Hoihoi, eventjes reageren, eindelijk iets waar ik ook iets over kan zeggen Heb ook een ontzettende rare cyclus, maar geen acne, overbeharing, overgewicht of iets dergelijks. Mn bloed is al geprikt maar alle hormonen waren ook goed, en mn schildklier functioneert naar behoren. Toch heb ik het gevoel dat er iets niet klopt,dat zoals het nu gaat niet gaat lukken en dat is super frustrerend. Mn ovu testen gaven in 1 cyclus meerdere keren positief aan, waardoor ik het idee heb dat ik geen normale eisprong heb(missch toch mn LH te hoog?) Vorige week ben ik weer naar de HA geweest en ze had het niks over 'te vroeg' ofzo en stuurde me meteen door naar de gyn! Dus ben benieuwd! Denken jullie dat ik ook PCO heb??
Ik heb ook PCO, maar totaal geen uiterlijke kenmerken daarvan zoals overbeharing of overgewicht. Mijn bloed was niet goed en op de echo was duidelijk een kralenvorm van eitjes te zien, wat dus PCO bleek te zijn
hoi hoi allemaal, ook ik ben bekend met pco ben al van mijn 16 vaste klant bij gyni. Heb geen overgewicht, acne ,overbeharing,hoge bloeddruk,......enz. heb van mijn 24e tot mijn 26e maar 3 maal ongesteld geweest.daarna de mmm ingegaan want vriend en ik wilde toch graag een gezinnetje starten .2 rondes clomid 50mg later zwanger van een pracht zoon. hij is nu bijna 14 maand. Ben maar 3 keer ongi geweest sinds de bevalling. Ook nu weer pco. we willen graag een brusje voor matthew. dus mag op 3 januari weer starten met clomid 100mg. hopelijk lukt het nu ook weer na 2 rondes.
@majella als je 1 maal pco hebt... houd dat niet in dat je dat altijd zal houden ?? lijkt me vreemd dat het ineens weg is.. en je er dan ineens geen last meer van hebt..
Hey Leonie, Ik heb ook PCO. Mijn symptomen: - Overgewicht - Hirsutisme (lichte haargroei onder de kaaklijn, etc.) - Lange(re) cyclus, namelijk 35 dagen. Het was tot een half jaar geleden een zeer onregelmatige cyclus totdat ik wat gewicht verloor. - De gemeenste: Alopecia Andorgenetica. Dit is een " mannelijke" vorm van haaruitval. Het haar boven op mijn hoofd wordt steeds dunner en je ziet steeds meer huid. - Verder bevatten mijn eierstokken een half jaar geleden zeker 15 follikels, terwijl tussen de 8 en 12 ongeveer 'normaal' is. De arts gaf aan dat bij ongeveer 15 follikels men van het syndroom kon spreken. Als ik jouw verhaal zo lees geloof ik dat je wel degelijk PCO zou kunnen hebben. Gelukkig heb je niet alle symptomen, wat ook niet hoeft De symptomen van PCO kunnen wel degelijk verminderen of zelfs verdwijnen. De eerste gynaecoloog vertelde mij dat het goed mogelijk was dat als ik ongeveer 10 tot 15 kilo zou kwijtraken ik een regelmatigere cyclus zou krijgen. Overgewicht leidt er op een of andere manier toe dat je teveel follikels in je eierstokken kunt hebben zitten die elkaar "verdringen" bij de rijping ervan, vervolgens de ovulatie belemmeren. Gewichtsverlies kan leiden tot minder follikels tegelijk in de eierstokken en daardoor meer ruimte voor één van de follikels om goed te rijpen, zodanig dat er ook een sprong kan plaatsvinden. Dit bleek waar want ondanks dat het een lange cyclus is is het nu wel regelmatig, al 4 maanden heel precies. De tweede gynaecoloog beaamde dat en gaf tevens aan dat meerdere PCO-symptomen op die manier kunnen verminderen en verdwijnen. Het heeft met een bepaald evenwicht van hormonen in je lijf te maken die door overgewicht verstoord kan raken.
Hoi Jillan, dank je voor je reactie! Mijn temp is vandaag gezakt, dus ik zal vandaag of morgen ongi worden. Heb ook ineens geen zere borsten meer, dus dan komt het snel. Als ik morgen ongi word heb ik maar 9 dpo gehad, vind dat wel kort. Ik heb zelf geen overgewicht (goede voornemen is wel om iets af te vallen, ben aangekomen na stoppen met roken), dus dat kan mijn probleem niet zo zijn. Ik weet wel dat mijn moeder ook een late eisprong had. Ze hebben er 10 jaar over gedaan om een kind te krijgen... en daar zit ik echt niet op te wachten!! Mijn man en ik willen beide graag naar de ha, dus dat gaan we ook maar doen volgende week. Hopen dat ie er iets mee kan! Ik hoop maar dat 2011 het jaar word voor ons allemaal!! Groetjes!!
net ongi geworden :x temp en ik hadden gelijk. Heb dus maar 8 dpo gehad... Is dat niet erg kort? Bij een cyclus van 34 dagen? Baal echt!! Als ongi over is gaan we naar de ha!