PCOS en sinds kort gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by citroen, Jan 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    zo'n idee had ik ook al over dat testen van de eisprong.
    maar als je het iedere dag moet testen kost het natuurlijk
    handen vol geld...
    welke testen zijn goed en hoe duur is dat ongeveer?

en zijn er ook nog andere mogelijkheden om te testen wanneer je het meest vruchtbaar bent?

voel me een beetje dom maar ik ben daar nog helemaal niet in thuis dus ik heb er nog niet zoveel verstand van

2. Meon

Meon Lid

Jan 26, 2012
    10
    0
    0
    Even een tip je kan op internet heel goedkoop testen kopen!

3. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    oke, wat voor tests zijn dat er waar kan ik die vinden?
    en ik heb ook wel eens iets gehoord over temperaturen...
    hoe werkt dat dan?

4. Meon

Meon Lid

Jan 26, 2012
    10
    0
    0
    Zwangerschapstesten en ovulatietesten.
    Ik heb mijn zwangerschapstesten gevonden op internet door te zoeken op goedkope zwangerschapstesten haha...
    Het temperaturen ben ik nu zelf mee bezig en snap nog niet echt iets ervan...(Daarom heb ik een eigen onderwerp geopend met de vraag wie er ervaring mee heeft) Hopen dat mensen erop reageren...
    Ik weet alleen dat je vanaf de eerste dag van je menstruatie moet tempen elke ochtend na het wakker worden(op een vast tijdstip) en als je temperatuur een halve graad hoger wordt dan betekent dat dat je een eisprong hebt.
    Alleen weet ik niet hoeveel dagen dat de temp hoger moet zijn...

Vind het nu best al frustrerend ben bang dat de temp niet omhoog gaat dat betekend dan dus dat ik geen eisprong heb...
    Ik moet ook nog eens gaan bloedprikken op dag 5 en 8 als de temp hoger is...pff maar wanneer dat is??

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Heb je het er toentertijd niet met de gyn over gehad wat te doen als je wel een kinderwens zou krijgen? Ik denk dat je in jouw geval redelijk vlot terug kunt naar de gyn, deze kan dan met echo's en bloedonderzoek bekijken hoe de zaken ervoor staan.

Afvallen kan inderdaad leiden tot een betere cyclus en eisprong, maar het is geen garantie. Bij een lengte van 1.75 m en gewicht van 75 kilo heb je een BMI van 24.5; een gezond gewicht dus hoewel je ideale gewicht nog wel wat lager ligt. Je zou het dus ook een half jaar de tijd kunnen geven en in die tijd proberen op een verantwoorde manier af te vallen. Met de nadruk op verantwoord want als je zwanger zou raken is het belangrijk dat je (ook tijdens die eerste maand) goed voor jezelf zorgt!

Op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting kan je alles vinden over temperaturen. Belangrijkste is dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip doet, in bed meteen na het ontwaken (dus niet eerst naar toilet of je vriend knuffelen ;)). Alcohol en onrustige nachten kunnen je temperatuur beïnvloeden. Ikzelf gebruikte temperatuur in combinatie met ovulatietesten van Ovulatietesten en zwangerschapstesten vanaf 49 cent | Sensitest vanaf dag 20 (aangezien mijn kortste cyclus 35 dagen was)..
    Dus wellicht goed om hiermee te beginnen en dan over een paar maanden een afspraak met de gyn te maken?

6. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    jessie bedankt voor je reactie over het temperaturen.

ik denk inderdaad zelf ook dat ik best wel makkelijk weer bij de gyn terecht kan, want dat heeft ze toen ook gezegd...
    als ik er aan toe was of als ik vragen had kon ik altijd een afspraak maken.

qua gewicht is minder dan 75 inderdaad nog beter, maar met PCO is afvallen best lastig en dan ben ik met 75 al erg blij. zeker als je bedenk dat ik van 89 kom. :)

Share This Page