Hoi meiden, Wij gaan graag voor een 3e, maar we zijn er laatst achter gekomen dat is pcos heb. We willen eigenlijk de medische molen niet meer in, dus daarom vroeg ik me af zijn er nog tips qua pcos om je eisprong beter te krijgen of je cyclus wat regelmatiger te krijgen? Ik hoor het graag. Groetjes
Kennelijk helpt het als je een koolhydraat arm dieet volgt met voldoende beweging. Maar het fijne weet ik er ook niet van. Ik weet ook niet of je overgewicht of 1 vd andere symptomen hebt. Bij overgewicht is afvallen goed voor de pcos. Veel meer kan ik niet voor je betekenen, maar er zijn wel een aantal pcos mama's op t forum die je misschien op weg kunnen helpen.
Kom je anders ook in dit topic meekletsen? http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/pcos-maar-op-de-natuurlijke-manier-proberen.647069/page-16
Er is nog heel weinig over bekend, maar kortweg komt het voor een groot deel neer op mijden van stress, in de allerbreedste zin van het woord. Dan kun je denken aan metabole stress (afvallen als je te zwaar bent, niet teveel khd als je insulineresistent bent, gezond eten, enz. Enz.) andere lichamelijke stress (geen langdurige cardiotrainingen, voldoende slapen, tijd voor jezelf pakken enz) en andere stess (vermijden van ongezonde stoffen zoals weekmakers in sommige plastics, beperken van antibiotica, gebruik makneen van antioxidanten en voedingssuplementen die jou kunnnenondersteunen, niet teveel stilzitten enz. Enz.). Het kan echt een giga zoektocht zijn om uit te vinden wat jou lijf ondersteunt en wat niet