PCOS en zwanger zijn/worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Citroentje93, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier ook pcos en flink aangekomen na het stoppen met de pil.
    Echter had ik verder niet de standaard pcos symthomen. En dus hebben we 1,5 jaar lang stom door gerommeld. Echter heb ik altijd wel het gevoel gehad dat ik lastig zwanger ging worden.
    Wat uiteindelijk toch met pcos is bevestigd afgelopen januari.
    Het kan nooit verkeerd zijn om dit toch even met je arts te bespreken, en dat je niet zoals wij eerst 1,5 jaar weg gooid.

2. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier onregelmatige cyclus, soms puistjes her en der. Verder een heel slank figuur. Na paar maanden toch zwanger geraakt zonder hulpmiddelen.

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier alleen een zeer onregelmatige cyclus, zonder eisprong. Cyclus is van mijzelf rond de 150-200 dagen :O na mijn eerste bevalling zat er wel meer ritme in, 35-40 dagen maar elke keer zonder eisprong. Ook was mijn progesteron na een eisprong te laag waardoor ik een hele korte luteale fase had, max. 9 dagen maar vaak maar 5-8 dagen.

Ik heb qua uiterlijk geen kenmerken, laag bmi (19 ongeveer), geen overbeharing, geen kaalheid, geen acne. Mijn zus en moeder hebben ook pcos. Mijn zus heeft dan wel weer last van vetophoping rond de buik, acne, kaalheid/inhammen. Zij heeft een cyclus van ongeveer 40 dagen, soms iets minder maar soms ook iets meer. Ze is nu met clomid bezig en reageert daar goed op.

Ik zelf regaeerde helemaal niet op clomid, ben de eerste keer zwanger geworden met puregon en pregnyl. De tweede keer met gonal-f, pregnyl en utrogestan. Eerste keer duurde het 1,5 jaar voor het raak was, omdat ik toen eerst clomid moest proberen en met spuiten heel moeilijk te doseren was.
    De tweede keer heeft het 9 maanden geduurd, weer moeilijk te doseren, met de laagste dosis geen reactie, met 1 stapje hoger steeds overstimulatie. Bij beide keren was het wel meteen raak toen er eenmaal een goede eisprong en de juiste medicatie was.

BB83 vindt dit leuk.
  4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo. Hier ook PCOS. Ik heb wel overgewicht. Maar verder geen van dr andere symptomen. Behalve dan het feit dat ik na stoppen met de pil gewoonweg niet meer ongesteld werd.

Volgens de huisarts was het gewoon ontpillen maar toch doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar clomid gekregen. Na 3 ronden raak. Helaas missed abortion en curettage. Daarna zelf ongesteld geworden na 10 weken en weer gestart met clomid. 1e ronde raak en nu een kerngezonde zoon van 3 maanden.
    Maar heb er wel 2 jaar lang voor moeten vechten. September 2014 gestopt met de pil. September 2016 zwanger. Mei 2017 zoonlief geboren

BB83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina