weinig zaadcellen bij IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katje2, 18 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Vanmorgen 1ste IUI gehad, het staaltje van mijn man was niet zo goed.
    Er zijn maar 2,5 miljoen goede zaadcellen overgebleven om in te brengen.
    een goed bewerkt staal is vanaf 5 miljoen zeggen ze bij ons.
    dus ik vrees dat het niet zal lukken.
    Mijne man had disndag een auto-ongeluk gehad, licht gekwetst, moraal nie echt goe, zijn hoofd stond echt niet naar die IUI, vloeistof was ook weinig zei hij.

hoeveel werden er bij jullie ingebracht?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij is dat best goed hoor. De grens met ivf/icsi is 1 miljoen zaadcellen. Daar zit je toch anderhalf miljoen boven. Ik hoop dat het gaat lukken!

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn gyn legt de grens ook bij 1 miljoen goed bewegelijke zaadcellen...wij hebben afgelopen donderdag 2,7 miljoen goede zwemmers ingebracht gekregen...volgens de gyn was dat goed hoor! Dus ik zou mij geen zorgen maken als ik jou was...

Koosje

4. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Zijn er meiden die met IUI zwanger zijn geworden waarbij er 2 a 3 miljoen goede zwemmers in het zaad zaten dat werd teruggebracht?

DAT wil ik dan ook wel weten...wat gek dat er zo'n verschillende grens wordt getrokken 1 of 5 miljoen als ondergrens...mijn ziekenhuis staat in de top 5 IUI-successen dus dan zal dat toch wel kloppen? (zegt ze even vertwijfeld.. :( )

Koosje

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @katje.. 2,5 is best redelijk, maar wel aan de lage kant.
    wij hebben 600.000/4,6/5,3/16,3 gehad. Bij 16,3 was het raak.

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hmmm....net als jij zitten wij ook ver onder de 16,3 miljoen van Natasja :(
    In de richtlijn Obstetrie en Gynaecologie staat als ondergrens idd 1 miljoen goede zwemmers...maar ik kan mij levendig voorstellen dat hoe meer hoe beter. Laten we er het beste van hopen! Ik zou zeggen we hebben er toch maar 1 (of 2) nodig!?

Koosje

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wij waren ook redelijk shocked van 16,3..zeker na die eerste keer van 600.000.

Ik ken ook iemand die 2 keer zwanger is geworden van aantallen ONDER de miljoen!

8. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, dat zal ook kunnen....WAAAAHHHH...wat houd je je als zwanger-willen-wordende toch vast aan allerlei (vermeende) feiten en waarheden....zal blij zijn als ik net als jij aan het borstvoeden ben! :)

Koosje

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik gun het je van harte! over 9 maanden hangt er gewoon een klein monstertje aan je tiet! hihihi :D

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    :D :D :D mij hoor je niet klagen over tepelkloven, lekkende borsten of wallen door gebroken nachten ;)

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    weet iemand hoeveel zaadcellen er verloren gaan bij bewerking? als je er zoals mijn man ongeveel 10 miljoen had, hoeveel houd je er dan over? is dat de helft?

het is echt om zenuwachtig van te worden ja, ik merk ook dat me enorm ga vasthouden aan die stomme cijfers, weetjes en getallen terwijl het er maar 1 hoeft te zijn.

gr jose

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Joseetje,

Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten, maar volgens mij is dat sowieso per keer verschillend en zeker ook per persoon. Dus vrees dat daar geen antwoord op is. Of heb ik het mis meiden?

gr vruchtje

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee zo werkt het eigenlijk niet.

Voorbeeld, bij de 3de keer, hadden we onbewerkt 10,5 mil daar haalde ze toen die 5,3 uit.
    Maar de keer erna was het ook 10,5 mil onbewerkt en daar kwam die 16,3 uit.

Die sperma voor bewerking is per ml en het bewerkte goedje is dan weer het totaal aantal spermacellen wat over is gebleven.
    De opwerking en de kwaliteit van de sperma op dat moment bepaald wat er over blijft.

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    ....en daar houd ik mij maar dapper aan vast! [-o<

Koosje

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Volgens mij worden er ook 2 dingen door elkaar gehaald. De ondergrens is 1 miljoen en het gemiddelde is 5 miljoen.

De ondergrens geeft aan wat minimaal nodig is, zodat de behandeling een echte kans van slagen heeft. Hoewel je ook wel eens hoort dat het geukt is bij stellen die minder dan 1 miljoen in hebben laten brengen.

5 miljoen is het gemiddelde wat meestal ingebracht wordt bij IUI.

Die 2 getallen staan dus los van elkaar.

Heel veel succes in deze wachtweken!

16. Izzie

Izzie Actief lid

5 aug 2006
    383
    0
    0
    Dit wou ik dus ook graag weten, want wij hadden ook 3 miljoen goeie zaadjes.
    Net wat hier voor al is gezegd is maar 1 nodig, maar toch fijn om te weten dat er meiden zijn die met minder zwanger zijn geworden!
    Geeft toch hoop!

17. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Aha oef, dat stelt me al wat meer gerust, als er meisjes zijn die met < 1 milj zwanger geraakt zijn, die vroedvrouw die het bij mij inbracht zei ook: ja het staaltje is niet zo goed, niet zoveel, 2,5, maar het zijn wel allemaal de goede en je hebt maar eentje nodig, dus is er zowiezo ergens wel hoop dan.
    We wachten gewoon af, ik ben totaal niet zenuwachtig, omdat ik er vanuit ga dat het niks zal worden, ik heb zo dat gevoel.
    Ik moet ook 3x per dag een capsule Utrogestan opsteken, om baarmoiederslijmvlies dik genoeg te maken voor eventuele innesteling te bevorderen, maar ik denk dat dit nu wel overbodig is, maar ik doe het toch maar zoals mij gezegd geweest is.

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou zeg, wat een hoop verschillende verhalen vertellen ze toch in die ziekenhuizen, en wij ons dus maar weer druk maken. daar sta je dan toch ook raar van op te kijken als je na bewerking meer goede zaadjes hebt, daar snapte ik voordat ik jullie uitleg had gehoord al in eerdere topics heelemaal niets van, maar nu begrip ik het.

gr jose

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hier nog iemand die met weinig bewerkte zaadjes zwanger is geworden. In ons ziekenhuis hanteren ze een ondergrens van 1 miljoen bewerkte en dus goede zaadjes voor IUI. Wij hadden er bij onze 2e IUI 1,2 miljoen en .... zwanger! Terwijl er ook al over iCSI werd gesproken.
    Dus houd hoop. Veel succes en hoop dat jullie ook snel een wondertje in jullie buik mogen hebben.

20. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Da's fijn te horen! Ook met niet veel goede zaadcellen kan het lukken :D :D

Ik duim voor alle meiden...en toch het meest voor mijzelf ;) :) :)

Liefs,
    Koosje

Deel Deze Pagina