Drie kinderen (bijna) tegelijk jarig, ronde overslaan of er voor gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fantastiyanna, 20 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantastiyanna

Fantastiyanna Actief lid

31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ik heb al twee hele leuke kinderen, die beide bijna gelijk jarig zijn. Nu zijn we aan het proberen of een derde ons gegeven is. Dat hopen we natuurlijk enorm!

Tot nu toe is het nog niet gelukt. Echter, als het komende ronde raak is, dan zou dat kindje ook in dezelfde periode geboren worden, misschien zelfs wel op de verjaardagen van een van de kinderen. Mijn man vindt het belachelijk om daarom te wachten en een ronde over te slaan, maar het lijkt mij zo niet praktisch. Ik moet natuurlijk blij zijn als het überhaupt lukt en een kindje valt niet te plannen, maar aan de andere kant is een maand wachten om ieder kind een eigen verjaardag te geven misschien niet zo gek.

Zouden jullie hierdoor nog een periode wachten? Kennen jullie gezinnen met drie kinderen die (ongeveer) tegelijk jarig zijn? Hoe ervaren zij dit?

2. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Wij hebben twee kinderen die dag na elkaar jarig zijn. Het zou ons niet uitmaken als nog een in januari komt. Wij hebben dat in familie sowieso heel erg. Ik ben tegelijk met broer jarig. Op dezelfde dag met 9 jaar verschil.

mijn andere broer heeft er 4 jarig in januari/februari met drie weken verschil. Vieren het voor familie en vrienden in een keer en kids hebben gewoon hun eigen dag.

3. Fantastiyanna

Fantastiyanna Actief lid

31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ik vind drie weken verschil nog niet zo erg, maar drie kinderen in een week jarig lijkt me voor de kinderen niet echt leuk? Mijn kinderen hebben dat nu natuurlijk al met zn tweetjes, laat staan als er nog een derde kind bijkomt dat de aandacht rondom een verjaardag wil. Hebben jullie dat nooit zo ervaren?

4. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Ik zou er geen ronde voor overslaan, kindje kan eerder of later dan de UD geboren worden of het is gewoon niet raak komende ronde. Ik zou er voor gaan :)

Sado en Vero0504 vinden dit leuk.
  5. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Ik zou er zelf geen ronde voor overslaan. Het valt tenslotte echt niet te plannen. Kans is natuurlijk ook gewoon erg groot dat het niet in de buurt komt van de verjaardagen van je andere kinderen.

6. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Onze derde is als enige in een ander seizoen geboren dan de oudste twee (die zijn binnen drie weken na elkaar jarig). Zij vindt dat juist niet zo leuk. Die paar weken die in het teken van de verjaardagen staan (1 groot grote mensen feest, en apart de kinderfeestjes) zou zij dat ook wel willen. Dat zij dat dan net drie maanden eerder ook had, weet ze dan niet meer ;)

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn tweede en derde dochter schelen 2 jaar en 4 dagen, zijn dus in dezelfde week jarig. Bij de jongste was ik uitgerekend 6 dagen voor de verjaardag van mijn tweede en die kwam een weekje eerder. Ze zijn nu dus in een tijdsbestek van 3 weken alledrie jarig. Had het leuker geweest als er maanden tussen had gezeten ? Mja op zich wel, maar ze weten niet beter, hebben elk hun eigen verjaardag en feestje. Alleen vieren we het in een keer voor de grote bups. Vind het eigenlijk wel prima en kan me er niet druk om maken :)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik zou wel een (paar) rondes overslaan om november/december te vermijden (poging tot). 3 verjaardagen plus feestdagen vind ik wel een boel tegelijk.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja je hebt het uiteindelijk niet in de hand ook al zou je een maand overslaan.

Van de oudste was ik uitgerekend in juli van de jongste in september. Uiteindelijk kwamen ze beiden in augustus en zit er 4 dagen tussen hun verjaardagen.

Oilell en Nixter vinden dit leuk.
  10. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Nee zou hier niet naar kijken.
    Wie weet ben je 2 weken voor de uitgerekend datum of 14 dagen erna...

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Zie onderschrift. Ik heb inderdaad bewust gewacht.. Maar wel maanden en niet 1 ronde. En nu hopen dat het niet te lang gaat duren, anders komen we alsnog in de knoei :roflmao:

Moet wel zeggen dat de feestdagen ook echt meespelen hier. Eerst de oudste jarig, 9 dagen later de jongste en een week later is het Sinterklaas. Straks ook nog een derde in die hectiek? Als het even kan, liever niet..

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier 3 kinderen in 1 maand en de nieuwe baby zal in de maand erna komen

tsja ik zie het probleem niet

Sado vindt dit leuk.
  13. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Overigens schelen mijn jongens 1 week ( en 2 jaar). We vieren het samen voor de familie, in twee keer ivm grootte en op de dag zelf in het gezin. Dus zijn ze ook nog zelf jarig.
    De twins moeten straks hun dag delen, tenzij ze rond middernacht geboren worden, maar dat hoop ik juist niet haha

14. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik zou het geen probleem vinden. Nu zwanger en 2 weken later uitgerekend dan bij mijn zoon. In dezelfde maand zijn er ook 3 neefjes/nichtjes jarig. Oh en het valt ook midden in de zomervakantie. We dopen het maar gewoon om tot feestmaand :)

vriendin heeft er 3 in dezelfde maand en ervaart daar ook geen problemen mee. Vooral voer voor grapjes dat ze een pandabeer is en 1x per jaar vruchtbaar :D

15. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    nee maar komt waarschijnlijk omdat ik al tegelijk jarig ben met mijn broer. Voor elk kind maken we feestje.

16. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wij vieren de verjaardagen van het gezin één keer per jaar. Voor de kinderen doen we als vader en moeder iets op de dag zelf, plus kiezen wat te eten enz. En vanaf groep 3 een eigen kinderfeestje. Nog geen klachten gehad. Kinderen zijn kort na elkaar jarig. Ik zou geen ronde overslaan.

17. roever

roever Niet meer actief

Ik zie t “probleem” niet echt..

Hier vieren we de verjaardag expres samen (2x per jaar feestdag voor 6verjaardagen) voor familie, en op de dag zelf word de jarig in t zonnetje gezet door gezin.
    Mochten we 2 of meer op zelfde datum hebben gehad, hadden we hetzelfde gedaan. Alleen dus tegelijk.

zou er zeker geen ronde voor overslaan :)

18. Fantastiyanna

Fantastiyanna Actief lid

31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ja, jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik moet me dus niet zo aanstellen en maar gewoon hopen dat ze niet alle drie in dezelfde week jarig zijn :eek: Sowieso ben ik al blij als het raak is natuurlijk haha

19. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hier is de helft van de familie in maart jarig, we roepen altijd, niemand meer in maart. Door een miskraam heb ik nu de maanden februari en maart overgeslagen maar anders had ik dat zeker niet gedaan.

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    3 ooms van mij zijn op 5, 6 en 7 februari jarig.
    Geen idee hoe mijn oma dit gedaan heeft maar ik vind het wel knap. Ze schelen ook nog nog een x aantal jaar want er zitten ook nog andere kinderen tussen.

Een collega van mij beviel van de oudste op een datum in september. De 2e kwam 8 weken te vroeg op dezelfde datum als de oudste :eek:

Je hebt het dus ook niet altijd voor het zeggen...

Ik zou er gewoon voor gaan.

roever en Moto vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina