Vlindertjeh Gefeliciteerd met je baan. Hier ook goed nieuws. Ik ben aangenomen, wel een maand proeftijd maar daarna wel vast contract dus geen 1 jaar jeeeej ben super blij!! Ik moet zeggen, ik heb nu voor de 1e x Ovitrelle (Pregnyl) gespoten en ik heb er toch veel last van. Enorm last van mijn buik, ik weet niet of jullie hier ook ervaring mee hebben gehad. Ik bak zelf ook veel, ik heb mijn eigen bruidstaart gemaakt samen met mijn schoonmoeder en ik vond het ook echt leuk om te doen, zo knutselen met marsepein. Ml vind het ook allemaal prima zolang hij het mag opeten haha. Alleen beetje klagen over de troep in de keuken hihi. Mandy, veel succes, nog even geduld. Ik duim voor je dat je goed nieuws brengt!!! Fijn Sanne, Praag is echt een mooie stad. Kun je even afstand nemen en weer op adem komen, veel plezier.
@knorrie ik krijg primolut als opwekkers geen idee wat het verschil is maar werkt goed hier ook een kuur van 10 dagen eene keer kreeg ik 1x1tablet nu weer 2x1tablet vandaag de eerste ingenomen
Soepukkie, Nee ik heb eigenlijk nooit last van mijn buik gehad na de pregnyl. Heb wel altijd een paar dagen na de spuit ontzettend last van pijnlijke borsten en rommelende darmen. Maar buikpijn niet. Anoniem, Waarom krijg je nu 2 tabletjes dan? Ze vroeg ook aan mij in het zkh wanneer ik altijd een bloeding krijg na de kuur. Toen zei ik nu 3x gehad 2x na 4/5 dagen en afgelopen x pas na 17 dagen. Toen zei ze ik kan je wel 2 tabletjes geven maar omdat je 2x wel na 4/5 dagen een bloeding gehad hebt geef ik je toch maar 1.
@mandy .. Thnx ben zelf ook helemaal blij.. 36 uur per week voor een jaar!! Mag direct in november starten!! Voor de hobby maak ik taarten bekleed met marsepijn en fondant... En voor mijn petekindje moet hij perfect zijn.. Dus bloed zweet en tranen werk haha! Is een heerlijke afleiding!! Oh das vervelend duiziligheid als bijwerking!! Hopelijk komt dat niet meer terug!! Ik moest op dag 10 van cyclus terug komen en dan (toevallig begon dat op maandag) maandag woensdag vrijdag terugkomen, aangezien er bij mij nog geen eisprong is gezien moet ik volgende week ook weer om de dag langs komen om te kijken of mijn koppige eitjes willen groeien... Vanochtend weer geen resultaat is dit woensdag nog niet kan ik dan waarschijnlijk ophogen naar 100 ie gonal f per dag.. Ik spuit elke avond gonal f, als ik op een gegeven moment een of twee eitjes heb die boven de 16 mm (dacht ik dat ze zei) zijn moet ik pregnyl spuiten en dan die avond ( of ochtend erna) en 2 dagen later verplicht klussen.. Gonal f zou zorgen voor de groei en volgens mij zorgt pregnyl voor het laatste zetje om te springen.. Weet het niet precies allemaal dit is nog allemaal nieuw voor me haha. @mz25.. Vervelend he als je beide geen vast contract hebt.. Hier idem dito.. Maar misschien volgend jaar beide vast... Dus duimen heel hard... Succes met je man!!! Hopelijk word hij aangenomen met een mooi contract heb je weer ff een zekerheidje... Succes op het wachtbankje!! @knorrie.. Ik vroeg het aan mijn hoofdbehandelaar en hij zei dat er iets anders was maar blijkbaar met zelfde stoffen waardoor iik hetzelfde op zou reageren.. Enige mogelijkheid was 3 dagen minder slikken.. Mja daar weet ik niet van of ik dan ook direct ongi zou worden en de hormonen wist ik toch dat zouden opspelen... Dankje!! Oh dan bak jij veel!!! Ik houd het bij taarten cakes en cupcakes... Ja heerlijk creatief bezig zijn kan me er helemaal inleven en alles om me heen vergeten /afsluiten haha.. @ soepukkie.. Thnx!!! Jij ook gefeliciteerd woow vast contract super zeg!!! Proeftijd gaat meestal snel voorbij!! Vanavond feestje dus!! Oeh heb jij het aangedurfd je eigen trouwtaart!!! Gaaf!!! Ik wilde dat ook maar heb het toch maar aan een kennis toevertrouwd.. Aangezien ik een perfectionist ben en die stress erboven kon ik echt niet hebben! Haha hier nog eentje die marsepijn heerlijk vind.. Zolang ik alles opruim vind hij alles goed.. Mag wel zelf de keuken poetsen haha
Shit. Ik sta weer met 2 benen keihard op de grond! afscheiding kleurt van het witte af.. das helaaas een voorbode Kan wel janken!! Hopen dat het niet doorzet. Morgen even afwachten dus...
@Knorrie24: ik zit inderdaad één week voor NOD, Zaterdag de 25e kan ik testen. Heerlijk lekker bakken. Vind ik ook erg leuk. Heb alleen geen mixer of keukenmachine. Toch eens een keer aanschaffen @Soepukkie: gefeliciteerd met je baan! Maand proeftijd is idd zo voorbij. Daarna lekker vast en geen zorgen meer wat betreft werk Ik merk nu niks van de pregnyl. Vorige ronde heb ik 10.000 gespoten, deze ronde 5000. Bij de 10.000 had ik wel last van mijn darmen. Nu totaal niet. Leuk je eigen bruidstaart maken! @Anoniempje1989: kun je over ruim een week weer verder, wel erg fijn! @Vlindertjeh: erg fijn in november starten voor een jaar. Bij mij zeggen ze in het ziekenhuis de dag van de pregnyl en de dag erna klussen. Apart dus dat dat niet overal hetzelfde is... Thanx, we hopen idd dat hij volgende week goed nieuws krijgt en ik natuurlijk ook op het wachtbankje @Mandyx: neeee, hopelijk een late innesteling Wanneer krijgen jullie het advies om te klussen? Op de avond van de pregnyl en een dag erna? Ik in ieder geval wel.
Mandy hoe gaat het met je? Pff vanochtend weer meting gehad Die van 9 was nu 11 haast niks gegroeid dus Nu zat er links nog een van 9... Zou dat dan iets gaan worden... Dinsdag weer terug....
@ Vlindertjuh; Gefeliciteerd met je baan! Dat is weer een zorg minder! @ Mandy; Hoe is het nu inderdaad met je? Valt het allemaal mee of is het inderdaad een teleurstelling? @ MZ; Al klachten die ergens op kunnen wijzen? We blijven duimen!! Hier zaterdag gestart met de Provera. Vorige keer werd ik precies 3 dagen na de laatste tablet ongesteld, dat zou dan volgende week zaterdag zijn. Ik ga over drie kwartier lekker met mijn moeder en oma naar Praag en dan zal ik ook even niet reageren (even er echt tussen uit). Ik ben heel benieuwd hoe het dan is in het groepje. Tot volgende week!!
@mz25 oh wat gek... Overal zeggen ze wat anders gebruiken ze andere medicijnen en werkwijzes... Als mijn eisprong in zicht is zal ik het nog eens vragen!! @mandy.. Hoe gaat het?? Al duidelijkheid vandaag? @mrijkepijke... Hopelijk is het een goed eitje en groeit hij door!!! @sannee.. Thnx ja er valt nu een hoop van me af!! Lekker weer ertegenaan!! Een hele fijne vakantie in Praag!!! Geniet er lekker van!!
Mijn excuses dat ik hier zomaar kom binnenvallen. Ik heb een vraaje waar jullie misschien op kunnen antwoorden. Ik kreeg vorige week maandag ('s avonds 21u30) Pregnyl. Wanneer is de HCG van de Pregnyl uit mijn lichaam en kan ik een betrouwbare bloedtest laten doen? Ik was van plan om donderdag bloed te laten prikken om te kunnen vaststellen of ik een goede eisprong gehad heb (of twee, want er zaten 2 rijpe follikels). Dacht ineens ook mijn HCG waarde te laten nagaan in het bloed? Of zou dat te vroeg zijn? Ik heb namelijk het gevoel dat de gyn me maar wat aan het lijntje houdt. Ik moet van haar helemaal nooit bloed laten prikken. Ik doe het op eigen initiatief. Ik wil te weten komen waar het misloopt: bij de bevruchting OF bij de innesteling. Stel dan donderdag mijn HCG redelijk hoog is, en het komt niet meer van de pregnyl, kan ik dan stellen dat er een bevruchting is (geweest). Als het dan toch mislukt en mijn menstruatie begint, weet ik dat het misloopt bij de innesteling en dat bevruchting op zich wel mogelijk is. Dat zou ik al een hele geruststelling vinden. Lijkt me toch waardevolle info? Niet? Kunnen jullie me tips geven? Liefs en veel succes met het zwanger worden! XXX Lena
@lena het is verschillend per persoon maar ook met de dosis pregnyl met 5000 zou ik 14/15 dagen na pregnyl aanhouden om te testen ik denk dat je te laat ben om te testen of je inderdaad een goede eisprong gehad heb volgens mij moet dat binnen een bepaalt aantal uren maar als je 2 rijpe follikels hebt en pregnyl heb geprikt dan denk ik dat je zo ie zo een goede eisprong gehad hebt en zou ik me daar geen zorgen om maken verder kan ik niet echt tips geven maar je zou misschien naar een andere gyn kunnen vragen?
@mrijkepijke: balen zeg. Het lijkt mij dat er dan ook niets meer groeit. Wanneer mag je weer ophogen? Bij mij wachten ze ook lang voordat er opgehoogd mag worden. @Sannee006: merk nog niks eigenlijk. Heb sowieso deze maand helemaal niets gemerkt, ook niet van de pregnyl ofzo. Afwachten dus... Heel veel plezier in Praag!! Geniet er van!! @Vlindertjeh: ja erg apart. Vraag maar eens na, doe ik dat ook @LenaMill: mij is gezegd echt pas op NOD te testen i.v.m. de pregnyl. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze ook dat ik geen bloed hoef te laten prikken om de progesteron waarde te bepalen die aangeeft of je een goede eisprong gehad hebt. Ik denk dat dat ook is omdat de kans heel groot is dat je bij het gebruik van pregnyl een eisprong hebt. Ik heb verder ook niet echt tips. Je kunt je zorgen kenbaar maken bij je gynaecoloog en anders misschien een second opinion laten doen in een ander ziekenhuis. Dat ga ik ook doen. Bij mij wordt namelijk niet getest of mijn baarmoederslijmvlies vijandelijk is of te zuur waardoor het zaad er niet doorheen kan. Ik wil dit wel graag onderzocht hebben. Hier nog 5 dagen tot NOD. Heb nog geen kwaaltje of een innestelingsbloeding die kunnen wijzen op een zwangerschap. Heb eigenlijk nergens last van, hele ronde al niet. Ook niet na het spuiten van de pregnyl. Heb er een beetje een hard hoofd in
@mz wil niks zeggen ik had ook nergens last van alleen gevoelige borsten maar dat had ik wel vaker gehad ook met clomid dus geef die moed niet op!
Marijke, We hopen nog steeds op goed nieuws voor jou. Sanne, je leest dit vast niet meer maar veel plezier in Praag. Heerlijk een paar daagjes eruit. Lena, Zoals de meiden voor mij al gezegd hebben is het voor iedereen anders wanneer de pregnyl uit je lichaam is. En het ligt er ook nog eens aan hoeveel eenheden je gespoten hebt. Bij mij is er wel 2x geprikt op progesteron. Dit doe je een week na je eisprong. Hieraan kunnen ze zien of je een eisprong gehad hebt en of deze goed was. Wanneer je pregnyl spuit heb je geloof ik altijd een eisprong, maar of het een goede eisprong is hangt niet af van de pregnyl. Je zou dan echt je progesteronwaarde moeten laten prikken. Progesteron zou je wel kunnen laten prikken donderdag, maar HCG zou ik niet doen. Aangezien je niet weet wanneer de pregnyl echt uit je lichaam is kun je dus een valse uitslag krijgen. Je zou echt moeten wachten tot je nod. Verder wil ik nog even zeggen dat het HCG hormoon pas vrij komt wanneer het bevruchte eitje heeft ingenesteld. Je kunt daarmee dus niet zien of het verkeerd gaat bij de bevruchting of de innesteling. Ik hoop dat je wat heb aan mijn info.
Heel hard bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan gewoon op progesteron laten prikken. (heb veel schrik voor lege follikels, fop-eisprongen...) HCG: dat wist ik niet dat het pas vanaf de innesteling HCG geeft. Ik dacht vanaf de bevruchting. Dus goed dat ik het hier even gevraagd heb. Veel succes allemaal!
Bah... Koppige eitjes 😪 nog altijd niks wat wilt groeien... Als woensdag weer niks te zien is mag ik omhoog van 75 ie naar 100 ie... Tussen de ophogingen in moest een week zitten ivm kans op overstimulatie bij te snel ophogen.. Ben benieuwd tot hoe hoog ik moet gaan ophogen voor een eisprong.. Aangezien ik ook niet op clomid reageerde.. Hoe zit dat eigenlijk met jullie welke eenheden spuiten jullie en hadden jullie snel de "juiste" hoeveelheden gevonden?