hsg onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door puma, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo allemaal

    heb gister hsg onderzoek gehad.
    er vervelend en best pijnlijk.
    maar t zag er allemaal goed ujit gelukkig
    zijn er meer hier die dit onderzoek hebben gehad?

    groetjes carola
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb 'm ook gehad, onder narcose.

    Maar wilde je nog specifiek iets weten?

    groetjes,
    Snoopy
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.016
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben bang dat ik hem ook moet ondergaan als ik deze ronde niet zwanger raak :( en zie dat ook niet zitten door alle verhalen.

    gr vruchtje
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb hem ook gehad. Het was even pijnlijk, maar achteraf gezien goed te doen. Ik heb wel van te voren een pijnstiller ingenomen.
     
  5. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Heb hem vandaag ook gehad... idd even best wel pijnlijk, voor hen is het routine maar voor mij was het toch wel een beetje raar om daar vanbinnen vanalles te voelen... van zodra de vloeistof erin zat en ze de eendebek wegdeden was de pijn over (en begon het spektakel ;)) Hoop nu alleen dat het bloeden snel stopt... niet leuk, ongi weg en dan ben je terug aan het bloeden :(

    Ik denk trowens dat iedereen dit onderzoek moet ondergaan alvorens met IUI of zo te kunnen beginnen.
     
  6. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik was ook erg bang dat ik een HSG zou moeten ondergaan, maar aangezien we niet in aanmerking komen voor IUI, hoefde het niet volgens de gyn; mijn eileiders worden toch niet gebruikt bij IVF ICSI, vertelde ze. :(
     
  7. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik heb hem niet gehad omdat wij meteen voor IVF/ICSI zouden gaan.......
    Niet nodig daarvoor.......
     
  8. Mariel77

    Mariel77 Bekend lid

    17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ik heb hem ook gehad voordat wij met IUI begonnen. Ze moeten zeker weten dat je eileiders doorgankelijk zijn, anders heeft het natuurlijk geen zin.
    Inderdaad geen fijn onderzoek. Ik heb vooral last gehad van het klemmetje dat ze op de baarmoedermond zetten.
    Ze zeggen dat je de maanden daarna wel wat vruchtbaarder bent, doordat de eileiders als het ware doorgespoten zijn.
     
  9. Niet meer actief

    Ik heb em ook gehad en vond het best meevallen.
    Van tevoren had ik 2 ibuprofen 400 mg ingenomen.

    Ging prima!
     
  10. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Ik heb afgelopen maand een HSG gehad was inderdaad wel wat pijnlijk maar alles zag er goed uit dus nu weer even afwachten.

    groetjes sjolie
     
  11. ik heb hem 3 maanden geleden ongeveer gehad. ook ibuprofen genomen (2), maar ik vond het zeer pijnlijk! eerst word je baarmoeder vaccuum gezogen (dat kan dus pijnlijk zijn) en dan word er contrasterende vloeistof ingespoten. bij mij liep dit direct door. pijnstillers werden mij zeker aangeraden! maar gelukkig duurt het onderzoek niet meer dan 10 minuten.

    vruchtje 24, loop je bij de gyn?
     
  12. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hallo meiden,

    ik vond dit onderwerp en wilde even wat vragen. eerst even kort mijn geschiedenis: pco, inmiddels 2 ronde 150 mg clomid, clomid slaat nu aan, zwemmers zijn goed, maar samenlevingsstest negatief alleen maar dode zaadcellen.

    Tja en nu... wanneer het deze ronde niet raak is gaan ze waarschijnlijk een baarmoederfoto maken (HSG).

    Nu heb ik een paar vragen:

    -wat was de aanleiding bij jullie voor HSG?
    -heeft dit altijd als doel om te kijken naar IUI?
    -wat als er verklevingen zijn/ slechte/geen doorgang eierstokken? Ergens snap ik het niet, ik heb nu 3 keer een ei gehad, waar blijft ie dan nadat ie gesprongen is?

    Helaas weer een volgende stap in de mmm over een maand weet ik waarschijnlijk weer alle ins en outs ... :cry:
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    -wat was de aanleiding bij jullie voor HSG?
    Controle of het wel goed doorgankelijk was allemaal, anders heeft behandelen ook geen zin

    -heeft dit altijd als doel om te kijken naar IUI?
    Bij mij dus niet.

    -wat als er verklevingen zijn/ slechte/geen doorgang eierstokken? Ergens snap ik het niet, ik heb nu 3 keer een ei gehad, waar blijft ie dan nadat ie gesprongen is?
    Als je eileiders niet doorgankelijk zijn, kan je alleen nog IVF doen. Als je ei gesprongen is, kan het ook bij verstopte eileiders in de buikholte terecht komen.

    groetjes,
    Snoopy
     
  14. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Beadnkt voor je reactie! En (een beetje laat) van harte gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina