Hoi dames, vier jaar geleden was ik hier heel actief (met andere gebruikersnaam). Ik had toen pcos en was na een hele tijd clomid en na zes ronden iui nog niet zwanger. Toen ging mijn relatie helaas voorbij. Sinds drie jaar geb ik een nieuwe liefde. Hij heeft kinderen dus 'het werkt' bij hem. Ik heb meteen na het einde van mijn relatie een normale cyclus gekregen, ben veel gaan sporten, gestopt met suiker en ben (was niet nodig maar toch) afgevallen. Al twee jaar vrijen we onveilig, ook in de dagen rond mijn eisprong. Ik heb een cyclus van tussen de 27 en 30 dagen. Ik dacht dat alles weer normaal was maar ook na maanden echt proberen duidt nog niets erop dat ik toch vanzelf zwanger kan worden. Ik wil niet weer die nare hormonen slikken, maar we zouden zo graag een kindje willen. Herkent iemand dit? Ik ben er bijna zeker van dat ik een eisprong heb, ik voel het, mijn lijf verandert na die dag en ben precies twee weken later ongesteld. Maar kan dat ook een pco-eisprong zijn? Zonder eitje? Wat zouden jullie doen als je mij was? Alvast heel veel dank!
Dat je vriend kinderen heeft, wil helaas niet zeggen dat het bij hem werkt. Zaadkwaliteit kan veranderen. En er moet ook een match zijn tussen zijn zaadcel en jouw eicel. Er spelen zoveel factoren mee bij het zwanger worden, het is niet simpel een zaadcelletje richting een eicel schieten. Aangezien je al twee jaar bezig bent, kom je in aanmerking voor verdere onderzoeken. Dus een zaadonderzoek zou ik sowieso laten doen. En wat jou betreft, zou ik ovulatietesten gaan doen eventueel gecombineerd met temperaturen. Dan heb je meer duidelijkheid over je eisprong. En dan kun je ook uitrekenen hoe lang je luteale fase is. Eventueel aan de hand daarvan gerichter vrijen. Succes!
Hoi Jippie, dank voor je berichtje. Ik heb inmiddels toch maar een afspraak gemaakt bij een vruchtbaarheidskliniek. Niet om meteen weer aan behandelingen te gaan denken, maar om te weten of de (ei)sprong die ik heb (dat staat vast en ik weet ook wanneer ie is, daarvoor hoef ik niet te tempen of ovulatietesten te doen) nou een werkelijk eitje is, of een leeg blaasje. Voor dat laatste ben ik een beetje bang, dat was het namelijk altijd tot ik met clomid begon. Het feit dat ik vervolgens een regelmatige cyclus kreeg deed mij denken dat mijn lijf zich had hersteld, maar inmiddels ben ik daar niet meer zo zeker van. Volgende week woensdag kan ik al terecht, dus dat is fijn want ik ben wel toe aan wat duidelijkheid