PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Unbelievablee: spannend! Ik snap dat je onzeker bent. De eerste weken zijn gewoon onzeker. Ook omdat het nog mis kan gaan. Hopelijk volgende week een mooie echo voor jullie!
    @mrijkepijke: spannend zeg! Ik ben benieuwd vanmiddag! Succes alvast:)
    @Knorrie24: een tweeling is inderdaad welkom en je hebt meer kans. Ik kan er wel met ml over praten maar inderdaad gedoseerd. Hij gaat eigenlijk nooit mee met de follikelmetingen i.v.m. zijn werk. Dus meestal hebben we daarna even contact. Maar als ik weer ongesteld ben dan voel ik mij rot en hij gaat er wel makkelijk mee om. Dat is soms wel vervelend maar ook man eigen denk ik. Die zijn vaak wat nuchterder. Wat betreft de IUI. In mijn ziekenhuis (UMC st Radboud in Nijmegen) zeggen ze dus dat alleen IVF nog mogelijk is. Erg vreemd als ik dat zo van jou hoor. Samenlevingstest doen ze ook niet en prikken op progesteron ook niet. Bij mijn ziekenhuis is het eerst Clomid, dan FSH spuiten en dan dus schijnbaar IVF. Ik heb ook getest na spuiten pregnyl. Erg grappig om te zien:p.
    @Muriel: welkom, klets gezellig mee. Ik testte 11 dagen na de pregnyl nog positief van de pregnyl. Mij werd gezegd dat ik echt pas na 14 dagen mocht testen omdat de pregnyl zo lang in je lichaam blijft.

Hier vanochtend weer een follikelmeting gehad. 2 eitjes van 13mm. Het baarmoederslijmvlies was 6mm. Nu donderdag nieuwe echo. Er zaten ook nog een heleboel eitjes van 10/11mm. De kans bestaat dus dat er donderdag weer te veel eitjes zijn en dat ik weer moet stoppen met de behandeling. Omdat ik in elke eierstok 25 follikels heb is het heel moeilijk om maar 1 of 2 eitjes te laten groeien. Hopelijk groeien alleen deze twee eitjes door..... Wil trouwens misschien een second opinion in Gent laten doen. Hoor veel positieve verhalen over Gent en aangezien ze in mijn ziekenhuis zeggen dat alleen IVF nog mogelijk is wil ik eens kijken wat ze in België zeggen. Ook staat Gent wat betreft IVF beter aangeschreven.

2. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Marijke, ja dan is de gonal idd een stuk beter. Ken de verhalen van de menopur wat een gedoe is dat elke x.
    Nog ff en dan mag je heen!

Muriel, welkom. Fijn dat de gonal wel aanslaat bij jullie. Als je vorige week maandag de pregnyl gezet hebt dan is dit streepje waarschijnlijk daar nog van. Meestal blijft pregnyl 11 dagen in je zitten.
    Je weet dat je 24 tot 36 uur na de pregnyl pas je eisprong hebt hè, dus je nod zou dan op dinsdag of woensdag zijn ipv zondag. Of wil je gewoon op tijd testen ;)

3. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Mz, vind het dan helemaal raar dat je geen iui krijgt en je ook geen samenlevingstest gehad hebt. Voor hetzelfde geld het jij vijandig of dik slijm waardoor de zaadjes het niet overleven tot aan je eitje. Mocht dit zo zijn dan is iui de uitkomst omdat ze dan het zaad tot in je baarmoeder brengen en ze dus niet meer door dat slijm hoeven. Progesteron hoefde ik ook maar 2 x te prikken. Als ze zien dat die waarde mooi is voor een eisprong dan hoef je niet elke x weer te prikken en geloven ze dat je altijd een mooie eisprong hebt.
    Verwonder me nog steeds over de verschillende aanpakken van elk zkh.

Maar wel positief nieuws dat er 2 eitjes groeien. Nu hoop ik voor je dan die anderen zich rustig houden. Moet je gewoon door spuiten met dezelfde hoeveelheid gonal of nu minder ivm de andere eitjes.

4. Muriel

Muriel Lid

22 sep 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    De Gyn zei dat mijn eitje al zo groot was dat ie op springen stond en dat ik dezelfde avond al een eisprong kon verwachten.. En dat ik dan op dag 14 mocht testen.
    Maar ik ben gewoon zo blij dat ik eindelijk een eisprong heb (gehad) na al die maanden Clomid die zijn mislukt, daarna die LEO die niets deed en toen weer een aantal maanden Clomid zonder eisprong,,
    Als ik zelf niet had gezegd dat ik geen Clomid meer wilde had ik het nu waarschijnlijk nog steeds gehad, want het antwoord was: 'We moeten het zo lang mogelijk proberen, want Gonal-F is een erg dure behandelmethode'.

En dan nu in de eerste ronde Gonal-F een eisprong! En ben inderdaad veel te nieuwsgierig en zenuwachtig en nerveus... Ik wil zo graag! En dat zullen jullie allemaal herkennen.,

5. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Hoi dames,

ik moet even afkloppen, bijna geen kwaaltjes! Op het begin dat ik het wist moest ik in mijn bed een rijstenwafel eten ( jammie haha) en kon daarna pas opstaan. Nu geen last meer van. En savonds word ik minder fit.. rode wangen, moe, futloos.. thats it! Ik hou jullie op de hoogte. Vandaag wel veel steekjes gehad. Kennen jullie het gevoel dat je eitjes groeien? Dat heb ik nog steeds af en toe dat gevoel maar dan wat heftiger.
    Zolang ik geen bloed zie ben ik happy!!! Mijn ouders, vrienden, oma's weten het nog al.

Mz25; ik zou idd als ik jou was eens informeren bij gent! Het is erg zonde van je ivf behandelingen als het ook met iui raak zou kunnen zijn!! Wat jij met ml had met zh en weer ongesteld worden had ik ook met vl! Die gaan gewoon weer verder, wij voelen alles. Soms vervelend maar ach, mannen blijven mannen haha!

Muriel; welkom! ik had dat ook de eerste keer gonal f spuiten, ik spoot75,5 eh en na 10 dagen was er zelf al een eitje gesprongen( uiteindelijk achter gekomen ivm menstruatie). Spannend zijn die dagen he. Een week na je eisprong zou je de innestelinh kunnen voelen. Ik werd precies een week later smorgens wakker met hevige menstruatie pijn. Hoe lang zijn jullie al bezig? Heel veel succes!!

Knorrie; haha wanneer is jou nod ook alweer? Je kan nu toch ook iedere dag testen? Dan weetje wanneer het uit je lichaam is hihi. Kunnen jullie niet een lijstje maken wie hoe wat en waar iedereen nu zit in haar cyclus haha, ik kan het allemaal niet onthouden! Sorryyyyyy haha,

liefs xxx!

6. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Was ik weer!
    Alles was " rustig" maar we zitten pas op dag 9 dus is ook erg vroeg! Baarmoederslijmvlies was wel weer goed gegroeid. Donderdag weer een echo!

7. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Lieve dames,

Wat een verhalen weer!
    Wij zijn net terug van een familieweekend, dus vandaar dat ik even niet online geweest ben. Het was erg gezellig, maar ben soms toch nog erg boos op alles en iedereen (sorry).

Lees nu bijv. dat Unbelievablee 8 oktober de 1e echo heeft en dan denk ik gelijk; $%#(&)* dat hadden wij ook moeten zijn... :(
    Ik gun het je echt hoor meis, maar dat is soms een beetje dubbel.

@ Muriel; Welkom! We zullen allemaal voor je duimen! :)

@ Mrijkepijke; Dat is eigenlijk goed nieuws! Ben benieuwd donderdag! Wat een ritjes naar het ziekenhuis toch iedere keer hè!

@ MZ; Misschien heb ik het gemist, maar wanneer doen ze nu weer een fm?

8. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Sanne, Ik kan je gevoel wel begrijpen. Het is niet persoonlijk bedoelt naar iemand toe, maar het voelt gewoon niet eerlijk. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn.

Muriel, Ohh maar waarom kreeg je alsnog de pregnyl dan als de gyn al bijna zeker wist dat je tegen een eisprong aan zat?
    Haha ja ik ken e gevoel maar al te goed. Toen ik voor het eerst een eitje had was ik ook niet te houden, maar nu na de vele pogingen verder is dit wel wat afgezakt hoor ;)

Marijke, fijn dat je bms al wel goed gegroeid was. En idd dag 9 is ook wel vroeg.

Unbelieveble, fijn dat je niet echt kwaaltjes hebt, denk dat vele dames jaloers op je zijn ;) Maar ik begrijp ook wel dat je hierdoor onzeker wordt. Eerst was je misselijk en nu niets meer.

9. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Speciaal voor unbelevible :D Geen idee of hij nog klopt maar dit is het laatste lijstje.

Loesjek – … jaar – …
    Sannee006 – 22 jaar – Zit in kuurtje Provera (start op dag 3 met Clomid 2e ronde)
    MZ25 - 26 jaar – Zit in ronde Gonal F & Pregnyl (29 september fm)
    MandyX- 27 jaar – 26 september uitgangsecho (hopelijk start nieuwe ronde?)
    Mrijkepijke - 29 jaar – Start met 1e ronde Gonal F & Pregnyl (3 oktober fm)
    Vlindertjeh - 25 jaar - …
    Anoniempje1989 - … jaar – 23 september curratage (hopelijk start nieuwe ronde?)
    Soepukkie - 26 jaar – Zit in ronde Gonal F & Pregnyl (2 oktober fm)
    Chimpie – 35 jaar, 7jr MMM – ...........

Wachtbankje testen:
    Knorrie24 – 28 jaar – 22 september IUI gehad (wacht op NOD 7 oktober)

Zwanger:

Unbelievablee - …jaar – 18 september positieve test! 24 september 1e echo

10. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Ja blijft een gedoe gelukkig heb ik een hele toffe leidinggevende en mag ik afspraken onder werktijd plannen liefst voor of na mijn dienst maar als t echt niet anders kan is het geen probleem.
    Zijn jullie werkgevers ook zo makkelijk hiermee?

11. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Knorrie24: het is inderdaad erg raar dat IUI overgeslagen wordt. Het zou inderdaad kunnen zijn dat ik vijandig slijm ofzo heb en dan gaat het nooit lukken met alleen Gonal F en Pregnyl. Mij verbaast het ook elke keer weer dat elk ziekenhuis zo verschillend werkt. Ik hoop inderdaad ook dat de andere eitjes zich rustig houden. Ik moet nog steeds 50 eenheden spuiten. Fingers crossed dus maar voor donderdag;).
    @Muriel: ik herken dat zeker. Heb ook pas vorige maand voor het eerst in ruim een jaar een eisprong gehad:D. Ik zou ook echt pas op dag 14 testen. Anders heb je kans dat je nog positief test door de pregnyl.
    @Unbelievablee: fijn dat je weinig kwaaltjes hebt al kan dat inderdaad ook voor wat stress zorgen omdat je er weinig van merkt. Ik ken zeker het gevoel als de eitjes groeien;). Leuk dat je het al hebt verteld:D. Inderdaad mannen blijven mannen:p.
    @mrijkepijke: ik had dat ook op dag 9. Ik zit nu op dag 12 en mijn baarmoederslijmvlies is nu 6 mm.
    @Sanne006: ik snap je helemaal meid. Het is erg moeilijk als je andere zwangeren ziet of hoort:(. Hopelijk kun jij je ook weer snel bij die anderen aansluiten:). Ik heb donderdag weer een fm.

Ik heb vanochtend het UZ in Gent gesproken. We kunnen 24 november terecht. Er was een lange wachttijd maar er was iemand uitgevallen;). Mijn zorgverzekering heeft ook een contract met dit ziekenhuis waardoor alles vergoed wordt gelukkig. Tot die tijd gewoon hier doorgaan met behandelingen.

@Werkgever: mijn werkgever is erg makkelijk. Ik werk bij de overheid en kan makkelijk thuis werken en zo proberen de afspraken in het ziekenhuis te plannen als ik thuis werk. Veel collega's zijn op de hoogte van ons traject dus dit zorgt voor veel begrip. Ook kan ik hierdoor makkelijk wat verplaatsen.

Loesjek – … jaar – …
    Sannee006 – 22 jaar – Zit in kuurtje Provera (start op dag 3 met Clomid 2e ronde)
    MZ25 - 26 jaar – Zit in ronde Gonal F & Pregnyl (2 oktober fm)
    MandyX- 27 jaar – 26 september uitgangsecho (hopelijk start nieuwe ronde?)

Wachtbankje testen:

Zwanger:

12. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant

Aah sannee, ik snap helemaal wat je bedoeld meid, ik pak het ook niet als vervelend op! Had het zo super gaaf voor je gevonden!!!

Thanks voor t lijstje haha ff allemaal update :).
    Pff lig nu lekker samen met onze kleine grote joekel op de bank de dino show te kijken, echt grappig!!

Liefs xxx

succes allemaal meiden!!

13. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Loesjek – … jaar – …
    MZ25 - 26 jaar – Zit in ronde Gonal F & Pregnyl (2 oktober fm)
    MandyX- 27 jaar – 26 sept Gestart met clomid 50mg 6 okt eerste fm

Wachtbankje testen:

Zwanger:

Hoii meiden!
    sorry dat ik wat afwezig ben, drukke week gehad!
    Afgelopen vrijdag uitgangsecho gehad, cyste was weg en dus met clomid begonnen. Vanavond laatste tablet al.. dagen schieten voorbij!
    Met de arts even gekletst, heb 2 schatten van vrouwen die ik afwisselend tref. Heb een goede uitleg gehad wat nu de stand van zaken is. Had het gevoel dat ik vanaf de eerste maanden dat ik daar liep dat ze niks ondernamen, nu een hoop duidelijk over het vervolg. Sowieso eerst een jaar clomid, dan een jaar puregon?! kan ook wat anders zijn, kwam zoveel info vrij :p
    Manlief moet voor de 2e x nog een potje inleveren. Als hieruit ook blijkt dat het net zo is als vorige keer of beter dan ondernemen ze verder geen actie (vorige keer was 40 %kans op zw binnen een jaar )
    Is het slechter dan een vervolg traject in.
    Kreeg een folder mee over iui en een tijdschrift : uitgerekend jij.. fijn om te lezen!

Ben heel benieuwd naar de echo volgende week maandag, zal de cyclus korter worden?!? afwachten maar!
    hebben jullie ervaringen met bijwerkingen van clomid?
    moest net me auto wegbrengen voor reparatie, had een raar duizelig gevoel in me hoofd.. net zo iets als je in een lift staat die op het laatst nog iets beweegt of in zo'n schommelschip in een attractie park.. waarbij je zo'n naar gevoel krijgt. Tijdens het rijden is dat niet zo prettig :S
    Verder geen bijwerkingen nog :)

14. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Sanne begrijpelijk dat het zo zwaar valt.. in onze omgeving is ook iedereen aan het bevallen, zwanger aan het worden.
    Zondag op een kraamfeest werd weer gezegd dat we maar eend voor een buurmeisje moeten zorgen aangezien hier alleen jongens geboren worden.. mensen snappen niet dat zoiets kleins om te zeggen al zo'n.impact kan hebben op je zelf vertrouwen. En wij maar denken je moest is weten!
    heeft je provera kuur al ze werk al gedaan? Of ben je alweer begonnen met een nieuwe cyclus?
    heel veel sterkte meid met het verwerken!

muriel welkom!

Ben benieuwd mz wat er uitkomt uit de second opinium! Waar het soms in Nederland ophoud gaat het in het buitenland verder..

Fijne dag allemaal!

15. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

hey dames
    weinig te melden hier druk weekend achter de rug
    bloed nog wel een beetje maar is erg weinig
    emotioneel is het nu wel wat zwaarder zowel voor mij als voor vl maar goed daar slaan we ons wel doorheen

16. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    @ Mandy; De provera lijkt nog niks te doen! Heb geen krampen, dus de rode duivels lijken nog niet in zicht. De gyn had gezegd zo'n 2-3 dagen en zit morgen op dag 3 na de laatste tablet. Nog even afwachten dus...
    Met betrekking tot de Clomid is het de vraag of ik daar bijwerkingen van had of dat het bij mij van de zwangerschap was.
    Ik had vrij snel last van pijnlijke tepels/borsten en had ook met regelmaat die duizelingen (precies zoals jij ze beschrijft! ;)).
    Nu hopelijk snel weer een nieuw kuurtje dus ben benieuwd...

@ Mrijkepijke; Mijn directe collega's wisten het vrij snel, gezien ik met hen ook af en toe moest kijken of ik tussendoor naar afspraken kon.
    Mijn manager weet het sinds mijn miskraam, gezien ze iets aan me zou merken. Wat bleek.. Ze heeft zelf ook PCOS! Nu wel prettig dat ze het weet dus.

@ Anoniempje; Fijn dat de bloeding al ver weg is. Hoe zit het nu met het vervolgtraject?

17. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mandyx: fijn dat je kunt starten met Clomid:). Voor mij werkte dit niet. Mijn cyclussen werden niet korter en ik had veel bijwerkingen. Ik had enorm koppijn, stemmingswisselingen en opvliegers. Vandaar na 2 rondes al overgestapt op Gonal f spuiten. Hopelijk werkt dit bij jou beter. Ga jij Clomid slikken i.c.m. IUI? Duurt nog even second opinion maar het gesprek is gepland. Wel vreemd dat hier IUI gewoon kan maar dat ik het niet krijg. Misschien toch ook maar eens vragen in mijn eigen ziekenhuis.
    @Sannee006: ik merk ook dat veel collega's begrip hebben en sommige zelfs ook in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Dit is dan wel fijn om te horen en dat geeft ook steun.
    @Anoniempje1989: fijn dat het bloeden bijna voorbij is. Wanneer mag/gaan jullie verder? Ik snap dat het emotioneel zwaarder is. Het is niet niks. Veel sterkte nog meid!! Hopelijk snel weer een positieve test en een plakbeeb:).

Hier vandaag en morgen nog spuiten. Donderdag dan weer een nieuwe echo. Ik ben erg benieuwd. Hopelijk geen overstimulatie:(.

18. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

10-10 heb ik vervolg afspraak staan
    had op de operatietafel gevraagt hoe het nu zit omdat het dus kan zijn dat mijn lichaam nu ''weet'' hoe het zwanger moet worden dat ik dus misschien geen medicijnen nodig heb
    maar hij vertelde toen (andere gyn) dat ik later gewoon weer moet gaan spuiten
    dus ben benieuwd 10 oktober hoe en wat

19. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Hoi meiden

Wat een verhalen weer...

@ Sannee heel begrijpelijk hoor. Bij mij op werk weten ze het ook en proberen te helpen/ondersteunen waar ze kunnen, heel fijn vind ik dat.
    Heb getroffen met 2 managers die het zelfde hebben ondergaan....zoooo fijn! Neem je tijd meis en laat je niet forceren of en maken! Denk aan je zelf!

@ mandyx na Clomid ben ik ook aan de puregon gegaan, vond ik persoonlijk ook prettiger. Bij Clomid had ik ontzettend last van opvliegers en uitbarstingen.... Nu Gonal F, wat ik de fijnste vind.
    Dat tijdschrift "uitgerekend jij" ligt bij onze kliniek in de wachtkamer, idd ontzettend fijn om te lezen, denk dat ik me erop ga abonneren. Succes meid

@unbelievable super dat het nog steeds goed gaat, houden zo!!;)

@ aan alle meiden.....good luck&hugs

20. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Vanmiddag bij kliniek geweest, bij favoriete arts en was weer een fijn gesprek. Er zat helaas aan de rechterkant een grote gladde cyste van 26mm. Daardoor durfde hij geen hormonen voor te schrijven, maar over een week terug komen om te kijken of ie weg is om dan alsnog te starten voor IUI.
    ML twijfelde of we niet een maandje moesten wachten...voor het resultaat maakt het geen verschil en moesten we eerst samen even uitvechten, haha!
    In auto besloten om (als cyste het toelaat) toch vlgnd week te starten. Willen eigenlijk geen tijd meer verliezen, worden allebei ouder. ML is 8 jaar ouder dan mij, al zou je dit niet zeggen.....
    Wordt dus weer vervolgd...

Deel Deze Pagina