Hoi hoi, Ik ben weer gestart met IVF/ICSI. De vorige keren heb ik er wat lege follikels tussen gehad. Poging 1: 12 follikels, 6 eitjes, 5 bevrucht (112,5 eh Gonal f) Poging 2: 18 follikels, 10 eitjes, 9 bevrucht (112,5/150 eh Gonal f). Dus ongeveer de helft van mijn follikels zijn leeg. Nog steeds helemaal geen slechte opbrengst naturlijk, maar zou het dit keer natuurlijk wel mooi vinden als in meer follikels ook daadwerkelijk eicellen zouden zitten. Ben het vergeten te vragen bij de kliniek , maar heb wel hetzelfde voorgeschreven gekregen als de vorige keer (dochter ook uit geboren, dus dat was wel een goede poging verder ). Zijn er meer meiden bij wie dit is gebeurd? Is bij jullie het beleid aangepast?
Ik heb 1 poging uit 15 follikels 2 eicellen gehad. Wilde toen ook niet meer metzelfde spuiten en toen over naar geertgen gestapt. Hier ipv gonal fostimon gespoten en die poging 13 eicellen uit 13 follikels... Dus veel betere opbrengst. Succes meis!
Hey! Herkenbaar inderdaad. Wij beginnen voor een brusje met ivf, en destijds had ik ook 20 follikels, en maar 6 eitjes. Ik ben bang dat het nu 3 jaar verder nog erger zal zijn, aangezien ik nu ook weer ouder ben, nog 33 dus niet heel oud, maar mijn moeder was al erg vroeg in de overgang, vandaar de angst. Bestaat er een ander beleid daarvoor dat jij weet?
Wies: Leuk, ook weer aan de slag! Volgens mij kan het ook erg wisselen, hoor. Duim voor je! (en als er een kindje uitkomt maakt het aantal eicellen weer helemaal niet uit, ***dream***) Weet niks van evt. ander beleid, vandaar dit topic . Zou me wel kunnen bedenken dat er misschien iets aan te doen is, maar vergeten te vragen dus en heb nu mijn meds al binnen. @Alexandra: Thanks voor de tip! Loop zelf ook in Geertgen, maar was vergeten aan te kaarten dat ik die lege follikels had de vorige keren. Zou het ook een beetje spannend vinden om op iets anders over te schakelen, want heb ook eens overstimulatie gehad en toen werd mijn punctie gecancelled. Weet nu dus dat dit verder een goede dosering is. Maar mocht het weer gebeuren en ik word hieruit niet zwanger (lekker negatief doen haha, heb wel goede hoop verder hoor, ondanks de lege follies) dan zal ik erom vragen! Lekker aan het broeden verder?
Ik heb het juist vrijwel altijd andersom: uit mijn weinige follikels komen meer eicellen... Maar of ik nou echt uit 1 follikel 2 eicellen krijg of dat mn arts gewoon niet elke follikel keurig van te voren had geteld...??? Anyway, het kan zo zijn dat niet in elk follikel een eicel zit, maar ik weet dat men in Gent aan 'Flush doen'. Het precieze weet ik er niet van (ik liep niet daar) maar het schijnt dat ze dan een follikel net zo lang schoonspoelen (?) totdat het eitje vrij komt, hiermee wordt dan voorkomen dat als een eicel 'gewoon' niet los wil komen, dan blijft zitten. Op die manier worden er over het algemeen meer eicellen gevonden. Mocht je de komende keer weer mee maken dat je veel follikels hebt, maar dat er slechts weinig eicellen worden gevonden... Dan zou je wellicht Gent in overweging kunnen nemen??? Heel veel succes!!
Thanks, Maartje! Ja, zou me wel fijner voelen bij flush idd! Maar we zijn nu in Geertgen en dat is verder ook wel fijn (en ook al anderhalf uur rijden...). Toch eens informeren of ze kunnen flushen, heb er nog niks over gehoord in elk geval... Heb nl. het idee dat er wel gewoon eitjes in zitten, weet niet waarom....