Mz hoe gaat het? Mrijke weer gestart? Wij waren op vakantie😉 zijn weer aan t spuiten, Volgdnde wk echo
We hebben vandaag de eerste echo weer gehad Baarmoederslijmvlies is mooi dik maar de rest nog rustig vandaag mag ik gelukkig alweer starten met hogere dosering 87,5 dus ben ik wel heel blij mee!! Maandag weer terug!
@Myr86 en Mrijkepijke: spannend zeg! Nieuwe ronde nieuwe kansen. Hier is helaas de laatste IUI poging ook mislukt. Inmiddels al weer op dag 5 van de nieuwe ronde. We moeten nu echter minimaal 2 rondes overslaan omdat we wachten op IVF. Intake is pas 2 oktober... Kunnen we het nog even op de natuurlijke manier proberen
Heel erg balen. We zijn er zeker aan toe. Heb geen vertrouwen meer in IUI en de gynaecoloog ook niet dus dan is de volgende stap IVF. Zie er helemaal niet tegen op. De kansen liggen tussen de 30-40% dus dat is 3-4x groter dan bij IUI. Hopelijk gaat onze wens dan wel in vervulling. Wat zijn bij jou nu de afspraken? Heeft de LEO wel geholpen of helemaal niet?
Ik kan me voorstellen dat deze stap welkom is voor jullie na zoveel teleurstelling. Jullie kansen klinken dcht heel goed, daar zou ik zeker hoop uitputten dat die grote wens in vervulling gaat!!! Ik ben weer aan t spuiten, geen eigen cyclus maar op controle echo paar welen geleden waten beduidend minder cystes te zien, dus hopelijk ga ik daardoor beter reageren. Zou eigenlijk met clomid brginnen, maar hadden we niet zoveel vertrouwen in, misschien volgende ronde. Maar nu hopen op een eisprong! Sterkte met t wachten tot jullie intake!
Hallo allemaal, Ik hoop dat er hier nog meiden zijn die in het zelfde schuitje zitten als mij... en nee niet dat ik dit iemand gun maar meer om ervaringen mee te delen.. Ik heb zelf nu al 5 jaar pcos. Tenminste dit is de tijd dat ik het weet. Nu de laatste tijd toch serieus aan het denken aan een kleine spruit. Pas bij de gynaecoloog geweest voor controle. Gehoord als je zwanger wil worden je een hormoon pil krijgt om zwanger te worden, Nouja eiersprong op te wekken . Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd na jullie verhalen en ervaringen over zwanger worden met pcos? Groetjes Jeske
Hoi jeske, Welkom (helaas) Tja was het maar soms zo simpel om een pil te gebruiken en dat je dan eisprong krijgt...ik heb de clomid ook gebruikt maar dit werkte niet Uiteindelijk met hormoonspuiten zwanger geworden nu alweer een zoontje van 2 1/2 jaar Maar loop alweer in het ziekenhuis een jaar wederom hormoonspuiten maar tot nu toe geen resultaat Laatste kans zo daarna iui Het is soms een lange emotionele weg...Maar het is het waar! Veel succes!!
Vandaag echo gehad Yes daar zat er een een knoepert van een follikel! Hij was nu bijna 15 mm Nog tot zaterdag spuiten zondag de ovitrelle... Spannend... Laatste kans zo... Heb goede hoop... Dus...wij gaan weer snel de wachtbank op...
Goedenavond dames, Heb een aantal van jullie verhalen gelezen en pfff t is wel aangrijpend hoor! Helaas pas ik zelf ook in dit rijtje. Ik heb altijd onregelmatig gemenstrueerd maar in febr '12 toch een gezonde dochter mogen verwelkomen en dit spontaan! Eind 2013 weer klaar om aan ons 2e wondertje te beginnen helaas wil dit "nog" niet lukken. Aug '14 pcos geconstateerd begonnen met chlomid eerst paar rondes 50mg, daarna 100mg en als langste 150mg Er was nooit iets te zien op de echo's tot ineens bleek dat er na een lange cyclus toch een eisprong was geweest die ze niet hebben gezien en daarna bleek ik zwanger we konden ons geluk niet op. Dit eindigde helaas na 6,3 wkn in een MK Nu begin ik overmorgen met eerst primolut en dan na mn menstruatie mag ik beginnen met spuiten. Heb vandaag alle spullen op moete hale dus we zijn er helemaal klaar voor. We houden de moed er in😁
Hoi meiden, graag zou ik meepraten op dit topic Ik zal me eerst even voorstellen en mijn behandelgeschiedenis toelichten: ik ben 28 jaar, en weet sinds mijn 17e dat ik PCOS heb na onderzoek. Ik werd helemaal nooit ongesteld, waardoor ik altijd dacht dat ik de 'ergste' vorm van PCOS had en dat zwangerschap heel moeilijk zou worden. Inmiddels zijn mijn vriend en ik sinds januari bezig in de MMM (in het ziekenhuis in Amersfoort), en gaat het inderdaad nog niet heel makkelijk allemaal, maar dat is puur omdat het een tijdje duurde voor de juiste behandeling/dosering was gevonden. De eerste maanden hebben we clomid geprobeerd (50 mg 100 mg en 150 mg). Helaas behoor ik tot de 20% van mensen die daar resistent voor is, want er gebeurde helemaal niks. Daarna hebben we gonal F geprobeerd, maar na verhoging in kleine stapjes van 50 eenheden naar 100 eenheden binnen een lange cyclus van 40 dagen raakte ik na veel inactiviteit van de eitjes opeens overgestimuleerd. Een eitje was zelfs 3 cm! Toen moesten we iets van 6 weken wachten voor alles weer tot rust was gekomen. Dat vond ik zo lang duren! Maar gelukkig gingen we in die periode ook een weekje weg. Inmiddels zijn we overgestapt op menopur. Wederom gebeurde er eerst een hele tijd niks, tot prikdag 25 ofzo. Maar toen begonnen er gelukkig een aantal eitjes te groeien. Ik was alweer heel erg bang dat ik zou overstimuleren, het begon met 4 eitjes van 10 mm. Maar enkele dagen later waren er twee heel hard doorgegroeid en de rest klein gebleven! Toen er een eitje van 19 mm en 17 mm was geconstateerd (met behulp van 112,5 menopur) mochten we de dag erna pregnyl zetten. Dat was gisterochtend. Dus we klussen nu elke dag. Ik hoop zo dat het gaat lukken dit keer! Ik vind het prikken echt niet leuk, hoewel het wel went. Maar hier en daar lees ik verhalen van mensen die maar 10 dagen hoeven te prikken ofzo, en ik heb dat tot nu toe steeds een maand achter elkaar moeten doen. Dus mijn buik is er wel een beetje klaar mee, haha Gelukkig gaat mijn baarmoederslijmvlies altijd heel goed (was nu 8,2 mm) en heeft mijn vriend gezond zaad. Omdat ik het nu al moeilijk vind om te wachten en ik ook verwacht wat vragen te krijgen dacht ik, ik zoek een fijn clubje op interenet om me bij aan te sluiten, te steunen en steun te ontvangen Enkele vragen die ik nu heb: -gisterochtend heb ik pregnyl gespoten om 7:30. Weten jullie wanneer de eisprong dan ongeveer zal zijn? -wanneer mag ik testen? -hoeveel kans maak ik ongeveer om zwanger te worden, met twee volgroeide follikels? En hoeveel kans zou ik hebben op een tweeling?
Hoi meiden, Welkom hier! Ik wil eigenlijk laten weten dat ik voorlopig even stop met kletsen hier. Ik kom er gewoon niet aan toe met drukke werkdagen en alle andere dingen die lopen, en vind het vervelend als ik nooit reageer. Dus bij deze wens ik jullie allemaal heel veel succes met de behandelingen en hopelijk hebben we allemaal snel goed nieuws!
Ik wou graag doorgeven dat ik zwanger ben!!! Na 9 maanden medisch traject hadden we eindelijk een eerste reeele kans, en dat is meteen gelukt! Ik ben zo in de wolken en voel me echt een ontzettende geluksvogel! (mijn verhaal staat hierboven op de pagina)