PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @knorrie.. Wat een gedoe heb je gehad zeg 😞 vreselijk dat gevoel van een uitstrijkje.. Nu geen last meer van de pijn?

@mrijkepijke.. Boh dat is heftig van je vriendin!! En je hoort het ook steeds vaker van miskramen zonder enige echte goede reden of genetisch bah :( veel sterkte met haar!!

@mz.. Oh wat fijn dat de uitgangsecho goed was en jullie weer mogen beginnen!! Hebben ze dan ook een rede gegeven waarom zij niet graag met iui of utrogestan behandelen?..
    Oh das dan wel duur.. Maar krijg je het dan wel vergoed door zorgverzekering? Hopelijk hebben jullie Gent niet nodig!!

2. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Hier is de menstruatie vanmorgen eindelijk doorgebroken. Zondag avond mag ik voor het eerst starten met spuiten. Volgende week vrijdag heb ik weer een afspraak bij mijn gynaecologe om te zien wat het resultaat is. Spannend dus!

Allemaal bedankt voor de lieve reacties op mijn verhaaltje.
    Zodra het in de winkel ligt sein ik jullie zeker in.
    Ben toevallig op dit moment over jullie aan het schrijven! :)

@ Knorrie; Vervelend zeg zo'n ervaring bij de inseminatie. Hopelijk wel met een goed resultaat!

@ Mrijkepijke; Sterkte met je vriendin! Dat is inderdaad erg heftig!

3. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@sanne
    Altijd fijn als je weer kakan starten met een nieuwe ronde na al die teleurstellingen vind ik weer een nieuwe begin met een beetje hoop!
    Je eerste deel leest echt super hoop nietdat het een boek word met honderden pagina's dat zou een erg lang traject betekenen

Hier ff wat speurwerk gedaan
    Vanmorgen test nog licht positief door de pregnyl (zaterdag ochtend gezet) denk 2 dagen dan is ie wel wit
    Maar mocht ie positief zijn wil ik mijn gyn bellen om te vragen voor extra utrogestan geeft mij een beter gevoel vorige keer ook moeten stoppen na de positieve test maar wie zegt dat mijn lichaam de progesteron zelf voldoende oppakt en dat dus misschien de reden is geweest van mijn vorige MA?
    Wil iedergeval tot een week of 12 dan extra utro en het langzaam afbouwen krijg nu 3x2bolletjes per dag best veel dus

4. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @ sannee.. Succes met spuiten.. Zal wel ff wennen zijn?
    Dan lopen we deze cyclus ongeveer gelijk..

Vandaag is bij mij de ongesteldheid doorgebroken daar het nog donker van kleur is mag ik maandag terug voor uitgangsecho en zal dan maandag weer gaan beginnen met spuiten...
    Dus weer plaats vij op het wachtbankje.. Gisteravond al een paar druppels was diep teleurgesteld.. Vandaag heeft het doorgezet nja weet nu wel in ieder geval dat de eisprong echt is geweest en het lichaam (ongesteld worden) wel werkt.. Nu is het een kwestie daf de zaadjes en het eitje hun weg moeten vinden.. Op naar ronde 2...

5. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    @ Anoniempje; Dat hoop ik ook niet! Alhoewel ik met mijn schrijfstijl makkelijk honderden pagina's kan vullen. Hoeft niet alleen maar ellende te zijn hè!

Binnenkort zal ik jullie weer een update geven! :)
    Jullie zijn een soort van testpanel!

6. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje1989: daarom. Gent kan altijd. Voorlopig gaat hier de behandeling gewoon door. IK lees ook veel verhalen over Utrogestan. Daarom wil ik dat zelf ook graag. Zeker omdat 9 a 10 dagen na eisprong al bloedverlies heb. Ik snap dat je liever wat langer Utrogestan gebruikt. Zeker omdat je al eens een miskraam gehad hebt. Baadt het niet da schaad het niet zou ik zeggen. Hoe gaat het op het wachtbankje?? De pregnyl is dan wel snel uit het lichaam zeg. Ik test altijd na 1,5 week nog positief.
    @Vlindertjeh: ze zeggen dat IUI geen meerwaarde voor ons heeft omdat het zaad van ml goed is en dat er ook geen reden is om aan te nemen dat mijn baarmoederslijmvlies moeilijk doorgankelijk is:(. Gent zou gewoon 100% vergoed worden alleen vragen ze daar een voorschot. Blijkbaar werkt het daar zo. Hopelijk hebben we Gent niet nodig nee:D. Balen zeg dat ongi doorgebroken is. Je merkt nu inderdaad wel dat het gewoon allemaal werkt. Hopelijk de volgende ronde wel raak:). Veel succes alvast!
    @Sannee006: fijn dat je mag starten met spuiten. Lopen we bijna gelijk:). Ik zit nu op dag 4 en spuit vanavond voor de tweede avond. Veel succes alvast met spuiten!!

Hier morgen om 10.00 uur afspraak met gynaecoloog. Ben erg benieuwd. Hopelijk mag ik toch Utrogestan gebruiken en/of IUI. Zou wel een wat beter gevoel geven.

7. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Hoooooi dames!!
    Ik ben weer helemaal terug!!vanmorgen bij de gyn geweest om weer te beginnen.. Ze keek, super baarmoederslijmvlies en een prachtig ei!!! Ik zei het gisteren tegen vl, ik voel de hele tijd steekjes links.. ik denk dat er een ei groeit! Ja hoor.. ik ben er nog helemaal beduusd van! Ik hoefde de ovitrelle eigenlijk niet te zeten maar ik vind dat toch een fijner idee.. ik mag volgende week ook bloedprikken of het een goedd ei sprong is! Morgen ochtend de ovitrelle zetten! Zaterdag zoiezo klussen! ( ik ging dus eigenlijk naar de gyn om provera en gonal f op de halen.....)

Sannee; spannend dat je mag gaan spuiten!! Ik heb je verhaaltje gemist! Heb er overheen gelezen denk ik?? Kun je het nog eens kopiëren en plakken?? Succes zondag avond!!

Utrogestan.. Daar zie ik jullie dus al ff over kletsen, ik weet ook wel een beetje wat het is, 'pilletjes' die je vaginaal inbrengt en die zorgen voor een betere innesteling?? Klopt dat? En hoe kan dat dan? Haha, sorry! Ik heb mijn gyn er nog nooit over gehoord!!

Mz25; succes morgen in het zh!!
    knorrie; Hoe is het nu met je meis?? Wanneer mag jij testen?? Spannend!!

Mrijkepijke; Hoe is het met jou? Sterkte met je vriendin!! Wat heftig..

Sorry als ik iemand ben vergeten!!

Ik ga me even klaar maken, vanavond reünie met oud collega's van een restaurant waar ik heb gewerkt!
    Liefs xxx

8. anoniempje1989

@mz
    Het was een missed abortion toen maar wil idd langer utrogestan mocht ik nu positief testen hopelijk doen ze niet moeilijk en anders ga ik het eisen mocht het dan nog niet duidelijk zijn bestel ik het online duur maar alles voor een gezonde kleine!
    Pregnyl is nu 5a6 dagen geleden zaterdag ochtend dus is er best snel uit ja
    Wachtbankje is op het moment niet goed voor me humeur word beetje chagerijnig erdoor en vandaag ging ook echt alles mis maar goed we wachten geduldig af
    Ik ga duimen voor je dat je gyn morgen mee werkt succes!!

@unbelievable
    Hey meid! Wat een geweldig nieuws!
    Er groeit wat eindelijk! Veel klus plezier
    In utrogestan zit progesteron en zorgt idd voor een betere innesteling en houd de baarmoedermond rustig dat maakt de kans op een miskraam kleiner

Ik krijg nu 3x2bolletjes dat is besbest veel volgens mij en als ik dus positief test moet ik dus stoppen niet eens afbouwen vind dat zo iets raars van 600mg extra naar ineens niks

9. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Dames, ik wil jullie even laten weten dat ik er nog steeds ben maar even geen tijd/ veel zin hen om veel te reageren. Heb gisteren te horen gekregen dat ik per 1 januari geem geen baan meer heb. Onze locatie gaat helaas sluiten. Werk op een BSO. Emotioneel ben ik echt een achtbaan. Vooral nu we de reacties van ouders en kinderen gehoord hebben. Dan breekt je hart wel.

Sorry dus als ik niet reageer op jullie maar wou even laten weten waarom.

10. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    @ Vlindertjeh; We schelen inderdaad 1 dag! Zou toch leuk zijn als we gelijk blijven lopen. Wel balen dat het natuurlijk weer nodig is bij jou!! :(

@ Mz; Je zult nu al wel bij de gyn zijn. Hoe was je afspraak? Iets meer voor elkaar gekregen dit keer? Ik ben benieuwd!

@ Unbelievablee; Welkom terug!! Heeft je cyclus het nu helemaal uit zichzelf opgepakt? Super goed nieuws joh!! Ik zal binnenkort een nieuw stukje plaatsen. Het oude staat geloof ik op pagina 56 of 57.

@ Anoniempje; Is jouw miskraam de reden dat ze gestart zijn met die pilletjes? Ik heb er ook al het een en ander over gelezen en wil het misschien volgende week ook is bespreken met mijn gyn. Ik zou het zo erg vinden als dat nog eens gebeurd. En inderdaad baadt het niet schaad het niet, toch?

@ Knorrie; Dat is gewoon... Kut... Heel veel sterkte de komende tijd! We denken aan je!!

11. anoniempje1989

@sanne
    Nee de keer van die MA heb ik ze ook gebruikt tot aan de positieve test
    Met clomid weer niet dus alleen sinds het spuiten

12. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Op mamaplaats.nl kunnen jullie mijn eerste blog lezen (dit is een stukje uit mijn boek).
    Ik heb dit erop gezet om de reacties te peilen, zodat ik weet of ik wel/niet op de goede weg ben.
    Misschien vinden jullie het ook nog wel leuk! :)

De bucketlist - Sanne van den Boer - Mamaplaats

13. anoniempje1989

Yeah ik ga er gelijk heen!!!

Hier vannacht 6dagen na pregnyl ongi krampen gehad
    Mja wil helaas niks zeggen

14. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Anoniempje; Je kunt niet meer doen als afwachten hè! Daarom heet het ook het wachtbankje, hahah!
    Ben benieuwd wat je er van vindt!

15. anoniempje1989

@sanne
    Ik kom er ineens achter dat je wel erg dichtbij woont haha

16. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Haha dat zou kunnen!

17. anoniempje1989

Ik kom oorspronkelijk uit breda maar zo'n 2 jaar geleden verhuist omdat vl al een huis had

18. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Breda is gelukkig groot.
    De kans dat we elkaar zouden kennen zou wel heel klein zijn! ;)

19. anoniempje1989

Klopt je naam komt verder niet bekend voor
    Al werkte ik er wel bij de thuiszorg en zijn we ongeveer van dezelfde leeftijd ;)

20. anoniempje1989

Inmiddels klaar met lezen en het leest weer lekker weg
    Op na het boek!! Ben benieuwd

Deel Deze Pagina