PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg Anne! Hopelijk ben je snel beter.. In ieder geval een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je toe bent aan goed nieuws! Heb je er wel vertrouwen in? Alvast succes voor maandag!

Nee ik krijg geen medicatie, moet afwachten. Maar hebben volgende week gesprek met behandelend arts. Arts die we gisteren hadden was erg negatief, dat behandeling niet zou werken, maar daar zijn we het niet mee eens met twee keer goede eisprong uit 4 pogingen. Maar goed, voor nu even afwachten en mentaal maar weer opladen!

2. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Heel veel beterschap Anne! Ben benieuwd naar maandag!

Jeetje Myrthe dacht dat ik flink overstimulatie had! Wat gek dat je geen medicijnen krijgt om de menstruatie op te wekken! Hopelijk ben je nu dan gewoon ongesteld na 2 weken!

Hier nog 4 dagen de provera! Week niks en dan gaan we weer knallen! ben zo benieuwd

3. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    mrijke, fijn weer een nieuwe ronde voor je in het vooruitzicht! zijn de follikels van de overstimulatie eigenlijk altijd weer weg als je nieuwe ronde begint?

Ja vind het ook vreemd dat ik geen medicatie krijg, maar arts dacht dat grootste follikel zou gaan springen, wist niet dat dat kon zonder pregnyl...

We wachten deze week gesprek maar even af, maar hebben zelf besloten gewoon nog even verder te gaan met gonal f en voor te stellen om langer met lagere dosis door te spuiten.

4. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ja heel raar verhaal myr... Want als die kan springen kan je dus ook zwanger worden!?!
    En als die niet springt... Zul je niet o gesteld worden!
    Wordt jij wel uit jezelf o gesteld? Want dan heb je wel eispro g uit jezelf. Ik heb geen eisprong uit mijzelf waardoor ik ook geen menstruatie heb. Hiervoor heb ik dus en medicijnen nodig om menstruatie op te wekken en pregnyl voor eisprong!

Heel raar dat jij dit niet hebt??

Ik ben heel de week echt goed beroerd geweest, heb morgen FM ben benieuwd of dit. Og negatieve effect heeft gehad op eigroeitje! Heb hoge koorts gehad paar dsgen... Pff ben benieuwd! :)

5. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Anne hoe was de follikel meting?

Myrthe toch gek dat je niets krijgt hoor bedoel waar er 1 kan springen kunnen er bij overstimulatie natuurlijk meer springen
    Daarom mochten wij ook geen gemeenschap hebben en kreeg ik die provera omdat te voorkomen

Ik moet nu op dag 3 van de cyclus terug om te kijken of alles rustig is dus dan weet ik meer
    Nu nog een week wachten op de menstruatie
    Ben klaar voor de nieuwe ronde!!!

6. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Erg is dat wachten tot je weer verder mag he!!

Fm was wel oke, had niet echt iets verwacht op CD8, maar hij gaf aan dat er 3 a4 (hier was die niet heeeel duidelijk in) van bijna 10mm. Echter is dit altijd zo bij mij zo eerst maar eens zien of ze groter dan de 10 willen worden! Hoef donderdag pas terug! :)

7. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    mrijke kan me voorstellen dat je er weer klaar voor bent en wilt starten, genoeg gewacht! krijg je altijd een echo op dag 3 of alleen omdat je nu overstimulatie hebt?

Anne, het begin is in ieder geval gemaakt. En het lijkt er dus op dat het ziek zijn geen negatieve invloed heeft gehad. Ik ga voor je duimen dat er één of twee mooi verder gaan groeien!

ja vind het ook raar dat ik geen medicatie krijg. heb van mezelf geen cyclus en eisprong. Denk trouwens eisprong gevoeld te hebben vrijdag, maar goed kan ik me ook inbeelden natuurlijk;) en we hebben nog gemeenschap gehad midden van vorige week (voordat we advies kregen dat het niet meer mocht), beetje raar dus, maar goed morgen gesprek met arts...

8. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Nee normaal krijg ik op dag 9 echo nu is het puur vanwege de overstimulatie.
    Ja ben er echt klaar voor hoe naar het ook is om te stoppen doet je ook goed als je even rust hebt
    Maar wat ik al zei...laat nu gewoon maar komen een mooie nieuwe hopelijk succesvolle ronde!!!

Anne wat spannend 10 mm op dag 8 is toch wel erg netjes! Hopelijk verdwijnen ze niet weer zo en groeien er minstens 2 mooie door!!!

Myrthe kunnen wij nu mooi samen wachten he!
    Ben benieuwd wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen want waarom heb je nu gesprek met de arts?
    Duim voor positief nieuws!

9. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt even rust is ook wel fijn om weer op te laden en idd nu samen wachten:) en dan hopelijk allemaal snel positief nieuws!

Ja ben ook benieuwd. Gesprek is om te overleggen hoe we verder gaan. Arts die we vorige week hadden concludeerde dat gonal f niet werkt en dat we die operatie moeten overwegen. Maar daar willen we toch nog even mee wachten en dus gewoon weer gaan spuiten, dus hoop dat arts er hetzelfde over denkt. En dan meteen maar vragen hoe het nu zit met medicatie op op te wekken. Arts vorige week had nogal haast;)

10. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Oké duidelijk
    Ben zelf ook benieuwd naar wat onze opties nog zijn! Want bij flint werd er ook over die operatie gesproken
    Ik ben inmiddels zo ver dat ik alles wat meer kans geeft met beide handen aanpak
    En dus ook een eventuele operatie
    Het lijkt erop alsof ineens iedereen zwanger is om me heen! Zo frustrerend
    Maar we weten gewoon dat het kan!!
    Laat je morgen weten hoe het gesprek is gegaan?

11. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan ik me heel goed voorstellen mrijke. Maar inderdaad je weet dat het kan!! Maar ik snap heel goed dat je het wachten helemaal beu bent. Wil jullie arts voorlopig gewoon doorgaan met spuiten?

Ja erg he, om ons heen ook zoveel mensen, gun het iedereen, maar onszelf inmiddels toch net iets meer!

Merk trouwens dat het goed doet om hier e.a. te kunnen delen met jullie:)!

Ik hou jullie op de hoogte!

12. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag gesprek gehad en we gaan gewoon verder met gonal f. Arts verwacht dat grootste follikel van vorige week (20 mm) is gesprongen, dus dan zou menstruatie vanzelf moeten komen over 2 weken..of nog een hele kleine kans dat t uitblijft met positieve reden, maar daar gaan we niet vanuit. En anders over 2 weken provera. Gaan met 75 beginnen en langer doorspuiten zonder ophogen, ook pas op cd 14 terug. Voor nu dus even afwachten. jij ook nog steeds mrijke?

Vandaag regent het wel baby foto's en weer een geboorte van een tweeling bij vrienden, dat valt dan toch niet mee..

Anne alvast succes donderdag!

13. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ik blijf ht maar een raar verhaal vinden hoor! Hij verwacht dat die is gaa springen... Heeft die gewdviseerdom gemeenschap te hebben?? Want dan als die springt kun je tich zwanger worden? :eek: haha nouja gelukkig heb je al wel goed gesprek gehad over de mogelijkheden als je straks weer mag beginnen.
    Als die vorige week is gesprongen zul je volgende week al wel ongesteld worden! En e provera is om op te wekken? Is dat als je niet zelf ongesteld wordt?

Ik zit nu op CD10 en morgen dan 11, zou voor eers zijn mocht ermorgen al wat te zien zijn... Voorheen was dat pas rind CD20 dat er iets begon te groeien (en helaas weer verdween daarna...) dus verwacht morgen eigenlijk niet zoveel, maar je blijft toch wel hopen! ;)

Ik heb inmiddels twee hoogzwangere vriendinnen die begin mei uitgerekend zijn, twee collegas die in juni met zwangerschapsverlof gaan en een vriendin die in juli is uitgerekend.... Vind het wel weer even genoeg voor mijn omgeving dus ze mogen nu wel even stoppen met kindjes maken :p nu zijn wij eerst aan de beurt!!

14. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Ik zal sowieso nog gewoon 2 rondes spuiten
    Dus we zien wel...

Mijn schoonzus is nu 14 weken zwanger ( wordt gek van haar geklaag pfff) collega is ook 14 weken nu
    Maar het meest blije ben ik voor een vriendin
    Haar gun ik het meer dan ons, zij heeft een genetische afwijking waardoor ze al veel miskramen heeft gehad en ook verhoogd kans maakt op kindje met een bepaald syndroom waardoor ze nog een punctie moet straks.
    Ik gun haar zo een gezond kindje!!!
    Na weer bloeding worden de testen steeds donkerder dus hopelijk heeft ze volgende week een goede echo en kan ze wat gaan genieten....
    En ik hoop alleen maar zwanger te zijn voor mijn schoonzus bevalt...Vreselijk lijkt me dat om nog met lege handen op kraamvisite te moeten....

15. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopen kan geen kwaad Anne, je weet het niet. Ik ga voor je duimen! Hoe vaak heb je nu geprobeerd met fostimon? Poeh veel zwangeren om je heen dus ook..

mrijke, wat fijn voor je vriendin, dan gun je het iemand extra hè. Lastig met je schoonzus, zo dichtbij ook.

ja vind t ook nog steeds raar, maar goed vandaag ineens bruin bloedverlies, vrij veel, dus menstruatie komt eraan, dit gebeurde in eerste cyclus met gonal f ook, toenna 6 dgn, nu dus na 5 dgn aangezien ik vrijdag eisprong dacht te voelen. Maak me nu dus weer extra zorgen omdat luteale fase veel te kort is. tweede ronde heb ik daar utrogestan voor gebruikt, toen bleef menstruatie iig wel uit..pff zie het even niet meer zitten! mrijke jij gebruikt ook utrogestan toch?

16. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Ja klopt, hoewel het bij mij niet zo snel kwam
    Dag 11 na de eisprong, is vooral op eigen verzoek geweest omdat dit bij flint meteen het laatste zetje gaf!
    Volgende ronde jij dus ook weer aan de utrogestan?

17. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ik heb net meting gehad. Helaas geen groei te zien!! Moet nu zaterdag weer terug omdat maandag koningsdag is en aners zou het oas dinsdag worden en dat vinden ze ietste lang! :)

18. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Anne! Hopen dat er zaterdag wel iets te zien is. Zitten er dan wel allemaal hele kleine follikels bij jou of dat niet?

heb morgen uitgangsecho, menstruatie is doorgekomen. Maar ga ervan uit dat we nog niet kunnen starten omdat het pas week na overstimulatie is...

19. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Balen Anne!
    Myrthe duim voor je dat je gewoon kunt starten

Hier werd ik zojuist verrast! Ben al ongesteld normaal duurt het bij mij tot 7 dagen na de laatste pil dus verwachtte het pas maandag! Morgen maar meteen bellen voor een afspraak en mn medicijnen ophalen

20. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn mrijke, kun je dus dit weekend weer starten?

Ik ga morgen weer spuiten, er zat nog wel een cyste van 20 mm, maar mag toch starten, kon geen kwaad. Dus wel fijn weer nieuwe ronde

Anne succes morgen!

Deel Deze Pagina