Hallo, Mijn man en ik hebben een zoontje van 4 maanden. En we hebben het er al over om te gaan voor een 2e kindje, klinkt heeeeeel vroeg om daar nu al aan te beginnen. Maar ik ben vooral bang dat het weer zo lang gaat duren. Weer de medische molen in. Spuitje hier en daar testen hier en daar, een kindje heb je ook niet zomaar, maar met deze medische molen. Maakt het allemaal moelijk in te schatten wanneer het kindje komt! En of het niet te groot leeftijdverschil komt. Ik wil graag een kleine leeftijdverschil, ze mogen.best kort op mekaar,, maar stel dat we nu alvast in behandeling zijn Dan zijn we er optijd bij! Maar we vinden.ook allebei dat onze zoon echt nog te jong is voor over 9 maanden.al een broertje of zusje er bij te krijgen. Dus ik hoop dat ik.weer aan de Clomid mag, dan kan.ik het zelf bepalen van af wanneer ik wil beginnen.als ik ongesteld word, en anders word dat ook weer provera gebruiken. Graag hoor ik ervaringen en jullie mening is ook welkom. Groetjes!!
Dit hadden wij ook met onze tweede.. Onze eerste was nog klein en omdat ik pco had en dus clomid moest gaan gebruiken dachten wij ook laten we gewoon beginnen want het zal wel lang duren.. Na 3 maanden was ik zwanger
Allereerst succes! Ik snap de wil om snel te beginnen gezien de mmm lang kan duren. Ik zou idd clomid aanvragen en misschien nog 2 maanden wachten alvorens eraan te beginnen.
Ja, er is namelijk eindelijk menstruatie gekomen al paar dagen nu. Maar gisteren en vandaag ben ik nog al 2 grote bloed proppen kwijtgeraakt.. En uit mijn ervaring lijkt het erg veel op een miskraam...... Had gisteren.ook een vreselijke buikpijn, kon zowat niet meer zitten of lopen of liggen.. Wist niet hoe ik het had en toen was ik dus naar de wc geweest,, en toen was ik het kwijt,, en vandaag ook weer, precies het zelfde, ddus ik wil zowiezo naar de dokter om te kijken of alles wel weg is en of ik zwanger ben. Dat ik gerust bezig kan om rustig. Langzaam aan de hele molen weer in te gaan. En dan bedoel ik ook rustig Als alles goed gecheckt is, en dan is over een maand of 2, 3 beginnen..denk ik.. Moeten het allemaal nog even zien. En meer meningen lezen! Hihihi
Herkenbaar! Wij wilden ook snel na mijn dochter weer voor een tweede gaan, maar kon/wilde nog niet beginnen met clomid omdat ik borstvoeding gaf. In de hoop dat er toch een cyclus zou zijn hebben we een jaar gewacht maar er kwam niets op gang, dus toen gestopt met bv, en twee maanden later begonnen met clomid. De gyn sprak ik vier maanden na de bevalling en hij vond vooral voor beter herstel van mijn lichaam dat ik vooral geduld moest hebben. Daar kon ik niet zoveel mee. Mijn wens niet die van hem. Dus als je je er, naast de verstandelijke overwegingen, mentaal en lichamelijk weer klaar voor voelt: gewoon afspraak maken! De eerste heeft misschien ook langer geduurd omdat het meestal veel tijd kost om in het juiste traject te zitten. Dat weet je nu tenminste allemaal al. Vond ik gevoelsmatig een hoop schelen! Succes
Waarschijnlijk sturen ze je weer naar huis bij de dokter. Wij moesten echt minimaal 9maanden wachten tot we voor een tweede mochten gaan. Zh wil dat je ontzwangert en het kan ook zomaar zo zijn dat je cyclus toch weer en regelmatig op gang komt. Lees hier best vaak over een tweede spontane zwangerschap. Hier helaas wederom geen cyclus te ontdekken en na een jaar zaten wij weer voor de neus van de gyn Ik ben soms echt verdrietig om de mmm die we door moeten. Toen onze dochter een maand was wilde ik alweer voor de tweede gaan. Maar helaas. Waar stellen zonder pcos die keus kunnen maken moesten wij echt verplicht eerst al die maanden afwachten
Bij ons was het dan icsi. Maar omdat wij 3,5 jaar bezig zijn geweest voor de eerste voor de 2de begonnen toed de eerste 10 maanden was. Dacht dan ben ik hopelijk met een half jaar wel zwanger. Maar dit was meteen raak. Was toch wel even schrikken. En dat de jongste 6 maanden was geen anticonceptie meer gebruikt. Heb ook pco dus na 9 maanden pas voor het eerst ongesteld. Maand later onverwachts zwanger. Weer even schrikken haha maar we waren er deze keer ook bij. Dus ook al kies je er zelf voor het kan je toch aanvliegen als het onverwachts toch snel gebeurd.