zelfs met een niet opgewekt eitje zwanger raakte. Nu ben ik ook erg benieuwd of het nu weer gaat opstarten de cyclus na de laatste zwangerschap.
Ja dat kan dus!: zie m'n handtekening. Bij mij waren er wel 3 zwangerschappen voor nodig. Ik vermoed dat bij jou, net als bij mij, je lichaam gereset is na de geboorte van de jongste. Edit: je kunt in m'n handtekening alleen nog m'n cycli zien van na de bevalling van de jongste, maar de cycli die ik daarvóór had varieerde van 49 tot 291 dagen (enkel gerekend zonder de borstvoedingsperiode). PS: ik dacht dat het mogelijk eraan lag dat onze jongste een meisje was, dat m'n lichaam dáárom gereset was (vanwege de toename van vrouwelijke hormonen had ik bedacht ). Maar zo te lezen aan de reactie van iemand anders hier hoeft dat dus niks te zeggen.