PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    @ Anoniempje; Ik wil vet rijk worden met mijn boek, haha! Nee voor nu is het vooral bedoeld om mijn gedachten op een rijtje te zetten en het van me af te schrijven. Ml gaf echter aan na het lezen van de eerste bladzijde dat ik talent heb en er iets mee moet doen. Wie weet in de toekomst! ;) @ MZ; Ik heb nu 9 bldz, maar ben pas gekomen tot het moment dat ik gestopt ben met de pil.

@ Mrijkepijke; 100 ie klinkt zo veel! Ik begin maar met 25. Heb je altijd zoveel gespoten?

2. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@sanne
    nou ben benieuwd naar je boek misschien een idee om er anders een weblog van te maken?
    er zullen denk ik zoveel herkenbare dingen in staan

hier trouwen altijd 75ie gespoten
    nu mezelf aan het voorbereiden op de pregnyl vind dez toch altijd pijnlijker dan de menopur naald is ook iets groter en dikker

3. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Nee Sanne ik ben in september gestart met 50 ie
    Maar dat deed niks toen 75 ook niks
    Nu met 100 wel resultaat.
    Met menopure spoot ik de ene dag 2 flesjes en dag erop 1 dus altijd hoge dosering gehad.
    Prima...als het maar werkt!

Ben ook benieuwd naar je boek haha

4. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sannee006: ik ben ook erg benieuwd naar je boek:). Ik vind het leuk om zulke boeken te lezen omdat het zo herkenbaar is.

Mijn lichaam weet nog niet echt wat het wil. Vorige ronde 62,5 en deze ronde 50 eenheden. Ben benieuwd naar de volgende ronde;).

5. anoniempje1989

ik heb deze ronde wel gemerkt dat me lichaam iets minder snel reageerde op de menpur dan de vorige ronde scheelde toch 3 spuiten in het totaal
    al waren de eenheden wel hetzelfde
    dus hopelijk waren dit de laatste spuiten en heb ik over 14 dagen een mooie roze test en een plakker

6. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Willen jullie een klein voorproefje van mijn boek? :p

Ik ben benieuwd tot hoeveel IE ik moet spuiten voor resultaat!

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt het bruinverlies erger, net zoals de vorige twee rondes. Heb pas dinsdag of woensdag NOD maar merk nu eigenlijk al dat het game over is:(. Ik snap er gewoon niks van.

Ik wil best een voorproefje Sanne:D

8. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    @ Mz; Balen zeg! Je schreef al wel dat over een volgende ronde. Had je het toch al een beetje verwacht?

Bij deze een klein voorproefje dan...
    Hoor graag jullie commentaar! :D

De eerste keer met mijn benen wijd speelt nog steeds regelmatig als een hilarisch youtube filmpje door mijn hoofd.
    De gynaecologe wees mij een deurtje waar ik mij mocht omkleden. Het duurde enkele seconden voor ik mij besefte dat ze natuurlijk niet door mijn broek heen kon kijken en met rode konen verdween ik in het piepkleine hokje.
    Ongemakkelijk stapte ik een paar minuten later in mijn blote kont uit het deurtje en trok mijn shirt wat naar beneden, alsof ik daardoor minder naakt was.
    Op witte sokken en alleen mijn bovenkleding aan, fouter kan bijna niet, bekeek ik het tafereel om mij heen.
    Dave stond schuifelend met zijn voeten in de hoek van de kamer en keek verontwaardigd naar dat wat de gynaecologe in haar handen had.
    “Kom maar zitten – het is zo gebeurd”. De gynaecologe klopte zacht op de grote stoel naast haar en schonk mij een goedbedoelde glimlach.

Op het beeldscherm naast mij zag ik zwarte, witte en grijze vlekken, maar ondanks mijn werkjaren in het ziekenhuis zag het er eerder uit als een mislukte kindertekening dan mijn inwendige ik.
    De gynaecologe bewoog van links naar rechts en ineens zag ik iets herkenbaars. Dit had ik op internet ook gezien. Dit is PCOS.
    In niet medische termen wordt het ook wel de rozenkrans genoemd.
    De eierstokken bevatten bij PCOS niet één, twee of drie ongerijpte eiblaasjes, maar zijn gevuld met talloze follikels. Meer als 12 van deze vochtblaasjes is genoeg voor de diagnose.
    De gynaecologe nam bij mij niet eens de moeite om ze te tellen en sloot de computer af.
    “Het is een formaliteit” zei ze “de officiële uitslag volgt over een paar dagen via de huisarts”.
    “Tot binnenkort dan weer” was mijn reactie en semi-opgelucht verlieten Dave en ik het ziekenhuis.

9. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Mz, ohh das balen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het iets onschuldigs is maar je kent je lichaam zelf het beste. Misschien toch vragen in het zkh naar de utrogestan, want vind dat je lf wel kort is als je pas over 4/5 dagen je nod is.

Anoniempje, de pregnyl gezet? Ik mag vanavond om 11 uur.

Sanne, ben ook benieuwd naar je boek. Zal voor ons allemaal wel herkenbaar zijn wat jij schrijft.

10. anoniempje1989

@knorrie
    vanmorgen om half 11 gezet
    deed best zeer wat een rot spuit is het zeg is nog gevoelig daar
    maar goed nu hopelijk de laatste keer
    nu is het aan het vl zijn werk verder :p en wachten.. nu al hekel aan dat wachtbankje

11. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oeh gezellig nog 2 dames op het wachtbankje.. Word tijd dat dat wachtbankje kleiner word!!!
    Booh ik word echt helemaal gek.. Voor de eerste keer pas echt op het wachtbankje... Heb woensdags pregnyl gespoten vrijdags eisprong gehad.. Gyn heeft me gezegd dat ik volgende week maandag mag testen als ik niet ongi ben geworden.. Ben benieuwd.. Voel zoveel rare dingen en hormonen in mijn lichaam.. Is helemaal van slag van de eerste eisprong haha..

@sanne... Dat is spannend voor het eerst spuiten in afwachting dat het aanslaat!!
    Bij mij duurde het lang had al de gedachte wat als dit spul ook niet aanslaat.. Maar het fijne is dat ze kunnen ophogen tijdens cyclus dus tussentijds geen provera kuur om ongesteld te worden echt fijn!!
    Oh wat leuk dat je een boek aan het schrijven bent.. Wil ook graag een sneak preview!!
    Ben zelf een soort dagboek bij aan het houden waar ik eens in de zoveel tijd alles van me afschrijf.. Zijn al aardig wat bladzijdes en het lucht ook op..

12. anoniempje1989

@vlinder
    dat is al snel testen nog ruim een week wachten dus

hier zaterdag ochtend pregnyl gezet vanavond nog even klussen en erna met de utrogestan beginnen
    vl flink verkouden dus ondanks alles denk ik toch dat het niets word deze ronde

13. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @anoniempje... Ik ben al een week aan het wachten.. Dit is niet afgelopen week maar vorige week geweest.. Moet dus net zoals de rest 2/2,5 week wachten..
    Ooh dat zou jammer zijn 😔

14. anoniempje1989

@vlinder
    ja k*t he die wachtweken ik was er aan aan het denken om bij de action een paar pakken te halen zodat ik weet wanneer die pregnyl uit me lichaam is daar zijn ze niet zo duur
    dacht dat het gemiddeld 10 dagen duurde?
    hier moet me eisprong nog komen en begin al met twijfelen vanavond half 11 zou 36uur na pregnyl zijn dus zou ie vannacht springen gok ik
    voor het slapen die utro ook inbrengen vieze dingen
    maar nog een week en jij bent er met vast een mooie test! daar duimen we voor

@knorrie
    weet niet meer hoelaat je morgen moet voor de iui
    maar succes morgen meid laat de zwemmers hun best doen!

15. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @ anoniempje.. Ja vreselijk die wachtweken word echt gek.. Denk bij alles oh zou het toch?!
    Die testen bij de action heb ik ook gehaald.. Ideaal kosten niet veel en aangezien die testen hier toch snel erdoor gaan haha.. Maar bij een licht streepje en twijfel word er toch clear bleu gehaald..
    Succes vanavond.. Dat word zometeen nog eens klussen!!
    Wat is een utro?
    Ja laten we het hopen.. Ben benieuwd.. Zou wel een leuk sinterklaas cadeau zijn..

@knorrie.. Succes morgen!

16. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Thanks allemaal, gaat vast goed komen. Manlief wil in elk geval weer ff vragen hoe actief zijn zwemmers zijn dit x.

17. anoniempje1989

@vlindertje
    utrogestan zijn vaginale bolletjes die ik 3x per dag 2 stuks in moet brengen zit progesteron in geen idee wat het inhoud verder maar die maakt het daarbinnen zover klaar voor een innesteling hoor er veel positieve dingen over dus zal het wel goed zijn :p
    klussen zit er inmiddels op heb ook even 15min met een kussen onder me kont gelegen want ja wie weet helpt dat haha
    zo de eerste utro inbrengen en dan is het wachten echt begonnen
    clearblue vind ik echt te duur haal liever de kv 2v5 testen daar is het ook erg duidelijk
    maar voor de testdrang wil ik de action testen toch even gaan halen hoop dat ik me kan inhouden tot volgende week scheelt toch weer
    ik ga duimen voor je wanneer wil je gaan testen?

18. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @knorrie.. Spannend.. Hopelijk zijn ze actief genoeg!! Kunnen ze dat gelijk testen met iui?

@anoniempje.. Oh zo en dat heb je gelijk van het ziekenhuis gekregen? Had er nog niet van gehoord(ben in sommige termen nog een leek haha) als het werkt heb je er veel voor over :)
    Haha ik lig ook altijd ff met heupen omhoog.. Nog net niet in kaars stand.. Geen idee of het echt helpt maar heb wel het idee dat de sperma dan langer binnen blijft..
    Heb eigenlijk altijd goedkope testen gehad en sinds ik van de aandoening weet bij de action gehaald moest regelmatig een test doen terwijl ik wist dat ik geen eisprong had gehad en dus niet zwanger kon zijn en dan vond ik het zonde geld voor een dure test..
    Volgende week maandag wil ik testen.. Of ik de spanning aankan zolang weet ik nog niet maar de gyn zei maandag dan houd ik me daaraan... Volgens mij zal het wel al vrijdag kunnen aangezien het dan al 2 weken geleden is dat de eisprong is geweest.. Maar we wachten geduldig in spanning af.. Word nu al nerveus dat ik ongesteld word.. Haha

19. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Vlindertje, ja ze kunnen bij het bewerken van het zaad zien hoeveel zwemmers er zijn en hoeveel procent de bewegelijkheid is.

Bij de iui moet je ook altijd 10 minuten blijven liggen in kiepstand dus er zal wel ergens een kern van waarheid in zitten zoals ze zeggen.

20. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hier zoals verwacht ongi doorgebroken:(. Morgen al weer naar het ziekenhuis voor uitgangsecho. Ml en ik baalde gisteren behoorlijk. Merk nu dat ml het ook steeds moeilijker krijgt. Eerst was hij nog wel nuchter maar nu laat hij ook echt merken dat hij het niet leuk vindt. We lagen dus gisteren allebei down op de bank. Op naar ronde 4 met Gonal F en Pergnyl. Vrijdag nog afspraak met gynaecoloog.

Hopelijk voor jullie meer geluk op het wachtbankje Knorrie24, Anoniempje1989 en Vlindertjeh:):D.

Ik zou ook graag die Utrogestand hebben maar mijn ziekenhuis zegt dat dat niet nodig is terwijl ik echt 9 a 10 dagen na de eisprong al de eerste spotting krijg:$. Vrijdag toch maar eens overleggen.

Deel Deze Pagina