Lieve meiden, sorry van mijn gedrag vandaag. Wat heb ik een rotdag achter de rug.. Mijn LF blijkt korter dan ik dacht dus ik was echt uit het veld geslagen nadat ik gisteren hoop putte uit positieve verhalen van innesteling. Ik heb het mijn ouders verteld, die zijn lief en meelevend. Ook die ene broer wiens vrouw bij de eerste x 50 zwanger was en deze keer binnen 3 maanden met niets. Dat pakte even anders uit. Ik kreeg het gevoel dat hij het allemaal wel wist, dat ik gewoon verder kon gaan waar ik was geëindigd bij m'n zoontje. Maar dat is het juist: deze keer moest ik weer van voor af aan beginnen. Ik weet dat sommigen van jullie al zoveel meer dompers hebben gehad en veel meer uit de kast halen. Ik zag het gewoon even niet meer gebeuren allemaal. Deze reactie had ik zelf ook niet verwacht. Misschien komt het door de drukke dagen deze week. Morgen 14.30-21.30 cursus op anderhalf uur rijden bij mij vandaan. Zo geen zin in! Morgen reageer ik op jullie individueel. Maar ik wil wel even zeggen: bedankt voor jullie lieve berichtjes. We vegen alle moed weer bij elkaar voor een stel mooie kerstkindjes! Dat is misschien wel mijn specialiteit omdat ik 2 jaar geleden op 2e kerstdag was uitgerekend 😜 Sorry nogmaals, ik wil niemand kwetsen ofzo! Welterusten xx
Begrijp ik nu goed dat je broer en schoonzus niet "normaal" reageren terwijl zij ook pco heeft? Zucht. Fijn dat je ouders lief reageren op je verhaal. Enne lieve mamba, alsof je nog niet genoeg doorstaan hebt!! Is het voor jou geen idee om op je strepen te gaan staan? Ik merk nu na vandaag dat als je zelf niet aankaart wat je wil ze soms gewoon aanmodderen. Rustig aan he!! En laten we hopen dat kerst DE tijd word voor alle die nog niet zwanger zijn
Satijnvlinder: Mooi zo dat je meteen aan de slag mag met provera en gonal-f. Er wordt actie ondernomen! Nu hopelijk snel een mooie follikel en eisprong mamba25: Je kwetst niemand hoor, je mag hier lekker alles van je af schrijven en zeggen hoe je je voelt. Misschien moet je volgende keer utrogestan vragen aan je gyn voor je LF? Hier nog steeds steekjes in mijn baarmoeder ondanks het feit ik vermoed dat ik eergisteren eisprong heb gehad (na knal ovulatietest). Ik hoop dat er geen cyste ofzo groeit...
Hoef je geen sorry voor te zeggen mamba! Ik voel me nog steed aardig rot, moet ook echt weer die omschakeling maken.. Komt ook omdat het me zo leuk leek om me familie met kerst een leuke verrassing te vertellen. Had het nogal uitgedacht, beetje dom natuurlijk. Dus ik denk dat we aardig op een lijn zitten hoor! Kon gister niks anders doen dan huilen. Ben ook wel eens bang dat ik nooit moeder ga worden. Hopelijk hebben we in de volgende ronde meer geluk Esther, ik heb dat ook 4 dagen lang gehad. Gyn zei dat het kan komen omdat het lege blaasje zich weer kan vullen met vocht of bloed en dat ga je dan voelen. Nam op een geheven moment dus weer af! Want ik was idd ook bang voor cysten. Satijn, fijn dat je nu aan de pillen mag en dat hij naar je luisterde! Hoe lang doe jij er meestal over voordat je een eitje hebt? Missvhien voor jou ook een idee om de dagen af te kruizen
@esther oooooh jaaaa die cocktail is een goeie! Ik heb mezelf op verse ananas getrakteerd voor in m'n smoothies hahaha. Dat schijnt niet goed te zijn voor de innesteling, maar dat is nu toch niet aan de orde.jij nu lekker op het wachtbankje! Spannend, ik duim voor je! Die steekjes kunnen ook een teken zijn dat er iets goeds bezig is he 😉 @satijnvlinder oh oeps was je te vroeg haha! En je moet altijd al zo lang wachten als je stipt op tijd bent 😜 Fijn dat je hebt gekregen wat je wilde! Zelf heb ik een week geleden gesprek met m'n gyn gehad. Ze laat nu ook meer open. Dat ik dus zelf mag beslissen. Ik waag nog een keer 150 omdat ik er wel een ei van kreeg, maar die bijwerkingen van slecht zien maken me wel onzeker. @nlh ik snap je want ik heb hetzelfde. Ik had al een shirtje besteld en een pop gekocht 'voor het geval dat'. Expres nog niet bedrukt enzo, maar toch. Het was te mooi om waar te zijn.. Jij wordt echt wel moeder! Dat verdien je dubbel en dwars! Inderdaad hier heel weinig begrip van degene die zou moeten weten hoe het is. Hij denkt het allemaal beter te weten. Schoonzus had er meer voor over dan ik dacht en ik zou geen besef hebben wat ze er allemaal voor moest doen. 1 ronde 50 clomid slikken, nou wooooh ik denk dat wij dat hier allemaal appeltje eitje zouden vinden! En ML was ook nog extra laat thuis ivm rellen in een azc.. Lag ik daar in m'n eentje in bed te huilen. En ik kan nog steeds wel huilen. Ik weet niet waarom deze ronde zo'n klap geeft. Misschien omdat ik eindelijk weer een ei had en dus veeeeel meer hoop had dan wanneer ik niks had. Vanmiddag hele dag cursus en ik heb al hoofdpijn.. Maar dan heb ik dat ook weer gehad. In dec lekker niet. We hebben besloten er maar gewoon voor te gaan. Ik wil geen kansen laten liggen en ML is Superlief voor me. Hij steunt me echt. Als ik dan wel zwanger ben als m'n vriendin trouwt, so be it. Dat moet ze dan ook maar snappen. Beetje ego misschien, maar het leven is nu eenmaal onvoorspelbaar. Hoe zit het met de lijst? Wie zitten er op het wachtbankje? Esther....
Mamba, ik heb echt precies hetzelfde als jou! Ook omdat ik na 10 maanden weer een goede eisprong had! Dan denk je ook van oh het gaat missvhien nog wel lukken ook terwijl er normaal 12 eisprongen voor een " normale vruchtbare" vrouw voor staan voordat ze geholpen word. Maargoed daar ga ik maar niet te veel aan denken. Ik heb gister ook een drankje gedronken ( drink normaal nooit) was meer een lekker puh drankje ofzo haha. Wat rot zeg dat hij zulke dingen zegt! Hoe durft hij pfff... Heel veel succes met je cursus. Ennee goeie keus dat je er gewoon voor gaat! Zo kans laat je toch niet liggen en een echte vriendin begrijpt dat!
Never lose hope: Ik herken mezelf zo in jouw verhaal. Ik ben ook alweer in mijn hoofd aan het uitrekenen wanneer ik het zou kunnen vertellen dat ik zwanger ben en wanneer ik zou bevallen als het deze ronde lukt (terwijl de kans op zwangerschap klein blijft....) Wat doen we ons zelf toch aan? En inderdaad de angst om nooit mama te worden, zit er hier ook goed in hoor... Daar mogen we niet aan denken! We gaan allemaal mama worden, dat is afgesproken Mamba25: Goed dat je er in december gewoon voor gaat. Inderdaad alles is onvoorspelbaar. Dus go with the flow Mamba25 en Never lose hope: Ik herken ook vele in jullie ervaringen van net. Bij mij is dit de eerste eisprong in zes maanden, dus ik koester stiekem weer veel hoop, maar probeer me toch voor te bereiden op een teleurstelling. Jullie recente ervaringen brengen mij weer netjes met de voeten op de grond...
Haha Esther je wilt niet weten.. Ben al zo vaak uitgerekend geweest op mijn manier! Dan dacht ik oh als ik nu begin met spuiten dan ben ik dan en dan ongeveer uitgerekend dus dan kan ik het die en die maand aan familie vertellen( ook al leuke ideeën bedacht) dus eigenlijk ben ik er helemaal klaar voor alleen me lichaam helaas nog niet. Ik vind het wel heel moeilijk dat ik mezelf teleurstel maar ook mijn vriend.. Ik kan hem ook geen kindje geven.. Al bijna 2 jaar bezig en dan voel je je toch minder vrouwelijk als het gewoon niet lukt! Heb het daar heel moeilijk mee.. Alleen me vriend is super lief en die verteld me dan dat niet ik maar dat " wij" geen kindje kunnen krijgen ( tot nu toe, hoop natuurlijk dat het straks een keer lukt). Maaaar omdat het bij ons niet gelukt is moet je voor jezelf niet de hoop op geven hoor! Heb alle hoop en vertrouwen voor jou en ga heel hard duimen!
Esther ik hoop het NLH hoe bedoel je het afkruisen? Mamba ik blijf die reactie echt stom vinden Maar ja goed, mijn schoonzus had ook zo'n heerlijke klote opmerking naar mij toen ze net zwanger was van nummer 2 kreeg ik de mededeling "Tja niet voor iedereen gaat het net zo makkelijk als voor jou?!" Uhm kreng je nummer 1 was er binnen enkele maanden en nummer 2 heeft net wat langer moeten wachten!! Weest GVD blij dat je niet zoals je zus en schoonzus in de MMM zit grrrr. Ik wil het dit keer daarom ook niet vertellen, overigens wil ik deze keer dat het meer verrassing blijft dan de vorige keer!!
Jullie moeten echt eens googlen naar het filmpje van yolanthe bij Linda's zomerweek. Ze nam toen de woorden uit mijn mond. Eindelijk iemand die het tegen heel NL kon zeggen. Ik moest wel met d'r meehuilen haha! @satijnvlinder dat is ook een k#tactie zeg! @nlh het gevoel van falen heb ik ook heel erg. 'De enige taak die de vrouw moet volbrengen lukt me niet (zonder hulp)'. Fijn dat je wel veel steun krijgt van je vriend! @esther ik hoop van harte dat voor jou de MMM nu eindelijk over is! Ik duim voor een baby! Hier weer op aarde geland... Ik kan de schouders er weer onder zetten. Vanmorgen de eerste dosis 150 Mg clomid weer genomen. Ik ben benieuwd naar de bijwerkingen deze keer. Verder heb ik besloten deze ronde meer los te laten. Dwz: geen echo's, niet bloedprikken, na ovulatie niet meer tempen... Gewoon even lekker van de feestmaand proberen te genieten. Wat zijn jullie plannen voor dec? Wij vieren Sint op 6 dec met schoonzus en de kids (zwager zit dan nog in Mali op uitzending), tweede kerstdag bij mijn ouders met cadeautjes en lekker eten. Oud en nieuw bij vrienden
@mamba: Goed zo meid!lekker genieten van de feestdagen. Ik heb elk jaar hetzelfde gevoel: oh volgend jaar zal ik zwanger zijn! nou hoop het echt volgend jaar voor ons allemaal!! Trouwens, dat wou ik al zeggen tegen jullie over Yolanthe. Wauw! ik kon het ook niet meer droog houden,vond het echt stoer dat ze gewoon haar verhaal op tv deed.Heb toen samen met mijn man gekeken. Hier voor de rest gaat goed, lekker druk met school. Heb dinsdag mijn eerste ovulatietest gedaan.Helaas nog niks te zien.Had gister overgeslagen en ga vandaag weer testen.Over twee weken gaan wij lekker naar California op vakantie daar woont mijn zus en ze heeft twee kinderen.Heb er zoveel zin in!
NHL, dat gevoel van falen ken ik ook. Nu heb ik dat niet meer zo, maar bij mijn dochter wel. Mamba, tja ik zei laats dat ik wel begreep dat andere schoonzus de rest 4 jaar lang niet heeft willen zien met zulke opmerkingen. Dus wel gaan voor de clomid, maar zonder controles... Heel dapper!! Ik hoop en duim dat dit jou maand word!! Leentje, wat leuk naar California, ook leuk je zus weer te zien Blergh nooit zo'n last gehad van provera, maar ben al 2 ochtenden niet lekker en ben nog vermoeider dan er voor. Moet wel zeggen ik werk momenteel dan ook veel
Wat herkenbaar allemaal, het uitrekenen, dromen. Hoe je het gaat vertellen en ik bedacht me na mijn oplopende ovu testen hoe blij ik ga zijn met zon streepje op zw test aangezien ik van deze testen al zo blij werd. Ik ben trots op jullie allemaal, we huilen, lachen, worden boos en zetten de schouders er onder dus herpakken ons zelf allemaal voor hetzelfde wonder! Het gaat goed komen met ons! Ik zit nu op wachtbankje denk ik, kreeg uit voorzorg na iui altijd utro en nu niet dus geen idee hoe t gaat lopen
Never lose hope: Dat minder vrouwelijk voelen heb ik ook Alsof mijn lichaam niet kan doen waarvoor het gemaakt is. Hatelijk gevoel... Super om te horen dat je zoveel steun vindt bij je vriend. Ik heb ook een schat van een echtgenoot. Hij is echt een grote steun, ondanks het feit dat de MMM soms toch op onze relatie weegt. We hebben veel aan elkaar. mamba25: Filmpje Yolanthe is inderdaad de moeite. Zo zouden er meer mensen moeten zijn! Heb je geen uitgangsecho gehad? Wil je gyn dat doen zo zonder echo's en bloed prikken? Bij ons willen ze ons echt goed opvolgen als we aan de hormonen zitten en we mogen geen medicijnen nemen zonder op controle te komen... Voor cystes en dergelijke. In ieder geval geniet van een ziekenhuis-vrije maand ! Wie weet is het nu wel raak Leentje: Inderdaad rond de feestdagen dacht ik al mama te zijn en ik ben nog niet eens zwanger. Dus begrijp je goed. In jou plaats zou ik wel echt elke dag ovulatietesten doen om hem zeker niet te missen. Goed dat je zoveel afleiding hebt van school. Ik heb dat ook met mijn werk en dat helpt echt Satijnvlinder: Ik heb nog nooit provera genomen, maar het klinkt vervelend. Hopelijk snel beter zodat je nieuwe kansen krijgt! Mofantje: Vreemd dat je geen utro kreeg nu... Heb je er naar gevraagd? Ik kreeg na mijn IUI ook utro. Aangezien ik er nog heb liggen twijfelde ik zelf om nu na mijn spontane eisprong utro te nemen ter bevordering. Maar durf niet goed zonder goedkeuring van gyn Ik zal hier dit weekend niets posten, want wij gaan weekendje relaxen in de Ardennen En we laten internet en al die dingen thuis achter. Dus iedereen fijn weekend gewenst!
Oh leuke vooruitzichten leentje en Esther! Lekker even weg Dames op het wachtbankje ik ga hard voor jullie duimen! Satijn wat vervelend, ik herken het wel! Zelf ook altijd last van die pillen. Hopelijk gaat het straks beter Mamba voor jou ook leuke afleiding. Hoop dat deze ronde zonder alle bezoekjes hem gaat worden voor je! Mofantje hopelijk heb je de utro niet nodig ! Ellez hoe gaat het met jou? Hier gaat het prikken alweer bagger.. Weer 3x geprikt voordat ik pas goed de naald er in kreeg zonder rot pijn. Volgende week donderdag mag ik weer heen. Heb het echt moeilijk dit keer en kan me er moeilijk over heen zetten. Gister op het werk 2 baby's... 1 van zelfs nog maar 8 weekjes oud. Wel moeilijk hoor. Maargoed hopelijk zit ik er zelf ook eens zo bij
NLH hoe prik je lieve meid? Esther fijn weekend... Ja echt stom dat misselijke, vanmorgen ging het al wel wat beter, maar toen had ik het vannacht dat ik dacht te moeten spugen Maar kan goed zijn omdat ik nu echt veel werk, werk in de winter nu voor een baas en dat ben ik niet meer gewend joh. Van 20 uur voor mijn man op kantoor, naar gemiddeld 33 in een winkel en dan nog uurtje of 7 voor mijn man per week. Leuk maar heftig En dan die stomme provera
@Esther: Heerlijk! lekker weekendje weg geniet ervan! @Never lose hope: oh nee meid succes met prikken. Nieuwe ronde! nieuwe kansen! @Satijnvlinder: Dat is idd een drukke baan! Denk dat ik het even heb gemist, komt de misselijkheid door Provera? Hier een lekker rustig weekend, vandaag vroeg kerstdiner met een vriendin omdat we allebei weg zijn tijdens kerst. Heb donderdag(cd13) mijn tweede ovulatietest gedaan en ik zag een heel licht/bijna niet tweede streep. Heb gister niet gedaan maar ga vandaag weer doen. Vermoed dat als ik eisprong heb, is dat pas later en niet op dag 14. Zit nu op cd15 dus ga weer testen vandaag. Verder aan het aftellen voor mijn gesprek bij de gyn op 08/12! ben zo benieuwd of de leo heeft geholpen. Ik wens iedereen een goed weekend!Knuf.xoxo
Never lose hope gaat wel goed nog 1 week geduld hebben voor de echo. Nu ziek op de bank hoop dat gezonde ziekte is Dankje wel dat je het vraagt....