Hoi allemaal, Het is al een jaar geleden dat ik hier op het forum zat.. maar we zijn na een jaar pauze begonnen met onze laatste (3e) poging icsi. We wilden eigenlijk in december al verder gaan, maar bleef het maar voor me uitschuiven.. Nu toch alle moed verzameld Even voor de info: ik ben 34 en heb 5x iui achter de rug en 2 volle pogingen ivf/icsi. Voorgaande pogingen met Decapeptyl en Gonal F (ivf 1, 25 eitjes/1 bevruchting), (icsi 2, 26 eitjes/3 top embryo's/2 cryo's ingevroren) zonder resultaat en bijna overstimulatie beide keren. Elke terugplaatsing steeds 1 teruggekregen. Deze laatste poging met Decapeptyl en Menopur. Nu heb ik links 4 follikels en rechts 15 (dat was vanmorgen, laatste controle), terwijl gisterochtend een andere gyn zei dat er 4 om 8 waren. Ben benieuwd wie gelijk heeft.. want het verschilt nogal! Nu was het alleen heel erg druk in het AMC met eicel puncties, dus ik ben as. zondag pas aan de beurt ipv zaterdag.. Nu moet ik dus zelfs vanavond nog 1x deca + menopur spuiten.. pff en ik voel ze nu al behoorlijk! Hoop dat het een beetje te doen is deze paar dagen nog. Morgenavond om 21.40 uur pregnyl zetten. Ipv 2 ampullen bij voorgaande keren, nu 1 ampul. Ook best apart.. ga toch nog even bellen voor de zekerheid morgen. Als er een bevruchting is, waar we wel vanuit gaan, dan woensdag een terugplaatsing. In vergelijking bij de vorige 2 pogingen ben ik best rustig, op wat gezonde spanning na. Ik lees best veel positieve dingen over Menopur, wat is jullie ervaring daarmee? En zijn er mensen die ook eerst bijv. Gonal F hebben gebruikt en in de laatste poging Menopur? Ik lees ook vaak dat Menopur voorgeschreven wordt bij de wat oudere dames, vanaf 37/38 jaar. En dat het middel ook al wat ouder is. Ik heb sowieso wat nieuwe hoop, omdat het toch weer een heel ander hormoon is. Maar ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen.. We hopen en wensen echt zo erg dat deze poging het gaat worden. Gezien mijn leeftijd krijg ik per terugplaatsing 1 embryo terug. Fingers crossed..
Jeetje meid, heel veel succes! Wat vreemd dat je niet de punctie kan krijgen op de dag dat eigenlijk hoort! Snap dat je je daar wat ongemakkelijk bij voelt Maar wie weet brengt deze verandering voorspoed!! Ik help je hopen!!!
Spannend zeg, poging 3.. Ik ben nu bezig met poging 2 maar denk soms stiekem aan ppging 3 e daar word ik wel zenuwachtig van. Ik heb nooit gonal f gebruikt. De vorige keer ook menopur 150 gesproten met als resultaat 10 follikels aangeprikt, 9 eicellen en 4 bevruchtingen. Ik heb zelf voor menopur gekozen omdat het een natuurlijk middel is. Voelt fijner ofzo De arts zei dat er met menopur 1%meer geboortes zijn. Dus het maakt volgens mij niet uit. Ik geloof dat ze menopur idd ook gebruiken bij dames die wat ouder zijn of een mindere eicelvoorraad hebben. Succes met de punctie!
@juudjeonline, ja wie weet is het ergens goed voor ofzo! Bedankt @Moess, dank je wel! Ik had dat ook dat ik in poging 2 zenuwachtig werd door aan poging 3 te denken.. en gek genoeg voel ik me deze keer juist best rustig, op wat normale spanning na. Ik heb nu op dit moment zoiets van, het gaat zoals het gaat.. we doen er al alles aan. Nu hopen dat we net dat beetje geluk mogen hebben. Maar dat gevoel kan zo ineens weer omslaan in onzekerheid en je machteloos voelen. Dus ik geniet maar van hoe ik me nu voel haha. De menopur is ook totaal iets anders voel ik. Ik moest 125 eh spuiten elke dag en 1 spuit decapeptyl. Maar heb dit keer totaal geen last van die hormonen, terwijl ik met gonal f echt veel ups en downs had.. Ik ga vanmiddag nog ff de fertiliteitsafdeling bellen of het wel klopt dat ik maar 1 pregnyl moet zetten (5000ie), vorige 2 keren namelijk 2 stuks.
Veel succes wil ik je wensen. Ik kon juist niet goed tegen menopur met overstimulatie als gevolg maar wel tegen de deca. En onze 5e icsi zit er op. Zijn nu in de race voor een cryo tp alleen mijn eigen ei schiet voor t eerst niet op. 4 cryo's nog. Spannend. Maar zouden wel een 6e poging doen.
@Tess27, bedankt het is vanmorgen best goed gegaan. Wel weer pijnlijk doordat er aan 1 kant heel veel zaten. Ze hebben 16 eitjes gevonden, ben zo benieuwd hoeveel er bruikbaar zijn. Nu goed paracetamol nemen, dan gaat het wel aardig. Ik had juist met Gonal f 125 eh per dag heel erg veel eitjes. Eerste keer ivf 25 en met poging 2 icsi 26 stuks. Dan valt 16 dit keer mee in tegenstelling tot voorgaande keren Maar hoe doen jullie dat dan de 5e en 6e poging? Zelf betalen? Of heb je een verzekeringsmaatschappij gevonden die nog meer pogingen vergoedt? En jeetje jij hebt ook al veel achter de rug zeg.. jij ook heel erg veel succes!