pcos en zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door enne, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Ik ben nu 5 weken gestopt met de pil. Ik ben drie jaar geleden bij de gynacoloog geweest omdat ik na 1,5 jaar met de pil gestopt ze zijn des tijds niet ongesteld werd. Hij constateerde dat ik misschien pcos ( poly cystus ovarium syndroom) had, dit kon hij niet met zekerheid zeggen. Het kon indien het zo was ook spontaan weer over gaan. Nu wil ik zwanger worden, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Mijn vraag is kan ik zwanger worden, ben ik dit misschien al. Heb wel wat vage herkenbare klachten. Wanneer moet ik dan testen, aangezien het tijdstip van testen ook uitmaakt?
    Heeft iemand hier antwoorden op en of ervaring mee? De huisarts zegt dat het goed mogelijk is spontaan zwanger te worden.

gr enne

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo ,

ik vind het moeilijk om op jouw vragen een antwoord te geven, als ik het goed begrijp ben je na de laatste pil nu 5 weken niet ongesteld geworden?

ik zou me daar nog niet zo druk over maken, vaak als je net bent gestpot met de pil heeft je lichaam even tijd nodig het zelf weer te gaan regelen.

is het eerder niet onderzocht? als ze dachten dat het mogelijk pco was? geen echo of bloedonderzoek gehad? daaruit blijkt meestal wel of je pco hebt of niet. toen ik bij de gyn kwam vertelde ze me dat pco een kinderwens absoluut niet in de weg hoeft te staan.

waarom ga je niet naar je huisarts?

veel liefs jose

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toevallig vanmiddag van een PCO patient gehoord dat ze spontaan zwanger is van de tweede (lid van het forum ;)).
    De eerste is volgens mij niet spontaan gekomen...dus het kan wel ... maar of je er op moet gaat zitten wachten?
    Contact opnemen met je gyn lijkt me het beste.
    Succes!
    Elmo

4. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    enne even een verwijzing vragen aan de HA voor de gyn. en wellicht kunnen de meiden in het PCO topic nog wat vragen voor je beantwoorden.

Ik heb ook PCO en ben niet spontaan zwanger geraakt. Maar je hoort inderdaad dat het weleens gebeurd. Het licht er ook aan in welke vorm je het hebt.

Veel succes! maar let er goed op dat je minimaal 4x per jaar ongi wordt.

5. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Het is bij de gynacoloog wel met behulp van een echo bekeken. Maar hij kon het toen niet met zekerheid vast stellen. Ik had in die tijd erg veel stress wat een oorzaak kon zijn volgens hem. Ik heb het hier laatst nog met mijn huisarts over gehad. Die las me de conclusie van het onderzoek van toen nog maals voor.

Ik heb nu een aantal dagen last van druk/pijn helemaal onderin mijn buik en gevoelige re- tepel. Maar niet als ik hm aanraak, hol gevoel in de buik, na het eten van iets rommelend darmen en af en toe vlaagjes misselijk. Vroeg wakker en raar dromen. En ik val af. Allemaal wat vage dingen.
    Ik maak me verder niet druk, ben gewoon erg benieuwd allemaal.

gr enne

Deel Deze Pagina