Lief dat jullie aan zo meeleven Nee ik heb nog nergens last van Ook nog niet het idee dat ik elk moment ongesteld zal worden. Wordt met de dag ongeduldiger....
Ha dames, Muriel gefeliciteerd!!! Dit gaat echt de goede kant op zo. Het voelt voor mij ook nog steeds onwerkelijk hoor, terwijl ik het nu een week weet. Heb je verder ergens last van? Ik heb alleen maar last van mijn borsten en van wat extra afscheiding maar dat schijnt helemaal normaal te zijn maar toch geloof ik er nog weinig van. Ik denk dat dat pas verdwijnt als we de 1e echo hebben haha. Ga je je ook aanmelden voor moedersvoormoeders? Ik ga het nu idd wel doen. Eerst nog even wachten tot volgende week woensdag, 1e echo, en dan kan ik ook iedereen in mijn omgeving het vertellen. dames, spannend allemaal. Ik hoop dat er nog een paar dames volgen nu.
@ Muriel: Gefeliciteerd!! Ik vond het ook heel onwerkelijk toen ik zwanger was. Zo stom, want was er al die tijd mee bezig geweest en toen kon ik het ineens niet bevatten! @ MZ, Mrijkepijke en Vlindertjeh: Ik duim voor jullie op het wachtbankje!! Hier gisteren weer bij de gyn geweest en zoals verwacht inderdaad geen groei. We hebben samen besloten dat ik vanaf nu ga spuiten, gezien de resistentie en de vele bijwerkingen op de Clomid. Nu eerst weer aan de Provera en hopelijk over 8 tot 10 dagen starten met ronde 4.
@Mrijkepijke: spannend zeg!! Ik merk ook niets. @Soepukkie: fijn dat je nog bijna nergens last van hebt. Maar dat zorgt er idd ook voor dat je onzeker bent. Hopelijk een mooie 1ste echo! @Sannee006: thanx meid. Goed om te horen dat je toch hebt gekozen voor spuiten. Het is een intensiever traject maar ook veel effectiever. Hopelijk nu voor jou wel een mooi eitje en een zwangerschap natuurlijk.
Ik denk dat spuiten inderdaad ook effectiever is. Het grote voordeel vind ik namelijk dat je kunt blijven ophogen tot er groei is. Bij de Clomid moet ik het iedere keer tussentijds afbreken. Ik ben benieuwd!
@sanne spannend je eerste keer spuiten dus? wanneer begin je? hier vond ik het enger allemaal dan achteraf is hoor al zou het nooit mijn hobby worden
Ik heb met manlief afgesproken dat hij mij gaat spuiten. Ben zelf verpleegkundige, maar een ander prikken vind ik toch een heel stuk minder eng als mezelf. Op die manier kan ik hem ook meer betrekken in alles voor mijn gevoel. Ik zit nu weer aan de Provera, maar start dus op dag 3.
@sanne haha wat fijn dat hij dat aan durft hier een held op sokken wat dat betreft loopt nog steeds weg als ik me moet prikken met smoesjes maar het mengen doet hij wel vandaag weer meting gehad en het follikeltje groeit door zoals de echoscopiste zei het is een mooi follikeltje zelf vond ik hem wat minder ik dacht dat ze rond moesten zijn? hij was 16mm bij 10mm dus gemiddelt nu 14 en een beetje zei ze vrijdag weer terug voor meting en dan denk ik dat ik zaterdag/zondag pregnyl mag zetten
Haha of hij echt zo'n held is moeten we nog zien! Dat klinkt positief anoniempje! Hoe vaak doen ze een fm bij Gonal F?
Eigenwijs is ook wijs zeggen ze he.... Zojuist een test alvast gedaan Blijft spierwit op de controle streep na Ik zie wel wat oud bloed maar dat had ik met flint ook Ga er maar vast vanuit dat het niks gaat worden....
@sanne ik denk hetzelfde als bij de menopur etc. om cd10 eerste echo en dan om de dag hier is het steeds maandag woensdag vrijdag een echo maar het prikken valt best mee al gebruik ik nog steeds de verdovende creme @mrijke wanneer is je nod?
Zo vaak een echo?! Mijn hemel... Als er ooit een kind uit moet is er al ruimte genoeg! Hopen dat de Provera in ieder geval snel zijn werk doet.
@sanne klinkt veel maar als ik me niet vergis ben ik nu 4x geweest vrijdag weer terug en dat is denk de laatste keer de echo's vallen opzich wel mee vind het alleen nog steeds zo wat elke keer je broek uit te doen en met je benen wijd te moeten ervoor en ze zien dagelijks meer vrouwelijk geslachtsdelen dan een gemiddelde man maar blijft erg onprettig
@Sannee006: fijn dat je man je wil helpen met spuiten. Ik doe het zelf. Heb er echt totaal geen moeite mee. Ook nooit gehad. Hopelijk snel ongi na de Provera en dan starten. Ik had vorige ronde echt 8 echo's ofzo in 2,5 week omdat mijn eitje pas op dag 21 groot genoeg was. Dat was echt niet leuk. Gelukkig deze ronde maar 2 echo's gehad. @Anoniempje1989: goed nieuws dus. Hopelijk vrijdag een mooi eitje en dan lekker in het weekend klussen. Altijd fijner dan doordeweeks. @Mrijkepijke: hopelijk te vroeg getest. Je eisprong is iets later als de Ovitrelle dus ik zou zaterdag aanhouden als NOD. Ik heb komende maandag twee weken geleden de Pregnyl gezet en hou ook dinsdag aan als NOD.
Muriel, Gefeliciteerd! Hoe voel je je. Sanne, Fijn dat je een beslissing genomen hebt en verder gaat met spuiten. Ook ik ben van mening dat dit effectiever is. En je hebt idd meer kans op een eitje doordat je tussentijds op kunt hogen. Bij clomid is het altijd afwachten. Anoniempje, Goed bezig een mooi eitje dus. Bij mij zijn de eitje wel altijd rond maar niet echt zo rond als een bal, soms wat ovaalig ( volgens mij is dat geen echt woord ) Maar wanneer hij gesprongen is of gat springen veranderd hij van vorm en zakt hij in en is hij niet mooi rond meer. Marijke, Ik zou zaterdag, zondag aanhouden als nod. Wanneer je ovitrelle gezet hebt dan heb je 24 tot 36 uur daarna je eisprong. Ik weet niet of je hem gevoeld hebt want dan kun je iets meer bekijken wanneer je nod precies is. @spuiten, ik spuit zelf. Zowel de gonal als de pregnyl. Vriend vind het niet erg om te zien maar durft het niet bij mij te doen want is bang dat hij me pijn doet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het liever zelf in de hand heb wanneer de naald erin gaat. Ik heb meer moeite met bloedprikken dan dat ik mezelf moet spuiten. Dit komt denk ik doordat ik niet weet wanneer de naald precies erin gaat bij het bloedprikken. @echo, Ik mag nu pas een week later terug komen. Ze zeiden toen ik begon met de gonal dat ik veel vaker voor een fm langs moest komen dan wanneer ik deed met de clomid. Maar deze en vorige keer mocht ik pas een week later terug komen. Heb gevraagd waarom en toen zeiden ze dat ik elke ronde redelijk gelijk loop qua eigroei en ze dus wel goed kunnen timen wanneer mijn eitjes groot genoeg zijn. En ze vinden het onzin dat ik voor misschien niets naar het zkh moet. Morgen mag ik dus weer voor een fm. Ben benieuwd wat er te zien is. Voel eigenlijk nog niet iets qua steekjes of zo. Soms heb ik dat wel eens dat ik steekjes voel wanneer mijn eitjes groeien. Ben ook benieuwd hoe de cystes erbij staan.
@mz ja om een of andere reden was het de vorige keer ook op zondag weet het steeds goed te plannen haha @knorrie oke ik heb geen idee heb na de pregnyl geen ei meer gezien en goh gaan we weer gezellig met zijn 2e voor de meting ik mag morgen ook weer 10voor11 ik had gister avond last van steekjes rechts had inderdaad het idee dat ie toen aan het groeien was 3uur na menopur was dat spannend voor je meid hoop dat er iets groeit!
@Knorrie24: ik hoef ook pas op dag 11 voor de 1ste x naar het ziekenhuis. Deze ronde was dat ook meteen de laatste keer. Hopelijk morgen al een mooi eitje. Ik voel bij de deze dosering de eitjes niet groeien. Had ik bij 75 eenheden wel. @Anoniempje1989: hopelijk morgen al zo veel groei dat je de pregnyl mag spuiten, heb je het hele weekend om te klussen @Mrijkepijke: jammer zeg. Had het zo gehoopt. Op naar de volgende ronde dan maar. Dikke knuff!! Veel succes morgen Knorrie en Anoniempje!!