opzich gaat de dosering best goed start altijd op 75eh en is nu 3x voorgekomen dat ik moest ophogen dacht ik het is idd best heftig maarja we moeten doorzetten natuurlijk zonder dit geen kans op een kleine helaas!
We zijn 4 daagjes in Parijs geweest, even eruit samen, was heerlijk! Hopelijk donderdag beter nieuws mrijke! Spannend MZ25! Je hoeft natuurlijk niets te merken he...gebruik je utrogestan vanwege te korte tweede fase? Anoniempje, fijn dat 75 in prinicpe wel werkt, het veegt wel wat doorzettingsvermogen ja, zeker na die miskramen bij jullie! Ik spuit nu 75 en 87,5 om en om. Vorige keer zaten er na 6 dgn 87,5 10 follikels, dus ben wel beetje bang, maar bijna 3 wkn 75 deed vorige keer ook niets, afwachten dus maar. Vrijdag bespreken we ook LEO optie, tenzij het spuiten nu goed werkt en we het nog even kunnen uitstellen. Hier hogen ze na een week trouwens al op.
@myra als er hier op cd 13 niks te zien is gaan we van 75 naar 112,5 eh maar ik ben altijd blij als ik naar 112,5 mag dan is er vaak erg snel groei te zien en altijd maar 1 follikel gehad wel rot bij jou dat het ineens te goed aan sloeg schijnbaar kan je daar goed ziek van zijn? leo schijnt ook niet altijd te helpen dus hoop dat je nu goed reageert op de injecties!
@Anoniempje1989: balen zeg die vroege miskraam. Hopelijk nu wel een plakbeeb voor jullie @Myr86: heerlijk zeg Parijs. Het klopt dat je niks hoeft te merken maar ik voel mij niet anders dan de vorige rondes. Ik gebruik inderdaad Utrogestan om de tweede fase te ondersteunen (had altijd na een dag of 9 al bloedverlies). Grappig dat de allemaal zo'n beetje dezelfde dosering hebben. De LEO optie wordt bij ons nauwelijks gedaan (Radboud ziekenhuis in Nijmegen). Bij ons eerst Clomid, dan spuiten en dan spuiten met IUI. Laatste stap is IVF. We hebben 4 juni nog een second opinion in Gent. Het is echt een zwaar traject. We moeten veel doorzettingsvermogen hebben. Elke keer weer die tegenslagen
@mz Ja was rot exact een half jaar na me curretage een miskraam was dus ff slikken maarja we moeten door Die tegenslagen maken het idd erg zwaar pfff
@anoniempje: Dat is een flinke stap die je dan zet in dosering, maar fijn dat er dan steeds 1 groeit. pff die miskramen lijken me echt zwaar... @mz: oke, dus ook korte luteale fase dan, bij mij 3 keer al na 6 dagen bloedverlies. maar utrogestan helpt wel, bij jou dus ook! @mrijke hoe is het bij jou? ik vind het wel vreemd dat elk zkh weer anders omgaat met opties. we laten ons vrijdag maar eens vertellen wat leo nu precies inhoudt, maar hoop zo erg dat er gewoon 1 groeit nu, ben toe aan positief nieuws na 3 maanden gedoe.. hebben jullie wel eens met psycholoog oid gesproken nu je in dit traject zit?
@Anoniempje1989: ja dat zal zeker slikken zijn. Echt knap dat je het weer zo snel positief bekijkt. Ik heb daar veel meer moeite mee. @Myr86: Utrogestan helpt inderdaad. Het enige vervelende vind ik dat mijn menstruatie uitblijft dus dat ik altijd moet testen. Het is inderdaad raar dat niet elk ziekenhuis hetzelfde beleid heeft. Ik zit in een academisch ziekenhuis, daar wordt heel veel ook niet onderzocht. Vandaar dus de stap naar Gent volgende maand. Ik heb volgende week een afspraak met de psycholoog. Op dit moment gaat het psychisch niet goed. Moeder worden is altijd mijn grootste wens geweest.....
Myrthe ben benieuwd vrijdag... Vreemd inderdaad dat elk ziekenhuis anders is he... Maar goed als het uiteindelijk maar helpt!!! Hier alles rustig... Heb veel steun aan een vriendin die op dit moment nog steeds ongewenst kinderloos is dus wij snappen elkaar wel. Ik heb verder geen tijd om me rot te voelen we zijn immers al gezegend met onze flint dat maakt dit traject dragelijker dan de vorige keer!! Toen was ik echt een emotioneel wrak nu zo zn ups en downs... Want de wens voor een 2e lijkt nu ook steeds groter te worden.... Pfff
@myra ik spuit menopur daar is de dosering iets anders van dus van 75 naar 112,5 zijn idd erg zwaar geweest maar wilde wel zo snel mogelijk door zonder dit traject geen kleine en als ik zeker zou weten dat het de maand erna gelijk raak zou zijn had ik echt een pauze genomen maar dat weet je dus helaas niet @mz het is moeilijk idd en heb zo me terugvallen/huilbuien hoor maar wat ik hier boven al zeg zonder het traject geen kleine dus moeten door natuurlijk sterkte meid! hoop dat je er snel bovenop bent! @mrijke fijn dat je zoveel steun kan vinden bij je vriendin ik merk toch dat veel mensen het niet begrijpen of zelfs het traject met een korreltje zout nemen niemand die begrijpt volgens mij hoeveel impact het heeft om elke dag die naald erin te zetten en weer een teleurstelling te hebben van een slechte echo of een negatieve test
@Mrijkepijke: fijn dat je veel steun hebt van een vriendin! Ik geloof zeker dat als je al een kindje hebt het traject wat draaglijker maakt. Desondanks is de wens natuurlijk nog steeds groot. Anders kies je niet voor de tweede keer voor een dergelijk traject. Als je nog geen kindje hebt, zoals de meesten van ons dan heb je met name de onzekerheid of je ooit nog wel moeder wordt. Voor mij is het moederschap een kinderdroom dus het voelt voor mij als een van de ergste dingen die mij konden overkomen dat het nu zo moeilijk gaat. @Anoniempje1989: het geldt voor mij ook dat ik zonder behandeling waarschijnlijk niet zwanger wordt, het kan wel maar de kans is veel minder groot. Dat is ook de reden dat we na een maand stoppen toch weer begonnen zijn. Stoppen helpt niet, de wens blijft. Ik heb wel wat vriendinnen die met mij meeleven en ook met collega's kan ik er goed over praten. Maar ik ken niemand die in hetzelfde schuitje zit en ik denk dat alleen die vrouwen het het beste begrijpen.
wat vervelend om te horen mz, snap het wel goed, hopelijk kan psycholoog helpen!! je hebt wel gelijk anoniempje, dit is de enige weg om wens in vervulling te laten gaan.. super fijn dat je het met een vriendin kunt delen mrijke, en begrijp dat het voor een tweede kindje weer net zo moeilijk kan zijn als je wens zo groot is. ik vind ook de onzekerheid dat we misschien nooit ouders worden zo moeilijk om mee om te gaan...zie het ook nog steeds niet zo zitten en kan het eigenlijk behalve met mijn man, (schoon)ouders en een vriending niet echt delen met mensen, krijg vaak lauwe reacties en 'komt wel goed', kan daar heel gefrustreerd van raken, maar goed dat brengt me ook nergens..sorry voor klaagzang btw kortom hebben gewoon weer keer positief nieuws en kans nodig, maar ik geloof tegelijk wel dat de aanhouder wint, dus we gaan ervoor! helpt wel enorm om hier e.a. te kunnen delen met jullie, helaas natuurlijk dat jullie in hetzelfde schuitje zitten...
@Myr86: ik hoop het ook. We hebben inderdaad een keer goed nieuws nodig. Ik krijg vaak te horen je bent pas 26 dus tijd zat. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Daar kan ik dan echt boos om worden. We geven niet op en zetten door
Dat klopt dat wanneer je voor een eerste gaat die onzekerheid er vooral is. Ik had dat ook...Werd er gewoon depressief van.... Nu weten we dat het kan vraag is wanneer... Toen we voor nummer 2 gingen vond ik het wel prima.... Was gestart maar voor mij hoefde het nog niet zo Zou wel zien hoe het ging lopen Achteraf denk ik dat ik gewoon nog niet zo ver was... Nu begint het ook gewoon weer echt te kriebelen We wachten maar af...morgen weer echo Overigens merk ik ook dat veel mensen het niet snappen Je bent nog jong, je hebt al een mooie knul komt vanzelf niet teveel mee bezig zijn...yeah right... Maar ook als je er open over bent hoeveel mensen in het zelfde schuitje hebben gezeten..... Blijft toch opeen of andere manier taboe ofzo
herkenbaar idd, maakt niet uit hoe oud je bent, als de wens er is, is het gewoon heel moeilijk. ik ben nu 29 en maak me wel zorgen dat vanaf 30 kansen sowieso achteruit gaan, achteraf gezien hadden we veel eerder willen stoppen met pil, maar nooit verwacht dat dit zou komen.. mz nog steeds niets te merken positief of negatief? snap wel dat geduld bij jou mrijke nu ook op begint te raken, maar je weet idd dat het kan! succes morgen bij de echo! klopt, gek dat taboe. wij zijn er heel open over, maar merk dat maar weinig mensen er naar durven vragen. ook een van mijn beste vriendinnen vraagt er eigenlijk nooit naar, negeert het bijna, zo raar, begint nu vriendschap ook wel echt aan te tasten, want frustreert me enorm, maar goed uiteindelijk moet je het ook vooral met z'n tweeën doen.
@mz klopt stoppen werkt denk ik niet na de curretage moest ik verplicht 4weken rust houden ik ben toen zelf eerder begonnen met de opwekkers voelde me goed lichamelijk dus wilde door die weken rust voelde echt alsof je stil stond @myr jep de enige manier vrees ik idd dus flink doorbijten en veel geduld hebben uiteindelijk word het wel beloont hoop ik
@Mrijkepijke: hoe was het in het ziekenhuis vandaag? @Myr86: nee ik merk niets. Ik ga denk ik zondag testen. Vorige week maandag de IUI gehad dus dat moet kunnen toch? Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis? @Anoniempje1989: dat had ik ook toen wij na 8 behandelingen met alleen Gonal F ff stopten. We zouden 6 maanden stoppen. Dat is uiteindelijk 1 maand geworden. Hield het na 3 dagen emotioneel gezien al niet meer vol. Je hebt niets om naar uit te kijken, dat maakt het alleen maar zwaarder. Hoe gaat het nu met jouw eitjes?
@mz Ja 'even' stoppen vind ik ook geen optie dan voelt het alleen als uitstellen Ik heb zondag pregnyl gezet dus inmiddels rust... nouja 3x per dag de utro inbrengen is niet echt rust maar goed
@mrijke Balen meid op welke dag zit je nu? *hug* Spannend weer maar toch denk ik weer dat het niks word :s Vl was ook ziek enzo
Dag 14 precies... Dus mag onderhand wel van mij! Blijf geloven he meis!! Alles kan... Ik vind die wachtdagen zo slopend pfff Dat de 2 weken maar omvliegen