PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    #421 mamba25, 16 nov 2015
    Laatst bewerkt: 16 nov 2015
    @nlh van de afscheiding hoor ik meer. *Update: ik heb het zelf ook! Wit, korrelig en veel. Sorry voor de details.* Hormonen he.. Iig betekent het dat je niet meer vruchtbaar bent nu 😜 4 dpo lijkt me wat snel. Ik lees overal tussen 6-12 of zelfs nog iets later. Maar wie weet heb jij een vlugge Japie 😜 Hoe was je temp? Heb je ff?

2. Ellez

Ellez Actief lid

11 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden
    Hier goed nieuws positieve test ☺️ Gelijk het ziekenhuis gebeld mag 7 december voor de eerste echo
    Wel spannend allemaal hopelijk blijft deze wonder bij ons 🍀

3. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hey ladies!
    Hoe is het hier? ik lees spannende dingen voor mamba en never lose hope! Ik duim voor jullie!
    Hier 5 dagen post operatie voel ik me steeds beter!Ik heb donderdag en vrijdag licht pijn gehad maar verder voel ik me goed! ben heel blij dat het zo goed is gegaan.
    @Esther: Lief dat je aan me denkt, ik moest ook aan jou denken en toen las ik over je ovulatie test wauw! zo spannend!

4. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    @Ellez: Gefeliciteerd meid!begrijp wel dat het spannend is, knuf!

5. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Never lose hope: Gebruik je utrogestan? Dikke afscheiding is goed voor de innesteling hé :) En let je op andere dingen tijdens deze wachtweken?

Ellez: Proficiat! Wauw en 7 december is al snel! Ik duim voor een kloppend hartje en alles in orde!

Leentje: Moet jij nu nog verder natuurlijk proberen? Of niet?

Hier net opnieuw een ovulatietest gedaan en die was hartstikke negatief :( Dus ofwel is mijn eisprong geweest, maar ikzelf denk (vrees) dat hij nog niet geweest is... In het verleden heb ik nog al vals positieve gehad dus beetje dubbel gevoel nu... Voor de zekerheid gaan we hele week nog om de dag intiem zijn. Ik heb ook wel nog steeds lichte steekjes links...

6. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ellez wat goed! Gefeliciteerd!!

@leentje ja heel spannend. De tijd kruipt! Fijn dat het al beter met je gaat. Hopen dat jouw cyclus gauw weer normaal wordt.

@esther jouw ei kan ook al geweest zijn. Dat je gewoon pas net aan het eind van de piek getest hebt. Of kan dat niet? Ook al zou het niet nodig zijn voor een zwangerschap. Intimiteit is behoorlijk belangrijk in een relatie! Geniet er maar vooral veel van 😜

7. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Mamba, ik dacht tussen de 4 en 7 dagen. Hoop niet 6-12 want vorige keer kreeg ik 10 dpo al bruin verlies! Ik heb dat ook tegen de gyn gezegd maar die zei dat het daarvoor al innesteld. Want ik wou dan graag utrogestan, mocht dus niet. Nouja we wachten rustig af, word alleen wel gek van die steken bijna heel de dag door! Ik ben een nachtje weg geweest met ml en heb geen thermometer mee genomen( op aanraadden van ml ) en jij? Is je temp nog hoog?

Esther, gebruik dus geen utro.. Hopelijk is dat ook niet nodig. Verder denk ik er wel om met eten van rauw vlees etc. Ik weet niet of het uit maakt maar baat het niet dan schaad het niet. Had ook ergens gelezen dat veel koud drinken ook niet goed is. Maar drink eigenlijk altijd meer thee :p. Hopelijk heb jij je eisprong wel gehad! Heb je ook vruchtbaar slijm gespot? En temp je toevallig ook? Ga hard voor je duimen meid!

Ellez, gefeliciteerd !! Wat fijn zeg! Hoop dat wij allemaal volgen.

Leentje, wat fijn dat je je goed voelt! Hopelijk snel een eitje voor jou! Duim duim duim

8. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    @mamba: Thanks, ja hoop het ook nu. Wanneer mag je testen?
    @Esther: Och nee he :( ik zit hier en denk bij mezelf, hoop het echt voor je. Maar ik dacht ook, vraag me af of de ov test betrouwbaar is. Ik weet bij pco dames is het lastig maar ik dacht na Leo behandeling zou het anders zijn. Morgen misschien weer testen?

9. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    mamba25: Aangezien de test zaterdag negatief was, zondag bijna positief en maandag terug negatief, denk ik dat het een vals positieve was gisteren :( Zoveel verschil kan er niet opzitten op drie dagen lijkt mij...

Never lose hope: Als utro niet nodig is, is het goed. Laat de thee je maar smaken :)! Hopelijk kan je binnen twee weken vreugdesprongetje maken bij positieve test! Vruchtbaar slijm had ik een beetje, maar niet veel. Maar dit heb ik eigenlijk nog. Veel vruchtbaar slijm heb ik nooit. Tempen doe ik niet. Teveel gedoe...

Leentje101: Inderdaad ovulatietesten zijn onbetrouwbaar bij pcos klantjes... Ze vinden wel de eisprong, maar geven ook vaak vals positief omdat ze reageren op cytes ook (bij mij toch). De gyn raadt mij af ze te gebruiken, maar ze zijn de enige houvast die ik heb om een eventuele eisprong op te sporen. Dus ik gebruik de goedkope van Zwanger en kids. Daar kan je er vééééél tegelijk bestellen voor mooie prijs ;)

Voor de zekerheid ga ik nog even doortesten met ovulatietesten en deze week sowieso nog genoeg intiem zijn met manlief :)!

10. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @nlh oke dan zijn de meningen daar dus over verdeeld. Ik zit nu op 3dpo dus zou vanaf morgen zo'n beetje kunnen komen! Groot gelijk dat je niet tempte. Met zo'n nachtje moet je het even loslaten. Mijn temp was vandaag Hetzelfde als gisteren. Dus ruim boven de lijn en m'n kruis is gezet.

@leentje vrijdag 27 nov is mijn nod! Ik heb ook pcos en reageerde goed op de ovu testen! Dus het kan wel.

@esther maar je testte toch later op de dag? Mijn test was 's avonds heeeeel licht, echt met bewerken van de foto kon ik het zien. Volgende middag had ik een knaller!

Er zit hier een jongetje naast me die maar wat graag wil typen. Hij heeft ml en mij wel bezig gehouden want hij is weer ziek. Denk dat we weer verder gaan waar we vorig jaar gestopt waren: elke twee weken ziek. Gisteren 39,6 koorts. Arm schaap. Maar ik was zo gebroken dat ik vanmiddag heerlijk 1,5 uur geslapen heb!

11. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zaterdag om 15u was die duidelijk negatief
    Zondag om 14u (bovenstaande test)
    Maandag om 12u opnieuw duidelijk negatieve test

Ik denk dus echt dat mijn eisprong nog niet geweest is...

veel beterschap voor je zieke zoontje Mamba!

12. Ellez

Ellez Actief lid

11 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden
    Ik blijf actief op forum want ben reuze benieuwd naar jullie vorderingen... Hopelijk kunnen we nieuwe forum openen eerste zwangerschaps kwaaltjes...
    Ik hou jullie op de hoogte..👍🏻

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Even een vraagje aan jullie. Ik weet niet of ik het hier las of in een ander topic over iemand die al oplette wat ze wel en niet at en dronk..
    Goede vriendin van mij wil ook zwanger worden maar lukt sinds april al niet, terwijl de eerste door de pil heen kwam.
    Nu is haar eisprong vorige week geweest zegt ze, maar vervolgens gaat ze wijnproeverijen doen, neemt ze geregeld wijntjes in de avond... En nu krijg ik een berichtje dat ze voelt of ze weer ongesteld gaat worden. Maar dan denk ik: is het wel verstandig om na je ovulatie alcohol te drinken en dat soort 'verboden' dingen? Ik doe dat namelijk echt niet meer. In de periode van menstruatie tot eisprong zou ik het miss wel doen (ben sowieso niet zo'n alcohol drinker), maar daarna zeker niet! Ik wil het niet riskeren.
    Hoe denken jullie daarover?

14. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    #434 Esther1991, 17 nov 2015
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
    Goh, ik persoonlijk heb daar geen problemen mee. Zo lang je geen bevestiging hebt dat je zwanger bent door een test, vind ik niet dat je alles van alcohol moet mijden. Ik vind wel dat je niet dronken moet worden tijdens deze periode. En drugs en roken vind ik echt uit ten boze. Maar een glaasje wijn vind ik niet erg. Ik heb afgelopen zomer eens wekenlang geen alcohol gedronken, om zwanger te worden. Maar dit levert enkel frustraties op. Aangezien ik dan al 1,5 jaar niet meer mag drinken :( Vroeger mochten vrouwen ook wel drinken tijdens de zwangerschap. Mijn eigen mama heeft vier gezonde kinderen op de wereld gezet (altijd vlug zwanger geweest en nooit een miskraam gehad). 20 jaar geleden moest ze op aanraden van verloskundige af en toe een porto drinken tijdens zwangerschap om te ontspannen en beter te slapen...

Ik denk dat veel stress, gehaast leven, zenuwachtig zijn,... ook slecht is voor zwanger worden. En als enkele glaasjes wijn helpen ontspannen, vind ik dit prima. Ikzelf drink enkel in het weekend eens één of twee glaasjes wijn en laat deze niet staan. Als ik zwanger zou zijn, zou ik niet meer drinken. Of heel weinig, één glas per maand of nog minder. Iedereen moet dit voor zich uitmaken lijkt mij.

15. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Het is zeker ieder eigen keuze en vroeger ging alles anders inderdaad. Ik zou zelf sowieso geen druppel meer drinken als ik echt zwanger ben. Maar daar heb ik niet zoveel moeite mee, want ik drink amper. Alleen op een feestje en als ik uit eten ga. Dan heb ik met 2 of 3 echt voldoende. Voor mij werkt alcohol niet ontstressend ofzo :p ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. Roken doe ik sowieso niet en drugs heb ik ook nooit aangeraakt. Ik hoef er dus ook niets voor in te leveren. Misschien maakt dat verschil :)

16. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Pas vanaf 8 weken heb je een bloedband met het kindje dus het moet gewoon kunnen ;) als je dan wel ergens op zou willen letten zou de man vanaf menstruatie t/m de bevruchting niet moeten drinken.

Hmmm drinken tijdens een zwangerschap zou hier een not don zijn, maar ja mijn neefje heeft fas wat veroorzaakt word door drank. In mijn neefje zijn geval overigens omdat het zaad aangetast is door alcohol

17. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Zo hee dat is knap lullig! Is dat blijvende schade?
    Hier ook not done hoor. Ik zou me niet moeten vertonen met wijn naast een dikke buik hihi

18. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Dat is blijvende schade indd. Mijn neefje heeft er zware epilepsie aan overgehouden en het is nu afwachten wanneer zijn hersenen het niet meer trekken :(

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Jeetje!! Het eind is dus eigenlijk nabij...? Heftig zeg!
    Mijn man en ik kijken altijd het programma 'verslaafd!' Dat vind ik ook zo indrukwekkend. Hoe erg dat een gezin kapot kan maken en bovenal: hoe het je lichaam kapot maakt. Vreselijk. Hoe oud is je neef?

20. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wat een goed nieuws ellez

Ik verloor gister nog steeds beetje bloed , ben het nu echt beu want van intimiteit komt zo ook niets omdat ik er buikpijn bij heb. Afgelopen weekend veel stekende pijn , alsof er messen in mijn buik zaten en nu is t gelukkig stukken minder.

Ik baal alleen van mezelf op het moment, ik ben zo anders door hele gebeuren. Vergeet veel, ben moe, afstandelijker naar manlief, somber, huilbuien. Ik ben altijd al emotioneel geweest maar grip is nu ver te zoeken.

Ik doe geenovuntesten, heb ik wel eens moeten doen voor eitje voor iui maar die was zo licht terwijl ik ei van 23 had dus ik krijg ook echt geen eisprong vanuit mezelf. Heb er hard hoofd in dat er nu ei groeit. En eer dat ik straks niet meer bloed zou ik ongesteld meten worden of in dec weer aan primolut

Ik duim voor jullie!

Deel Deze Pagina