Hoi allemaal, In oktober 2015 is bij mij PCOS vastgesteld. We zijn toen begonnen met Clomid en echo's maar mijn slijmvlies blijft erg dun. Het ziekenhuis wil nu graag gaan proberen of het met Gonal-F spuiten beter zal gaan. Afgelopen week ben ik voor het eerst gestart met het spuiten van Gonal-F (50 eenheden). Best spannend allemaal! Ik ben benieuwd of er mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten zodat we misschien in contact kunnen komen en/of ervaring kunnen uitwisselen. Liefs!
Hoi, Bij mij is pcos op mijn 17e vastgesteld (11 jaar geleden) en helaas nooit weg gegaan. Ik ben clomidresistent, dus bij mij groeide er en geen slijmvlies en geen follikels. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik puregon gebruikt, dit is vergelijkbaar met Gonal-f qua werking alleen dat is uit urine van zwangere vrouwen gemaakt en Gonal-F niet. Bij Puregon had ik heel snel last van overstimulatie, eerste ronde OHSS en de tweede ronde 3 follikels maar we hebben toch de gok genomen en 1 kindje gekregen! Nu zijn we voor een tweede bezig, ons ziekenhuis is overgestapt op Gonal-F omdat dat beter te doseren is en altijd leverbaar is. De eerste ronde had ik met 37.5 eerst geen groei en toen zomaar van de een op de andere dag 3 grote follikels (dus overstimulatie). We hebben een seksverbod gekregen en ik mocht niet spuiten. Na een week was er nog 1 follikel over en kreeg ik pregnyl. Helaas was ik niet zwanger. De tweede ronde ben ik met 25 begonnen wat na 1,5 week werd opgehoogd naar 37.5, 1 follikel en met pregnyl een eisprong gekregen. Helaas is mijn progesteron niet goed waardoor ik al snel na de eisprong bloedverlies heb en ongesteld word. Nu heb ik een cyste van 7 cm en moeten we wachten tot die weg is Ikzelf heb weinig vertrouwen in Gonal door de slechte start, maar lees hier ook veel succesverhalen! Hopelijk werkt het voor jou! (Ik heb trouwens geen bijwerkingen, dat is wel erg fijn)
Hallo, ik ben net gestart met Gonal F. In januari is er pcos vastgesteld. Had eigenlijk al toen ik de pil aanvroeg al gemoeten maar dokters vragen vaak niet door. Clomid sloeg niet aan dus nu gonal 50. Ik ben wel heel moe maar weet niet of dat door de gonal komt of dat het alles bij elkaar is.. Ik zag er wel beetje tegenop het prikken maar het gaat. het wachten is vervelender maar dat geldt voor elk stel die een kindje wilt. Hoe gaat het bij jou?
Hallo, Zoals je in mijn handtekening kan zien ben ik ook clomid resistent. Ik had al mijn hoop gevestigd op gonal-f maar helaas bleek dat voor mij ook niet zo eenvoudig. Ik ben nog steeds bezig met gonal-f en na al die maanden nog steeds opzoek naar de juiste dosis. Gonal-f is erg makkelijk in gebruik. ik heb nauwelijks bijwerkingen, misschien wat vermoeidheid. Dat clomid niet werkt wil helemaal niets zeggen, er worden veel vrouwen zwanger dmv spuiten. Succes!
Hoi HvdSande, Ik hoop dat we allemaal zwanger raken, maar we kunnen alleen maar afwachten en probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn.. Meestal ben ik rond de periode vd echo en bloeduitslag zenuwachtig. Ik begin pas net met Gonal F dus alles ligt nog open.. Waarom na IVF weer Gonal en geen 2e IVF?
Omdat ik nog steeds niet goed ingesteld ben op de juiste dosis. Ik heb al een poging verspild. Daarbij moet ik eerst afvallen om nog een ivf poging te ondergaan....
Ja ik ben nu 2 maanden ook bezig met afvallen.. Ondanks dat er toch een hoop minder calorien en suikers binnen krijg valt het resultaat me tegen. Geen idee of het ook in kg scheelt maar iig nog niet aan m'n kleding. Vandaag voelde ik me erg draaiierig. Had ik ook toen ik net met de pil was gestopt.. en blijf maar moe..
Hi muurbloempje, Volgens mij had ik ook al op je gereageerd in het vorige topic maar dat weet ik niet meer zeker. Eerder heb ik een jaar clomid gebruikt maar daar had ik verschrikkelijk veel last van en werkt helaas niet. Door mijn pcos heb ik van mezelf helemaal geen eisprong en met de clomid is dat ook maar twee keer gelukt. Vorige maand ben ik begonnen met Gonal-f 12,5. Na een week ben ik omhoog gegaan naar 25 en 4 dagen later naar 37,5. Vorige week maandag had ik een mooi ei van 18mm en mocht ik ovitrelle 250 spuiten. Daarna hard aan de bak en nu zit ik dus 5dpo. Van de Gonal-f geen bijwerkingen gehad alleen met verhogen wat hoofdpijn en mijn buik staat een beetje bol. Sinds 1 dpo wel heel veel hoofdpijn, vandaag ook weer...bijna migraine. Iemand anders hier ervaring mee? Ik ga morgen even de kliniek bellen of ik iets mag nemen tegen de hoofdpijn. Ik had begrepen dat dit niet mag ivm je baarmoederslijmvlies. Hoor in ieder geval graag hoe het met jullie verloopt! Liefs
Hi Hypequeen, Dan ben je al verder dan ik want ik had helemaal geen eisprong. Ben begonnen met 50 en morgen ochtend zh om te kijken of het eitje gegroeid is. Spannend. Verwacht zelf dat ik nog in dosis omhoog moet, maar misschien hebben we geluk. Voor jou nu ook afwachten..
Hi Rian, Ik hoop dat je een groeiend eitje hebt straks in het ziekenhuis! Zal voor je duimen! Voor mij afwachten of het gelukt is. Anders meteen starten met 37,5 op de derde dag van m'n menstruatie. Ik vind de timing best lastig aangezien ik zelf geen cyclus heb en me eigenlijk met vlagen schijnzwanger voel sinds ik van de pil af ben...wanneer zou ik kunnen testen? En ik las ook ergens dat ovitrelle invloed kan hebben op je test?! Laat je even weten hoe het ging?
Hoi Hypequeen, Ja ik kreeg goed nieuws. eitje was 17 mm dus ik vroeg of ik woensdag ochtend terug moest komen.. Nee jij moet morgen testen of het zelf gaat springen of dat ovitrelle moet prikken.. o oke haha. Groeit blijkbaar 1 tot 1,5 per dag dus dan was ik wo te laat geweest. Verder zag alles er goed uit dus heb nu voor het eerst een keer hoop, al dim ik altijd een beetje in want je wilt niet zo erg teleurgesteld zijn. Toen ik op werk kwam toen dacht ik o en hoe gaat het nu eigenlijk verder.. Van de zenuwen gewoon vergeten.. Gelukkig werd ik terug gebeld. Ik heb net ovitrelle gedaan dus morgen avond/nacht klussen en dan 2 weken wachten.. Denk dat ik dat vervelend ga vinden.. Tis elke dag spannend met dat je hoopt niet ongesteld te worden. Ben ook benieuwd hoe ik op de ovitrelle ga reageren.. Had jij bijwerkingen? Ik heb ook geen cyclus dus ik wekte dat op. Deze keer werd ik zelfs ongi terwijl ik de kuur nog niet had afgemaakt.. Ik moet dus minimaal 2 weken wachten omdat ovitrelle inderdaad de test kan beïnvloeden. Geeft aan dat je zwanger bent terwijl het niet zo is. Wil ook geen valse hoop dus ik wacht maar netjes. Schijnzwanger herken ik wel ja, het is ook omdat we het zo graag willen denk dus bij elk pijntje in borst denk je o ja zal het zo zijn..
Wat een goed nieuws! Ik zal voor je duimen!! Ik zit hier op het wachtbankje en dat is inderdaad niet makkelijk. Ik weet niet of ik bijwerkingen heb van de ovitrelle. Ik heb vorige week maandagavond gespoten en toen dinsdagochtend en woensdagochtend geklust. Vanaf donderdag kreeg ik knallende hoofdpijn tot zondag. Ik weet niet of dit een bijwerking was van de ovitrelle of aan iets anders lag. Verder zijn mijn borsten nu enorm en voel ik wel pijntjes onderin m'n buik maar durf ik ook niet te hopen. Weet jij vanaf wanneer je wek kan testen?
Dat is gek, mijn arts zei 30 uur na ovitrelle klussen, maar jij hebt 12 en 24 uur.. Ja 2 weken wachten met testen Ik duim ook voor jou. Borsten heb ik al tijd last van dus dat zie ik niet meer als zwangerschapsteken..
Nee ik heb maandag 20.15 de prik gezet. Toen dinsdagochtend geklust en woensdagochtend. Dus na 12 uur en na 36 uur. Ik heb ook altijd last van tepels en borsten dus weet het ook niet. Die hoofdpijn was alleen wel echt extreem maar kan dus ook een bijwerking zijn. Ik weet niets totdat ik kan testen of ongesteld word. Wil mezelf ook niet voor de zoveelste keer gek draaien.
Zei de arts van 12 uur daarna of zelf? Ik heb de hele dag al zware hoofdpijn. Waarschijnlijk vd Ovitrelle want met Gonal was t maar een half uur. Ik zou idd maar wachten tot de 2 weken om zijn, hoe moeilijk dat ook is
De arts zei dat we rond de 12 uur en de 36 uur moesten klussen. Als m'n ei dan te vroeg zou komen dan wisten we zeker dat we niet gemist hebben. Vond ik zelf ook wel een fijner idee dan maar 1 x maar dat zit misschien tussen m'n oren. Mijn hoofdpijn is inmiddels helemaal weg. Raar gespannen gevoel in m'n onderbuik maar dat heb ik ook voor een menstruatie en borsten ook nog steeds groot maar niet echt pijnlijk meer. Het blijft afwachten! Sterkte voor jou!! We gaan gewoon voor in een keer raak
Oke ik doe bij 30 en bij 38 uur, die 38 baat het niet dan schaat het niet haha. Sporten is echt drama. Borsten doen echt pijn, maar m'n hoofdpijn is wel dan even weg.. heel raar. Ja we gaan duimen voor in 1x raak!
Hier helaas geen succes vorige week. Wel een mooie eisprong maar het klussen heeft niet gewerkt. Toch ongesteld geworden. Afgelopen maandag ben ik begonnen met ronde twee. Op dag 5 direct 37,5 spuiten en dan vrijdag terug komen voor een echo. Hopen dat ik geen overstimulatie heb. Hoe gaat het bij jullie??
Ik mag morgen testen maar durf niet.. Morgen is ook een beladen dag voor ons dus wacht tot het weekend, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.. vrees dat het er aan komt..