Helaas mz, balen maar je had het al een beetje verwacht. Wel fijn dat je morgen alweer naar het zkh mag. Pff wachten duurt lang haha. Mogen om half 12 in het zkh zijn. Normaal om half 10 al iui maar dit x later.
Jeeee zit nu ook op het wachtbankje manlief helemaal happy want de zwemmers waren dit x nog beter dan vorige x. 80% bewegelijkheid en 13miljoen zwemmers. Vorige ronde 75% bewegelijkheid en 8 miljoen zwemmers.
@knorrie wat een goed nieuws allemaal nu kunnen we samen zenuwachtig gaan zitten zijn haha hier net een paar dipsticks besteld 15 voor 12 euro bij zwangerenkids wil toch weten wanneer de pregnyl uit mijn lichaam is en het een beetje proberen bij te houden voor een eventuele volgende keer gister trouwens ook een ovulatiebloeding gehad nooit eerder gehad alleen nu soort paarsachtig bloed had er ook nooit eerder van gehoord maar kan dus zeggen me eitje is gesprongen!
Toi, toi, toi allemaal op het wachtbankje!! Hier aan het wachten op mijn ongi... Hij moet of morgen of vrijdag komen, anders komt het niet handig uit, hahaha! Ik had een paar dagen terug een stukje van mijn boek gestuurd, maar hij stuurde hem niet door. Zie nu dat hij op pagina 57 staat. Dus wie hem nog wil lezen moet even terug!!
@sanne wat leest het heerlijk weg zeg en owh wat herkenbaar al laat ik hier tijdens het uitkleden het mini hokje altijd open want het is idd erg klein en ze ziet de poespas beneden toch wel
@Knorrie24: fijn zeg zo goed nieuws. Hopelijk zwemmen ze deze ronde ook beter dan de vorige ronde. @Anoniempje1989: ik had dat deze ronde ook op donderdag (3 dagen na de pregnyl). Beetje rozige afscheiding. Had ik ook nooit eerder gehad. @Sannee006: hopelijk wordt je snel ongi, zijn we het tegelijkertijd. Hier morgen dus uitgangsecho en dan woensdag weer starten met spuiten. Vrijdag evaluatie met gynaecoloog. Is standaard na 3x spuiten. Dan wordt ook bepaald hoe lang we nog door gaan. Maandag naar het UZ in Gent voor second opinion. Ben benieuwd of daar nog wat uitkomt. In ieder geval gaan ze het zaad van ml nog een keer onderzoeken. Hij rookt inmiddels weer dus dat zal een stuk slechter zijn dan een jaar geleden.
@ knorrie .. Woow goed nieuws van de zwemmers!! Dat zal een super gevoel zijn!! Jij ook succes op het wachtbankje!! Haha thuis dan ook maar een stoel met kiepstand aanschaffen haha! @mz25.. Oh balen dat de ongi is doorgekomen.. Heel begrijpelijk dat je na 3 rondes nog niet zwanger down word.. Daarbij dat je ook nog eens 9 maanden het zkh platloopt 😔 Spannend dat gesprek.. Want wat is eigenlijk de volgende mogelijke stap? Succes in Gent!! @anoniempje.. Hoe kun je dan met de sticks meten of de pregnyl uit je lichaam is? Ooh wat gek ovulatie boeding.. Nog nooit van gehoord .. Wel fijn om te weten dat de eisprong ook echt heeft plaats gevonden!! @sannee... Mooi jouw stukje!! Heel herkenbaar .. Wel goed verwoord zeg!! Als je boek in de winkel ligt later geef je maar een seintje ☺️
@mz hier was het de dag na pregnyl en niet roze maar paarsig ik had er ook niet van gehoord maar vond het raar dus ging ff op google zoeken wist niet dat het na 3x spuiten weer een gesprek kwam spannend! hoelang wil je zelf nog door? @vlinder als ik nu een zwangerschapstest doe slaat ie positief uit totdat het uit me lichaam is dan zal ie waarschijnlijk wit zijn (rond dag 10 na eisprong) en hopelijk erna weer oplopen in pregnyl zit dat hcg hormoon waardoor de testen dus positief uitslaan
Ohh haha ik heb het stukje ook gemist Sanne. Net ff gelezen en idd erg herkenbaar. Alleen hebben wij geen hokjes maar een gordijn die je dicht moet trekken. Nest veel ruimte daarachter vind ik. Ja manlief zijn humeur is niet meer stuk te krijgen vandaag. Mannen en hun ego haha Anoniempje, ook ik heb nog nooit een ovulatie bloeding gehad. Vandaag na de iui wel wat gekleurde afscheiding maar dat komt denk ik door de eendenbek. Deze kon ze er namelijk niet heel goed in krijgen omdat mijn baarmoedermond naar achteren lag dus dat was ff wat gefriemel en wat pijnlijk. Mz, ben ook heel benieuwd wat ze in Gent gaan zeggen. Hebben jullie zelf al bedacht hoever je door wilt gaan met spuiten? En gaan ze dan ook de eventuele vervolgstappen bespreken wat je kunt gaan doen na het spuiten.
@knorrie haha heeft ml toch een goeie dag ik heb hem ook nooit eerder gehad maar las ook dat het na een miskraam kan komen ik wist niet eens dat het bestond maar bloed na/tijdens eisprong vond ik raar nouja bloed paarse vlekjes eigenlijk jeetje wat een gedoe en wat pijnlijk zul je nog wel even last van hebben vrees ik maarja alles voor het goede doel nu he wat we al niet moeten doorstaan voor ons wondertje!
Ja dat was wel ff pijnlijk en als kers op de taart prilte ze ook nog in de wand van mijn baarmoederhals en dat geeft net zo'n raar gevoel als wanneer ze een monstertje afnemen voor de samenlevingstest of wanneer je een uitstrijkje krijgt. Zo'n krampend gevoel. Daar heb ik wel een paar uur last van gehad. Heb wel al eens gehoord van een ovulatie bloeding dus dat zal het zeker geweest zijn. Nu nergens last meer van?
@knorrie he bah wat een rommeltje zeg kan dat verder geen kwaad? hopelijk heb ze het verder wel goed gedaan en gaan we beide op roze! helpt een paracetamol niet? nee gister avond alleen een beetje en vanmorgen nog wat (alleen bij het afvegen) maar dat was het schrok wel ff
Ze had zelf door dat ze verkeerd zat want ze zei volgens mij zit ik niet goedm toen zei ik je ik voel ook wat krampen. Ooh zei ze goed dat je het zelf zegt want je moet niets voelen van het inbrengen. Ja hoor verder is het goed gekomen. Voel nu niets meer ervan hoor was alleen paar uurtjes na de inseminatie. Ja kan me goed voorstellen dat je schrok. Als je bloed ziet dan schrik je meteen want dat verwacht je niet nu.
@Anoniempje1989: hmm apart. Ik had in ieder geval ook vrij kort na mijn ei wat rozig slijm. Standaard is het in mijn ziekenhuis 6 rondes spuiten en dan IVF als het zaad goed is, wat bij ons het geval is. Je mag zelf bepalen hoe lang je door wil i.o.m. de gynaecoloog. Het hangt er een beetje van af hoe lang de komende rondes duren. Als dat ook elke keer korte cyclussen van zo'n 26-28 dagen zijn dan hou ik het nog wel 3x vol. Maar dat is moeilijk te zeggen. Ik zou het liefst eerst IUI willen of Utrogestan maar beiden willen ze niet echt in mijn ziekenhuis. Wil eigenlijk wel wat extra's de komende drie rondes omdat ik er zoals het nu gaat niet echt vertrouwen in heb op de een of andere manier. Maandag dus Gent. Dan wordt het zaadonderzoek in ieder geval opnieuw gedaan. Verder misschien nog bloedprikken en een gesprek. Hopelijk komt er nog wat uit waarom het nog niet lukt. Zeker omdat ik ook het idee heb dat er nog wat meer aan de hand is. We zullen zien Veel succes op het wachtbankje meiden
En als ze in Gent nu ergens achter komen, nemen ze dat in het zkh waar je nu behandeld ook aan en stellen ze je behandelplan dan bij. Ik hoop voor je dat je verder komt in Gent en dat het je wat gerust steld. Dat onderbuik gevoel ken ik ook Jeb vanaf het begin dat we begonnen met onze kinderwens het gevoel gehad dat het niet zonder zkh zou lukken. Raar is dat, maar toch is het zo gebleken.
@knorrie gelukkig niks ernstigs dus is natuurlijk geen pretje daarbinnen iets raak prikken gelukkig heb je nergens meer last van @mz utro gebruik ik ook is niet echt een pretje maar hoor van iedereen dat het een ''wondermiddel'' is heb ook geen idee waarom ik het gebruiken moet eigenlijk het is niet te hopen dat je nog 3 rondes door moet het is hoe dan ook geen pretje en erg intensief maar misschien utro of iui nog eens aankaarten bij de gyn? succes maandag in gent hoop dat daar wat meer uitkomt @onderbuik gevoel soms zit dat echt wel goed zoals ik bij de vorige zwangerschap al zei ben erg onzeker erover etc. uiteindelijk bleek het dus niet goed te zijn had ook het gevoel dat het een jongetje was dus daar hou ik me ook aanvast @roze bloed enzo het was niet roze maar echt paars hele rare kleur vond ik dat ben gister gelijk gaan google maar schijnt een normale kleur te zijn bij de eisprong
Hier ook zo onderbuik gevoel ook dat bleek waar te zijn en gelukkig op tijd begonnen met alles bij te houden zodat ik snel naar de gynaecoloog kon! Eenmaal zwanger zei ik direct dat het een jongen was...en tis inderdaad echt een ventje onze flint Verder vandaag even heel verdrietig Vriendin heeft al veel miskramen gehad afgelopen tijd Nu na de laatste keer in september hebben ze bloedgeprikt en vandaag de uitslag. Blijkt dat ze een genetische afwijking heeft waardoor steeds de miskramen. Een zwangerschap zal erg lastig worden en kans op een gezond kindje is minimaal... Dan valt mijn pcos ineens in het niets en blijkt dat alles nog erger kan... Ik heb geduld nodig maar het is mogelijk... Maar of zij ooit kinderen krijgen blijft de vraag...Bah ben er helemaal naar van...
@Knorrie24: dat onderbuikgevoel had ik al vrij snel na het stoppen met de pil. Dacht dat ik PCOS had en dat klopte. @Anoniempje1989: ik ga idd nog eens wat dingen aankaarten bij de gynaecoloog vrijdag. Apart paarsig bloed, nooit gehad. @Mrijkepijke: wat een naar verhaal zeg van je vriendin. Ik snap dat je daar even ondersteboven van bent. Dan stelt PCOS inderdaad niets voor. Hopelijk is er voor je vriendin toch nog iets mogelijk. Gisteren uitgangsecho gehad en geen cystes. Vanavond weer starten met spuiten Gonal F 50 eenheden. Hoef de volgende keer ook niet meer voor een uitgangsecho te komen. We hebben toch de afspraak in Gent afgezegd. Ml is te druk op het werk en kan echt geen dag missen (hij is controller bij een klein bedrijf en zit de hele dag alleen). Op zich vind ik het niet heel erg omdat we nu hier al een behandeling ondergaan en dat gaat natuurlijk gewoon door. Daarbij moet je in België voorafgaand in het ziekenhuis een voorschot betalen van 100 euro p.p. dus zo'n dagje Gent kost met benzinekosten e.d. al sowieso 300 euro. Dat besparen we nu. Maak nu even een nieuwe afspraak voor begin 2015 mocht het dan nog niet zijn gelukt.
@mz Dat is een duur dagje maar mocht het allemaal hier niet goed gaan kan je daar altijd nog heen natuurlijk Succes vanavond Zelf hier even aan het speuren geweest over utrogestan ik moet stoppen als ik een positieve test heb maar mocht ik nu positief testen wil ik toch extra vragen omdat ik ook veel lees dat vrouwen het tot 12 weken of zelfs langer nog gebruiken