PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Haha herkenbaar...
    Hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als je je elke dag spuit,medicijnen in neemt
    Goed bedoelde reacties inderdaad.

Ik zou toch lekker die vakantie boeken als je er zin in heb je zegt zelf al je kunt niet overal rekening mee houden.
    Wij waren op.vakantie in Letland en ik dacht steeds ik mag niet drinken want straks ben ik zwanger... Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik lekker bier heb besteld met een dik stuk rood biefstuk erbij...
    Kan toch niet overal rekening mee houden en bij vrouwen waar het vanzelf gaat drinken ook gewoon als ze daar dan zin in hebben als.ze het niet weten...
    Laat het traject niet je leven bepalen hoor...
    En dat kan ik nu heel makkelijk zeggen omdat er bij ons al een peuter in bed ligt die.zn bed aan t afbreken is....daar zit veel.verschil in merk ik nu de 1e keer het traject of nu.2e keer

2. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mandyx: balen meid:(. We zitten in hetzelfde schuitje. Allebei twee eitjes en toch niet zwanger:(. Samen op naar de volgende ronde:). Ik was dinsdag echt verdrietig, gisteren ook nog wel maar nu heb ik mij er al bij neergelegd. Moet morgen al naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho. De menstruatie zet nog niet door bij mij. Had dat de eerste ronde na de Gonal F ook. Heel vreemd. We gaan nu wel gewoon in Nederland door met behandeling maar ook naar Gent. Kijken wat ze daar voor ons kunnen doen.

Wat betreft stress, ik geloof daar ook niet in. Had deze ronde ook echt geen stress. De 2 wachtweken vlogen voorbij. Maar geen resultaat:x. Wat betreft vakantie boeken. Het is idd lastig. Wij hebben dat van de zomer niet gedaan. Zijn pas weggegaan toen bekend was dat we niet verder mochten ivm overstimulatie. Echt last minute toen. Ik kan mij ook voorstellen dat je wel wat boekt omdat je er echt even uit wil.

Hier dus nog steeds geen echte menstruatie. Wel wat donker bloedverlies. Morgen afspraak in ziekenhuis voor uitgangsecho. Ben benieuwd.

3. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Aah MandyX verdorie.......!!

Weet je meis mijn ervaring is dat het niet verkeerd is om af en toe even een kleine pauze in te lassen, goed voor je lichaam en ook voor je relatie.
    Ik zou lekker even gaan en fris en opgeladen weer terug

En wat betreft stress....ik dacht dat ook, maar mijn arts nieuwe kliniek zei laatst het volgende.......doe gewoon alles, je wordt helemaal gek gemaakt met wat wel en niet mag, was vroeger ook niet zo.....behalve roken, dat is ECHT bewezen...Een glas wijn? Prima, maar Roken is echt niet goed....er zijn veel vriendinnen of kennissen die zullen zeggen "ik rookte als een ketter en werd zwanger", maar geld niet voor jullie! Voor jullie is het NOT DONE! Verder alles doen. LEVEN EN AFLEIDING ZOEKEN!!

Ik zei toen ook tegen hem "ja maar groene thee enzo is toch niet goed, teveel antioxidanten en dergelijke toch?"
    Arts zei "o ja??, dus de mensen in China worden niet zwanger? Daar drinken ze volgens mij niets anders....."

Toen zei ik " en spanningen en stress is toch ook niet goed?" Waarop arts zei " ok dan krijgen ze in oorlogslanden ook geen kinderen....die leven constant in stress en spanning!"

Het heeft mijn man en mij erg aan het denken gezet en moet zeggen dat ik erg blij was met zijn beredeneringen....ben daaroor nl heel anders gaan denken.

Succes meiden👍🙏👍

4. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Voor de verandering zitten we weer in de wachtkamer....
    Zouden die eigenwijze eitjes nu iets gedaan hebben???

5. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Menstruatie is nu echt doorgebroken:(. Om 12.00 uur weer in het ziekenhuis zijn voor uitgangsecho. Ben benieuwd of er weer cystes zitten :x. De laatste x in het ziekenhuis werd gezegd dat ze weer met 50 eenheden willen starten maar dat was vorige ronde niet voldoende. Ik ga dus mooi aangeven dat ik dat niet wil. Moest 10x naar het ziekenhuis in 2,5 week. Ga ik nu niet weer doen. Meteen starten met 62,5.

@Chimpie: jouw verhaal heeft mij ook aan het denken gezet. Niet te veel nadenken over alles maar gewoon leven en genieten.
    @Mrijkepijke: en????

6. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    balen dat het klaar is mz25 deze ronde maar aan de andere kant.. nu is het wel los en nu weer fris met goede moed door!
    hoop dat ze voor je een beetje meewerken.. pff zoveel naar het ziekenhuis is 2,5 week valt niet mee denk ik.. als je dat elke ronde moet..:S

ik rook gelukkig al niet dus dat probleem heb ik niet.. sinds we ervoor bezig zijn drink ik beduidend minder.. eigenlijk niet alleen soms met een feestje.. en in de vakantie van de zomer was het wel lekker dat wijntje, maar heel veel interesseert het me ook niet meer dat drinken. let er wel op na de eisprong, aan de andere kant heb je dan nog geen bloedband, en tot nu toe heb ik nog nooit een positieve test gehad en nog nooit overtijd geweest dus het zal ook nooit iets zijn geweest. en idd hoeveel mensen zijn er al wel niet laveloos bezopen geweest zonder dat ze wisten dat ze zwanger waren.
    kga gewoon doorzoeken naar een heerlijke wintersport vakantie.
    een pauze heb ik zozeer nog niet echt nodig.. het feit dat ik nu een half jaar mag wegblijven uit het ziekenhuis geeft ook al rust denk ik. vandaag mag ik weer met clomid beginnen, het levert mij geen stress op alleen na de eisprong maak je jezelf gewoon gek door alle symptomen enz. maar ik denk dat dat elke maand blijft omdat ik wel weet wanneer ik me eisprong heb gehad. denk dat het voor mij nu ook dragelijker is dat me ronde nu de laatste keer met clomid netjes 28 was:D hopen dat dit zo blijft en niet weer richting de 40 gaat. doordat de rondes korter zijn hoef je ook weer minder lang te wachten en gaat de tijd weer sneller.

kheb 2 weken geleden de rekening van me zorgverzekering gehad.. duurt het bij jullie ook zo lang? aangezien ik vanaf april in het ziekenhuis loop. ben natuurlijk gelijk door alles heen en mag me eigen risico direct aftikken. manlief was 190 euro kwijt voor z'n onderzoek, maar die mag nog 1 x..

fijn weekend meiden! ik ga lekker een houtje op de kachel doen en heerlijk genieten vandaag!

mz25 succes zo int ziekenhuis!
    marijke hoe was het bij jou? nog steeds eigenwijze eitjes?

7. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Ehm...wordt steeds gekker, follikels waren nu ineens foetsie!!
    Maandag weer terug!

8. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    zucht :( verstoppertje spelen is hopelijk maandag over!

9. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mandyx: ze werken niet mee in het ziekenhuis dus ben blij dat ik naar Gent kan 24 november. Ik rook niet en ik dronk ook eigenlijk nauwelijks. Heel af en toe een Radler maar meer ook niet. Kies een mooie wintersportvakantie uit zou ik zeggen, lekker van genieten:D. Erg fijn dat je nu een half jaar zelf mag proberen met de Clomid. Ik zit aan het ziekenhuis vast tot ik zwanger ben:(.
    @Mrijkepijke: ik snap er niks van zeg, hoe kan dat:(:$. Moet je weer een hogere dosering spuiten? Erg vreemd. Het schiet zo ook echt niet op.

Hier gisteren echo gehad. Het positieve nieuws was geen cystes:D. Het negatieve nieuws is dat ik weer met 50 eenheden moet beginnen i.p.v. 62,5 terwijl 50 eenheden vorige ronde niets deed en ik geen IUI krijg. Ik ben een partij boos geworden gisteren. Ze luisteren gewoon niet. Vorige ronde ben ik geëindigd met 62,5 en daar had ik 2 mooie follikels mee terwijl bij 50 eenheden mijn lichaam het baarmoederslijmvlies continu afbrak met als gevolg bloedingen en eitjes die verdwenen. Ze gaven aan dat ze 62,5 niet aandurfden omdat ik zo veel follikels heb. Ik denk dan van vorige maand heb ik toch ook 62,5 gebruikt. Nu kan ik dus weer tig keer naar het ziekenhuis voor jan lul. Baalde er echt zo van. En IUI mag dus ook niet terwijl ze geen samenlevingstest doen. Waar baseren ze het dan op dat IUI geen meerwaarde heeft?? Vrijdag telefonisch consult met eigen gynaecoloog. Heb gezegd dat ik mij niet gehoord voel en naar Gent ga voor een second opinion;). Ze moeten maar eens weten dat wij de patienten zijn die maar een wens hebben en dat is een kindje. Ik ga al een jaar lang elke maand tig keer naar het ziekenhuis. Ben er gewoon een keer klaar mee. Zo klaag stand weer uit:p.

Wat betreft zorgverzekering, wij hebben nog niets gehoord. Zijn in januari begonnen met de MMM maar nog geen rekening gehad. Duurt bij ons langer dan een jaar.

We hebben het trouwens nu ook aan mijn schoonouders verteld van de MMM en ze reageerden heel lief. Mijn schoonmoeder belde meteen op enzo. Heel fijn dat ze het nu ook weten:)

10. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Hoihoi!

Ik ga toch even een keer mee kletsen, kan wel op een aantal dingen antwoord geven :).
    Zorgverzekering; september 2013 mmm ingegaan. Rond april pas de rekening gekregen en idd mijn eigen risico meteen op, en vl was 190 euro kwijt om zijn kwakkie (haha) na te laten kijken.

Buitenwereld; ja.... zucht.. Daar word ik zooo moe van als mensen gaat zeggen, je moet er niet teveel mee bezig zijn.. Of hoe brutaal de mens eigenlijk is Door te vragen of je kinderen wil of wanneer je kinderen wil etc. . Ik had dat vorige week, 1e dag dat ik weer ging werken. Is er een moeder van een school vriendin van vroeger aan het lunchen.. en dat was gewoon het eerste wat ze vroeg!!! Ik kon wel janken! Ik praatte er maar even overheen.

Drinken,roken etc; ik rook wel, maar ik zeg ( en dat doe ik ook!!!) Als ik zwanger ben, dan stop ik direct! Ik wist het donderdag 18 september rond 19:15u en meteen ging alles de prullenbak ik en niks meer aangeraakt! Tot de dag dat de miskraam begon. En nu doe ik gewoon precies hetzelfde, zodra ik het weet, alles weg! Ik ken vrouwen die Door roken, maar nee dat kan echt niet in mijn ogen.

Wat betreft de pauze tussen Door, hebben wij gedaan toen we van de clomid naar de gonal f gingen, even pauze.

Mz25; wat vervelend dat het is doorgebroken! Maar op naar een nieuwe ronde meis! Erg vervelend dat ze niet naar je luisteren! Goed dat je eens naar Gent gaat!
    En dat je het aan de schoonouders hebt verteld is ook fijn, lucht wel een beetje op denk ik?!

Mrijkepijke; in een keer de follikels weg? Heh, wat stom!zijn ze ineens gekrompen?

Chimpie; Hoe is het met jou?

Ik heb gewoon lekker iedere dag jullie verhaaltjes gelezen! Wij mogen vrijdag weer beginnen de 31e! Hebben er zo veel zin in. Verder doe ik het nog wel een beetje rustig aan.. nu ook lekker een avondje met vl op de bank hangen.
    Sorry als ik iemand vergeten ben met antwoorden, maar ik kan geen bladzijde terug!
    Liefs xxx

11. soepukkie

soepukkie Lid

4 sep 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Bedankt voor de felicitaties, ik ben nu lekker een week vrij en dan beginnen!

Ik heb heel lang gerookt, ik ben toen we begonnen met de mmm gestopt en ml naar buiten geschopt. Huis ruikt zoveeeel frisser nu, alleen in zijn auto krijg ik het er nog niet uit bij hem dus ik ruik soms nog wel naar die lucht. Ik moet eerlijk zeggen, eerste weken waren zwaar en ik heb in juli met mijn bruiloft een terugval gehad, precies toen we overstimulatie hadden dus toch niet verder mochten. Stom eigenlijk want toen mocht ik weer van voren af aan beginnen maar nu mis ik het eigenlijk niet eens meer. Ik houd me maar voor dat het alleen maar geld kost en niks aan mijn gezondheid doet haha. Drinken doe ik wel met een feestje of etentje, gisteren lekker met wat meiden uit eten geweest en idd gewoon lekker carpaccio en sangria genomen. Tja misschien heb ik volgende week wel een positieve test maar ach zoals jullie ook zeggen zoveel andere dames weten het de eerste weken ook niet. Daarover gesproken, ik merk eigenlijk niks ditmaal. Heb vorige week wel veel last gehad van steken links en rechts en ik heb nu alleen erg veel last van mijn rug en van brandend maagzuur. Maar we wachten gewoon rustig af. Volgende week vrijdag kan ik testen hopelijk!!

Wat betreft vakantie. ML en ik gaan met kerst lekker naar de zon dus ja ik zou zeggen gewoon gaan. Is btw weer een stressfactor minder niet hoeven kiezen waar je naartoe gaat die kerstdag etc. haha wij vluchten gewoon weg samen.

Ik ben eind maart begonnen en in juli ER gekregen. ML had maar 170 Euro voor zijn test en die van mij is idd gewoon op. Ik betaal het in delen aangezien we niet veel spaarcenten hadden vanwege de bruiloft.

Mandy en MZ25 balen dat het weer is doorgebroken!!!

Fijn Unbelievablee dat je weer mag beginnen straks. Ik weet idd iemand die nog doorrookt tijdens haar zwangerschap en dat nog door ICSI ook gebeurd dus ja er zijn idd vrouwen die er gewoon niet mee kunnen stoppen als ze weten dat ze zwanger zijn. Ik zou het zelf ook niet kunnen, ik mis het natuurlijk wel eens maar ik ga er ook niks van zeggen als er vrouwen zijn die wel kiezen om door te roken tijdens de zwangerschap. Slim vind ik het natuurlijk niet maar goed dat is haar eigen keuze. Ik hoop alleen maar dat haar kleine er geen last van krijgt en gewoon gezond is. Mijn schoonmoeder heeft tijdens al haar zwangerschappen gewoon gerookt en gedronken ( toen was dat nog normaal volgens mij) Mijn man heeft in zijn 1e jaar veel in het zkh gelegen omdat zijn longen niet goed ontwikkelt waren :( Ik ben dus gewaarschuwd en zou het niet kunnen. Goed dat zodra je weet dat er een kleintje op komst is alles de deur uit doet.

Mrijkepijke, wat gek dat ze opeens weg zijn. Ik heb het ook 1x gehad en toen bleek dat ze uit zichzelf al waren gesprongen. Ik weet niet of dat mogelijk is bij jou?

12. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Lekker ah werk, al paar dagen gelukkig weer slappe lach, ga ik naar de wc op het werk en BHAM zo uit het niets GAME OVER.....! 6 dgn voor NOD...... voel me helemaal lamgeslagen.....😭

Voelde deze ronde helemaal niets en dacht dat dat misschien wel goed teken was.......NOT!

WAAROM NOU TOCH WEER??!💦😢😢😢

13. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

over de zorgverzekering
    ik kreeg vorige maand even me eigen risico binnen was van januari tot juli in 1x 250 euro

hier vandaag laatste dag van opwekkers
    zie inmiddels wel weer erg tegen de spuiten op maar dat zal na de eerste 3 vast wel weer wat gaan wennen

14. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Ha dames!!

Ik heb net vluchtig even terug gelezen en er is in één week toch weer het een en ander gebeurt.
    Volgens mij nog steeds weinig goed nieuws??

Ik heb even geen tijd om iedereen apart te beantwoorden, maar zal me vanaf nu weer gezellig bij jullie voegen.

Praag was ontzettend lekker! Even er tussenuit...
    Helaas zoals jullie ook zeggen blijf je altijd bezig met de MMM.

Ik zit nu 4 dagen na de opwekkers, maar helaas nog geen spoor van de rode duivels. Krijg er stiekem een beetje de balen van.
    Hoopte dat we gewoon vanaf morgen konden starten met de Clomid, maar dat is helaas niet zo.

Lieve groetjes!

15. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Unbelievablee: lucht zeker op dat mijn schoonouders het weten. Ze zijn erg begripvol en meelevend. We zijn echt blij dat we naar Gent gaan. Hoor en lees veel goede verhalen over Duitsland en België. Gent staat goed aangeschreven. Fijn dat jullie de 31e weer starten. Goed om nog even rustig aan te doen. Niks mis met een avondje bankhangen;).
    @Soepukkie: spannend zeg vrijdag testen!! Zal voor je duimen! Heerlijk lekker weg naar de zon met kerst:p.
    @Chimpie: nee, wat balen zeg:(. Ik had precies hetzelfde ook al 5 dagen voor NOD:x. Ook ik voelde deze ronde niets. Bij ons is het dus blijkbaar geen goed teken:(
    @Anoniempje1989: fijn dat je bijna weer mag starten. Ik snap dat je er tegen op ziet maar het went waarschijnlijk vanzelf weer. Spuit jij ook Gonal f?
    @Sannee006: gezellig dat je er weer bent! Balen zeg dat de rode duivels er nog niet zijn. Hopelijk komen ze snel en kun je ook verder.

Hier gisteren weer de eerste spuit gezet. Eind van de week weer de eerste follikelmeting. Ik ben benieuwd wie er gelijk krijgt wat betreft de dosering. De gynaecoloog of ik;)

16. anoniempje1989

@mz
    ja zal inderdaad wel weer wennen
    nee ik spuit menopur moet dat mengen komt op hetzelfde neer als pregnyl

hoop dat jij eind van de week een mooi eitje heb!

17. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje1989: hmm lijkt mij ook wat lastig vergeleken met de Gonal F. Ik heb er een hard hoofd in. Gaat nog wel 2 weken duren voor ik een mooi eitje heb:(. Heb lagere dosering als vorige ronde:x

18. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hoi Mz25
    Dank je wel, baal echt van en idd, bij ons dus geen goed teken....
    Jullie gaan naar Gent? Spannend zeg, zitten wij ook over te denken..
    Ga het zelf ook nog uitzoeken, maar hoe gaat dat met jou verzekering?

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chimpie: ik baalde ook echt:(. Nu ben ik al weer begonnen met een nieuwe ronde dus het is wel weer wat gezakt. Wij hebben 24 november een afspraak in Gent (in september al gemaakt:$). De wachttijd is zo'n drie maanden. Onze zorgverzekering (CZ) heeft een contract met Gent waardoor wij alles voor 100% vergoed krijgen. Mochten we aan IUI of IVF gaan beginnen dan moet dit wel van te voren aangevraagd worden maar dat moet ook als je in Nederland aan een dergelijke behandeling begint. Ik ben erg benieuwd. Hoor veel goede verhalen over Gent. Hopelijk luisteren zij wel meer naar ons en onderzoeken ze ook meer dan ze in Nederland doen.

20. anoniempje1989

@mz
    het is even prullen vooral de eerste keer was er 15 min mee bezig onderhand want je wilt toch alles perfect doen en de eerste 2 keer brak het bovenkantje van het glazen ampul in 100stukjes :p
    maar het went en laatste keren deed vl het mengen vond ie leuk en die had de handigheid er ook snel in
    mijn eitje liet ook 2 weken op zich wachten dus ga er nu maar vanuit dat het nog wat langer gaat duren
    waarom heb je een lagere dosis als de vorige ronde? had je overstimulering?

Deel Deze Pagina