Ha dames, Leuk allemaal rond de 7e! Ik heb vandaag nog niet getest, vorige maand was ik ook een paar dagen later pas ongi geworden dus ik wacht nog tot na het weekend en dan ga ik testen als het nog niet is losgebarsten! Heeft met de utrogestan pilletjes te maken die ervoor zorgen dat je menstruatie wordt uitgesteld blijkt dus. Ik weet niet wie er nog meer die pilletjes moeten gebruiken? Haha heel herkenbaar anoniempje..mijn man kan nog steeds niet kijken als ik gonal moet zetten. Veel klusplezier mrijke!!
@soepukkie ik heb ze de vorige ronde ook gebruikt maar wel precies op nod positief getest dus een testje kan je denk wel proberen leuk he die mannen grote mond klein hartje vandaag ging ie precies op die tijd douche wel gevraagt of hij de hond even in de bench wil doen want heb de vorige keer gehad dat ie blafte terwijl ik bezig was met spuiten vond dat geen succes
Hoi dames, Ik ga er toch even tussen uit.. heb me veel te groot gehouden. De gyn begon erover dat het wel erg snel was om weer te beginnen omdat het wel een "rouwproces " is.. ik heb besloten om eerst even met een psycholoog te praten en dan verder gaan . En als ik nou uit mezelf ongesteld word ga ik zoiezo ge woon beginnen.. dat vind ik dan toch en teken! Maar dat zien we dan wel.. ik ga ook even proberen om er niet zo erg mee bezig te zijn, dus ben misschien even wat minder aanwezig op het forum. Hoe dijn ik het hier ook vind!!! Ik ben op het moment gewoon even ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.. ik ben mezelf gewoon niet. Ik lieg gewoon tegen mijn vriendinnen als ik zeg dat het goed gaat met me.. maar ik wilde het jullie even vertellen. Ik hoop als ik terug kom hier dat ik heel veel positieve verhalen mag zien!!!! Liefs xxxx
@Mrijkepijke: wat een goed nieuws. Klus ze vanavond nog. Weer spannend de komende 2 weken. @Sannee006: wat goed dat je weer bent begonnen. Spannend allemaal zeg. Hopelijk doet de Clomid zijn werk en zit er volgende week een mooi eitje (of twee). Van de 100 mg kreeg ik vooral veel hoofdpijn, stemmingswisselingen en opvliegers. Hopelijk vallen de bijwerkingen bij jou mee. @Vlindertjeh: balen zeg dat de eitjes nog steeds niet groeien. Ook spannen nu zo'n grote stap hormonen erbij. Hopelijk werkt dit wel voor jou. Tot hoever kunnen/mogen ze ophogen? Heb je nu bijwerkingen met zo'n hoge dosering? @Anoniempje1989: zeker spannend zeg de eerste spuit. Wel fijn dat vl je hierbij helpt. Ik snap dat je woensdag een moeilijke dag had. Het is allemaal niet niks. Je kan maar een bepaalde hoeveelheid spanning aan. En zeker in zo'n traject ben je weel sneller 'vol'. Ik heb dat zelf ook. Dikke knuffel. Hopelijk is er een mooi eitje te zien op 7 nov en is het spuiten niet voor niets geweest. @Mandyx: fijn dat je zelf met Clomid aan de slag mag. Hopelijk inderdaad dezelfde werking als vorige maand. Spannend! Hoef je helemaal niet terug voor FM? Bultjes zijn inderdaad maar eng. Je weet niet wat het precies is. Maar met kans op littekens zou ik het ook laten zitten. Weghalen kan altijd nog en zeker als het geen kwaad kan. @Soepukkie: spannend zeg. Heb je al klachten? @Unbelievablee: heel begrijpelijk dat je even de rust neemt om het te verwerken. Jij voelt zelf wanneer je weer klaar bent om verder te gaan. Een hele dikke knuffel en klets weer mee als je er klaar voor bent. Knap dat je deze keuze maakt! Hier gaat alles z'n gangetje. Gisteren nog een telefonisch consult met mijn gynaecoloog gehad. Hele aardige vrouw. Ze heeft ook echt uitgelegd waarom deze dosering en geen IUI. Ik begrijp het nu veel beter. Als ze dat op het moment zelf nou eens deden:x. Op 21 november heb ik weer een afspraak met haar. Dan 3 behandelingen met Gonal f en Pregnyl gehad. In principe afgesproken om na 6 behandelingen te starten met IVF. Dat zou dus in februari volgend jaar zijn. Ze stimuleerden ons echt om naar Gent te gaan en daar eens te vragen hoe zij er over denken. Ze gaf wel aan dat ik een keuze moet maken voor een behandeling bij mijn eigen ziekenhuis of in Gent. Ze werken niet samen. Aangezien Gent te ver weg is (200 km) zie ik het niet zitten om voor elke FM op en neer te rijden naar Gent dus blijven we gewoon in ons eigen ziekenhuis. We gaan de 24e nog wel naar Gent voor een second opinion. Ik moet komende maandag voor een FM. Zit dan op dag 11. Ben erg benieuwd
MMM: Sannee006 22 jaar 29 oktober herstart Clomid (7 november fm) MZ25 - 26 jaar Bezig met 3e ronde Gonal F (3 november fm) Anoniempje1989 - 25 jaar 31 oktober herstart Menopur (7 november fm) Knorrie24 - 28 jaar Wacht op menstruatie na opwekkers MandyX 27 jaar Bezig met 2e rond Clomid ( fm) Unbelievablee - jaar 31 oktober herstart! Vlindertjuh 25 jaar 30 oktober Gonal F opgehoogd (7 november fm) Chimpie - jaar - Wachtbankje testen: Soepukkie - jaar 31 oktober NOD Mrijkepijke - 29 jaar 30 oktober Ovitrelle gespoten ( NOD)
Hopen op goed nieuws voor jullie soepukkie. We zijn wel weer toe aan goed nieuws. Veel plezier marijke Unbelieveble, heel begrijpelijk dat je even tot jezelf moet komen. Je hebt dus met de gyn afgesproken dat je nu ff geen hormonen gaat gebruiken en hopen op een natuurlijke menstruatie? Of hebben jullie wel een tijd afgesproken wanneer je weer terug komt in het zkh. Mz, waarom slaan ze bij jullie de iui optie over dan? Voor idd alleen een fm van hooguit 10 minuten is het niet de moeite waard om naar Gent te gaan. Maar een second opinion is natuurlijk nooit verkeerd. Hier bijna 2 weken na de kuur en niet meer gehoopt op een bloeding uit mezelf, maar ging net naar het toilet en toen had ik wat roze/rode slijm afscheiding dus misschien zet het toch door uit zichzelf. heb verder eigenlijk geem buikpijn. Normaal komt bij mij altijd eerst de buikpijn en dan pas begint het bloeden. Iemand hier ook wel eens meegemaakt dat het bloeden eerder begon dan de buikpijn?? hoe dan ook maandag zowiezo bellen naar het zkh.
@Knorrie24: ze slaan bij ons de IUI optie over omdat het zaad van ml te goed is. Het is van super kwaliteit dus ze schatten de kans dat het natuurlijk lukt hoog in. Het verschil in kans dat je zwanger wordt is tussen IUI en natuurlijk maar heel klein. Ik vond het ook raar want doe liever IUI dan IVF. Alleen zij zeggen dus dat bij IVF de kans dat we zwanger worden vele malen hoger ligt dan bij IUI/natuurlijk. We blijven voor behandeling dus waarschijnlijk toch in Nederland, tenzij we IVF echt in Gent willen doen volgend jaar. Ik heb altijd eerst roze/rood verlies (soms wel 4 dagen voor NOD) en daarna pas buikpijn. Hopelijk zet het bij jou nog door en idd morgen gewoon bellen. Hopelijk kun je dan verder.
Soepukkie, ik heb met flint ook de utrogestan tabletten gebruikt en menstruatie kwam bij mij ook inderdaad later. Was bij mij uiteindelijk het wondermiddel want bij de 2e keer kwam er geen menstruatie resultaat krijgt op dit moment een megadriftbui.... Kreeg ze nu niet meteen dus ben benieuwd of ik het uiteindelijk nodig ga hebben... ze wilde het nu eerst zo proberen wie van jullie werd ook zo duizelig na het zetten van de ovitrelle? Duizelig, moe geen eetlust hoofdpijn....pff zou haast zeggen dat ik hartstikke zwanger ben als ik niet wist dat dat van de ovitrelle kwam....daar heb ik met pregnyl nooit last van gehad. Alles voor het goede doel... vandaag bij de babydump geweest. wat fijn om weer tussen de kinderwagens en de kamertjes rond te lopen. danny was zelfs al naar een tweelingwagen aan het kijken haha want tja het zou kunnen he! Weggegaan met typische peuterspullen, stoer stoeltje om sesamstraat in te kijken en traphekje
Hmmmm, te vroeg gejuicht gisteravond alleen maar wat roodslijm bij het afvegen. Verder niets meer gezien. Morgen dus bellen voor een aafspraak. Ben benieuwd wat er te zien is op de echo. Oohh ja net al ff een zwangerschapstest gedaan aangezien ze dat altijd zeggen of je dat al gedaan hebt. Maar natuurlijk negatief, had niet anders verwacht haha Marijke, ja ook ik heb last van die zwkwaaltjes na de pregnyl. Je zou idd zeggen dat je zwanger bent maar het komt allemaal door de hormonen. Mz, het klopt idd dat je bij iui niet veel meer kans hebt op een zwangerschap wanneer het zaad van goede kwaliteit is, maaaarrrr..... ja daar komt ie weer wat nou als jou slijm nou vijandig is en de zaadjes er niet doorheen kunnen komen. Dan zou iui wel een uitkomst zijn. Bij ins in het zkh is het gebruikelijk dat er na de rondes alleen clomid of gonal je overgaat op iui en dan pas ivf. Ik zou idd ook liever eerst iui doen hoor. Ivf klinkt meteen al zo ja hoe noem je dat...... ingrijpend?
@Mrijkepijke: waarom kreeg je Utrogestan? Bij de pregnyl heb ik daar ook nooit last van. Leuk babydump. Ik kan daar ook elke dag wel kijken als ik er aan toe zou geven @Knorrie24: balen zeg dat het nog steeds niet doorgebroken is. Ben benieuwd wat ze zeggen in het ziekenhuis. Ik heb ook al tegen de gynaecoloog gezegd wat als mijn slijm nou vijandig is. Toen kreeg ik het antwoord van we hebben geen aanwijzingen om dat aan te nemen. Samenlevingstest is ouderwets zij ze. Bij ons ziekenhuis is IUI schijnbaar dus niet eerst noodzakelijk voor je het IVF traject in gaat. Hopelijk is IVF niet nodig Strax weer eerste FM. Ben erg benieuwd. Moet om 11.45, spannend
Goedemiddag meiden, Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen, en wie weet kunnen we elkaar helpen. Ik heb een beetje terug gelezen en heb niet zoveel ervaring als jullie, Wij zijn sinds vorig jaar december bezig met ons kinderwensje. En toen kwam ik er ook pas achter dat ik PCOS heb. Sinds mijn tienerjaren heb ik altijd al een zeer onregelmatige cyclus gehad. hele lange cyclus meer dan 62 dagen. en sinds vorig jaar geen spontane menstruatie meer.. Sinds maart 2014 ben ik in behandeling, eerst met primolut en clomid eerst 50 daarna 100 daarna 150. Helaas.. allemaal zonder enig resultaat.. Nu ben ik over op spuiten gonal f Ik zit nu op dag 16 en ik heb sinds dag 3 gonal f gespoten (50) op dag 10 had ik 2 eitjes van 10 mm. op dag 13 moest ik terug komen en bleek dat mijn eitje nu 9mm te zijn daarna moest ik 3 dagen (75) spuiten en toen ik vandaag terug ging voor de echo bleek dat mijn eitje nu 7,5 mm is. het lijkt wel alsof ze steeds kleiner worden. Ik begrijp er nu helemaal niks meer van.. Nu moet ik dus van de gyn (187) spuiten en vrijdag weer terug komen voor de echo. groetjes, isha
Mz hoe was de fm.meting? Ik kreeg utrogestan omdat ik veel te vroeg ongesteld werd. Dus kon een ei nooit nestelen 2 keer gebruikt en toen was het raak Dus ben heel benieuwd wat het nu gaat doen
aah nog steeds geen rode duivels, vanavond als ml thuis is wordt het echt tijd voor een testje!!! Ik kreeg meteen vanaf het begin de utro pilletjes. Ik vind ze niet echt fijn maar het schijnt wel te helpen, hopelijk nu dus ook Volgens mij is het weer een verschil in het zkh dat ze bij mij meteen die pilletjes voorschrijven. Je moet wel zelf een gedeelte betalen maar ach die 8 euro kan er wel vanaf. Welkom Isha, wel vreemd dat ze steeds kleiner schijnen te worden. Ik heb afgelopen ronde 20 dagen moeten spuiten en ook moeten ophogen voordat er wat gebeurde dus niet meteen de hoop opgeven. Soms werkt ons lichaam ook echt niet mee. MZ hoe was de fm? Hopelijk gaat het goed en is de IVF helemaal niet nodig! Mrijkepijke, ik heb nog niet echt klachten, alleen wat last van mijn borsten, verder voel ik niet echt veel. Ik heb vorige week donderdag enorm last van mijn buik gehad, voelde als hevige menstruatiekrampen maar werd steeds weer minder en nu voel ik helemaal geen krampen meer. Ik heb van de ovitrelle wel een beetje last gehad maar het zijn idd ook echte zwangerschapskwaaltjes. Ik was wel erg moe en een beetje duizelig alleen ging vrij snel weer weg.
@ishax he wat balen dat ze steeds kleiner worden hopelijk slaat een hogere dosis beter aan succes bij de volgende meting! @soepukkie die utro balletjes zijn inderdaad niet zo prettig maar hier hebben ze wel hun werk gedaan teminste toen ik ze gebruikte teste ik wel positief geen idee waarom ik ze gehad heb en volgens mij gaat het hier van mijn eigen risico af maarja daar ben ik inmiddels al erg ver doorheen
Nou ik zojuist de pregnyl al mogen spuiten. Verwachtte echt niets maar er bleek een eitje van 21mm te zitten en dat op dag 11. Baarmoederslijmvlies was 7,5 mm. Nu vanavond en morgen/woensdag flink aan de klus en dan weer duimen. Een hele korte cyclus dus voor mij en maar 1 echo gehad. @Mrijkepijke: op welke dag werd je ongesteld dan? Ik heb afgelopen rondes al 5 dagen voor NOD oud bloedverlies en dat neemt dan toe naarmate ik dichter bij NOD kom. Had jij dat ook? Zelf had ik namelijk ook het idee dat dat wel erg snel is, vaak al op 10/11 DPO. Of had jij dat nog eerder? @Soepukkie: spannend zeg! Hopelijk goed nieuws voor jou. @Ishax: vreemd zeg dat ze steeds kleiner worden, ik had dat bij de Clomid. 187 eenheden is wel erg veel zeg om te spuiten. Hopelijk vrijdag een betere echo. Wanneer kregen jullie bloedverlies voordat jullie met de Utrogestan pilletjes startten? Ik ben nu meteen het ziekenhuis even aan het bellen met deze vraag...
Nou het ziekenhuis geeft aan dat er bij mij geen aanleiding is om Utrogestan te nemen. 10 dagen is lang genoeg voor een eitje om zich in te nestelen. Pas bij een LF van minder dan 10 dagen gaan ze verder kijken en behandelen. Hopelijk hebben ze gelijk....
Wauw wat een verrassing zulke follikels! Worden spannende weken hier op het topic haha Ik kreeg ze ook omdat ik 5 dagen voor de nod al ongesteld werd. Las in het blaadje wat ik van het ziekenhuis kreeg dat het ook nog niet bewezen is dat utrogestan echt helpt. Dus misschien wordt er daarom verschillend omgegaan per ziekenhuis?
@ sannee..ja gek he hoe we hier veel rond dezelfde cyclus zitten haha.. Veel succes met de clomid! Hopelijk slaat het goed aan!! @ anoniempje.. Je hebt ook een emotionele drukke week achter de rug! Soms moet je je emoties even laten lopen! Veel succes met spuiten!! @ unbelieveble .. Heel erg begrijpelijk!! Hopelijk heb je veel aan een psycholoog!! Neem je tijd en als je eraan toe bent kom je gezellig meelezen en kletsen!! @ mz 25 .. Heb nog geen bijwerkingn van de spuiten Oh jammer dat gent niets word .. Hopelijk hier toch nog een goed resultaat!! Whoehoe beetje goed nieuws!! Eindelijk een eitje van 14.8 woensdag terug en dan issie hopelijk boven de 16 en dan mag ik de pregnyl zetten.. Oh ik ben zo blij eindelijk na 9 maanden een eisprong in aantocht!!! Eindelijk iets wat aanslaat (sorry voor mijn enthousiasme) ik heb al gezegd dat word elke maand naar Parijs haha
@vlindertje aah eindelijk meid en daar mag je echt wel blij om zijn maar met 16mm al pregnyl zetten dacht dat dat altijd rond de 20mm moest? ik ga voor je duimen dat ie boven de16mm is!
@Mrijkepijke: ik ben niet 5 dagen voor NOD ongesteld. Dat echt pas op of 1 dag voor NOD maar het bloedverlies begint dan wel. Het is dan eerst paar dagen klein beetje oud bloed. Ach, we zullen zien deze ronde. In het ziekenhuis zeiden ze dat Utrogestan de bloeding uitstelt maar verder niet de innesteling bevordert ofzo. @Vlindertjeh: ik merk niets van het spuiten. We weten niet of we nog naar Gent gaan, ff kijken of deze ronde wat wordt. Moet pas een week na mijn ongi dus hebben nog even om na te denken. Afzeggen kan altijd nog. Hopelijk is Gent niet meer nodig. Fijn zeg eindelijk goed nieuws. Fijn zeg eindelijk een eisprong. Al het spuiten, wachten, ziekenhuisbezoeken worden nu eindelijk beloont. Hopelijk je eerst en je laatste eisprong de komende 9 maanden.Ik moet altijd pregnyl spuiten boven de 18 mm. 16 is bij mij nog niet groot genoeg. Hier gisteravond geklust en morgenvroeg nog maar even gezellig maken. Moet wel genoeg zijn. Of zouden jullie gaan voor vanavond i.p.v. morgenvroeg? Eisprong is meestal zo'n 36 uur na de pregnyl. Dat zou vannacht om 2.00 uur zijn.