PCOS, hopeloos opzoek naar lotgenoten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Faith030, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoiiii,

Als je ff terug leest dan kun je mijn verhaal lezen.. :)
    zit nu in de derde ronde v clomid (150mg) en daardoor heb ik een eitje van 21,1 mm gehad! 50 en 100mg werden mijn eitjes Max 6mm.

Maandag moet ik bloed laten prikken om het progrsteron te meten, woensdag krijg ik de uitslag. Zo spannend!!!

En daarnaast roepen ze je alsnog op voor een echo omdat je met pcos letterlijk en figuurlijk alle kanten op kunt. Er valt geen vinger op te leggen en alles is mogelijk. Zowel positieve wendingen als negatieve. Verklaar en onverklaarbaar.

Veel succes meiden!! X

2. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    sorry zo ver had ik nog niet terug gelezen! Maar duidelijk :) thanks voor het delen.

Zo spannend woensdag! Hopelijk krijg je heel goed nieuws!

Fijn weekend allemaal liefs HQ

3. Tantetan

Tantetan Lid

28 jul 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi allemaal,

Ik weet niet of ik hier wel welkom ben maar zal sowieso mijn verhaal doen.

wij zijn sowieso nog niet gestopt met de pil dit zal half september gebeuren dus nog twee pil strippen te gaan. ik ben 3 jaar aan de pil geweest. Hiervoor werd ik heeeeeel erg onregelmatig tot niet ongesteld (soms zelfs jaren niet) heb hier onderzoek naar laten doen toen ik 16 was heb toen een echo en een bloedonderzoek gehad en dit zag er allemaal prima uit. wel leef ik al mijn hele leven met overgewicht en niet een klein beetje maar behoorlijk ook. omdat ik natuurlijk al wist dat ik in sep ging stoppen met de pil ben ik vanaf maart al bezig met 2x in de week sporten enik ga nu sinds 2 weken naar de dietiste. mijn huisarts maakt zich nog niet zo veel zorgen deed zelfs een beetje laconiek omdat ik mij behoorlijk zorgen maak. ik weet voor bijna 100% zeker dat ik ook pcos heb en ik weet ook dat er veel ziekenhuizen zijn die mij niet gaan helpen omdat mijn bmi hoger is dan 35. ik zit nu op een gewicht van 110 kg bij een lengte van 176 mijn diƫtiste vind dit een "makkie" ik ben nu nog "gezond" heb geen last van mijn overgewicht en ben natuurlijk super gemotiveerd al heb ik soms ook wel eens dagen dat ik denk....doei!!
    zijn er hier meer mensen met overgewicht die eerst moersten afvallen voordat er verder werd gekeken of word er wel gekeken of je pcos hebt en krijg je daarna te horen dat je eerst moet afvallen?

4. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi queen!!!

Zojuist telefoontje gehad van de fertiliteitsarts...
    Ik heb een goede eisprong gehad! Mijn progesteron was 16....
    Heb net wel een topic geopend over mijn twijfels, bij elke stap vooruit voel ik vreugde en onzekerheid.. :S

5. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi meissie,

Ik kan je helaas niet helpen.. Je weet nooit wat je lichaam nu ineens zal doen als je stopt met de pil. Misschien gaat alles wel goed? U never know.. Ik wil ik je wat positieve kracht sturen via dit berichtje. Ik vind het heel stoer en moedig dat je van te voren al bent begonnen met sporten en lijnen. Heel veel succes gewenst!!!

6. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Faith! Wat fijn!!! We gaan voor je duimen :)

Liefs queen

7. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks!!! Vind t rete spannend want ik heb zeeeeeeeeeeeker veel geklust voor, rond, tijdens en na mijn eisprong!

8. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Haha mooi :)ik hoop dat het raak is!!

9. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook. Ik durf gewoon niet blij te zijn.:S

10. Hypequeen

Hypequeen Lid

15 apr 2014
    55
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    nee begrijp ik! zou ik ook eng vinden maar positief denken is altijd goed :)

ik las vandaag trouwens ergens een stuk van een gynaecoloog " egg meets sperm cell' als je dat googled krijg je een klus tactiek voor rond de eisprong.

Hopelijk voor jou niet meer nodig! maar voor andere hier wellicht het lezen waard.

11. meandewoud

6 aug 2014
    27
    0
    0
    NULL
    Duivendrecht
    Hey hey meiden,

Na al jullie berichten te hebben gelezen wil ik graag mee kletsen.

Ik heb ook PCOS en we zijn nu voor eerst bezig met behulp van medicijnen om een kindje te krijgen.
    Mijn gyn heeft naar mijn eerst echo op 18-7 (waar geen ei op te zien was) mij Metformine voor geschreven.
    Dit moet ik opbouwen door elke week 1 pil meer te nemen naar uiteindelijk 3 pillen per dag.
    Op 25-7 heb ik weer een echo gehad en verrek 1 eitje van 16mm.
    Op maandag 28-7 weer een echo en ja mijn eitje was gegroeid tot 21mm. Afgesproken woensdag 30-7 terug te komen om te kijken of mijn eitje van plan is om een sprongetje te maken :).
    Woensdag was mijn eitje 24mm en ja hoor die middag ook een eisprong gehad.
    Uiteraard veel geklust rond om en op de dag van mijn eisprong.

Zijn er toevallig meer vrouwen die ervaring hebben met metformine en pcos?
    Ik ben namelijk nog niet begonnen aan Clomid!

Alvast bedankt meiden..

groetjes Jennifer
    Ps: durf niet te hopen dat het raak is

12. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend faith!!
    Meandewoud: die medicijnen ken ik niet...

Ik begin morgen aan de provera en daarna dus clomid. Ik ben benieuwd.

13. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat is metaformine? Ik heb er nooit eerder van gehoord!! Ik ben blij voor je dat je ei gesprongen is. Hoe heb je gemerkt dat je een eisprong had?

Ik zit ook echt zooooo in spanning!!!! Ik denk elke x dat ik te weinig heb geklust...

Maa had ik een ei van 21.1mm. Maandagnacht geklust. Woe ochtend geklust.. Woe middag buikpijn. Doavond geklust..

Dit is mijn schemaatje.. Wat zeggen jullie ervan? Zouden meerdere meiden willen reageren aub? Xxx

14. meandewoud

6 aug 2014
    27
    0
    0
    NULL
    Duivendrecht
    @faith030 Metformine is om je suikerspiegel op balans te krijgen. Vrouwen met PCOS hebben vaak last van dat de suikerspiegel in de war is en daardoor ook je hormoon huishouding.
    Ik heb gelezen op verschillende websites dat metformine In combinatie met clomid kan helpen... dus ben erg benieuwd.

Ik merk dat ik een eisprong heb aan de enorme kramp die ik krijg rechts of links onder in mijn buik. Helaas gaat dit vaak ook gepaard met diarree.
    Dit keer had ik links erg kramp en door de echo's wist ik ook dat mijn eitje links zat.
    Vind het super spannend allemaal!! (Net als jullie natuurlijk)

Ik denk wel dat je genoeg geklust hebt ;) hihi
    Wanneer is je NOD?

15. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja Faith....ik heb 4dagen lang rondom eisprong geklust en dat is geen garantie dat het raak is.....ik test nog wit, maar mijn nod is er nog niet...

16. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoe wist je dat je een eisprong zou hebben? Hoe zijn de zwemmers van je man? En ben je verder gezond?

17. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Ben benieuwd naar jouw verhaal!! Blij dat clomid iig direct aan slaat. In jouw geval een kwestie van timen. He nu je t zegt, ik heb ook dagen diarree gehad rondom m'n sprong!!!

Mijn nod weet ik niet. Me cyclus is ontregeld en weten niet wanneer k de eisprong precies heb gehad?

18. Wennie001

Wennie001 Nieuw lid

7 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Ik heb ook pcos
    Wil graag meer te weten komen

19. meandewoud

6 aug 2014
    27
    0
    0
    NULL
    Duivendrecht
    @Faith030 ik heb dus nog geen clomid gehad omdat Metformine ervoor zorgde dat ik meteen een eisprong kreeg. Ook nog nooit een regelmatige cyclus gehad maar volgens mij gyn is mijn NOD 13-08 dus nog een weekje wachten.
    Voor de zoveelste keer voel ik allemaal dingen maar DURF echt nergens meer op te hopen ben al zo vaak teleurgesteld.
    Het zaad van mijn man is gecontroleerd en is bovengemiddeld goed (zoals het noemen) nu maar hopen dat ze mijn eitje hebben bevrucht.
    Als deze (overigens 1ste poging) 'mislukt' dan zal ik wel clomid krijgen volgende maand.

@wennie001 wat wil je weten meid? Wellicht kan ik je iets van informatie geven?

xx

20. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat is jouw verhaal?

Deel Deze Pagina