@mz25 bedankt voor je uitleg! Wat knap dat jullie er zo open over zijn op je werk. Ik ben daar toch niet zo goed in! Op mijn werk heb ik het maar 2 personen verteld omdat er 1 zwanger was, dat wist ik als eerste van haar en dat deed me zoveel zeer dat ze het aan me zag.Ik ben Hardstikke blij voor haar hoor maar zij is in 1 maand zwanger geworden dus dat voelt dan zo oneerlijk! En een andere collega moest ik het vertellen omdat ik een paar weken geleden op m'n werk te horen kreeg dat mijn moeder (wat mijn ️ ALLES is) ongeneeslijk ziek is. Ze heeft kanker en ze hebben haar 5 jaar gegeven. Maar daardoor was ik ffe zo emotioneel omdat alles dan gewoon teveel is. Maar dat ik het 2 collega's heb verteld vind ik al erg eigenlijk. Ik voel me gewoon zo stom!! Iedereen (zo lijkt het) kan zwanger worden en bij mij gaat het weer niet. Het voelt als falen!! Wat voor een vrouw ben ik dan!! En ik weet dat ik niet zo moet denken maar daarom heb ik gewoon hele erge moeite om het aan anderen te vertellen en ik heb toch het idee dat ze me niet snappen. Het enige dat je hoort is: "Ahh joh, het komt wel goed!!" (Dat ken ik ze ook niet kwalijk nemen want wat moet je anders zeggen) Hoe zijn de vorderingen verder bij jullie? @mz 25 klinkt positief allemaal!! 👍 ben benieuwd naar de echo's!
@Lizz86: wat erg zeg!! Ik snap dat alles dan te veel wordt. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk worden die 5 jaar misschien wel meer dan 5 jaar. Het zou super zijn als jullie snel zwanger worden en je moeder dat in ieder geval nog kan meemaken. Mijn moeder heeft op vrij jonge leeftijd borstkanker gehad (ze was 35 volgens mij). Ik snap wel wat je bedoelt dat je jezelf stom vindt omdat het zwanger worden niet lukt. Dat heb ik ook wel alleen weet ik dat ik er toch niets aan kan doen. Desondanks vind ik het ook nog steeds oneerlijk en voelt het als falen van mijn lichaam. Ik krijg ook nog regelmatig te horen van het komt wel goed en doe rustig aan want je bent pas 27. Een kinderwens is niet aan leeftijd gebonden dus dat vind ik echt onzin en kan daar dan ook boos om worden. @Anoniempje1989: hoe gaat het met jou meid??
Ja ik hoop zeker dat m'n lieve mammie nog zeker 10 jaar meegaat! Echt een rot jaar is dit! Maja ze is gelukkig heel positief! 6 jaar geleden is bij haar borstkanker geconstateerd en daar is ze voor gezond verklaard. Tot 2 maanden geleden hebben ze bij haar botkanker ontdekt. Pff wat een klap en dat was ongeveer in dezelfde periode dat ik hoorde dat ik PCOS heb ( nu had ik daar zelf ook al een vermoeden van maar echt die beruchte "kralenketting" zien op de echo dat komt toch wel ffe aan! )Je droom valt echt in duigen. Ik heb nu inderdaad helemaal het gevoel van: mijn moeder moet echt mijn kindje nog gaan zien!! Laten we het hopen! Pff tis wel fijn om zoveel herkenning te lezen. Ik had echt het gevoel alsof niemand me snapt! Behalve als ik hier ga lezen dan denk ik... Zie je... Jullie voelen je ook zo! (Hoe rot dat ook is) Ik vind het best wel een opluchting. Die opmerking over leeftijd is idd echt niet leuk! ze proberen je op te vrolijker, dat gaat alleen veel mensen niet goed af😉 Wanneer had je nou weer een echo?
Hier alles goed. Voel me prima op kwaaltjes na, maar die neem ik er graag bij! Ik hoop voor jullie allemaal dat het ook snel raak is, weet goed hoe zwaar het is met zo'n traject. Allemaal positieve testen de komende tijd hopelijk! Hou vol!
Ik was juist enorm opgelucht toen ik de diagnose kreeg Zo van okƩ het zal niet makkelijk gaan maar het is mogelijk! Goed dat bleek een jaar later dus ook en nu is het hopen op een 2e wonder. Mijn lichaam faalt niet heeft alleen een extra zetje nodig! Blijf erin geloven hoe lastig het ook is...focus je op de mooie dingen die er zijn...het komt ook echt wel goed! Olikadee fijn dat alles goed gaat! Ik hoop ook op snel een hoop positieve testen hier! We zijn wel toe aan goed nieuws! Mz hoe waren jou echo's ? Hier verder alles goed! Ben echt aan het bijkomen nu zonder hormonen ! Heerlijk ! Maar het kriebelt ook om snel weer te beginnen!
@Olakidee: fijn dat alles goed gaat. En inderdaad de kwaaltjes horen er nu eenmaal bij. Een fijne zwangerschap nog verder!! @Mrijkepijke: het klopt inderdaad dat je er vertrouwen in moet blijven houden maar dat is soms erg lastig. Fijn dat je ff bij kunt komen maar ik snap ook dat je snel weer wilt beginnen. Hier gisteren 2e echo gehad. 5 eiblaasjes van rond de 13/14 mm en een cyste. Maar omdat ik al 1,5 jaar in het ziekenhuis loop geen cancel maar misschien wel een eicelreductie als het er echt te veel blijven. Moest dezelfde dosis blijven spuiten en morgen weer een nieuwe echo. Ik mocht alleen niet klussen maar dat we hadden we die avond er voor nog gedaan. Heb ik maar niet gezegd... Ik verwacht sowieso komende week de IUI. Ik ben donderdag jarig en ml was 9 juli jarig dus het zou mooi zijn als deze maand onze maand wordt en we een mooi cadeautje krijgen
He meiden, Sorry voor de radiostilte! @lizz86, fijn dat je hier meepraat (liever niet natuurlijk vanwege de reden) wat heftig zeg dat je naast je kinderwens zorgen ook het verdriet hebt van de ziekte van je moeder. Veel sterkte en ik hoop dat je je moeder snel met iets heel moois kunt verassen! @mz, balen dat er meer groeien, maar wel heel fijn dat ze reductie optie evt inzetten. Inmiddels IUI al gehad? @ mrijke kan me voorstellen dat de rust even lekker is, maar het onmgeduld ook weer opspeelt. Eerst lekker op vakantie, geniet ervan! Zit er ff doorheen hier, vandaar mijn late reactie. Vorige week elke dag in zkh geweest om groeiend eitje te monitoren met risico overstimulatie en ineens waren ze verdwenen... was 4 weken aan het spuiten en plots vrijdag menstruatie., dus ronde over. Gaan paar dagen weg en eind juli is nu LEO gepland met de hoop dat ik daardoor beter ga reageren op medicatie, zijn er wel aan toe, dus gaan het zien.
@Myr86: balen meid! Ik snap dat je je rot voelt als 4 weken spuiten uiteindelijk niets heeft opgeleverd. Hopelijk helpt de LEO operatie en gaat het stimuleren met hormonen straks makkelijker. Veel succes alvast en een fijne vakantie Hier morgen om 12.00 uur de eicelreductie en de IUI gepland. De grootste 2 eitjes laten ze zitten (waren gisteren 15 en 18 mm) en de anderen prikken ze weg net zoals bij IVF. Ik krijg morfine tegen de pijn dus ik ben erg benieuwd. Zie er best tegen op want ik val snel flauw vanwege een lage bloeddruk. Hopelijk is het de moeite waard en hebben we eind deze maand een mooie test
Dank je MZ! even een pauze van hormonen en vakantie kunnen we wel gebruiken en daarna weer vol energie verder. zie wel tegen LEO op, maar heb gevoel dat ik niet zoveel keus heb. Spannend morgen, en fijn dat ze de eicelreductie toepassen! Hopelijk valt de pijn mee en gaan jullie nu eindelijk goed nieuws krijgen, ik duim weer! @Lizz over je vraag hoe op werk ermee om te gaan: ik werk pas paar maanden in mijn huidige baan en heb het inmiddels leidinggevende en aantal collega;s verteld en krijg alleen maar begrip en merk dat het het makkelijker maakt om zkh bezoekjes, uitstel van vakantie etc uit te leggen. Bij mijn vorige werkgever was dat begrip er ook. Hopelijk kun jij het ook delen als je die behoefte hebt!
Wat is het stil hier? Hoe is het met iedereen?? Hier afgelopen dinsdag de 4de IUI gehad na een follikelreductie van 2 follikels. Ze hebben 3 eitjes laten zitten, van 18, 16 en 13 mm. Het zaad was dit keer super goed, 22 mln zwemmers na bewerking. Ik vond het nauwelijks pijn doen, terwijl je veel horrorverhalen leest over de punctie. Nu maar weer afwachten tot 26/27 juli.
Mz ik hoop op een mooi wondertje voor jullie deze ronde! Ga duimen voor jullie Myr zit jou ook niet mee he jeetje ! hier weinig nieuws, nog niet ongesteld geworden maar daar reken ik ook gewoon niet op. Eerst maar genieten van de vakantie
Ik duim Ook voor jullie mz! Klinkt goed iig! Mrijke snap dat je er niet op rekent, wel lekker ff zonder hormonen he?! Ik ben na week al veel rustiger en liever 😉 Zijn nu aan t opladen voor LEO!
he meiden, het is rustig hier...ik was op vakantie.. mz hoe gaat het? En anoniempje hoe is het bij jou?
@myr Ik geniet van me verplichte rust Flink aan het lijnen miet dat ik te dik ben maar in de jaren dat we samen wonen wel wat aangekomen inmiddels al 4kg kwijt en nig 3 te gaan minimaal! Misschien slaan de hormonen dan ook beter aan
@Myr86: hoe was je vakantie?? Wanneer heb je de LEO? Spannend!! @Anoniempje1989: moest je de laatste ronde afbreken vanwege overstimulatie? Heb je zelf besloten om te lijnen of raadde de gynaecoloog dat aan? Wanneer start je weer met een nieuwe ronde? Hier morgen testen. Echt geen zin in. Voel mij niet anders dan anders. Dan op dag 3 uitgangsecho i.v.m. een cyste de vorige ronde. Dan starten met de 5e IUI poging. Ik ben alleen maar afgevallen door al die hormonen. Weeg denk ik zo'n 60 kilo en ben 1.75 lang. Hoef er niets voor te doen want sport niet. Ml en ik wandelen wel regelmatig een stuk.
Nou Mz dat doe je goed, ik kom echt alleen maar aan door de hormonen doe echt niks raars Heb me er maar bij neergelegd... Toen ik zwanger was van flint vlogen de kilo's er juist af... Was 11 kg lichter toen ik bevallen was dan toen ik nog niet zwanger was. Hoop dat je toch goed nieuws komt brengen ! Hier nog niks geen nieuws! Gewoon nog lekker niks Genieten van rust
@mz Idd overstimulatie Ik ben zelf begonnen heb totaal geen overgewicht maar sinds we samen zijn gaan wonen wel wat aangekomen dus dat wil ik er weer af hebben en inmiddels al 14 dagen er druk mee bezig moet zeggen het gaat best makkelijk Wow dan hoef je idd niks af te vallen ik ben zelf 180 en weeg nu 73kg wil iedergeval die 3kg er nog af hebben Toch spannend morgen je hoeft niet altijd iets te voelen!
@Mrijkepijke: ja, heel vreemd. Had ook gedacht dat ik aan zou komen maar val eerder af. Ik moet zeggen dat ik wel iets anders ben gaan eten: alleen maar water/thee/koffie drinken en weinig suiker eten. Misschien dat dat ook wel wat heeft gedaan. Heerlijk zeg, geniet er nog even van. Gaan jullie nog op vakantie? @Anoniempje1989: ik had ook overstimulatie maar daarom hebben ze een reductie gedaan waarbij er 2 blaasjes weggeprikt zijn. Daardoor kon de IUI wel doorgaan. 73 kg is al niet veel. Knap van je dat het zo goed gaat. Wanneer mag je weer starten met een nieuwe ronde?
@anoniempje, knap hoor dat je zo snel afvalt zonder overgewicht! wel balen van de overstimulatie, benieuwd wanneer je weer mag starten! @mz, spannend het testen! Fijn dat het door heeft kunnen gaan dmv reductie. En idd je hoeft natuurlijk niets te voelen...ik duim voor je! @ mrijkepijke, fijn dat je nog aan het genieten bent van de rust! LEO is morgen, dus spannend. Zie er op zich niet zo tegenop, maar leuk is anders...
@Myr86: heel veel succes met de LEO operatie!! Hier helaas een omo witte test. Gisteravond op 12 dpo had ik al wat bloedverlies bij het afvegen, dwars door de utrogestan heen. Vandaag dus ook gestopt met de utro en het bloedverlies wordt al meer. Enorm balen. Van de week uitgangsecho voor IUI 5.