Hallo dames, Graag even jullie mening over iets waar ik me toch wel druk over maak. Ik ben nu 5 maanden met de pil gestopt en over de afgelopen 4 maanden cyclus tussen de 28 en 30 dagen gehad. Heel blij dat dat netjes ging. Nu ben ik al bij dag 35 en nog niet ongesteld en geen positieve test. Dan ga je toch eens kijken wat er dan kan zijn en komt de afkorting pcos tevoorschijn( en ik weet tuurlijk ook wel dat ik nog aan het ontpillen ben, maar je wilt wel van alles op de hoogte zijn). Ik zie dat pcos ook kan komen door overgewicht, nu heb ik dat bmi 34. Maar waar ik me dan wel enorm aan kan irriteren, is dat ik dan lees dat ziekenhuizen vaak maar tot een bepaald bmi vrouwen willen helpen. Maar waar baseren zij die gezondheid op.....ik sport namelijk 4 keer per week, eet gezond en snoep bijna nooit, ga 1 keer per jaar naar de snackbar, rook niet en drink niet.....dus hoeveel gezonder kan ik leven. Ik ken genoeg "dunne/gezonde"vrouwen, die alles het tegenovergestelde van mij doen. Sorry hoor moest dit even kwijt, en was ook erg benieuwd naar de mening van jullie.
Hey, eens naar de gynaecoloog gaan of bloed laten prikken. Ze kunnen dat dan direct zien. PCOS komt niet door overgewicht, je hebt het of je hebt het niet. Door zwaarder te worden kan je er wel last van krijgen. Moeilijk afvallen is daar trouwens ook een symptoom van... Best eens een arts raadplegen! Groetjes
Ik zou gewoon even wachten met naar de huisarts te gaan. Ik had ook in ene een uitschieter van 53 dagen, misschien heb jij dit nu ook.... sterkte
Ik wist niet dat ze pcos in je bloed kunnen zien? Ik ga inderdaad nog niet naar een huisarts, zoizo omdat ik bijna zeker weet dat die inderdaad zegt dat je moet wachten. Maar het is zo'n onzekerheid, wanneer je dan wel ongi wordt of dat je elke week een test moet doen.