PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dankjewel lieve dames voor jullie bemoedigende woorden en steun! Dat helpt!

Satijnvlinder: Heb je dan gebeld? Ik vind ook dat je stoute schoenen moet aantrekken :)

Mofantje: Nog getest?

Never lose hope: Wanneer heb jij fm?

Leentje: Hoe gaat het met de ovulatietesten?

Hier net terug van bij de gyn. Op echo zag ze duidelijk dat ik eisprong gehad heb en slijmvlies was mooi dik, dus maandstonden komen er inderdaad aan. Zij was blij dat mijn cyclus nu toch al verkort was naar 40 dagen en zou liever hebben dat ik nog een ronde de natuur zijn gang laat. Maar aangezien ik de laatste 6 maanden MMM, 4 maanden al heb verloren, vertelde ik dat ik echt nu wil starten terug met de hormonen en IUI. Dat begreep ze, zeker omdat de effecten van de LEO maar 6 maanden werken. Dus nu gaan we alles uit de kast halen. Hopelijk werken de hormonen beter door LEO. Zodra ik ongesteld ben, mag ik Menopur prikken en na 7 dagen combineren met Puregon. Op 14/12 heb ik al een fm gepland. Hopelijk dan eens een eisprong voor cd 24 (dit zou een wonder zijn!). We leven dus terug op hoop :)

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Zo goedemorgen, twee dagen niet gereageerd en ik moet gelijk 4 pagina's af haha!

@Mofantje nog geen rood ontdekt? :D

@Esther je hoeft ook niet perse wat te voelen he! En ik had ook ècht geen tuurstreepje tot NOD. Maar toen ineens toch wel echt een streep, dus houd moed! Fijn dat je eerder mag komen en toch weer in actie mag! Jammer dat het niet gelukt is deze ronde, maar ik denk dat het voor jou al een opluchting is dat je weer mag starten. Wie weet pakt je lichaam de hormonen nu extra goed op! Ik ga nog harder duimen voor je deze ronde.
    Ik denk dat mijn eisprong ergens volgende week is. Vorige cyclus was hij op dag 19. Dat zou volgende week zaterdag zijn. Toen kreeg ik op dag 12 ander slijm (vruchtbaarder). Nu heb ik dat op dag 9 al ontdekt, dus wie weet komt het nu eerder.

Hier niet zoveel te melden. Vanmorgen sinterklaas op mijn werk gehad (ik werk in basisonderwijs). Kleine ff meegenomen, die vond het prachtig!
    Vanaf zaterdag maken wij het hier sowieso om de dag gezellig. Manlief heeft echt rotdiensten gehad. Steeds avonden en dan ook nog overwerken, nu 4 nachtdiensten.. gelukkig volgende week niet meer zo als het moet gebeuren haha. Ik ga zondagavond mn eerste ovutest doen.

3. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Esther hoe weet je zo zeker dat het niet is gelukt dan? Zei de gyn dat tegen je? Ik hooooooop het nog steeds heel erg namelijk :)! Heb je al nog eens getest?

Ik had vandaag de fm, zat tot mijn verbazing 1 ei van 11.8. Hopelijk kakt hij niet in en groeit hij door. ( meestal kakt hij in namelijk) volgende week dinsdag moet ik weer heen! Ik heb nu 8 dagen 41.7 gespoten en ga nu op eigen aanraden toch een mini stapje ophogen naar 50. ( normaal moet je de start dosering 2 weken ongeveer spuiten.) Ben anders bang dat het sowieso niet doorgroeid.

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Never lose hope & mamba: 100% zeker weet ik niet dat het niet gelukt is. Maar heb nu ook echt ongesteldheidkrampen en dat samen met de acne en negatieve testen lijken mij genoeg tekenen dat het niet gelukt is. Gyn zei daar niets over... Moest ik zondag nog niet ongesteld zijn, dan kan ik nog eens testen. Maar voorlopig ga er niet vanuit en het helpt om te weten dat er nieuwe oplossingen klaar staan om niet depri te worden...

Mamba: Wie weet komt het inderdaad eerder nu. Zou mooi zijn! Om de dag intiem zijn, lijkt mij het beste. Alvast veel succes ;)

Never lose hope: Ik duim dat die follikel mooi doorgroeit want bijna 12mm is lang niet slecht he. Hoeveelste cd ben je nu?

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @nlh dat is mooi! Hopen dat ie mooi verder groeit en -ook niet geheel onbelangrijk- blijft zitten!

@esther je kent je eigen lichaam het beste, maar ik hoop nog steeds dat je ernaast zit hahaha

6. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ah wat rot Esther. Idd fijn dat je nu weet dat er straks oplossingen zijn! Gelukkig mag je gelijk verder met hormonen. Knuffel. Jaa ik moet zo oppassen met te blij zijn omdat het bij mij niet zoveel zegt nog, heb dat heel vaak en dat ze dan later gewoon weer weg zijn. Maar er is natuurlijk ook een kans dat het doorgroeid en daar word je dan weer heel hoopvol van. Je gevoel gaat echt op en neer, en ik wil mezelf dan alvast behoeden voor een teleurstelling. Snap je het haha? Ben een beetje warrig in mijn uitleg:p zit nog maar cd 11!

7. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83

Ja ik hoop het ook! Je gaat wel ovulatie testen doen he, temperatuur je ook dan? Spannend voor jou ook weer :)!

8. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    @Esther: Heel fijn dat je snel mag beginnen met de hormonen!
    @Never lose hoop: Dat klinkt goed! hoop dat jouw ei mooi doorgroeit.
    @Mamba: Dat is al snel! zondag :)
    Hier gaat het wel oke.. De ov testen van mij zijn heel licht tot niks maar ik blijf testen. Die van gister was wel iets donkerder dan de afgelopen 5 testen. Ben dus benieuwd voor vandaag,zit op cd 21.

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @nlh ja wel testen ja. Vanaf zondag. Ik zit volgende week op dag 19. Toen sprong hij de vorige ronde. Dus komende week gezellig maken!

@leentje al weer getest?

10. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Mofantje ik ben heel benieuwd of je nog getest hebt! Hopelijk verras je ons met goed nieuws :)

11. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Esther ik heb de gyn gebeld en hoef alleen bloed te prikken op de 3de dag en die dag ook spuiten ;)
    Wat goed dat je zo snel een eisprong hebt gehad en goed dat je voor jezelf opkomt. Ik merk dat je dat ook echt moet doen tegenwoordig, anders kom je nergens meer.

Leentje hopen dat de ovu's netjes opgaan lopen!!

NHL ik duim voor een mooi ei

12. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ik kom net bij de HApost vandaan. Gisteravond voelde ik me al niet zo lekker en vannacht werd ik om de haverklap wakker met hele erge krampen bovenin mijn buik. Ha denkt m'n maag. Dus omeprazol mee gekregen. M'n moeder had zuiveringszout gegeven. Sinds ik dat op heb gaat het al wel iets beter. Ik lig soms letterlijk krom van de pijn! Nu lekker in bed. Hoop dat ik nog even kan slapen en me beter ga voelen.

13. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Jeetje Mamba wat heftig zeg. Hoe gaat het nu met je?!

14. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Het gaat iets beter nu. Ik heb veel geslapen. Gisteren deed het echt nog veel pijn, maar deze nacht goed geslapen. M'n temp is nu wel een zooitje. Net ook de wekker genegeerd want de kleine was ook weer bij ons in slaap gevallen. Even met z'n drieën lekker uitslapen on het grote bed voor pakjesmiddag!!!
    O ja! Niet geheel onbelangrijk: ik had gisteren een heel licht streepje! Vandaag dus weer testen. Ik zit nu op cd13. In m'n vorige cyclus had ik pas op cd16 een licht streepje. Zelfs lichter als die van gisteren dus vier dagen eerder. Ik hoop dus dat ik me snel weer goed voel, dan kunnen we het gezellig maken! :D

15. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mofantje: Jij nog getest?

Satijnvlinder: Mooi nu kan je terug starten! En inderdaad we moeten voor onszelf opkomen :)

mamba25: Lief dat jij hoopt dat ik er naast zit. Stiekem hoop ik dat ook... Maar wil me voorbereiden op niet gelukt zijn. Oei dat is minder zo last van je buik, veel beterschap! Wel mooi dat je eisprong vroeger lijkt te komen :)

Never lose hope: Morgen een follikelmeting?

Leentje: Al meer succes met de ovulatietesten?

Hier vandaag mijn NOD en nog niet ongesteld... Wel nog steeds ongesteldheidskrampen en zwangerschapstesten op donderdag en vrijdag waren negatief. Als ik vandaag niet ongesteld word, ga ik morgenochtend nog eens testen.

16. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oh jeetje mamba niet leuk!! Veel beterschap!

Esther, je maakt het toch wel spannend hoor! Hopelijk blijft je ongi weg!, nee ik moet dinsdag pas weer heen.

Hoe gaat het met jou satijn?

En hoe gaat het met jou ellez???

Mofantje ? Heb je al getest?

17. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Helaas! Mijn voorgevoel had gelijk. Net ongesteld geworden... Twee weken na de eisprong. Morgen mag ik meteen beginnen prikken met Menopur en 14/12 heb ik eerste follikelmeting.

Never lose hope: Veel succes dinsdag met je follikelmeting!

18. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Aaah nee Esther...... Gelukkig had jezelf al dat voorgevoel zodat het minder hard aankomt. Maar het blijft rot! Jou LF is veel langer dan die van mij! Morgen alweer beginnen wat snel zeg! Hopelijk heb je snel een eitje, je hebt niet voor niks een operatie gehad. Knuffel!

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Oh dat is balen Esther... Gelukkig snel weer beginnen aan de volgende ronde.

@nlh hoe lang is jouw LF dan? Die van mij was vorige ronde 10 dagen. Vond ik kort.

Gisteren en vandaag een lichte streep ovutest gehad. Hopen dat ie gauw knalt! Pakjesmiddag gevierd, was gezellig! Goed verwend.

20. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Esther wat jammer zeg! Maar je had je al ingedekt. Begin jij altijd op dag 2 van je cyclus?

Nlh met mij gaat het goed. Ben ongi maar wel minimaal

Morgen mag ik gaan spuiten en vrijdag echo. Vind het toch weer spannend

Deel Deze Pagina