Gestopt met de pil, en nu?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by BallerinaN, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hallo iedereen!

Net aangemeld op het forum, dus helemaal nieuw!

Mijn man en ik hebben al een tijdje een kinderwens en hebben nu besloten er voor te gaan.
    Ongeveer anderhalf jaar geleden ging het niet zo lekker, ik ben daarom aan de antidepressiva gegaan. Deze moest dus eerst afgebouwd worden. Dit op het gemakje gedaan en toen dit klaar was gestopt met de pil (allemaal in overleg met mijn huisarts). Gelijk foliumzuur voorgeschreven gekregen en daar nu ook een maandje mee bezig.
    Vandaag zou ik, volgens mijn pilcyclus, ong moeten worden, maar heb dus echt geen enkel idee wat mijn cyclus is. Nog niet ong geworden, maar dat wil dus helemaal niets zeggen.

Ik heb deze maand wel wat 'vage' klachten gehad, misselijk, duizelig/licht in mijn hoofd, hoofdpijn, opgezette/dikke buik... Wel heel lastig, want ik weet nu dus niet of het bijwerkingen zijn van het stoppen met mijn medicatie of het tekenen zijn van iets anders.....
    Ik heb op internet ook het een en ander gelezen over ontpillen...?

Voor mij is dit alles dus helemaal nieuw en ben dan ook heel benieuwd naar jullie ervaringen met ontpillen, zwanger worden, hoe lang het bij jullie duurde voor je cyclus terug op gang kwam, hoe lang het duurde voor je zwanger was en op welk moment je dan een test doet.

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

Jul 6, 2014
    1,263
    119
    63
    Leuk dat jullie er voor gaan!
    Wat je vragen betreft, ik had mijn cyclus gelijk terug. Gewoon netjes 4 weken.
    Het duurde daarna nog een jaar voordat het gelukt was.
    testen deed ik als ik niet ongesteld werd, of als ik 'zeker wist' dat het nu wel raak moest zijn ;)
    na 8 maanden ben ik gaan temperaturen en toen alleen getest als 10 dagen na mijn eisprong mijn temperatuur nog hoog was. ( Die periode duurde bij mij maar 10 dagen). Die keer was het ook raak.

Bij vrienden van ons duurde het een half jaar voor haar cyclus terug kwam. Zij hebben die periode iedere 2 weken voor de zekerheid getest.

Hopelijk heb je hier iets aan! Veel plezier tijdens deze periode. En geluk natuurlijk!

3. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Spannend he! Ik had ook gelijk weer een cyclus van 26/27 dagen. De eerste weken wel veel last gehad van hoofdpijn en vond de eerste 3 menstruaties wel hevtig met buikpijn. En natuurlijk ook elke maand kwaaltjes testen doe alleen als ik niet ongesteld wordt. Ben nu bijna een jaar gestopt helaas nog zonder resultaat. Veel geluk hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben.

4. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Bedankt voor jullie reacties!! Ennuh.. Pfff! Zeker spannend! Je wilt het niet aan de hoogste boom hangen dat je aan het proberen bent, maar zit wel met 1001 vragen! ;) vandaag 2e dag dat ik volgens mijn pilcyclus ong zou moeten zijn, maar nog altijd niks te zien....

5. Sennah

Sennah Lid

Jul 5, 2014
    16
    0
    0
    Hoi!
    Ik zat ook met die vragen voor ik stopte met de pil, las zoveel verschillende dingen.
    Afgelopen 3 mei ben ik met de pil gestopt, werd 4 juni ongesteld, en ben op dit moment bijna 5 weken zwanger. (teste 3 juli positief)
    Bij mij is het dus na de pil vrij vlot gegaan.

Heel veel succes, toch spannend allemaal!

6. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

Jul 5, 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend he?
    Ik ben in september gestopt met de pil en wij gaan nu ook serieus ervoor.
    In die ongeveer 9 maanden heb ik 3 keer een restje gedaan, omdat ik vage klachten had die ik nu afschrijf als PMS. Pijnlijke gezwollen borsten, misselijk, krampjes ipv krampen, honger, problemen met ontlasting (dan te dik, dan te dun), opgeblazen gevoel, werkkleding ineens niet meer dicht krijgen enz.
    Ik ben pas gaan testen op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden of de dag ervoor.
    Tot nu alle 3 negatief

7. catlady

catlady Bekend lid

Jun 26, 2013
    939
    397
    63
    Female
    Nederland
    Spannend dat jullie er voor gaan.
    Probeer niet teveel op de symptomen te letten.

Hier test ik alleen bij overtijd. Als ik op sympromen zou letten zou ik iedere maand wel zwanger kunnen zijn.

Ik hoop dat het snel raak zal zijn maar vergeet niet dat het makkelijk een jaar kan duren alvorens je een posiiteve test zult hebben.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Hallo!

Mijn cyclus was langer dan normaal na het stoppen met de pil (zie onderschrift) Het was bij ons in ronde 3 raak..
    Ik ben erg ongeduldig, ik teste 4 dagen voor NOD positief doordat ik last van maagzuur had had ik zoiets van... hmm zou het? Ik weet zo niet eens meer of ik klachten had m.b.t. het ontpillen... Dus daar durf ik je geen antwoord op te geven!
    Ik weet wel dat je lichaam je voor de gek kan houden....

Slik je al foliumzuur?

Veel succes en geniet ervan ;)

9. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Weet inderdaad dat het lang kan duren en probeer er ook niet al te veel mee bezig te zijn, maar ja... Dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;). Vind het lastig om te testen op overtijd omdat ik nog geen idee heb van mijn cyclus.. Ben nog niet ongesteld geweest na het stoppen met mijn pil. Zou volgens mijn 28 dagen cyclus gisteren begonnen moeten zijn, maar dat wil dus helemaal niks zeggen. Wordt ondertussen wel helemaal gek van mijn opgezette buik, als ik in de spiegel kijk lijkt het wel of ik al 12 weken ben, maar dat kan natuurlijk nooit! Zou dat dan toch van het ontpillen kunnen komen?
    Foliumzuur ben ik gelijk mee begonnen toen ik stopte met mijn pil.
    Vanmiddag toch maar even een testje halen, dan ben ik zeker en waarschijnlijk wat geruster...
    Voor jou ook succes Boortje1983!! Ben benieuwd hoe het bij jullie verder gaat!! Voor alle anderen natuurlijk ook veel succes en vooral heel veel geluk! :)
    Zie dat het bij sommigen onder ons toch heel snel kan gaan exciting! Fijn voor jullie!! Geniet ervan!!

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Hey

Zelf heb ik 1 juli de laatste pil genomen en ik vind alles weer even spannend als bij mijn vorige twee kindjes!

Weet nog dat ik bij de laatste echt lange cyclussen had na het stoppen. Elke keer rond de 40. Hopelijk nu niet weer. Is niet mega lang, maar ik vond het wel te lang haha.

Ik was bij de eerste na 4 maanden zwanger en de tweede 2 maanden, dus dat is nog wel netjes! Ik testte voor nod al positief.

Nu wil ik proberen echt niet zo vroeg al te testen...

Succes en veel plezier met alles :D

11. Sok

Sok Lid

Jul 5, 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Spannend! Ik lees ff mee, ben echt benieuwd! Zelf had ik 7 juni mijn laatste pil en zou overmorgen ongesteld moeten worden.
    Ik ben enorm aan het 'ontpillen' denk ik. Buikkrampen, misselijk van t maagzuur, duizelig.
    Ik hoop voor je dat het al raak was!

12. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Hoi BallerinaN!

Wat leuk dat jullie het gaan proberen! Snap dat je er niet teveel mee bezig wilt zijn maar dat is zooooo moeilijk!

Ik ben zelf eind april gestopt. Ze zeggen altijd dat het beter is om eerst te kijken hoe je lichaam reageert en hoe je cyclus is voordat je 'echt' aan de slag gaat maar daar kon ik niet op wachten hoor! Wij zijn dus gelijk begonnen. Mijn eerste cyclus heeft 50 (!!!) dagen geduurd! Pffff wat werd ik onzeker joh! Dacht iedere dag dat het langer duurde dat er wel iets met mijn lichaam aan de hand was, nog nooit zo blij geweest toen mijn menstruatie na 7 weken eindelijk kwam! In de 1e 4 weken na het stoppen met de pil heel veel klachten gehad maar achteraf bleek dat dus ontpillen te zijn. Zit nu momenteel op dag 25 en ben bezig met ovulatietesten maar heb nog geen knaller mogen ontdekken. Hopelijk is mijn cyclus deze 2e ronde iets minder lang.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar ieder lichaam is anders dus misschien ben je wel hartstikke zwanger! Ik hoop het voor je en laat het ff weten he! Spannend!

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Echt super blij met al jullie reacties! Eindelijk een plek waar je er gewoon vrij over kunt praten! 😉😉

Net testje gedaan, negatief.. Dus gaan we weer vrolijk verder proberen! 😉

14. shaann

shaann Actief lid

Jan 3, 2014
    256
    2
    18
    Spannend hier :) !

Ik denk ook dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is.
    Bij elke verandering of symptoom die je anders niet had denk je al direct, zou het zijn?

Heb nu met momenten hevige menstruatiekrampen, maar geen bloed. Had gelezen dat dit het uitrekken van de baarmoeder kan zijn wanneer je zwanger bent, maar kan ook het ontpillen zijn.
    Dus je maakt je heel de tijd gek in je hoofd :) :)

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Haha! Ja, dat heb ik ook gelezen. Je maakt je inderdaad gek zodra je iets voelt..! Heeft trouwens iedereen gewoon zijn cyclus 'terug' gekregen, of kan het ook zijn dat die helemaal niet meer komt? En kan je dan alsnog zwanger worden? (Sorry, misschien hele stomme vragen, maar heb echt geen idee...)

16. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

Jul 5, 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar was ik ook bang voor. Daarom ben ik gelijk met ovulatietesten begonnen. Gewoon om te kijken of ik überhaupt nog wel een eisprong zou hebben na 15 jaar pilgebruik en op hele jonge leeftijd al met vaste regelmaat een menstruatie.

Ik heb toen die testen van Clearblue gehaald. Een smiley als je sprong eraan komt. Heb genoeg smileys gezien om die angst niet meer te hebben. Gelukkig!

Het plan was om anders direct naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing.
    Ik ben nogal een (tot neurotisch aan toe) planner namelijk :)

Vanaf deze maand zijn we officieel aan de klus gegaan ipv op goed geluk en we zien wel. Vanaf nu kunnen we tellen en bijhouden en is het over 12 mnd nog niet raak, staat het plan al om naar de huisarts te gaan.

Dit omdat vriendlief ook een stuk ouder is als dat ik ben en hij dan nog net voor z'n 50e opnieuw (hopelijk) vader kan worden. Hij heeft namelijk al een dochter van 12, bijna 13.

17. Johanna992

Jul 8, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begin dit jaar gestopt met de pil, ik wissel nog erg qua cyclus maar altijd tussen de 28 en 40 dagen in. De eerste keer menstruatie na het stoppen met de pil was er wel vrij snel gelukkig. Deze maand doet mijn lijf wel wat gek, maar we wachten rustig af! Succes

18. Angel28

Angel28 Nieuw lid

Mar 7, 2011
    1
    0
    0
    #18 Angel28, Jul 8, 2014
    Last edited: Jul 8, 2014
    Hoi hoi

Mijn man en ik willen kijken of we een 2 kindje kunnen krijgen. De eerste is nu 3,5 jaar.
    2 juli was mijn laatste dag en nu dus ongeveer een week gestopt.
    En het ontpillen is begonnen. Heb er niet echt veel last van alleen gisteren ineens bloedverlies. In deze moderne tijd vroeg ik me af of jullie misschien apps gebruiken om bij te houden wanneer je vruchtbaar bent Enzo. En wat de ervaring met de app is.

Ik wens iedereen veel succes en dat het maar snel mag lukken.

19. Emir

Emir Actief lid

Jul 7, 2014
    364
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de mama app gedownlowd op mijn tel. Maar het temperaturen werkt niet echt bij mij. Het schommelt van hoog naar laag.
    Heb wel ovulatietesten gebruikt en ik had mijn ei op 2 juli. Alleen die dag geen gemeenschap gehad. Wel 2 dagen ervoor en 1 dag erna.
    We wachten af

20. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hee Angel28,

Ik heb de appjes WomanLog, P Tracker Lite en Natricia voor jou. Vind de Womanlog wel erg leuk, je kunt er vanalles in bijhouden. Bijvoorbeeld je cyclus, symptomen, temp en gewicht. Heb er nu alleen nog niet heel veel aan omdat mijn cyclus nog niet op gang is.. ;) Maar je kunt er ook op bijhouden wanneer je gevreeën hebt. Vind dat altijd nogal wat omdat zo open en bloot in mijn agenda te schrijven voor moest hij per ongelijk eens open blijven liggen op het werk, haha!

Nog meer mensen ervaring met appjes? Ben ook wel benieuwd...

Share This Page