NOD ligt rond 20 september dus loopt bijna gelijk met MZ25 Morgen bloedprikken voor Progesteron. Normaal heb ik er geen probleem mee maar nu ik het verhaal van sannee hoor word ik toch een beetje zenuwachtig haha Knorrie vervelend dat het opeens komt en wat zeggen ze in het zkh? Ik ben er ook erg open in naar mijn familie en werk. Ik werk gelukkig parttime dus ik kan ook schuiven met uren en ik kan eventueel ook thuiswerken als ik naar het zkh moet. Gelukkig zijn ze bij mij daar heel makkelijk in en geven mij alle ruimte in mijn werktijden. Er werken veel jongere mensen bij mij dus ze vinden het allemaal erg spannend voor me en ik kan makkelijker met ze praten omdat de meesten van mijn leeftijd zijn.
Oeiii door je bloedvat prikken lijkt me ook minder.. het prikken gaat me nu wel beter af, maar blijf het niet zo prettig vinden.. 1x drie weken een blauwe arm gehad.. zij hielt me toen te strak vast en ik was te gespannen..hoop dat nooit meer haha Knorrie balen zeg! Hier op het werk weten 2 collega's ervan, en het ziekenhuis is daar vlakbij dus kan het altijd makkelijk combineren. Mijn wederhelft is juist het lastige.. manlief werkt al enige tijd voor zichzelf, momenteel een end weg van de Woonplaats. Afgelopen mei uitslag gehad van zaadonderzoek, dit was matig/slecht.. dit heeft hij kunnen leveren op goede vrijdag. Nu is het zo dat hij geen vrij wil nemen om te herhalen..met kerst zijn ze de 1e.. dit is voor mij dus echt een domper.. de tijden in ziekenhuis voor het afleveren is met hoge uutzondering 8.00 en anders 13.15/13.30 en met uitzondering word ook nog vermeld als er iui icsi of dergelijke is kan het ook niet.. manlief vertrekt 6.00 van huis. Het is voor mij moeilijk dat ik wel al die echos.. medicijnen enz kan ondergaan en dat hij er geen moeite voor doet. Van de Week op een goed moment maar duidelijk maken voor de zoveelste keer en op de man af vragen of hij dit allemaal wel wil.. Wat is nou 2x vrij/later beginnen in een half jaar tijd? zijn jullie mannen makkelijk en meegaand of schijten ze ook in hun broek voor artsen/ziekenhuis?
Mandy dat is wel echt een heel vervelende situatie. Mij lijkt dat jullie samen een kindje willen en daar zullen jullie allebei helaas wat moeite voor moeten doen. Mijn man is gelukkig redelijk meegaand. Zijn onderzoeken hebben we allemaal in onze vakantie gedaan en de onderzoeken die nu nog volgen hoeft hij van mij niet perse bij te zijn. Als er wel weer een belangrijke afspraak aankomt, probeert hij met zijn werk gelukkig wel iets te regelen. Succes Mandy met jullie gesprek!
Bij mij op werk weten ze er ook van werk ook in de zorg en onregelmatig, kan ik wel mee schuiven. Heb ook nog voordeel dat 2 leidinggevenden het traject persoonlijk kennen, zelf vroeger ook ondergaan.....ze snappen me dus volkomen. Heb laatste IVF poging zelfs op laatste moment PBLuren op mogen nemen om IVFpoging en wachtbankje rustig zonder enige druk te ondergaan. Zit er beetje doorheen, druk in hoofd en emotioneel, laatste vind ik erg vervelend, maar iedereen is erg lief en begripvol. Manlief snapte in begin niet zoveel van alles, deed echter wel zijn best. Wat hem erg heeft geholpen het te begrijpen os het programma babyboom met Caroline tensen.....ik raadt steeds alle stellen aan er eens samen naar te kijken, heel veel herkenning voor zowel de vrouw als de man en ook voor elkaar. Ben dat programma ook erg dankbaar, voelde me daarvoor ook onbegrepen en alleen. Wat wij ook doen is dat mijn man de spuiten zet bij mij, het idee erachter is dat we zo het hoeveel hebben dat we het echt samen doen. In begin vond hij dat erg spannend, maar nu mag ik het zelfs niet eens meer zelf doen ik maak ze klaar en hij spuit dan. Vervelend Mandy dat je je zo voelt, zou idd eens goed in gesprek gaan met hem, want kan je ook erg onzeker maken. Een vrouw wordt erg in haar vrouwelijkheid aangetast als het niet wil lukken en gaat zich afvragen of man wel wil met iemand waarbij het niet vanzelf gaat etc etc en dat geldt natuurlijk ook voor de man als zaadkwaliteit niet goed is of weinig, dat wil een man natuurlijk ook niet graag horen..... Misschien verstopt ie zich in zijn werk? Weet even niet hoelang je van te voren zaad kan produceren (dacht half uur) voordat je het inleverde maar misschien kan je daar iets in? Dat ie toch iets later begint om thuis te produceren en jij het zaad weg kan brengen en hij gewoon naar het werk kan? Misschien kan een vriendin met je meerijden? Maar praten met elkaar zou ik wel doen.....en misschien helpt babyboom voor jullie ook? In begin zal ie beetje mee te kijken van nou ja het zal wel, maar ik drong erop aan dat ik daar behoefte aan had, later zaten we echt samen te kijken en nam hij het zelfs op als we niet konden kijken. Hij zei het voor mij te doen, maar ik wist op gegeven moment wel beter.....
Dank jullie wel! ik heb ook het idee dat ie zich daar achter schuilt, daarintegen laatst had ie een teek die er zarerdag op is gekomen en maandag is ontdekt. Hij moest een antibiotica kuur daarvoor, maar omdat je daarmee niet in de zon mocht heeft ie geweigerd!?! Een dag later bleek er ook een kuur te zijn waarmee je wel in de zon kon. Maar het idee alleen al dat je dan je werk nietkan doen terwijl het buiten 30 graden Was.. sjah meneer is gewoon stront en stront eigenwijs! achh die huisarts kan via de telefoon wel kijken wat er is.. en krijgt het nog voor elkaar ook. Hij werkt met ze broertje samen eigen bouwbedrijven, ze rijden altijd samen en ik heb get idee dat als hij vaker later begint dat hij er dan vanaf weet. (Families weten van niks bij ons) daarintegen denk ik dat z'n broertje em naar het ziekenhuis trapt als hij weet in welk traject wij zitten.. hij wil immers dolgraag een neefje Ik merk gewoon dat het me zwaar valt.. er is niet op tegenin te gaan. Dan maar hard to get spelen en afvragen of en op welk termijn hij dan wel een kindje wilt. Helaas voor hem worden vrouwen niet vanzelf zwanger!
Jeetje Mandy wat vervelend. Mijn man werkt zelf ook in de bouw, hij is uitvoerder dus kan ook niet elke keer mee maar hij wil er wel elke keer zijn en als hij niet mee is belt hij meteen na onderzoek. Gelukkig heeft mijn man geen problemen met zijn zaadproductie, terwijl hij veel rookt en ook van een biertje houdt. Vrienden van mij hebben het erge nieuws gekregen dat manlief helemaal geen zaad produceert dus moeten meteen aan donorzaad beginnen. Ik weet dat hij het er erg moeilijk mee had maar communiceren met elkaar is hierin het antwoord. Blijft lastig natuurlijk. Mijn schoonfamilie weet er idd wel van maar dat is ook niet op een erg fijne manier naar buiten gekomen. Mijn zwager en schoonzus verwachtte net hun 1e kindje en ze was een week over tijd, begrijpelijk dat je er na meer dan 9 maanden wel klaar mee bent en ze begon een beetje te zeuren dat het maar snel moest gebeuren want ze was er helemaal klaar mee. Nu omschrijf ik het nog netjes wat ze zei. Op dat moment ontplofte mijn man tegen haar dat ze blij moest zijn dat ze een kindje mocht dragen etc. Toen kwam het hele verhaal bij ons dus naar buiten. Niet echt de manier waarop ik had gehoopt maar uiteindelijk wel een erge opluchting. Mijn schoonmoeder is erg betrokken en wil altijd weten hoe de onderzoeken zijn gegaan etc. Mijn moeder is er nogal terughoudend in, volgens mij wil ze nog niet eens weten dat haar dochter seks heeft haha. Ik vind dus veel steun bij mijn schoonmoeder en mijn man ook. Het is ook een erg eigenwijze vent hoor maar naar moeders luistert hij altijd. Succes in ieder geval, is wel een moeilijke situatie zo. Btw mijn schoonzus en zwager hebben een prachtige dochter waar we met plezier oppassen als ze het vragen en ze zijn nu ook erg betrokken en vragen zoveel mogelijk hoe het gaat.
Meiden ik heb goed nieuws! De fertiliteitsarts heeft zojuist gebeld en het bloedonderzoek was goed. Dat wil zeggen dat ik op 2 september inderdaad een goede eisprong heb gehad!! We hebben braaf naar haar klusadvies geluisterd en nu is het dus gewoon wachten of ik dinsdag/woensdag ongi wordt en anders mag ik vrijdag een zwangerschapstest doen! Spannend....
Jullie hebben er lekker op los gekletst Het zkh belde vandaag pas om 5 uur. Zat de hele dag erop te wachten, maar ze hebben beslist dat ik gewoon door mag blijven spuiten en de afspraak van dinsdag blijft ook gewoon staan. Daar ben ik heel blij mee. @werk man, het werk van mijn man is ook redelijk flexibel. Wanneer hij sperma in moet leveren voor de iui kan hij gewoon later op zijn werk komen. Hij gaat zelfs mee naar de iui en die is meestal om 10 uur. Zijn voormannen weten wat er bij ons speelt. Zijn overige collega's niet allemaal trouwens. Het was zelfs zo dat toen ik mijn hsg moest laten doen ik het op de dag zelf afgebeld had omdat ik nog veel bloede naar mijn idee. Dus hij is toen gewoon naar zijn werk gegaan. Maar later die ochtend was het bloeden zoveel minder dat ik gebeld heb met het zkh of de hsg toch door kon gaan en dit kon. Toen mijn man gebeld en die is meteen gekomen. Nergens geen gezeur over. Sanne, dat is zeker super goed nieuws! Ik duim voor je. Mandy, Ik hoor wel vaker dat mannen er moeilijk mee om kunnen gaan de hele mm. Maar is het ook niet dat hij er niet zo goed mee om kan gaan zelf dat hij zwak/matig zaad heeft? Dat is natuurlijk ook niet niets om te horen te krijgen. Misschien is hij wel bang dat het de volgende x nog slechter is. Ik hoop echt voor je dat hij wat bijdraait. Blijven praten hierover lijkt me de beste optie. Wij hebben er ook steeds heel open over gepraat. Soms zag ik het gewoon niet meer zitten na al die pogingen die op niets uitliepen en was daar ook heel verdrietig over. Maar mijn man begreep het wel zei hij maar voor hem voelt het anders, en heeft hij ook eerlijk gezegd dat hij soms wat nuchter over kan komen omdat hij er anders instaat dan mij. Hij hoeft niet elke x paar x per week naar het zkh enzo. De mm is gewoon zwaar.
Hoi dames, Ik kom graag met jullie meekletsen, mijn naam is marijke ben 29 en trotse moeder van een zoon Flint, van anderhalf. Dat dankzij een jaar medicatie ( menopure, pregnyl en utrogestan was de perfecte combinatie) Nu begon het bij mijn vriend te kriebelen voor een 2e maart gestopt met de pil. in juni gebeld met het ziekenhuis en gevraagd om een afspraak in september zodat ik er even aan kon wennen ( geen fijne zwangerschap en bevalling gehad dus best bang ook voor de nieuwe zwangerschap) Vorige week was het zo ver! Mag na een kuur provera gaan starten met gonal f ben erg benieuwd want dit is nieuwvoor mij.... ik zie enorm op tegen de hormonen want pas als je er vanaf bent weet je hoeveel last je er van hebt.( mijn vriend noemde mij een horMONSTER) Maar goed uiteindelijk hopelijk nu ook met mooi resultaat!! Lijkt me fijn om mee te kunnen kletsen met meiden die het zelfde meemaken....
Welkom mrijkepijke Ook tijdje menopur pregnyl en utrogestan gehad en heel herkenbaar hormonster hahaha echt verschrikkelijk soms, voelde het vanuit mijn tenen opborrelen (groot alarm met mijn rode woeste hoofd) En mijn man maar zeggen aaaah schatje komt door de hormonen "KOMT HELEMAAL NIET DOOR DE HORMONEN, WHAAAAAAAGRRRR" En daarna weer huilen.....pfffff Gonal F is ook nieuw voor mij, nu 2e ronde. Moet zeggen dat ik er goed op reageer, niet meer van die opvliegers. Ben wel heeeel moe, maar weet niet of dat van Gonal komt of gewoon van feit dat ik aan vakantie toe ben.... Succes in ieder geval
Hoi damess, er is flink op los gekletst idd!! Wauw wat een verhalen! mijn vriend is ramenwasser.. zijn baas weet overal van en hij heeft toen vrij gekregen toen hij zijn zaad in moest leveren. En als ik s avonds een fm heb dan gaat hij mee, de andere keren ga ik alleen ( voor die 5 min hoeft ie geen vrij te vragen van mij en dat 3x in de week vaak hihi). Mijn baas en collega's weten ook alles. Ik werk in de horeca. En het zh is 3 min fietsen van mijn werk af (ideaal!). Maar waarom ik dit me afvroeg. .. ik had met mijn baas een kleine discussie. Ik heb wel af en toe dat ik afspraken in het zh niet voor of na mijn werk kan doen, dus even tijdens hrt werk moet gaan. Hij zei dat hij er eigenlijk helemaal geen rekening mee hoeft te houden. Vond ik niet zo fijn om zo te horen.. uiteindelijk heeft hij horeca nederland gebeld, en die zeiden dat je het nou eenmaal niet altijd buiten het werk kan plannen. En dat het in goed overleg wel zou moeten kunnen. Gelukkig is mijn contract wel verlengt vorige week hihi! Mijn familie weet er ook allemaal van en vrienden ook. Ik kan niet echt iets voor me houden haha! Wil altijd alles met iedereen delen ( wat ook soms nadelen heeft!). Mijn broer en zijn vriendin gaan deze maand met het ivf traject beginnen ivm haar endimeditriose (als ik het goed typ haha). Ze is in februari geopereerd.. dus het is afwachten of dat gaat lukken. Mijn ouders worden nirt gauw opa en oma, hoe graag ze dat ook zouden willen! ♡ Whaaa sannee goed nieuws!! Spannend he... hoe voel je je? Ik weet het echt niet.. heb vandaag weer steken gehad, en vanavond had ik een gevoel alsof mijn baarmoeder uit elkaar ging knappen ofzo haha.. ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Pfff... ben zo benieuwd! Hahaha een horMONSTER!! Ge wel dig!!! Die had ik nog nirt gehoord! Herken ik mezelf ook in idd! sorry als ik niet alles heb beantwoord, maar mijn geheugen is echt een zeef!! Ik heb alles gelezen op de vorige bladzijde.... maar ik weet het gewoon niet meer! Oepsss.. moet ook echt alles opschrijven als ik iets afspreek. Hebben jullie hier ook last van met die hormonen ofzo? Hahaha! Liefs xxx
Ik kan echt werkelijk niet nadenken......maar dacht ben oververmoeid....maar heb jij dus ook unbelievable?
Ik werk in de zorg maar gelukkig kan ik de afspraken als het niet anders kan onder werktijd plannen. ( dit omdat ik ook veel tijd op kantoor werk) mijn leidinggevende weet dus wel dat we gaan beginnen en ook mijn directe collega toch fijn dat je iets er over kwijt kunt. Mijn geheugen ben ik al kwijt sinds de zwangerschap Ben blij dat mijn kont vast zit anders was ik dat ook nog zeker te weten kwijt! De vorige keer had ik ook flink last van gewichtstoename hoop dat me dat nu bespaart blijft. En dan die uitbarstingen ja... Mijn vriend zegt dan steeds als je eens wist hoe zwaar het was. Dan borrelt meteen het horMONSTER in mij weer op die het uit wil schreeuwen hoe zwaar ik het toen had... Echt over een scheef bord op tafel kon ik ontploffen Hoop dat ons dat nu wat bespaart blijft Aan de andere kant ik weet waarvoor ik het nu doe Wij hebben het geluk dat we al weten dat het kan. Dat geeft mij veel rust hoor kan nu nog even alle aandacht aan onze flint geven straks moet hij dat delen....
Welkom Mrijkepijke! Hahaha een hormonster! Daar heb ik gelukkig dan weer weinig last van! Zo te horen kan je man er wel goed mee omgaan? Knorrie wat goed nieuws dat je gewoon door mag spuiten! Het zou wel heel jammer zijn als het voor niets zou zijn geweest. Met mij gaat het naar omstandigheden goed Unbelievablee! De tijd gaat me helaas veel te langzaam, maar dat zal jij ook wel herkennen. Ik wil dat het gewoon vrijdag is! Met betrekking tot klachten... Mijn tepels zijn nog steeds een verboden zone, er komt af en toe zuur omhoog, ik ben een kilo aangekomen en nog steeds een emotionele zeef. Ze zeggen echter dat als je zwanger bent je dat gewoon weet.. Terwijl als je me nu zou vragen ben je zwanger? Zou ik nee zeggen. Dat is gewoon mijn gevoel en ik hoop ontzettend dat ik het mis heb!
Dames ik heb het lijstje weer even bijgewerkt! Hoop dat alles nog klopt! Loesjek jaar Zit in 3e ronde Gonal F & Pregnyl Chimpie 35 jaar, 7jr MMM Zit in ronde 2 Gonal F & Pregnyl (8, 10 sept fm) Knorrie24 28 jaar Zit in 2e ronde Gonal F & Pregnyl i.c.m. IUI (16 september fm) Sannee006 22 jaar Wacht op NOD 16/17 september Hedwig 26 jaar Zit in kuurtje Primolut 8 september prikinstructie 15 september uitgangsecho Unbelievablee 23 jaar Wacht op NOD 17 september (tevens verjaardag !) Soepukkie 26 jaar Wacht op NOD 20 september MZ25 - 26 jaar - Wacht op NOD 19 september MandyX- 27 jaar- Start op dag 3 met een kuurtje Clomid Mrijkepijke - 29 jaar Start met 1e ronde Gonal F & Pregnyl
Pfieuw.....! Morgen toch IUI weer helemaal blij....is er 1 goed doorgegroeid, de anderen blijven wat achter 2 van 11mm. Kan in ieder geval weer opgelucht adem halen......! Net de pregnyl gehad, ineens barstende hoofdpijn.....spanning of van pregnyl? Vanavond slaapdienst en moet ik morgenvroeg eerder weg, hopelijk geeft dit geen problemen door bijv drukke weekendplannig op het werk.... Zal lijstje even aanvullen bij mezelf. Fijne dag allemaal
Dames ik heb het lijstje weer even bijgewerkt! Hoop dat alles nog klopt! Loesjek jaar Zit in 3e ronde Gonal F & Pregnyl Chimpie 35 jaar, 7jr MMM Zit in ronde 2 Gonal F & Pregnyl 13 sept IUI Knorrie24 28 jaar Zit in 2e ronde Gonal F & Pregnyl i.c.m. IUI (16 september fm) Sannee006 22 jaar Wacht op NOD 16/17 september Hedwig 26 jaar Zit in kuurtje Primolut 8 september prikinstructie 15 september uitgangsecho Unbelievablee 23 jaar Wacht op NOD 17 september (tevens verjaardag !) Soepukkie 26 jaar Wacht op NOD 20 september MZ25 - 26 jaar - Wacht op NOD 19 september MandyX- 27 jaar- Start op dag 3 met een kuurtje Clomid Mrijkepijke - 29 jaar Start met 1e ronde Gonal F & Pregnyl Test Wachtbankje..... Unbelievable- NOD 17 sept Chimpie- NOD 29 sept
Heb hem wat aangepast door een aanvulling wachtbankje erbij te maken, dan kunnen we precies zien wanneer iemand op het wachtbankje zit voor de o zo spannende zwangerschapstest, kunnen we ook in één oogopslag zien wie wanneer mag testen Wie zijn er nu ook al weer echt ah wachten om straks een zwangerschapstest te mogen doen? Alleen unbelievable en ik va morgen? Excuus dat ik niet meer weet, weer die zeef die de hoek om komt kijken