Heej meiden, Ik google me suf voor een antwoord op mijn vraag. Maar kom er niet uit dus probeer ik het hier. Mijn vorige menstruatie kwam maar moeizaam op gang. 5 dagen (wel precies op m'n nod begonnen) lichte zwarte bloeding. Pas op dag 6 en 7 eindelijk een normale (voor mij dan) hoeveelheid bloedverlies. Op dag 8 werd het al weer minder en op dag 9 nog een paar druppels lichtbruinig. Ik dacht dat mijn menstruatie nu 9 dagen heeft geduurd. Dat is eigenlijk wel heel lang toch? Nu deze menstruatie eigenlijk weer precies hetzelfde. Ook weer precies op m'n nod en weer 5 dagen heel weinig verlies, maar nu zag het er wel wat meer uit als menstruatiebloed. En weer op dag 6 en 7 grote hoeveelheden. Met veel slijm ook en helderrood. (Sorry voor de details) vandaag dag 8 en nog steeds best veel verlies. Dus ziet het er niet naar uit dat morgen op dag 9 gaat stoppen. Dit duurt toch allemaal veel te lang? Ik lees dat een menstruatie 2 tot 5 of 7 dagen duurt. Zijn die 5 dagen voor de grote hoeveelheden dan spotting en die dagen na de grote hoeveelheden dan ook weer spotting? Welke dagen moet ik nou eigenlijk bij m'n menstruatie rekenen. Hoop dat iemand me kan helpen met antwoorden vinden. Liefs
Ik heb ook altijd paar dagen voor mijn menstruatie bruine afscheiding (oud bloed). Die tel ik niet mee. Op internet had ik gelezen dat dag 1 van de menstruatie is als je helderrod bloed hebt.
Je mentruatie begint pas bij helderrood bloedverlies. Spotting is alleen wat bruinverlies of echt een drupje rood. Een menstruatie van 8/9 dagen lijkt me erg lang, heb je dat altijd al gehad?
Ik heb deze keer wel op de dagen voordat het doorzette wel wat rood bloedverlies gehad maar wel heel weinig, was vooral donker. Maar ja dat is lastig checken als het in het maandverband verdwijnt zeg maar. Tot aan vorige maand duurde het 7 dagen zonder die langzame opkomst, het brak dan op dag 3 of 4 door. Wel begint het altijd op de juiste dag. Nooit eerder of later, dus dan zou dat m'n nod toch telkens zijn?