Ik begin ook weer met spuiten! 75 ie in plaats van 100 Operatie was absoluut nog geen optie Zaten nog wat blaasjes maar omdat ik net ongesteld was dacht ze dat dat nog wel weg zou trekken Ben benieuwd!
Wat is dat nu toch Anne!!! Heb je je eitjes al verteld dat pasen toch echt voorbij is? Dat ze gewoon te voorschijn mogen komen? Wanneer moet je weer terug? Hier een stap naar gezinsuitbreiding gezet Zojuist een andere auto gekocht Alfa romeo 159 station dus Auto die we nu rijden wordt krap als er 1 ( of 2) bijkomt Ben er super blij mee want dan kunnen we iniedergeval fatsoenlijk op vakantie in augustus zonder dat flint opgestapeld zit tussen de bagage! En plek zat voor nog 2 stoeltjes achterin... Dus laat het maar raak zijn Hopen de auto volgende week op te kunnen halen!
He bah, wat ontzettend vervelend zeg, Anne! Wat zegt de arts ervan? Is het een beetje vol te houden voor jullie? ik duim heel hard dat er een eitje gaat groeien! Klinkt goed mrijke, goed om erop te anticiperen, want eens moet het goedkomen bij ons allemaal! Na hoeveel rondes was het bij Flint raak? Sorry heb ik eerder misschien overheen gelezen.. En wat fijn dat operatie nog geen optie is! Is dat dan omdat het al een keer gelukt is bij jullie met deze behandeling? Want als ik het goed heb gezien heb jij al vaker overstimulatie gehad toch?
Ehm bij flint heb ik eerst bijna een half jaar clomid gebruikt (50 100 150) en daarna begonnen met menopure volgens mij 4 of 5 rondes Waarvan de laatste 2 met utrogestan. De aller eerste echo hadden we precies een jaar later toen we er voor het eerst kwamen Maar goed ruim half jaar weggegooid door de clclomid... Deze keer is nu de 2e keer dat het afgebroken moest worden. Met flint had ik trouwens 2 grote follikels van 20 en 18 en 1 van 15 ik heb toen besloten toch door te zetten omdat mijn gevoel zei dat het wel mee zou vallen...met flint als resultaat dus...arts zei toen als je nooit gokt win je ook nooit! Er zitten toch een hoop complicaties aan de operatie dus daarom doen ze het gewoon liever niet Wachten deze ronde gewoon braaf af En zeker weten dat het goed komt 2016 is een mooi jaar om te bevallen
Oke, jammer dat je die tijd weg hebt moeten gooien met clomid. Maar wat fijn om een succesverhaal te lezen En waarom dan nu gonal f ipv menopur? haha sorry voor alle vragen Oke dan, 2016 bevallen lijkt me een heel mooi streven voor ons alledrie
In het ziekenhuis werken ze nu met gonal f in plaats van menopure omdat het beter in te stellen is en je kleinere stapjes kunt ophogen en afbouwen dat kan met menopure niet daarbij schijnt het ook wat beter te werken Gewoon vragen hoor stel ze maar gerust
Ja goeie vraag wat het nu is met mijn eitjes... Ik snap er ook weinig van. In december had ik eerste ronde met hormoonspuiten en toen na 1x ophogen had ik goed eitje en pregnyl mogen zetten, daarna nooit meer gelukt! Raar toch?? Is pas CD13 dus opzich moet ik nog niet veel zeggen.... Maar zou zi fijn zijn als het wat sneller zou gaan allemaal!! Wat leuk nieuwe auto!! Toch fijn dat als het straks raak is dat je je niet druk hoeft te maken qua auto!!
Heel frustrerend Anne! Maar idd je bent nog niet zo lang bezig in deze cylus, maar je geduld wordt zo op de proef gesteld... bij mij groeien eitjes ook traag, telkens pa na 3 weken ofzo groei te zien. Wanneer moet je weer terug nu? dank voor alle antwoorden mrijke
Anne hoe issie? Wanneer moet je terug? Myrthe helemaal klaar voor de nieuwe ronde? Wanneer mag jij weer terug voor controle? Ik hoef pas de 4e terug Ben zo toe aan een vakantie!! lijkt wel of iedereen op het werk op vakantie gaat Deze week! Ik heb mijn vakantie in april geannuleerd omdat ik 3x terug moest komen vanwege vergadering etc Dan laat maar! Dan nog maar wat lange weekenden plannen... Wie weet hoe hard ik die dagen nog nodig heb!
Heey! Ik bn vanaag weer geweest en nog stees niets! De verpleegkundige was erg kortaf en moest allemaal snel snel... Bah! Ze was gelijk negatief zo van: nog steeds niets dus ga maar naar de gynaecoloog want erg gaat niets gebeuren denk ik. En dat op CD16.... Dus nu vrijdag naar de gynaecoloog voor meting en mogelijk vervolg traject bespreken. Vind wel dat ze steeds alles erg kort doen en steeds alsof het toch nooit gaat werken. Erg vervelend gevoel. Vindt de verpleegkundige ook echt niet leuk dus ben ook wel b,ij dat ik nu weer terug mag naar de gy aecoloog. Het liefst ga ik daar altijd heen maar zo werken ze bij ons in zieke huis niet. Alle FM's worden door de nurse particinor (verpleegkundige) gedaan en alleen als ze er niet uitkomt moet ik naar de gynaecoloog. Ik wil ook vakantie!! Ken het gevoel hoor mrijke! Collega is ook op vakantie nu. Wij hebben ook alleen lange weekenden gepland staan nu! wat stom dat je in je vaka tie voor 3 vergaderingen moet teurg komen!! Je. Oet de 4e terug voor meting of voor start consult?
pff Anne, wat balen dat er nog steeds niet groeit! En onbegrijpelijk zeg hoe de verpleegkundige ermee omgaat. Ik snap dat echt niet, je mag toch wel verwachten dat ze in dit soort trajecten zorgvuldig met je omgaan en begrip tonen voor je situatie. Fijn dat je iig naar gyn mag voor overleg. Raar trouwens dat alles bij jullie door verpleegkundige wordt gedaan.. Ik herken wel wat je zegt dat ze snel over andere opties beginnen als iets niet meteen of snel lijkt te werken, vind dat ook raar. Ik hoop dat het gesprek met de gyn duidelijkheid biedt en dat jullie hier nog gewoon mee verder kunnen gaan! Ik moet de 6e terug, is dan dag 14, omdat we nu iets langer met lagere dosis (75) zullen doorgaan. Balen van vakantie mrijke! Sowieso wel lastig om te plannen met behandeling, vinden jullie niet? Wij hebben voorlopig ook alleen lange weekenden, laatste vakantie hebben we behandeling voor moeten afbreken, dus daar zitten we ook niet elke keer op te wachten..
Onze vpk is juist super!!! Altijd geduldig en tijd genoeg Ze blijft positief dat het gaat lukken!! Ben zo blij met haar 4 mei moet ik terug voor de 1e follikel meting Dan is het dag 12 maar verwacht niks omdat de dosis lager is Vakantie hebben wij in februari gepland Ga er gewoon van uit dat ik dan zwanger ben haha Hoe dan verder zien we wel... Maar m'n vakantie pakken ze echt niet af hoor!!! Zo veel zin in!!
Heey meiden! Ik kom net terug van FM bij de gynaecoloog! Heb een van 10,1mm , 13,4mm en 14,5mm! Ben nu ontzettend zenuwachtig of ze blijven zitten en door groeien! Moet nu maandag terug! De gynaecoloog vroeg nog of de meting van woensdag wel goed gegaan was... En toen heb ik eerlijk gezegd dat ze erg kortaf was en gehaast! Echter moet ik helaas maandag wel terug bij haar omdat de gyn vakantie heeft. Mijn man gaat maandag mee want die durft er wel wat van te zeggen als ze weer kortaf is of gehaast!! Mrijke, op dag 12 kan al best wek wat te zien zijn ondanks kage dosering! Ben erg benieuwd zal voor je duimen oo 1 of 2 eitjes! Myr, jij ook nog even geduld maar wel fijn oo dag 14, ook grotere kans op wat zichtbaars!!
Wat een super goed nieuws Anne!! Ik duim heel hard dat ze maandag doorgegroeid zijn! Gyn zegt tegen mij altijd dat die van 14 vrijwel zeker doorgroeit, maar goed snap je onzekerheid. Goed dat je man meegaat maandag en dat je eerlijk bent geweest over verpleegkundige. hopelijk wordt feedback ook doorgegeven! Succes maandag! mrijke, jij ook alvast succes voor maandag! je vakantie is nog wel ver weg? hier drukke werkweek gehad. ik heb deze cylcus trouwens veel last van acne, normaal verdwijnt het vrij snel als ik weer spuit, maar dit keer is het hardnekkiger...
Nou hopelijk gaat deze ronde doorzetten Anne!!! Pff ben zo verdrietig, vriendin van mij heeft ook veel problemen met zwanger worden/blijven Na 5 miskramen kwamen ze erachter dat ze een genetische afwijking heeft waardoor het vruchtje zich niet goed ontwikkeld en dus snel afgestoten wordt.daarbij als het goed gaat heeft ze extra risico op een kindje met een bepaald syndroom... Nu kreeg ik weken terug een berichtje dat ze een positieve test had, wel na een paar weken weer bloedingen maar testen werden alleen maar positiever Vandaag de eerste echo... Baarmoeder was leeg wel verdikt slijmvlies doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar weer echo gemaakt en bloedonderzoek. Hcg is 2x zo hoog als het mag zijn ze wordt nu dus opgenomen en waarschijnlijk vandaag nog geopereerd nu hoop ik dat ze haar eileider niet kwijt raakt pff Vind het zo rot voor ze gun het hun zo.... Dan valt pcos weer even in het niks...Spuit braaf mn hormonen en ga naar t ziekenhuis... Maar iedere keer een positieve test en dan weer slecht nieuws zou me echt slopen....
Jee mrijke, wat heftig voor je vriendin! Snap dat het je raakt. Zoiets gun je echt niemand! Dan valt pcos idd in het niets. Succes morgen bij je echo! Anne laat je morgen ook iets weten? ben benieuwd woensdag, verwacht nog niets, maar spanning begint wel weer beetje te komen. eerste week spuiten zonder echo's is ook altijd wel comfortabel vinden we...
Vriendin is inmiddels thuis rechtereileider hebben ze weg moeten halen. Gelukkig was ze nog net op tijd en is het niet zelf kapot geknapt dat had wel eens fataal af kunnen lopen namelijk. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed. Ben erg benieuwd naar morgen! Hopelijk doet het al iets en is het wel rustig Morgen om 1 uur moet ik er weer zijn...
Jeeetje mrijke wat een verhal!! Gelukkig dat het na omstandigheden goed gaat met je vriendin! Spannend voor morgen.. Beide meting! Ik moet om elf! Laat zeker eeten wat stand van zaken is!! Hebben voor zekerheid we geklust dit weekend haha Myr ik ken het, je wil toch soort inzicht krijgen door de echos! Gelukkig kun je woensdag weer! wat betreft acne, ik had dat deze cyclus ook heel erg! Normaal nooit last van, maar nu steeds ontstoken meeeters enz... Raar! Bij jou a wat rustiger nu?
Hier nog een PCOS klantje. Ik ben februari 2014 begonnen bij de Fertiliteitskliniek in Hengelo. Eerst met Clomid, maar wat voelde ik me daar slecht door! Na 100 mg. overgestapt naar Gonal-f. Bij een dosering van 100 eenheden mochten mijn vriend en ik na een week of 3 klussen. Bij de 2e poging was het raak! 4 maart jl. hadden we de 7 weken echo in de kliniek. Dit zou gelijk het afscheid daar zijn. Bij het maken van de inwendige echo was er wel een placenta te zien, maar geen vruchtzakje. Bloedonderzoek zei dat mijn HCG paste bij een zwangerschap. 3 dagen onder controle gestaan bij de gynaecoloog. 6 maart zijn ze toch over gegaan tot opereren, bleek het buitenbaarmoederlijk te zijn en in de linker eileider te zitten. Die hebben ze dus ook moeten verwijderen. En ook een curettage gedaan om de placenta te verwijderen. Nu psychisch nog aan het herstellen. Ik vind het namelijk doodeng om het traject weer in te gaan. Ik sta nog niet zo stevig in mijn schoenen om die onzekerheden weer aan te kunnen.