PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Dank je komt vast goed

2. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Hey hoe gaat het met jullie?
    Hier ergste depri gevoel weer over
    Gisteren gehoord dat vriendin die ook problemen heeft met zwanger blijven zwanger is!
    Nu alleen hopen dat ze zwanger blijft want daar gaat het steeds mis ( genetische afwijking waardoor ze niet zwanger blijft) gun het haar zo erg!

Afgelopen zaterdag goed gesprek gehad met vriendlief
    Hij vond het lastig dat alles zo lastig gaat
    Ons " gewone " seksleven op een laag pitje staat
    Ben savonds gewoon te moe, koppijn of buikpijn
    Maar hij ziet dat als een afwijzing
    Dus duidelijk gemaakt dat dat het niet is maar het gewoon die klote hormonen zijn
    Gelukkig snapte hij het wel
    Hoe zit dat bij jullie als ik vragen mag?

Morgen dag 11 en controle ziekenhuis...
    Ben benieuwd vorige keer toen goed nieuws
    Hopelijk nu ook weer een korte cyclus....

3. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Erg bekend hoor mrijke! Hier ook weinig zin meer terwijl dit vroeger anders was dus daar moet hij nig wel erg aan wennen soms maar hebben daar wel gesprekken kver gehad en hij weet ook heel goed dat het komt door de hormonen! :) blijft vervelend!

Fijn dat je ergste depri gevoel weg is!! Cd11 alweer... Hoop met je mee voor korte cyclus!! :)

Hier nig bezig met primolut dus denk maandag of dinsdag ongi te worden en moet dan CD8 al komen voor meting omdat ik gelijk met hoopge dosis mag beginnen! Ben benieuwd of het wat gaat doen... Nig geen eitje gehad in 2015 :(

4. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Nou net terug uit het ziekenhuis
    1 follikel van 14 mm dus dat is mooi
    Zaten nog wel 2 kleintjes maar goed dat zien we wel hoe dat gaat lopen
    Zaterdag terug en als dan alles goed is zondag de ovitrelle zou dan mooi dag 14 zijn...
    Mooi verjaardag kado voor mij zondag hoop ik!

5. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Wat een goed niuews! Morgen dus weer terug! :) zou weer een mooie cyclus zijn voor je!! Alvast gefeliciteerd zo dag! :D

6. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Helaas we stoppen met deze ronde
    Zaten 5 follikels boven de 15...

Dus ook hier even rust helaas

7. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hoi Marijke, ik las je berichtje en ik had hetzelfde maar ik mag de dosering omlaag doen ( in de hoop dat een paar afvallen) en maandag terug komen. Kan dat bij jou ook niet?

8. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Nee denk het niet omdat de grootste al 20 is...
    Niet gevraagd was ook geen discussie mogelijk moest gewoon deze ronde afbreken...
    Maar misschien omdat die ene al zo groot is?

9. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ja dat zou kunnen. Bij mij waren ze 1-17, 1-16, 2-15, 1-14.

10. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Aah balen mrijke!! Weer overstimulatie dus! Wat een raar gedoe he die eitjes?? :(
    Nu zelf wachten op ongi of met medicijnen?

11. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Gelukkig medicijnen Anne!
    Sinds gisteren weer aan de provera!

12. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vroeg me af of ik hier actief zou kunnen meekletsen?

Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Myrthe, 29 jaar en in febr 2014 zijn we gestopt met de pil vanwege onze kinderwens. Mijn menstruatie bleef na een half jaar uit, toen door huisarts doorverwezen en in ziekenhuis was met de echo meteen het beeld van pcos te zien en dat werd ook bevestigd door bloedonderzoek. Bij mijn man is alles in orde. Sinds sept 2014 zitten we in mmm. Begonnen met clomid 50-100-150, maar ik bleek resistent. In dec 2014 overgestapt op Gonal f injecties. 1e ronde laag gestart en uiteindelijk bij 62,5 eh een eitje gegroeid (na ruim 4 weken spuiten) en eisprong opgewekt met pregnyl. Helaas kwam menstruatie 6 dagen na pregnyl al. Daarom de 2e ronde utrogestan gaan gebruiken. In die ronde weer met 62,5 een eitje gegroeid, maar helaas is die poging niet gelukt. In de 3e ronde gingen we ervan uit dat dezelfde dosis weer zou werken, maar helaas. Opgehoogd naar 75 eh, toen ook geen groei na 6 dagen, en daarna vanwege vakantie moeten afbreken. Ik ben 2 weken geleden opnieuw gestart met 75, begin vorige week zat er een eitje van 11mm, einde van de week helaas weg/niet doorgegroeid en dosering daarom omhoog naar 87,5. Arts opperde tevens de mogelijkheid van een LEO operatie.Deze week nog even afwachten of hogere dosering iets gaat doen.

Zou fijn zijn om hier met jullie e.a. te kunnen delen. Maken ons wel zorgen of injecties nog gaan werken. Maar ik lees dat sommigen van jullie helaas ook niet altijd constant reageren op injecties en de mmm energie en geduld vergt…

13. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Hey myr, welkom! Wat een lange weg he jij ook al gemaakt zeg! Spannendeweek dus om te zien hoe n verder! Vervelend he als ze groeien en an weer weggaan! Pfff...
    Hir zitten we nig met zijn tweeen, rest is (gelukkig voor hen) zwanger geworden en actief op andere onderwerpen! :)

Ik ben helaas zo iemand die slcht reageert op de hormoonspuiten, be vandaag ongsteld gworden dus op naar een nieuwe ronde en nieuwe kansen! :)

Hoelang moet jij nog wachte op CD1 mrijke!?

14. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anne,

Ik hoop voor jullie twee dat jullie dan ook snel bij een leuker onderwerp kunnen meekletsen! Ik las idd dat je erg wisselend reageert en ook verschillende injecties hebt gebruikt, wat ontzettend vervelend. Hebben ze bij jou een LEO operatie al eens voorgesteld?

Idd nieuwe ronde nieuwe kansen, toch elke keer oppakken en weer verder...succes!

15. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Nee heb nog niet eerder gepraat over de Leo operatie! Ene keer zegt ie dat er niet veel blaasjes op zitten terwijl een ander dat dan wel weer zegt... Dus of het nou extreem veel is en passend bij pcos is nog maar de vraa! Had nog niet eerder van leo operatie gehoord! Jij wel er al over gehad dus, denk je erover na? :)

16. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Moet nu 10 dagen provera gebruiken en meestal duurt het een week voordat ik na de laatste tablet ongesteld wordt vandaag de 3e tablet dus over 2 weken ongesteld denk ik.

Hoi Myrthe
    Welkom! Ook al even bezig dus...
    hier ook wisselende reacties op de gonal f ene keer super goed andere keer overstimulatie met de zelfde hoeveelheid. Tijdens het 1e traject is er bij mij wel over de Leo behandeling ik wil hier de volgende keer wel over hebben de vorige keer was het uiteindelijk niet nodig omdat ik zwanger werd van onze flint....

Myrthe welkom hier
    Ook al even bezig zo te lezen
    Hi

17. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, lastig zeg dat de diagnose pcos dus niet zo duidelijk is bij jou Anne. Heb je met fostimon wel resultaat gehad afgelopen tijd?
    Ja, arts noemde optie voor operatie vorige week kort en adviseerde erover te lezen en het te overwegen, maar vandaag hebben we goed nieuws gehad, er zaten links twee follikels van 13 mm, donderdag weer terug, hopen dat ze nu wel doorgroeien. Zo bizar hoe snel wanhoop weer in hoop kan veranderen.

Dank je mrijke! Helaas herkenbaar dus die wisselende reacties. Oke, nou ik hoop voor je dat het nu weer niet nodig is..! Ga je komende ronde wel gewoon weer spuiten?

18. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Ja ik ga gewoon weer spuiten
    Weet alleen nu niet wat ze met de hoeveelheid gaan doen dus ben benieuwd hopelijk zijn de follikels mooi gegroeid donderdag en is het verder rustig...

19. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie?

Hier vandaag slecht nieuws, overstimulatie. Grootste follikel was 19, daarnaast nog 9 follikels variërend van 12-15 mm. Nu wachten op menstruatie, zou vanzelf moeten komen. Weten jullie of die van 19 dan vanzelf springt? Heb van mezelf namelijk geen cyclus. Pff.

20. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Oh jeetje flinke overstimulatie!!
    Maar je krijgt geen medicijnen voor menstruatie?? Want dan zou in theorie die van 19 nog kunnen springen. ..... Maar als je geen cyclus hebt zal je ook geen menstruatie krijgen neem ik aan? Dit heb ik ook niet namelijk en daarom krijg ik altijd primolut om menstruatie op te wekken!

Hier op CD4, ben al ruim week goed ziek en vandaag is het niet echt beter geworden.. En menstruatie en forse griep! Bleghhh
    Maandag voor eerste FM, ben benieuwd....
    Heb met fostimon een eitje van 14mm gehad en daarna ging die weer weg. Met puregon eerste ronde pas op CD30 eitje en toen pregnyl gespoten... Daarna geen goed eitje meer gehad dus ben der wel echt aan toe aan een groeiend eitje! :(

Deel Deze Pagina