Hallo, ik ben de verzekering voor 2012 aan het uitzoeken en heb gevonden dat er de topfit verzekering van onvz ivf onbeperkt vergoed. Nu wij aan het begin van onze behandelingen staan, vind ik dat wel een prettig idee. Zeker ook met de plannen nog maar 1 poging te vergoeden va 2013... Maar ik vraag mij af hoe moeilijk het is om hiernaar over te stappen als je al in de mmm zit. Heeft iemand dit toevallig gedaan? Wij hebben wel alle onderzoeken gehad en gaan deze maand met iui beginnen. Nog geen ivf dus, wel al indicatie van problemen zeg maar (hoewel officieel naast verminderde zaadkwaliteit nog geen echte oorzaak gevonden, we vallen in "onverklaard"). Op zich zouden we ook nog een jaar kunnen wachten met een dergelijke verzekering, maar ik ben bang dat het dan misschien niet meer kan pmdat we dan bv al aan ivf begonnen zijn? dus: -wie is er overgestapt? -wat voor soort vragen/ onderzoek krijg je dan? -werd je ook geaccepteerd terwijl je al met iui/ivf/icsi behandelingen bezig was? -doen ze echt niet moeilijk over de 4e, 5e, etc poging? Maar alle ervaringen zijn natuurlijk welkom!
hoihoi Bij mij weten is als je in het traject zit dat je niet meer geaccepteerd wordt in dit pakket. gr brenda
hi brenda, bedankt voor je antwoord. Zit je zelf bij deze verzekeraar? En weet je wanneer je precies "in het traject" zit? is dat al in de diagnostiekfase of als je echt aan ivf begonnen bent? bedankt voor je antwoorden!
Helaas...als je al in het traject zit wordt je niet meer geaccepteerd. Ze vragen ook of je verwacht binnenkort een arts nodig te hebben bijv. Of er behandelingen zitten aan te komen (niet eens perse ivf) Ook ik heb het geprobeerd maar omdat er onderzoeken gaande waren waarom het niet lukte werd ik meteen afgewezen. (we waren nog niet eens aan iui begonnen, maar waren nog in de beginfase van alle onderzoeken)
Als je al bij een gyn loopt, dan is het heel moeilijk om zo'n aanvullend pakket te krijgen. Je wordt over het algemeen niet meer geaccepteerd. Je moet echt geluk hebben dat je dat aanvullende pakket al had, voordat je met zwanger worden begonnen bent. Alleen dan kun je er gebruik van maken. Eerst was het zo dat Univé vrij makkelijk was, die namen ook mensen aan die al in de mm zaten. Je kon je aanvullend verzekeren, zodat een 4e en 5e IVF/ICSI-behandeling vergoed werden. Alleen hebben ze dat vorig jaar afgeschaft. Dan werd alleen nog een 4e behandeling vergoed, als je al bij hen aangesloten was. Ik weet niet hoe het beleid daar nu is. Misschien dat ze nog steeds dat aanvullende pakket hebben en nog steeds niet zo moeilijk doen met het accepteren. Dat zou je kunnen nakijken. Succes!