PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Bah vlindertje dat is balen😦
    bij mij sloeg 50 eenheden meteen aan, maar ik mag ook niet klagen want de clomid 100 sloeg ook elke x aan.

Lena, fijn dat je wat aan de info hebt. Jij ook succes verder!

2. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@vlinder
    hier reageerde ik ook slecht op clomid 150mg 1eitje gesprongen verder erna niks meer
    met 75eenheden menopur 1e ronde zwanger maar helaas ma
    nu wachten op de volgende ronde

hoeveel dagen spuit je al?

3. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    #383 chimpie, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt: 21 okt 2014
    Hoi allemaal

Sorry dat ik bijna niet reageer, ben erg down laatste dagen en erg emotioneel, reageer ook heftig op bepaalde dingen weet niet zo goed waarom, denk dat alles er een beetje uitkomt ofzo........
    Ben me deze ronde erg ah afzetten tegen alles, zo van "wil niks voelen want het zal toch wel weer niet..." Kan niet zo goed uitleggen.....
    Moet ook zeggen dat ik niet veel voel, heeeeel af en toe denk ik kleine druk links onder te voelen, maar is maar heel nihil en denk meteen weer yeah right het zal wel....
    Ook heb ik geen bijwerkingen vd pregnyl zoals bijv gevoelige (.)(.) terwijl ik dat altijd nog heb gehad......weet dat ik dat vorige keer ook niet dacht te hebben, maar kwam het toch na aantal dagen, maar nu helemaal nix nakkes nada.....misschien is het juist goed teken dit alles, maar ik betwijfel het..... 31ste zal het uitwijzen, maar wil er eigenlijk helemaal niet aan denken omdat het toch weer teleurstelling zal zijn......sorry voor mijn downheid....:)

@Mz25; spannend zeg! Hoop echt dat het taak is

@Mandy; hoe gaat het met je? Hoop niet dat het doorgezet is.....

@ vlindertjuh en soepukkie; proficiat met jullie nieuwe baan, echt super!

@Sannee; geniet van je vakantie, zal je vast even goed doen.

@ marijkepijke hoop dat ze toch nog gaan groeien

@ alle andere meiden heel veel succes!!

Het valt idd niet mee het hele traject, maar hoop snel op goed nieuws.
    Ik probeer mee te lezen, maar nogmaals zit er beetje doorheen dus denk dat ik beetje op de achtergrond blijf, sorry

4. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Chimpie, het gevoel wat jij beschrijft herken ik heel goed. Je wilt niets voelen want je denkt straks heb ik hoop dat het raak is, maar steeds komt die rottige menstruatie weer om de hoek en zit je nog dieper in de put omdat je dacht dat het misschien wel raak kon zijn deze ronde. Ook ik probeer mezelf er voor te beschermen. Probeer alle gedachte en eventuele kwaaltjes diep weg te stoppen en dit puur en alleen om die grote teleurstelling iets te verzachten. Helaas lukt dit niet altijd. Je weet gewoon dat je misschien zwanger kunt zijn en als je dan iets voelt gaan je gedachten automatisch naar het stukje zwanger worden.

Neem de tijd om dit alles te verwerken. Zoals je zelf al zei het traject waar wij allen in zitten gaat echt niet over rozen. En soms wordt alles je teveel en dat is heel normaal.

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @anoniempje.. Is menopur weer een andere werkzame als gonal f of ook een andere toedieningswijze?
    Wanneer mogen jullie beginnen met nieuwe ronde?
    Ik spuit nu sinds 6 oktober... Per week worden de eenheden nu opgehoogd.. Duurt lang en ben nu aan pen 4 begonnen (eerste 3 pennen 300, nu 450) benieuwd hoeveel pennen ik erdoorheen spuit...

@ chimpie.. Heel logisch dat je er ff doorheen zit... Denk dat iedereen die momenten/tijden heeft... In het begin valt het nog mee.. Maar hoe langer je in het traject zit hoe zwaarder het word... Daarbij nog eens de hormonen die je extra binnen krijgt (zelf heb ik vaker het gevoel dat de hormonen " mijn lichaam overnemen") . Als er iets is gooi het hier lekker in de groep ( als je dat oplucht en helpt!!)

6. anoniempje1989

@vlindertje
    als ik het goed heb begrepen is menopur een lichaamseigen stof en gonal f word gemaakt
    menopur is voor mij nu 2 ampullen mengen en dan inspuiten (klinkt moeilijker dan het uiteindelijk is hoor) dat zijn dan 75 eenheden eigenlijk hetzelfde idee als pregnyl
    ik ben nu nog met opwekkers bezig na vandaag nog 5 dagen dus denk ergens volgende week ofzo weer te mogen gaan spuiten best een eng idee weer

heftig dat ophogen lijkt mij en vooral als het steeds geen effect heeft maar kan natuurlijk ineens goed gaan en het fijne is dat je gericht kan klussen

ik mocht in me handjes klappen dat het bij de eerste ronde spuiten gelijk allemaal goed ging in het totaal 14 spuiten gezet en zwanger maar helaas bleef mijn uk niet zitten

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @anoniempje...ah zo.. Dus menopur is eigenlijk meer lichaamseigenstof tegenover " gefabriceerde gonal f". Er zijn zoveel verschillende medicijnen... Elk zkh werkt weer anders.. Nja als het maar allemaal helpt.

Ohja je was begonnen met opwekkers (sorry ik lees wel alles maar vergeet de laatste veel krijg niet alles mee en haal hier wat dingen door mekaar sorry!!)

Word inderdaad ondertussen gek van dat ophogen,,, sinds januari in het zkh en nog altijd geen eisprong dat wachten duurt nu wel erg lang en de teleurstelling weet ik eigenlijk al voordat ik erheen ga.. Maar slaat toch telkens wel toe.. Positief blijven 😊

14 spuiten klinkt nog best veel.. Hopelijk slaat je nieuwe ronde weer goed aan en blijft de uk nu wel zitten!!

8. anoniempje1989

@vlinder
    klopt helemaal
    ik lees ook alles mee maar soms zoveel dat ik ook niet weet hoe en wat hoor;)

maar dan lopen we ongeveer gelijk
    ik ben 1 maandje later begonnen in het ziekenhuis wel al in november naar de huisarts geweest maar moest nog half jaar wachten van der maar in januari kon ik niet langer meer wachten en kreeg ik uiteindelijk de doorverwijzing

14 valt reuze mee schijnbaar (1spuit per dag) lees hier soms verhalen van 30 spuiten enz. heb dus 13x menopur gespoten en 1x pregnyl
    die teleurstelling ken ik ook heb nu 2x 1 eitje gehad was dol gelukkig en uiteindelijk de laatste keer helemaal met positieve test maar vraag me af of dat de volgende keer nog zo is denk dat die blijdschap niet erg aanwezig zal zijn tot een goede echo

9. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Meiden hier nog geen duidelijkheid! het breekt nog niet door maar afscheiding al wel 2 dagen bruin rood.. ook geen krampen..
    Hou jullie op de hoogte :)

10. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Hier weer niks vanmorgen
    12 en net 10 mm
    Weer opgehoogd naar 100 ie ( dubbele waarmee ik 3 weken terug begon) vrijdag terug!

11. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Dank jullie wel meiden!

ML vroeg pas hoe lang we nog doorgaan zitten nu 7 jaar in MMM, wil nog helemaal niet daaraan denken.....😣

Pff Marijkepijke laat je ML die eitjes even een schop onder de kont 💥geven meis! Succes

Toch nog spannend Mandyx hoop het echt voor je🙏

12. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @anoniempje.. Zal dat normaal zijn of aan de hormonen liggen haha!
    We lopen inderdaad beetje gelijk.. Ik ben ook in juli gestopt met de pil, uiteindelijk begin januari toch maar eens huisarts gebeld en einde van de maand begonnen en als 1989 uit je naam je geboortejaar is zijn we ook nog eens evenoud haha!
    Dat lijkt me een vreselijk gevoel eerst helemaal blij met de zwabgerschap en dan met echo erachterkomen dat het niet goed is en daarna de angst..

@ mandy .. Oh dat klinkt spannend *fingers crossed*

@ marijke balen zeg!! Succes vrijdag!!! Heb je eerder met lagere dosering wel al eisprong gehad?

@chimpie.. Pff dat is inderdaad niet leuk om te horen of over na te denken... Moeilijk zeg!! Hoop dat het voor jullie (snel) lukt!!

13. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Gister al wat rozig bloedverlies op 10/11 DPO en vanochtend al wat bruin. Denk dat het game over is:(. Ook nog steeds nergens last van, ook niet van mijn borsten. Van de pregnyl merk ik ook nooit niets. Voel mij sinds gisteren dus weer flink down:(. Heb echt zo geen zin in weer die ziekenhuisbezoeken...

@Mandyx: je houdt ons wel in spanning zeg;)
    @Chimpie: ik herken je gevoel. Het hoort helaas bij dit hele traject. Echt een achtbaan van emoties. Neem de tijd en lucht je hart als dat nodig is:). Vervelend dat ml daar over begint. Het enige wat je wil is een klein wondertje en je wil er niet aan denken hoe lang je daar al voor bezig bent. Hopelijk lukt het snel bij jullie!
    @Mrijkepijke: balen zeg toch weer ophogen. Schiet nog niet echt op he:(. Hopelijk is dit het laatste zetje.

14. anoniempje1989

@vlindertje
    jeetje hoezo toevallig allemaal
    dan lopen we wel heel erg gelijk op met alles :p

15. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Mandy, Spannend bij jou. Wanneer is je nod. Of ik deze al geweest.

MZ, Balen het komt altijd weer ff goed binnen dan. Had je deze ronde wel hoop? Omdat je eerder al zei dat je niks voelde.

Marijke, Tjonge nog steeds geen goed nieuws. Ik begrijp dat het eitje van 9 mm wel iets gegroeid is, en die van 11 is blijven staan?

Chimpie, Dat is idd niet wat je wilt horen, maar misschien wel een goed idee om met zijn 2en hierover te praten.

Hier nog niet veel te vertellen, zit nu 4 dagen na de kuur en nog niets te bekennen. Moet heel eerlijk zijn dat ik er ook een hard hoofd in heb. Bang dat ik weer geen bloeding krijg en dan nog 2 weken moet wachten voor een afspraak in het zkh. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn want ik denk dat het de vorige x ook wel iets te maken had met de stress. Toen zat ik zo hard te wachten op die bloeding en ik weet dat er daardoor de bloeding ook uit kan blijven. Heb het zelf bewezen toen ik een HSG moest laten doen. Toen zou ik op donderdag de HSG krijgen en moest ik op de zondag ervoor ongesteld worden doordat ik daar zo op stond te wachten werd ik het pas op die dinsdag.

16. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Knorrie24: zeker balen. Alvast een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor vrijdag. Verwacht dat het morgen of vrijdag doorbreekt. Ik heb zelf het gevoel dat er iets in mijn lichaam niet klopt. Heb nu 2 rondes met pregnyl gehad en merkte beide rondes niets. Ik had dus ook niet echt hoop dat het zou lukken maar dat heeft meer te maken met het vertrouwen in mijn ziekenhuis. Daarom ben ik blij dat ik 24 november naar Gent ga, nog een maandje:D. Ik zat gister pas op dag 10 NOD en had toen al rozig slijm. Is toch vreemd? Dan is mijn luteale fase veel te kort. Vorige ronde was ik ook al eerder dan NOD ongi. Ik snap dat je bang bent geen bloeding te krijgen omdat dat al eens in gebeurd. Het is heel lastig om dat van je af te zetten. Hopelijk breekt de ongi snel door.

Ik heb mij deze ronde tijdens de wachtweken nergens druk om gemaakt, gewoon afgewacht. De tijd vloog voorbij. Maar heeft het geholpen, nee:x. Het was natuurlijk wel fijn om er niet mee bezig te zijn alleen ik ben nog steeds niet zwanger. Wel juiste dagen geklust en er zaten 2 eitjes. Snap er dus niets van:(

17. levi3

levi3 Actief lid

3 jul 2009
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Ik zit weer in de eerste ronde clomid. Afgelopen maandag progesteron geprikt, deze was maar 5,9. Wie heeft het weleens meegemaakt dat de eisprong later was en toch zwanger bleek?
    Ik moet vrijdag nog een keer bloedprikken, maar ben erg benieuwd hoe de kansen liggen ...

18. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Owwww MZ25 balen weer zeg! Hoop dat je in Gent meer duidelijkheid gaat krijgen. Succes meid!

19. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    meiden.. helaaaas lukte het niet om jullie eerder te berichte maar gister nacht is de boel doorgebroken.. morgen weer aan de clomid.. jammer:(
    zat er zondag flink doorheen.. nu weer positief door!
    ohh enne jullie gaan mij niet volgen in het slechte nieuws! het is hier tijd voor roze strepen;)

20. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    mz25 balen meid.. onze 4 eitjes hebben geen geluk gebracht:( fijn dat je nu een datum hebt om op vooruit te kijken.. hoop voor jullie dat gent wat voor jullie kan betekenen! 24 nov ben ik ook jarig :)

meiden.. afgelopen jaar zijn we niet op wintersport geweest, dat jaar daarvoor wel en ik ben ook helaas met dat virus aangestoken! meer van jullie ook?
    zit een beetje in dubio.. me collega vind dat het wel tijd word om weer lekker der uit te gaan voor ons. als we nu iets zouden boeken voor februari en het zou nu aankomende ronde lukken of die ronde daarna.. das nov/of dec zou dat dan uitmaken? ik snap heel goed dat ik nu niet overal al rekening mee moet gaan houden, zo geniet je nergens meer van. maar de durf is er niet om nu iets te boeken.. herkenbaar bij jullie?
    helaas krijg je dan wel weer naar je hoofd geslingerd.. en ze houden vast aan hun standpunt: "ja goed dat je er even uit gaat, wie weet lukt het dan omdat je er niet mee bezig bent".. nee ik ga niet voor niets na het ziekenhuis en laat uitzoeken wanneer ik "precies" moet klussen om de beste kansen te hebben. hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als je in zo'n traject zit?!?
    "ik geloof doordat je stress hebt omdat je er zo mee bezig bent dat het niet wilt lukken"
    nou geloof me.. ik gelooof hier geen 1 woord van.. stress heb ik niet. mensen weten niet wat ze zeggen ook al bedoelen ze het goed..

Deel Deze Pagina