Hi dames! Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en voorlopig willen we nog geen poging wagen voor een tweede kindje, maar ik vraag me wel af wat de procedure is als je bij de eerste zwangerschap hulp gehad hebt. Ik heb pcos en ben met behulp van chlomid zwanger geworden. Is het dan zo dat je een tweede keer meteen kunt beginnen met de behandeling of moet je een deel van het voortraject opnieuw doen? En om welk deel gaat dat dan? Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Thanks!
Hallo Eline, Ik ben de eerste keer ook met Clomid zwanger geworden. Toen wij graag een tweede kindje wilde, ben ik naar de huisarts geweest omdat je een nieuwe verwijzing nodig hebt. Eenmaal bij de gynaecoloog een echo gehad en mocht daarna starten met Clomid. Uiteindelijk heeft het een aantal ophogingen en rondes geduurd. Nu verwachten we elk moment de tweede!
Oh ik vind het echt een hele geruststelling om te lezen dat je eigenlijk direct om een verwijzing kunt vragen Maar eerst nog maar eens tot een eerste kindje zien te komen
Succes met de laatste loodjes Fijn om te horen, ik was al bang dat je dan weer maanden verder bent met onderzoeken. En begon je weer op dezelfde dosis als waar je de eerste keer zwanger mee bent geworden Myuna? Of begin je dan wel bij 50 mg? Elles, heb je met de huidige dosering een eisprong? Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten op een positieve test.
Ja en krijg geen echo's meer. Tot december zelf proberen en anders in het nieuwe jaar terug naar het ziekenhuis. Lief van je!
Dat zal wel fijn zijn even geen ziekenhuisbezoekjes of niet? Dat vond ik emotioneel best zwaar iedere keer weer hopen op goed nieuws. Als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor! maar wat houdt dat in zelf proberen? Krijg je dan geen chlomid of mag je de juiste dosering zelf gebruiken zonder begeleiding?
Ja vind het een hele opluchting. Ook geen geregel met werk enzo. Maar ook wel onzeker of er nu wel of niet een eitje groeit. Ja heb voor de rest van het jaar Clomid mee naar huis gekregen en nu mogen we dus gewoon zelf proberen, zonder verdere begeleiding. Duurde het bij jullie lang voordat het raak was, toen je eenmaal Clomid kreeg?
Eline , dank je wel! Bij de eerste was ik met 1 ronde van 50mg zwanger. Bij de tweede opgehoogd tot 150mg en totaal iets van 4 rondes. Elles, succes met de Clomid. Hopelijk snel een mooie positieve zwangerschapstest in handen!
Ik heb ook geluk gehad. De eerste ronde met 50 mg sloeg niet aan, maar bij de tweede met 100 mg was het raak.
Ik ben vandaag bij de arts geweest en die gaf aan dat het voorkomt dat vrouwen na een bevalling weer een cyclus krijgen ondanks pcos. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik was bij de oudste na 1 ronde 50mg zwanger. Ik heb lang bv gegeven maar toen ik eenmaal gestopt was kwam mijn cyclus vanzelf op gang en was ik in de 2de ronde zwanger! Zonder clomid dus! Nu heb ik al tijden een regelmatige cyclus. Blijft bizar!
Wauw! Dat is echt wel Super fijn! Waren jullie na het stoppen van de bv ook bewust bezig met zwanger worden?
Hier juist andersom eerste spontaan, wel lange cyclus a 40 dagen. Nu voor tweede drama, vandaag gyn geweest waarschijnlijk pco! Dus......
Ja, ik ben aan het eind van de bv periode naar de gyn gegaan. Hij gaf aan dat ik moest afwachten tot ik gestopt was. Toen ik helemaal afgebouwd was duurde het een paar weken tot ik ongesteld werd en ik voelde de bui alweer hangen. Ik maakte dus weer een afspraak en op de dag van de afspraak werd ik ongesteld! Hij heeft toen nog een echo gemaakt die er gunstig uitzag. Volgens mij is het zaad van mijn man die eerste of tweede afspraak ook nog gecontroleerd omdat de kwaliteit daarvan in de tussentijd ook afgenomen had kunnen zijn. Maar goed, conclusie van die afspraak was dus afwachten. En niet lang daarna was ik zwanger.
Voor ik zwanger werd had ik cyclussen van 42- 120 dagen. Na een jaar doorverwezen naar het ziekenhuis en Pcos geconstateerd. Na de 1e ronde clomid 50 Mg zwanger . Ik had totaal geen idee wat ik na mijn bevalling kon verwachten. 1 maand bv gegeven en na 3 maanden ineens ongesteld. En daarna na 31 dagen weer! Omdat ik heel benieuwd ben wat mijn lichaam doet, ben ik ovulatietesten gaan gebruiken. Nu op dag 18 en nog geen positieve test gezien. Voor ik zwanger werd heb ik ook wel eens ovulatietesten gebruikt en dan zag ik altijd wel streepjes, en nu dus helemaal niks tot nu toe. Weet nog niet of ik hier blij mee moet zijn en of dit een goed teken is? Iemand tips of ervaring?