PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellez

Ellez Actief lid

11 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden
    Net een goedkope testje gedaan van de action..
    En slaat heel licht roze streepje maar ik heb vorige week pas d pregnyl 5000 gezet.
    Ik denk dat ik nog niet blij mag zijn he? Want hcg hormoon zal nog wel in mij lichaam zitten? Weet iemand hoelang dit is?
    En aangezien ik pas weekend ongesteld moet worden is erg vroeg ben ik bang 😬

2. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Hoeveel dagen ma pregnyl zit je nu? 10 dagen na pregnyl kan je nog zeker positief testen namelijk zonder zw

3. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    jieehaaaaa!!!!! Ik ben trots op mezelf! Mijn BMS is fiks gegroeid van vrijdag 2,9 naar vandaag 5,5!!! Vanmorgen opgestaan met een enorm trekkend gevoel. Ze zet de echo erop: 'zo hallo dan, wat een knoeperd!' 21 x 25 mm! Dat trekkerige gevoel komt dus omdat er een op springen staat! Gisteravond al gezellig gehad, vandaag maar weer een ovu test doen. Die van zaterdag was wit. Men wat ben ik opgelucht!!!

@ellez sorry ik kan je niet helpen want ben niet bekend met pregnyl. Ik zou voor de zekerheid toch nog maar een weekje geduld hebben. Voordat je jezelf voor de gek houdt..

4. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Afspraken

Donderdag 19 november
    - Mamba, belafspraak uitslag bloedprikken progesteron (wo 18/11)

Dinsdag 24 november
    - Satijnvlinder, op aandringen HA eerder terug naar gyn

Woensdag 23 december
    - Esther1991, controle bij gyn 6 weken na de LEO

NOD
    Mamba 23 nov??
    Nlh geen idee:(
    Satijnvlinder uhm niet tot de MMM :$
    Esther1991 geen idee :(

5. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ellez ik testte 11 dagen na de pregnyl nog licht positief. Hoop dat je streepje oploopt! Dan kan het namelijk niet van de pregnyl zijn:)

Mamba, wat goed zeg! Veel klusplezier :)

Hier, cd 27: gemengde gevoelens!! Het word weer spannend.. Vandaag de 8e x 75 gespoten en gelijk op follikel meting geweest.
    Rechts: 1-13, 3-8/10( heeft ze niet gemeten maar waren 3 ook wat groter) Links: 1-14.8 1-12.2 en slijmvlies 10.1 ik moet morgen weer terug komen zonder dat ik gespoten heb! Hopelijk groeit die van 14,8 mooi door! En word het geen overstimulatie... Morgen word er bepaald of ik nog een keer 75 mag spuiten of dat ik wat omlaag moet.
    Echt killing die spanning!

6. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
  7. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Zwolle doet helaas geen ivm meer! Was niet succesvol...

8. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Hoi allemaal.
    Al tiijd geleden dat is met Jullie las en vertelde dat ik moest wachten op LEO. Vrijdag 30 E was het zo ver. Alles is goed gegaan, alleen duurde het wat langer omdat ik moeite had met wakker worden uit narcose. Eerste dsg viel de pijn tegen maar daarna is het elke dag beter gegaan.

Ik ben alleen nog snel moe nadat ik me miet inspannen of concentreren en daar baal ik wel van maar ja kan niemand iets aan doen.

Misschien kunnen jullie (Meiden die Leo hebben ondergaan)me helpen:
    Vannacht amper geslapen en liggen malen. Ik wil graag hopen op dat ik nu bij percentage hoor waarbij dit wel goed uitpakt. Ik wil hopen op een eigen eitje en eisprong en een eigen kans maar ik durf daar niet op te hopen.
    Ik stel me in op dat ik gewoon ff moet wachten tot we in dec terug moeten komen, dat dan blijkt dat ik weer aan hormonen moet en hoppa in januari door. Maar ergens spookt door mijn hoofd wat als er een eitje komt dan moet ik kansen benutten maar wanneer en hoe. Intimiteit is laatste jaar niet echt mijn sterke punt(het moeten, en kilo's die ik was afgevallen zitten er na jaar bijna weer allemaal aan). Ook heb ik last van nabloeden al neemt het nu eindelijk echt af.

hoe gingen jullie de weken door na de ingreep?

Sorry lang verhaal maar hier kan ik het tenminste echt kwijt!

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @nlh zo dat is wel spannend ja! Voor nu zou je zeggen dat het er goed uitziet, maar dan moeten ze niet ineens allemaal gaan groeien. Maar zou je evt bij 3 grotere niet gewoon de gok wagen? Een tweeling is ook niet verkeerd :D 3ling wordt het niet. Dat voel ik gewoon voor je :p

@mofantje ik begrijp je gevoel. Ik heb de eerste keer ook zo liggen malen en huilen dat ik mijn man misschien wel geen kinderen zou kunnen schenken. Dat is voor een vrouw echt een gevoel van falen. Ik kon me ook zo vinden in wat Yolanthe allemaal vertelde bij Linda's zomerweek. Helaas kan ik het gevoel niet bij je wegnemen. Wel kan ik zeggen dat je gelukkig in een westers land woont waar de medische wereld heel ver is. Je bent daar nu al een stuk door geholpen. Laat het even rusten en zorg gewoon eerst lekker dat je je zelfvertrouwen weer hebt. Dan zal je intimiteit ook beter zijn denk ik. En wanneer je het moet doen.... Ik heb van Help geleerd om m'n slijm te checken. Als het op rauw eiwit lijkt en ook nog erg rekbaar is komt je eisprong eraan. Je Bm mond moet openstaan en ver naar voren.
    Op dit moment voel ik het ontzettend trekken en bovengenoemde voortekens zijn aanwezig. Ik heb op de echo een mega ei gezien dus die komt echt. Ik weet het gewoon zeker!!!! En voor jou ook!!

10. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Haha goed dat je dat aanvoelt mamba! Maar ik mag gewoon met 3 doorgaan hier dus dat is geen probleem! Ik hoop op het beste :)

11. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    mamba25: Waauw goed nieuws! Veel klusplezier :D En daarna succes op het wachtbankje voor twee weken.

Never lose hope: Dat is toch ook al goed nieuws van je echo vandaag. Ik heb vorige keer tot dag 35 gespoten... Hopelijk worden je inspanningen snel beloond! Wat vreemd dat ze in Zwolle geen successen hadden met de IVM, in Brussel spreken ze van een groot succesverhaal waar de laatste jaren honderden baby's mee geboren zijn..

Mofantje: Ik kan meespreken, de eerste dag na LEO was echt zeer pijnlijk. Nu drie dagen later al beter, maar ik heb nog veel buikpijn en slaap nog veel. Zodra ik hersteld ben van de LEO, gaan mijn echtgenoot en ik nog eens de uitdaging aan om het enkele weken om de dag te vrijen zodat we een eventuele eisprong niet kunnen missen :)

12. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83

Ja ik de vorige keer ook tot dag 36! Maar ik ben bang dat het straks weer overstimulatie word en daarom ben ik nog wat voorzichtig. Dat is zoo irritant. Ja ik vond het ook gek om dat te horen! Maar dan ga ik mooi naar Brussel hoor :) ik kon 16 nov bellen voor een afspraak te maken. Hoe zat dat bij jou? Jij kon toch wel gelijk terecht?

13. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ik kan het bijna niet geloven !! Maar ik heb een follikel van ruim 17!! De rest van de eitjes waren mooi rond de 12 gebleven. Moet nu nog 1 x 75 spuiten zodat hij mooi rijp word en dan mag ik morgen de pregnyl zetten! Heb zo lang al geen kans gehad.. Dus heb even een heel blij momentje 😊

Vrijdag de 13e heb ik mijn eisprong, hopelijk brengt het ons geluk :) ik moest om de dag klussen maar we hebben vanaf za tot en met ma elke dag gedaan... Dus kan een van jullie mij even advies geven? Als hij vrijdag springt wanneer zouden jullie het dan doen?

14. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Never lose hope: Super! Proficiat 17mm is mooi! Hopelijk morgen pregnyl zetten! Doe je dan natuurlijk klussen of doe je IUI? Als je natuurlijk doet, zou ik gewoon een hele week om de dag doen en dan na je eisprong elke dag. Dus woensdag - vrijdag - zaterdag OF dinsdag - donderdag - zaterdag. Spannend! Hopelijk deze week jouw geluksweek :)
    Ik had in september naar Brussel gebeld en kreeg dan op 2 november een afspraak bij professor Dr. De Vos (pcos klantjes worden naar hem doorgestuurd). Op de afspraak zei hij dat ik meteen mocht starten met IVM als ik dat wenste. Het is een hele vriendelijke man, luistert goed, geeft mooie uitleg,... Ik was zeer tevreden over die consultatie

15. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Bedankt Esther! Ik vind het echt moeilijk om dat te plannen, wij doen het zelf, dus zonder iui. Maar ik heb even een schema gemaakt haha.. Want ze gyn zei dat hij vrijdag springt maar ik denk zelf eerder.

Half 9 woensdag avond, 10 uren na pregnyl
    Half 7 donderdag ochtend , 20 uren na pregnyl
    Half 11 donderdag ochtend, 24 uren na pregnyl
    Half 5 donderdag middag, 30 uren na pregnyl
    Half 11 donderdag avond, 36 uren na pregnyl
    Half 9 vrijdag ochtend, 46 uren na pregnyl

En wij hebben gister al gevreeën.. Dus dan komt het niet echt uit..

Oh fijn dat je zo snel kan beginnen dan! Ik ga zeker 16 november even bellen! Maar ik kan dus wel pas in het nieuwe jaar terecht zei de assistente over de telefoon. Dus als ik deze ronde niet zwanger raak ga ik wel eerst nog een ronde proberen. Anders sta ik voor niks stil.

Hoe voel je je Esther ? Gaat het weer iets beter? Beterschap en knuffel

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @nlh wat fijn!!!
    Als ik jou was zou ik het dinsdag-donderdag-zaterdag-maandag doen. Je kunt namelijk beter een dag te vroeg zijn dan een dag te laat. Sperma overleeft wel 72 uur. Op die manier ben ik ook een keer zwanger geweest ;) het is verstandig om na het feestje eerst een minuut of tien te blijven liggen (hoeft niet met je benen in de lucht hoor :p ) ipv direct naar het toilet gaan.
    Rest mij niets meer dan te zeggen: ga het vooral heel gezellig hebben!!!! Wie weet komt die novemberdeal nog aardig uit!

17. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83

Dankjewel! Misschien dat ik voor de zekerheid wo en do het ga doen en dan vandaag maar niet omdat het gister ook al is geweest. En dan idd za en ma ook nog even! Denk dat die van woensdag en donderdag belangrijk zijn? Of zie ik dit verkeerd? Ik blijf idd wel even liggen haha. Wat een leuk praat hebben we hier, gelukkig kan dat allemaal anoniem hihi😊 Welke dag zit jij nu? Ooh ja dat zou toevallig zijn die deal! En dan hopelijk dat de rest snel volgt! Dan kunnen we allemaal in het zwanger clubje!

18. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Als het vrijdag is zou ik het donderdagavond doen. Dan heb je de grootste kans dat je je kans goed benut. Dus donderdag en zaterdag zijn het belangrijkst. Om de dag werkt echt hoor 😉 Ik zit nu op cd16. Ga jij nog testen?

19. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Mamba, ja ze zei vrijdag maar ik denk dat ze verkeerd heeft berekend want het springt toch 24-36 na de pregnyl? Dan is vrijdag te laat :p vandaar woensdag en donderdag, maar ga zaterdag dan nog wel even voor de zekerheid doen. Heb jij je ei vandaag dan? Want die van jou was toch al heel groot ? Ik ga voor de zekerheid straks even een ovulatie test doen om te kijken of mijn lichaam het ook al in gang zet:p zitten we dus samen in de spannende wacht weken:$:p heb je al ovulatie test gedaan?

Krijg morgen ochtend om half 11 de pregnyl

20. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ik heb een test gedaan ja, maar Omo wit. Het trekkende gevoel is iets minder vandaag, maar nog wel aanwezig. Ik heb ook echt een plofbuik. Zou zo zwanger kunnen lijken iig haha!
    Oke dan heb ik het verkeerd begrepen. In ieder geval moet het het de dag voor en nadat je je eisprong verwacht doen. En anders gewoon elke dag rond dezelfde tijd. Wat kan jou het schelen :p

Jaaaa wie zitten er dan straks allemaal op het wachtbankje? NLH, Help, Mamba...

Deel Deze Pagina