PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

Alvast gebeld naar de gyn voor een telefonische consult
    Dat kan pas dinsdag dan tussen 4 en 5 word ik terug gebeld dus maar goed dat ik vroeger bel wil alvast weten of ik het langer mag gebruiken of niet
    Nu blijf ik er ook maar aan denken

2. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Knorrie wat rot.... Bah en dat net voor de feestdagen...

Ha hier nog een echte Bredase!
    Ook verhuist naar de andere kant van Brabant omdat vriendlief al een huisje had
    Grappig hoor haha

Vandaag weer controle alles nog rustig
    Met 12 dagen tot ik ongesteld werd nog geen keiharde indicatie voor utrogestan
    Maar als ik het zou willen mag het wel...
    Pff wat zouden jullie doen? Voor flint was het 11 dagen dus scheelt maar 1 dagje....
    Ik mocht er nog over nadenken
    Mijn gevoel zegt doen omdat ik toen van flint ook zo zwanger was maar ik vind die 2 weken zonder medicijnen toch ook wel heel fijn...moeilijk...

Verder te horen gekregen dat ik alleen nog maar bij de gynaecoloog kom en niet de verloskundige
    Ze vindt het onzin om mij op t laatst 2x per week of meer langs te sturen ( moet extra controles omdat flint prematuur en dysmatuur geboren is) dus dat is wel fijn
    Minder fijn was dat ik nu te horen kreeg dat de placenta flink wat infarcten gehad heeft (25 %) dat wisten wij helemaal niet...
    Even schrikken dus...
    Met mijn vriendin gaat het redelijk ze heeft er wel veel verdriet van maar opzich ziet ze het nog positief
    Komt vast goed...

3. anoniempje1989

Wow nu lijkt het net of half breda pcos heeft/moeilijk kids kan krijgen
    Someren ligt idd wel erg ver naar de andere kant haha ik ben nog een beetje in de buurt gebleven ik woon bij frans bauer om de hoek

Ik zou voor de utro gaan!maarja ik wil het nu ook langer gaan gebruiken
    Jouw voorgeschiedenis is ook behoorlijk heftig met flint dan knap dat je er toch weer voor durf te gaan!

4. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Het heeft ook even geduurd voor ik durfde hoor
    Want met flint zijn we echt door het oog van de naald gekropen of we hadden hem niet meer gehad..
    Met 35 weken kreeg ik een echo en toen bleek hij 5 weken achter te lopen op groei
    Meteen opgenomen in het ziekenhuis dag erop aan ctg viel zijn hartslag weg en smiddags weer
    Gynaecoloog kwam vertellen dat hij zich zorgen maakte en hij me 24 uur aan ctg wilde houden.
    Dit heb ik geweigerd en heb gesmeekt flint zo snel mogelijk te halen omdat ik het gevoel had dat we hem kwijt raakte ( mijn neefje is met 37 weken dood geboren dus we hadden al schrik)
    De arts schrok zo van mijn reactie dat hij meteen is gaan bellen en binnen een half uur lag ik op de operatietafel.... Flint bleek een enorme strakke knoop in zn navelstreng te hebben en een dag wachten was zn dood geweest want je kon al zien dat er geen bloed door kwam...toen 2 en halve week couveuseafdeling voor hij mee mocht...
    De wens voor een broertje of zusje is zo sterk dat ik het nog 1x doe...hierna nooit nooit meer

Ik neig ook naar de utrogestan tabletten... Heb nog tot maandag om er over te denken

5. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Weer veel gekletst zeg. Ik zal vanavond even reageren op alles want ga nu zo op pad met mijn schoonzusje, nichtje en neefje:D. Gisteren naar de gynaecoloog geweest. Heel positief gesprek. Ga ook Utrogestan gebruiken:). Ze gaf aan dat een LF van 12 dagen het minimale is maar aangezien ik op dag 9 al bloedverlies krijg is dat toch niet zoals het hoort. Erg opgelucht dus dat mijn vermoedens klopte. Moet 3x daags 2 tabletten inbrengen. Hoe doen jullie dat op het werk:(.

Verder ook gesproken over IUI. Eerst was het zo dat hierna alleen nog IVF mogelijk was. We hebben aangegeven dat we dat eigenlijk nog niet willen gezien onze leeftijd. En aangezien het zaad van ml goed is kan IUI ook. Ze begreep dat en het voorstel is om na 6 behandelingen zonder IUI over te stappen op 6 behandelingen met IUI en 2 eitjes per keer. Dus de dosis Gonal F zal dan ook verhoogd worden. Dit betekent wel elke ronde kans op een tweeling:D. We waren echt helemaal happy met het gesprek omdat we nu een goed beeld hebben van het behandelplan voor de komende 9 maanden. Hopelijk duurt het allemaal niet zo lang natuurlijk;).

6. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Aaaaaah ik zat op mijn laptop netjes te reageren op jullie allemaal.... valt mijn laptop helemaal uit!! Kan wel janken!!!
    Dus bij deze... op mijn telefoon is dat helemaal niet fijn, ik had mooi 2 tab bladen geopend en zo bladzijde voor bladzijde gereageerd.. nu ben ik heeeeeel erg sjagerijnig!! Sorry.. ik maak het goed!

Liefs xxx

7. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    zoo poging 2...

Sannee; hoe is het vanavond gegaan met de eerste keer spuiten?? ik weet nog zo goed dat ik het super eng vond!! maar de 2e dag al minder eng.. en wat is dat lekker lezen zeg! ik weet zeker dat veel vrouwen hier behoefte aan hebben om te lezen.. ik ben benieuwd als het af is!!
    Ja ik weet niet wat mijn hormoon huishouding aan het doen is.. mijn mk was 10/11 okt. en dit weekend dus mijn eisprong gehad haha.. beetje raar he! ik ben blij dat ik woensdag bloed mag prikken! dan weet ik zeker of dat het een goede eisprong is geweest! 6/7 December weten we meer! nu dus op het wachtbankje.. toch wel spannend!

anoniempje; woow dat is al snel dan als de pregnyl al bijna uit je lichaam was! hoe is het nu met je? als utro jou een fijner gevoel geeft moet je dat gewoon doen!! wel raar dat je in een keer zou moeten stoppen ipv rustig afbouwen.. slim dat je een telefonisch consult hebt gevraagd! al je vragen al opgeschreven?

Vlindertje; vervelend dat je menstruatie door is gebroken, maar wel fijn dat je weet dat je een eisprong hebt gehad! succes met je volgende ronde!!

knorrie; wat ververlend meis dat het zo loopt bij jou!! ik hoop dat we gauw weer van je horen!! en dat het dan beter met je gaat. neem de tijd! knuffel!!

@brabant; er komen hier wel erg veel dames uit brabant! wat leuk!! ik ook, ik zag ergens Someren voorbij komen??? daar vlakbij!

Marijkepijke; woow.. wat een heftig verhaal met Flint! en wat een moeilijke maar goede beslissingen hebben jullie op dat moment gemaakt!

MZ25; super dat je een goed gesprek hebt gehad met je gyn! bij ons in het zh is dat ook zo, 6x gonal en daarna verdere behandeling bekijken.. fijn dat je weet hoe het verder moet als dit geen zin heeft! ik hoop voor jullie dat het gewoon gaat lukken heeeeel snel!!!

hier gaat het verder allemaal wel goed.. het weekend goed geklust! dus ik zit nu weer officieel op het wachtbankje! ik vind het nog zo onwerkelijk! en dinsdag en woensdag zei ik nog tegen mijn vriend; volgens mij is er links een ei aan het groeien hoor... en donderdag op het scherm, 18 bij 16 geloof ik? moet ik liegen! haha..
    Verder heb ik vandaag het paard voor gereden voor klanten, en ze is gewoon meteen verkocht! ook meteen opgehaald.. snik snik! was even slikken!

Ik was toch maar weer een poging gaan doen om op jullie te reageren, want dat had ik ook beloofd zodra ik weer ging beginnen hihi!

liefs xxx

8. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Unbelieveble: zwaait vanuit someren inderdaad!
    Waar woon jij ergens dan?
    Hoop op een mooi sinterklaas kadootje voor jullie!

Morgen weer fm.meting
    Ben benieuwd, ga toch nog even de utrogestan bespreken...

9. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    mrijkepijke; ik woon in Helmond!! whaaaa super leuk hahaha!

10. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Grappig! Loopt jou behandeling dan via het elkerliek?
    Dan komen we vast steeds bij dezelfde op controle :)
    Ik heb voor flint besloten om naar t elkerliek te gaan in plaats van st. Anna omdat ik werk in Helmond dus kan ik dat makkelijker inplannen :)

Waar ik ooit wil bevallen weet ik dan nog niet...
    Maar daar hebben we nog even bedenk tijd voor

11. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    hahaha wat grappig!! ja ik ben ook in het elkerliek te vinden!! en ik werk ook in helmond.. ik hadje een pbtje gestuurd!

12. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sannee006: wat een goed verhaal zeg. Leest echt lekker weg:D. Ben benieuwd naar het vervolg.
    @Anoniempje1989: hoe gaat het op het wachtbankje? Hopelijk een goed telefonisch consult morgen wat betreft de Utrogestan.
    @Mrijkepijke: ik zou voor de Utrogestan gaan, zeker omdat het bij Flint ook gewerkt heeft. Ik heb ook een LF van 12 dagen maar mijn bloedverlies begint al op dag 9. Vandaar nu toch over op Utrogestan. Wat een verhaal zeg van Flint:$.
    @Unbelievablee: succes op het wachtbankje:). Hopelijk voor de laatste x.
    @Knorrie24: dikke knuf. Snap dat je even geen zin hebt om te kletsen.

Hopelijk heb ik niemand vergeten:). Ik kom niet uit Brabant maar uit Gelderland;). Woensdag weer een follikelmeting. Ben benieuwd:p. Dan ook ff de Utrogestand halen bij de apotheek. Hopelijk werkt het. Brengen jullie dit 3x daags in? Komt de menstruatie er op een bepaald moment doorheen of hoe weet ik dat ik moet stoppen?

13. anoniempje1989

@mz
    Vanmorgen wit getest of in de hele verre verte misschien nog een mini lijntje maar twijfel
    Doe er morgen een misschien weet ik dan meer voor de gyn hoop zo dat ze mee werkt en anders wil ik de huisarts in schakelen

Ik gebruik 3x per dag 2 bolletjes (exact 8 uur ertussen)
    Blijf dan ook ff 15min plat liggen als het mogelijk is
    Op je test datum testen want je ongi schijnt er niet doorheen te komen en bij negatief moet je stoppen

14. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje1989: de pregnyl is dus uit je lichaam. Ik hoop ook dat ze mee werkt. Bij mij gelukkig wel:). Hoe breng je die tabletten in? 15 minuten liggen wordt lastig aangezien ik s'middags altijd op het werk ben:(. Hoe laat breng jij ze in?

15. anoniempje1989

@mz
    De eerste paar waren moeilijk maar gewoon met me vingers zover mogelijk naar binnen duwen
    De eerste keer kwam er bij de 2e de eerste weer eruit haha maar inmiddels heb ik de pak te pakken komt vast goed ;)

Vl gaat om 5:30 zijn bed uit dus breng ik dan de eerste in betekent dus wel dat ie in het weekend voor mij ook om die tijd dus gaat
    Om 13:30 de volgende en om 21:30 de laatste
    Hier lukt het ook niet altijd om 15 min te liggen maar probeer dan zo rustig mogelijk te doen
    Komt vast goed bij je alleen de afscheiding is wat minder ik trek express ouder ondergoed aan tot nu toe gaat het er wel uit maar wil het risico niet lopen dat dat niet zo is maandverband zou ook een optie zijn tampons mogen weer niet

16. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Zo vandaag weer geweest fm.meting
    Links zit er op dag 12 nu een follikel van 6.5 mm
    Dat is al sneller dan de vorige cyclus!
    Ook nog gezegd dat ik toch graag de utrogestan wil gebruiken was geen probleem en kreeg direct het recept mee! Fijn dat het zo gaat! Dus dat die follikel maar groeit!
    Veel nu al aan de utrogestan valt mij op!
    Ik kon de tabletten inbrengen rond 8 - 4- 22
    Toch wat fijnere tijden dan jij hebt anoniempje!
    Kwam niet zo heel stipt zei de apotheker....

17. anoniempje1989

@mrijke
    Ja ik ben om half 6 begonnen omdat ik zelf niet op een vaste tijd uit bed kom
    En ik dacht dat het wel exact om de 8 uur moest heb er zelf 3x per dag mijn wekker voor staan

18. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Bij flint hield ik me ook niet echt aan de exacte tijden en het resultaat is alweer bijna 21 maanden oud :)
    Je moet wel die 8 uur aanhouden maar mag er best mee schuiven hoor! Dus in het weekend uitslapen kan best alleen verschuift alles dan en kom je in de avond klote uit! En ach als het jou helpt zo is dat toch prima!

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje1989: hmm zal even oefenen worden;). Ik ga gewoon inlegkruisjes indoen. Dan moet het wel goedkomen. Ik sta zelf meestal om 06.15 op of om 07.15 (als ik thuis werk). Dan zou het daarna om 14.15 of 15.15 weer moeten en dan om 22.15 of 23.15. Kan net:D.
    @Mrijkepijke: 6,5 mm op dag 12 is nog niet echt veel:$. Ik heb standaard al follikels van 7 a 8 mm aan het begin van mijn cyclus. Hopelijk gaat de groei nu wat sneller. Fijn dat je ook de Utrogestan kunt gebruiken:)

Apart dat de ongi er niet doorheen komt, mag ik in ieder geval eens een keer testen:p. Morgen eerste follikelmeting deze ronde. Hopelijk nu net zo veel groei als vorige ronde en meteen de pregnyl zetten deze week:)

20. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Oh nee zulke grote follikels heb ik niet aan t begin hoor!! Duurt even voor ze groeien hier
    Belangrijker vind ik dat ze groeien en niet te veel anders is het zonde en kunnen we weer stoppen.
    We wachten vrijdag maar weer af

Deel Deze Pagina