PCOS.. En verder?!

Discussion in 'MMM clubs' started by sannee006, Jul 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannee006

sannee006 Actief lid

Jun 15, 2014
    317
    10
    18
    Female
    Light het is inderdaad zo dat hier veel "pechgevallen" rondlopen.
    Ik wilde echter gewoon alvast een beetje weten wat mij allemaal te wachten kan staan.
    Natuurlijk hopen wij snel zwanger te zijn, maar dit hebben we helaas niet zelf in de hand. Niemand niet.. Ook niet zonder PCOS..
    Dat is wel een troost! :)

2. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Zeker! En wat ik hier wel geleerd heb is om positief te blijven. Het komt een keer goed!

3. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

@sanne
    hij snapt niet precies wat er speelt denk ik
    hij houd zich er niet zo mee bezig

komt vast allemaal goed zijn er zat die zwanger geworden zijn met 50mg clomid
    ik ben een pechgeval waarbij clomid niks deed
    en ga nu dus over op injecties

4. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Klopt alles gaat eigenlijk vrij vlot aan de rol. Maar lees het ook wel eens anders hoor. Ligt echt aan het ziekenhuis waar je loopt.
    Ja je moet wel redelijk vaak naar het ziekenhuis voor controle maar opzich valt dat ook reuze mee. Je moet met clomid altans dat had ik dan tussen de 10-12e cyclus dag komen voor echo. Blijkt er dan nog niks of niet genoeg te zien (dus eitje nog niet groot genoeg) moet je soms 2 dagen a 3 dagen en soms later nog eens weer komen.
    Maar meestal is dat de eerste paar cyclussen en als de clomid gewoon goed aan slaat hoef je niet meer op controle komen en mag je het zo proberen maar ook dat verschilt weer per ziekenhuis.

Verder heb ik ook geen symptomen van overgewicht en beharing etc. Wel acne op mn rug maar daar houdt het dan ook wel mee op.

IUI wordt bij ons gestart omdat ook ML geen goed zaad heeft en de zaadcellen nu dus eigenlijk niet goed genoeg zijn om bij mijn eitje te komen. IUI houdt in dat er via een catheter de goede zaadcellen (die worden uitgezocht) bij mijn in worden gebracht zodat ze een minder lange afstand te leggen hebben.
    Dit doen ze 6 cyclussen en als het dan niet aan slaat wordt er evt gekeken naar ivf of wat anders. Dus er zijn opzich nog heel wat mogelijkheden!

Wel moet je er rekening mee houden dat je niet perse snel zwanger bent en dat het dus nog wel even kan gaan duren.
    Frustrerend allemaal ik weet het maar het is niet anders.

5. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Clomid neem je 5 dagen. Ik starte op dag 3 tot en met 7.
    Sommige ziekenhuizen beginnen iets later in een cyclus met de 5 dagen clomid.

Verder snapt hier ML heel erg goed wat er speelt en is heel begripvol en steunt me hier dan ook volledig in!

Verder weet hier mn ouders/zusje en schoonouders/schoonzusje ervan. Ik heb dit eerst heel lang niet verteld maar uiteindelijk toch maar gedaan.
    Ook de planner van mn werk weet dit, dit omdat ik nu start met de IUI en dit dus afhankelijk is van mn cyclus en ik dus nu vaker vrij moet nemen om de IUI en alle controles te kunnen doen.
    Ik werk in de zorg en dan is het soms gewoon moeilijk te combineren.
    Ik heb al een keer op een zaterdag en een zondag terug moeten komen voor een inwendige echo en dit viel toevallig steeds in mn werk weekend en dan zijn ze er maar tot 11.00 uur, later kon ik geen afspraak krijgen. En ik moest toen tot 12.00 uur werken en toen maar besloten om het uiteindelijk te vertellen.

Ook mn goede vriendinnen weten het, dit ook omdat ik continu de vraag kreeg wanneer wij nou eens eindelijk aan kinderen zouden beginnen. Toen maar uitgelegd dat het niet altijd vanzelfsprekend is en dat ik daarvoor in het ziekenhuis loop al een tijdje. Maar ook gezegd dat ik niet continu gevraagd wil worden hoe het nu gaat. Dit hebben ze gerespecteerd. Als ik iets kwijt wil dan kan het iig en wil ik het er niet over hebben dan begin ik er gewoon niet over.

Verder de rest van de familie etc etc niet want wil hier niet mee te koop lopen of aan de grote klok hangen. Het is allemaal al moeilijk genoeg.

Hoop dat jij gauw een behandelplan krijgt!

6. sannee006

sannee006 Actief lid

Jun 15, 2014
    317
    10
    18
    Female
    Anoniem ontzettend bedankt voor je uitgebreide informatie!
    Dan gaan we toch niet helemaal blanco het ziekenhuis in. Kan me voorstellen dat het dan anders erg rauw op je dak kan komen.

Hoe ver zit je nu in het proces van IUI? En hoe groot is de kans van slagen hierbij? Zal duimen voor je!

Wat toevallig trouwens, ik werk ook in de zorg! Hier aan een aantal directe collega's verteld, zodat ze meer begrip hebben als ik tussendoor even weg moet. Ik werk gelukkig ook veel op kantoor, dus dan kan dat ook wat makkelijker.

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben 26 en ml 28. In januari is bij mij ook PCOS geconstateerd. Ook ik ben heel slank. Ik heb wel wat last van acne. Bij mij kenmerkt de PCOS zich vooral door lange cylcussen (60 dagen) en geen eisprong. Op de ovulatietesten is altijd een streepje te zien zonder dat ik een eisprong heb.
    Na allerlei onderzoeken (bloedonderzoek, echo en zaadonderzoek ml) ben ik gestart met Clomid. Helaas hadden zowel de 50 mg als de 100 mg geen effect en werden mij cyclussen alleen maar langer. Ik krijg nu komende woensdag een HSG onderzoek aan mijn eileiders. Met jodium gaan ze kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn. Daarna ga ik starten met het spuiten van Gonal F en Pregnyl. Hopelijk werkt dat wel bij mij:).

8. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Klopt het kwam bij mij allemaal wel rauw op mn dak en heb hierna ook echt even dip momenten gehad.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat het geestelijk allemaal wel erg zwaar valt. Vaak de teleurstellingen die ik te horen kreeg maar de ene keer is het makkelijker dan de andere keer.
    Ik had van de Clomid ook een hoop bijwerkingen en daaronder was stemmingswisselingen etc 1 van de grootste punten dus het kan ook hierdoor komen dat het geestelijk zwaar valt hoor!
    Heel veel meiden reageren goed op clomid dus geen zorgen.
    Ook had ik veel last van opvliegers.

Ik heb de laatste ronde van de clomid geen eisprong gehad en anders zou toen de eerste IUI zijn maar dit kon dus niet. In vakantie gestart met menstruatie opwekkers en nu dus de draad weer op pakken en ben inmiddels op dag 4 met de gonal f injecties. Komende woensdag echo.
    Hoop zo op nu eindelijk goed nieuws en dan ook eindelijk de eerste IUI. De kans van slagen is ongeveer 9 % per behandeling.

Oke wat leuk ook in de zorg! Ja geef je gelijk dat je het je directe collega's wel hebt verteld. Anders is het in dit beroep erg moeilijk te combineren soms. Met clomid valt het nog wel mee maar nu met injecteren en de IUI start kan ik dit helaas minder combineren.
    Hoe reageerden ze verder op dat je het vertelde??

Laat je even horen als je meer weet? Succes!! Gaat je lukken echt. Ooit komt onze tijd!

9. Steph88

Steph88 Niet meer actief

#29 Steph88, Jul 13, 2014
    Last edited by a moderator: Jul 13, 2014
    @ Sannee ... Hier ook een PCOS geval ;)

Bij mij is dit afgelopen oktober ''13 geconstateerd.. d.m.v. echo en bloedonderzoek. Het voelde op dat moment alsof mijn wereld in elkaar storte !! het was zo onverwachts.. Ik kwam eigenlijk bij de gyn terecht omdat ik geen goede menstruaties meer had na het verwijderen van mijn spiraal.. Ik dacht dat er iets niet goed verwijderd was.. helaas bleek dat ik een verhoogde waarde van mannelijk hormoon had.. en de welbekende kralenkrans.. ik heb echt even een potje gehuild voor het ziekenhuis.. en dacht dat het nooit goed zou komen..

Echter kun je op dit forum lezen dat je gewoon '' gelukkig '' zwanger kunt worden ondanks pcos :) hele opluchting !!

Maar goed.. na de constatering..werd er bloed afgenomen of ik uit mij zelf ondanks de pcos een eisprong heb. Dit was niet het geval .. waarnaar bij mijn vriend tot 2 maal zijn zwemmers werd onderzocht. Helaas zijn die in een verminderd aantal.

Ik kreeg meteen Clomid 50 voorgeschreven.. en kreeg de keuze om het een half jaar eerst zelf te '' proberen '' of meteen door naar iui. Ik wilde niet nog een half jaar klooien dus wilde meteen door.
    Mijn eerste ronde met Clomid had ik eind januari.. dus het heeft 2,5 maand geduurd tot ik kon beginnen, na de constatering van pcos.

Clomid 50 mg .. moest ik vanaf mijn 3e menstruatie dag tot aan mijn 7e dag van mijn cyclus slikken. in mijn geval 1 pilletje per dag. Dit sloeg aan ik had 2 eitjes.. alleen me baarmoederslijmvlies bleef te dun ! dit is soms een bijwerking van clomid.

De ronde erna ben ik al gaan injecteren.. opzich voel ik me veel beter bij dan clomid.. daar had ik wat meer bijwerkingen van. Dit is een beetje in vogelvlucht wat mijn ervaring is :)

Ohja... en het gekke is.. na mijn bezoek aan de gyn.. ben ik uit mezelf elke maand om de 33 dagen gaan menstrueren, en eerst had ik ontzettend veel last van puistjes en die zijn ook weg gegaan.. Helaas zit ik nog steeds opgescheept met de '' kralen krans '' maar gelukkig hoef ik nooit geen provera te slikken. Ze weten ook zo weinig ervanaf ! en weten ook niet hoe pcos ontstaat zo vreemd !

10. MissLove

MissLove Actief lid

Jul 13, 2014
    101
    0
    0
    Hoi Hoi,

Kan ik mee kletsen?

Ik ben 24 jaar en weet sinds april 2013 dat ik vermoedelijk PCOS heb. Mijn hormonen wijken af, heb wat overbeharing op mijn armen, last van puistjes (zo vervelend!!). Gelukkig geen overgewicht (ben heel slank haha) en gezichtsbeharing.

Nadat ik begonnen ben in 2013 aan provera raakte ik ineens spontaan zwanger. Het resultaat is nu 6,5 maand en ligt boven in zijn bed te slapen.

Na mijn bevalling in december 2013 ben ik niet aan de pil gegaan omdat we graag een tweede willen en wilde kijken of mijn cylsus zich zal herstellen. Helaas zonder resultaat. Sinds vorige maand slik ik clomid 50 en heb ik CD 17 ovitrelle gespoten omdat mijn ei (bijna 30 mm) niet wilde springen. Ze waren bang dat het anders door zal groeien tot een cyste. Helaas ben ik gister ongesteld geworden (13 dagen na mijn prik).

Morgen heb ik een uitgangsecho. Heb al vernomen dat dit een inwendige echo is terwijl ik ongesteld ben. Bah bah!! Die inwendige echo's vind ik niet zo erg, maar dat ik nog ongesteld ben tijdens zo'n echo wel. Hopelijk mag ik morgen weer beginnen met clomid 50.

11. sannee006

sannee006 Actief lid

Jun 15, 2014
    317
    10
    18
    Female
    Dames! Het heeft even geduurd, maar met dit warme weer ben ik amper bij de computer geweest! Nu op ML wachten welke dadelijk uit de kroeg komt rollen..:p

Anoniem ik vind je uitspraak met ooit komt onze tijd echt super!! Ik duim ook voor iedereen in deze mmm dat dat zo is! Hoe was je echo woensdag?

Mz25 hoe was jouw echo afgelopen woensdag?? Al gestart met de injecties??

Steph bedankt voor het delen van je verhaal! Hoe gaat het nu verder bij jou nu je een regelmatige cyclus hebt? Zelf proberen?

Misslove welkom! Hoe was de echo? En hoe nu verder? Blij om te horen dat er al een mooi wondertje is!

12. MissLove

MissLove Actief lid

Jul 13, 2014
    101
    0
    0
    Het is inderdaad warm. Al vond ik het vrijdag wel lekker weer omdat de luchtvochtigheid heel laag was.

Mijn uitgangsecho ging goed. Alles was weg dus geen cyste gelukkig. Vond het wel gênant en dat had ik ook gezegd. Mijn gynaecoloog zei dat ik maar moest denken dat dit voor haar de normaalste zaak van de wereld is.

Ik ben begonnen aan clomid 50 en heb gister de laatste geslikt. Op CD 12 heb ik een meting (eigenlijk op CD 10 maar dit kwam beter uit met mijn werk). Ik hoop dat ik donderdag goed nieuw krijg en mijn eitjes gewoon groeien.

13. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sanne06: de foto was goed. Het deed behoorlijk pijn maar de baarmoeder en de eileiders zagen er goed uit. Nu dus aan de opwekkers en daarna starten met spuiten. Zal over een week of twee zijn denk ik:D.
    @Misslove: wat goed om te horen dat het ondanks de PCOS toch gelukt is:p. Die inwendige echo's zijn idd niet fijn als je ongi bent. Helaas hoort het erbij en is het voor een goed doel;)
    @Steph88: fijn dat je wel een regelmatige cyclus hebt. Ik hoef in principe ook niet aan de Provera, alleen mijn cyclussen duren rond de 60 dagen. Dat vind ik zelf echt te lang dus vandaar toch echt aan de Provera vanaf dinsdag.

14. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Sanne: Grappig he?! Ik vind het een mooie motto! Ook heb ik een tattoo gezet een poos terug niet alleen vanwege nu de mmm etc maar ook door dingen die ik heb meegemaakt. Dat is mn levensmotto: Never give up, always believe

Woensdag was er nog niks te zien en zaterdag weer terug komen ben ik inmiddels ook geweest en nog niks dus opgehoogd naar 75 eh. Nu vanmiddag weer geweest en er was rechts 1 te zien van 11.0 en links 1 van 13.3 mm. Of ze doorgroeien is afwachten maar geeft iig hoop! Vrijdag ochtend nog weer een echo om te zien of ze echt doorgroeien. Zo ja wordt de IUI ingepland en mag ik de pregnyl zetten en heb ik zaterdag, zondag of maandag volgens de gynaecoloog de eerste IUI. Dus onwijs spannend woehoee. Gaan jullie voor me duimen??

15. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniem26: goed nieuws 2 groeiende follikels:D. Ik zal voor je duimen:)

Hier vanmiddag telefonisch consult met de gynaecoloog over de definitieve uitslag van het HSG onderzoek. Daarna wachten op mijn menstruatie en dan starten met spuiten....

16. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Ik hoop het ook!

Laat je even weten hoe de uitslag was?
    Hoop dat het goed is zodat jij ook kan beginnen met injecteren.
    Weet je wel al wat je straks gaat spuiten?

17. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitslag was goed! Beide eileiders zijn nu open. Vorm van baarmoeder was normaal. Voor het onderzoek bleek een eileider beetje dicht te zitten maar door het door spuiten is deze nu ook goed open. Zodra ik ongesteld ben moet ik het zkh bellen voor een uitgangsecho en de prikinstructies. Ik ga starten met Gonal F en Pregnyl.

18. MissLove

MissLove Actief lid

Jul 13, 2014
    101
    0
    0
    @MZ25: wat goed om te horen dat de uitslag goed is:)!

Ik heb vandaag mijn meting gehad(dag 12) en ik baal een beetje. Een ei van 11mm en een ei van 9mm. Vorige keer had ik op de 12de dag twee eitjes van 17mm en 14 mm.

Heeft een van jullie dit ook gehad op dag 12 en groeide de eitjes dan gewoon door?

19. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Mz Goed nieuws dus gelukkig!

Misslove ik heb het ook wel eens gehad dat het wat later begon met groeien.
    Door stress etc kan het ook allemaal wat vertragen. Geen zorgen komt vast geoed meid!

Hier is er uiteindelijk maar 1 ei door gegroeid. Deze is nu meer dan 16mm gelukkig.
    De andere is blijven steken op 11mm. Vandaag en morgen nog gonal f 75 eh spuiten en dn mag ik zondag om 22.00u de pregnyl zetten en dan hebben wij dinsdag om 12.00u onze eerste iui eindelijk maar toch!
    Ik moet het doen met 1 ei maar beter zo dan overstimulatie of wat anders.
    Wel spannend allemaal hoor!

20. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Misslove: ik had op dag 12 nooit zulke grote eitjes. Uiteindelijk sloeg de Clomid bij mij helemaal niet aan dus vandaar dat de eitjes niet groeide. Ik kreeg wel altijd FM tot dag 21 omdat het wat langer kan duren voor je follikels groeien. Ik zou je dus nog geen zorgen maken. Hopelijk bij de volgende FM wel een duidelijke groei.
    @Anoniem26: beter één ei dan geen:) of overstimulatie. Fijn dat je morgen de Pregnyl mag zetten. Hopelijk na deze ronde een mooie test:).

Hier op dag 5 van de menstruatieopwekkers. Geen koppijn meer gelukkig. Hopelijk volgende week ongesteld en dan begin augustus starten met spuiten:).

Share This Page