PCOS - Gonal F & Pregnyl kletsclubje :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LoesjeK, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mrijkepijke toch beetje hoop nog houden..! Wat zei Zkh?

@mz Nog een klein weekje dus..voel je je verder goed?

@anoniempje, geduld hebben dus nog? Op welke cyclus dag zit je?

Hier vandaag echo, ongeveer 5 van 10, moet dus omlaag met dosis vanwege risico op overstimulatie. Groeien ze bij jullie altijd door als ze zo klein zijn? Had andere arts, normaal meten ze 10 niet, dus wert niet hoeveel zorgen we ons moeten maken..weer zo'n gerommel met overstimulatie etc kan ik ff niet handelen

2. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Myr86: ik voel niets.... Ben bang dat het hem weer niet gaat worden:(. Bij mij maken ze zich pas zorgen als er meer dan 3 van zo'n 12/13 mm zitten. Ik snap dat je niet zit te wachten op verlagen van de dosis enzo. Zeker omdat ze pas 10 mm zijn. Er kan nog van alles gebeuren.

Hier krijgen mijn ouders volgende week een puppy (Golden Retriever). Echt super lief:p. Vanavond weer wezen kijken. Echt zulke schattige beestjes.

3. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@myr
    jep cd25 vandaag
    hier ooit een van 14 gehad die kromp heb er altijd maar 1 gehad dus bij meerdere geen ervaring

@mz
    wanneer is je nod?

4. anoniempje1989

@mrijke
    en nog getest???

5. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Zorgcoördinator, mama van Flint
    Someren
    Ja vanmorgen weer vage streep te zien vanmiddag cb test gedaan duidelijk niet zwanger in beeld
    Vind het prima zo nu weet ik t tenminste zeker!

Dit betekent nu wel dat wij een maand of misschien 2 gaan stoppen
    Ik wil namelijk niet het risico lopen dat eind juli blijkt dat we het af moeten breken omdat 1 week de echo's niet mogelijk zijn. En het klinkt misschien stom maar voelt zo als een opluchting even er niet bewust mee bezig zijn... Ik had vorig jaar rond deze tijd gehoopt al minstens hoogzwanger rond te lopen maar helaas....
    Ik vind het wel prima zo ga gewoon lekker genieten van mn mannen en zeker straks met de vakantie!!
    En dat 2e wonder die komt heus wel!!!

6. anoniempje1989

ik wil je geen hoop geven maar cd heeft meer hcg nodig misschien daarom nog negatief
    over een paar dagen nog eens proberen??

ik snap dat je er even tussen uit stap en knap dat je het kan
    persoonlijk zou ik het niet kunnen

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mrijkepijke: wanneer is je NOD? Als je nog niet ongi bent is er nog een beetje hoop. Ik snap helemaal dat je even rust neemt en tijd neemt voor je mannen. Ik hoopte hetzelfde vorige jaar toen ik met spuiten begon maar voor mij ook helaas:(.

Mijn ziekenhuis heeft geen zomerstop maar desondanks heb ik ook besloten om even te stoppen met behandelingen om meer praktische redenen. We gaan namelijk na de zomer bij mijn ouders wonen voor een klein jaar tot ons nieuwe huis klaar is. Het is dan niet echt praktisch om daar hoogzwanger rond te lopen of te bevallen. Mocht het op de natuurlijke manier toch lukken dan is dat natuurlijk helemaal super maar ik ga proberen om tot januari even rust te nemen;). Weet niet of het gaat lukken:p. Ik wil morgen met de gynaecoloog afspreken dat we daarna of het IVF traject in mogen of eventueel nog wat IUI pogingen.

8. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Nee ben nog niet ongesteld Maar na het stoppen van de utrogestan kan dat nog wel een dag of 5 duren
    Dinsdag avond laatste genomen dus verwacht het in het weekend ergens...

Ons ziekenhuis gaat ook gewoon in de zomer door maar maak nu zelf de keuze om te stoppen tijdelijk
    Afgelopen cyclus heeft zo lang geduurd dat we dat nooit in 2 weken redden ben ik bang en we gaan een weekje weg dus kan ik ook niet voor een controle echo dan komen. Ik denk dan waarom proberen en weer stressen als de kans maar heel minimaal is. Dan maar een tijdje rust goed voor ons alle 3 even weer genieten van ons gezin en gewoon tijd voor elkaar want pfoeh wat heeft het toch een impact op je relatie elke keer...
    Gewoon even niks en daarna met frisse moed er weer tegen aan !

9. anoniempje1989

Oh dames dan word het stil hier of blijven jullie actief hier??

Vind het knap dat jullie er even ertussen uit kunnen!!
    Hopelijk toch raak deze rondes of misschien wel in jullie pauze

ik ga gewoon door morgen ook weer een echo heb het idee dat er nu wel wat groeit maar na 24 inhecties mag dat ook wel

10. mrijkepijke

mrijkepijke Actief lid

11 sep 2014
    294
    0
    0
    Someren
    Ik blijf gewoon actief hier kan jullie niet missen hoor ;)
    Wil wel weten hoe het met de rest gaat verlopen
    Ben ook benieuwd wat mn lichaam in die 2 maanden zelf gaat doen

11. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga waarschijnlijk toch nog 2 IUI pogingen doen en daarna tot januari niets meer. We willen dit jaar geen ivf maar denk dat ik eerst nog 2 IUI pogingen moet doen voor we over mogen op ivf. Die doe ik dan liever nu eerst aangezien het rustig is op het werk in kluiven augustus sn ik dus makkelijk naar het ziekenhuis kan. We kunnen dan volgend jaar starten met ivf. Ik blijf ook gewoon actief hier:D:D

12. anoniempje1989

gelukkig word anders erg stil hier als jullie weg gaan haha
    @mrijke bij jou al iets duidelijk?
    @mz hopelijk zijn die 2 pogingen niet meer nodig meid!

ik mag zo weer voor me echo

13. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat ik wat gemist heb..

Anoniempje ik ben er ook nog;)

@mz en mrijkepijke knap dat jullie even een pauze gaan nemen. Snap jullie redenen heel goed! Fijn dat jullie nog actief blijven:)
    mz hoop idd dat die pogingen niet meer nodig zijn!
    mrijkepijke benieuwd hoe het nu afloopt, maar lees dat je er buij neer hebt gelegd dat het niet gelukt is?

succes vandaag met echo anoniempje! ik moet zo ook weer..

14. anoniempje1989

grr frustraties!!!
    normaal bij 112,5 1mooi ei
    spoot nu al 150 en nog niks vandaag ophogen na 187,5 het schiet niet op!! en dat op dag 27

15. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shit zeg anoniempje! Vergt weer veel geduld dus..

Hier ook nog niks, dus weer omhoog om en om dosis, afwachten maar weer...

16. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje1989 en myr86: balen zeg dat het bij jullie allemaal zo lang duurt:(. Vervelende eitjes...

Hier net terug van het ziekenhuis. Gynaecoloog wil dat we nog 3 IUI pogingen doen voor we overstappen op ivf. We gaan daarom nu gewoon door aangezien het voor mij in de zomerperiode makkelijker is om de ziekenhuisbezoekjes te plannen met mijn werk. In januari gaan we dan starten met ivf en dan het korte traject. Hopelijk is dat niet nodig;). Ik moet volgende ronde starten met 62,5 en gelukkig niet met 50 zoals eerst werd gezegd.

17. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mz goed dat jullie dan toch doorgaan nu. Staan jullie er zelf ook achter?
    Btw je zit nu toch nog steeds in wachtweken toch?

Ach ik ben blij dat t niet te hard is gegaan want daar leek t eerder deze week op. Geduld..heb trouwens binnenkort intake bij psycholoog.

18. anoniempje1989

@myr
    Bij de spyg? Vanwege al het gebeuren in het het ziekenhuis enzo?

pfff vandaag was de gyn ook weer lekker bezig in het totaal heeft ze dus 3 fouten gemaakt

ze vertelde me dat ik 185,5 moest gaan spuiten en begon over halve ampullen begreep er niks van dus gesprek met de verpleegkundige
    daar had ze ook 185,5 tegen gezegt bleek na 10min dat het 187,5 was
    geen halve ampullen of iets nee gewoon 3 water 1 poeder en een hele spuit
    heb het express nog een aantal keer gevraagt en dat klopte

ik dus net die spuit klaar gemaakt en toch zat het voor me gevoel niet lekker nou hebben ze gelukkig van die menopur een app gemaakt per dossering dus ik kijken wat denk je moet niet 1 hele spuit van 1.0 inspuiten maar 1 spuit van 0.8

al met al 3 flinke fouten vind ik
    185,5 ipv 187,5
    halve ampullen wat gewoon hele blijken
    en 1.0 tot 3x zeggen terwijl ik 0.8 moet inspuiten
    Sorry voor het lange verhaal maar pfff frustraties!!

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanochtend getest op 12 DPO. Omowit. Ga er dus vanuit dat deze ronde niets is geworden. Ben ook gestopt met de Utrogestan. Op naar de 4de ronde IUI. Heb er nu minder moeite mee. Ook omdat we nu weten waar we de komende maanden aan toe zijn (nog 3x IUI en dan IVF). Dat geeft wel wat rust. Tevens ga ik mij op wat andere dingen richten zoals de bouw van ons huis en ik ga weer met een studie starten na de zomer:D. Eerst het schakelprogramma van WO rechten en dan de master Rechtsgeleerdheid aan de OU:).

@Myr86: we staan er zelf zeker ook achter. Ik maak de IUI behandelingen liever af en stop daarna even voor we met IVF beginnen. Fijn dat het niet te hard is gegaan anders loop je ook het risico dat de behandeling afgebroken wordt. Ga je naar de psycholoog vanwege de kinderwens? Ik heb daar ook gezeten. Ben sinds deze week weer gestopt omdat ik merkte dat ik er niet echt iets aan had. In plaats daarvan ga ik mij gewoon op wat andere dingen richten zodat ik afleiding heb.
    @Anoniempje1989: ik begrijp je frustraties. Jij vertrouwt er op dat de info die gegeven wordt juist is. Zeker omdat het medicijnen zijn. Je hebt al genoeg aan je hoofd en dan moet je ook nog eens
    goed bij de les zijn om te kijken of er geen fouten worden gemaakt:$.

20. Myr86

Myr86 Lid

13 apr 2015
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje anoniempje, dat kan toch niet!! Maar je dosering dus verder omhoog nu? Wanneer moet je weer terug?

Fijn mz, en dat je je lekker op andere dingen probeert te richten! Klinkt echt heel goed!

Daar loop ik juist beetje vast, ben alleen maar met kinderwens bezig en merk dat we er alles op afstemmen, geen vakantie durven boeken, niet vliegen, dieet omdat het voor pcos zou helpen, etc. En we gaan er allebei anders mee om, dus hoop dat psyCholoog wat tips kan geven ofzo of beetje kan ondersteunen om dat anders aan te pakken.

Deel Deze Pagina