PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Zat er helderrood bij Esther? Je vertelde laatst dat je soms wel 20 dagen ongi bent, kan goed dat door de Leo het verloop nu de eerste keer weer wat anders is dan anders. Ik denk dat je goed zit met spuiten nu ;) Niet te druk om maken hoor!! We lopen indd aardig gelijk op Esther.

Oh oh was hij lastig Mamba Hoe gaat het nu?

2. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Satijn, cd 7 is idd nog vroeg, wat voor activiteit was er te zien bij je ? :) wat leuk dat je maandag weer bij die gyn zit! ( nouja leuk, je zit natuurlijk liever helemaal niet bij een gyn. Maar je begrijpt me wel:p)
    Heel veel succes morgen

Mamba, is je ei missvhien niet al geweest? Toen je streep best donker was? Missvhien is hij toen in de tussentijd wel gesprongen. Een echo lijkt me idd wel een goed idee. Ik heb geen verstand van peuterpubers haha hoort wel grappig. Maar dat zou voor jou even niet zo grappig zijn geweest. Meestal wanneer dingen tegen zitten dan gaat alles tegen zitten! Hopelijk is zijn gedrag nu beter. En precies wat Esther ook zegt, je hebt geen stom lichaam want je weet dat je het kan! En ik ga hard duimen dat je het weer kuntxx

Esther, lief dankjewel. Ik hoop ook dat ik 2 heb, dan heb ik idd wat meer kans. Hopelijk is er bij jou morgen ook al groei te zien! En ik denk dat het niet erg is dat je eerder bent begonnen met spuiten hoor! Duim duim duim

3. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik denk indd dat hij bij mamba al gesprongen is ;)

En ja vind het wel fijn bij de echoscopiste te mogen ipv de gyn. Zij is altijd erg begaan en dat is wel erg fijn. Hoop dat de gonal-f morgen wat heeft gedaan zo niet vraag ik wel om verhoging wil niet weer cyclussen van langer dan 50 dagen

4. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oeps bedoel de echoscopiste idd! Ja gewoon doen hoor! Heb ik ook gedaan, en zelf stiekem zelf iets hoger gespoten. Op een gegeven moment leer je het zelf ook wel een beetje. En het was ook nog een goede beslissing :)

5. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Hahaha ja ik ga ff met der overleggen maar als het morgen niet veranderd is ga ik sowieso heel eigenwijs doen. Heb ik destijds ook gedaan met spuiten en het resultaat ligt boven te zingen in bed ipv een dutje te doen ;) Ga dan over van 50 naar 62.5 wil dit jaar nog een eisprong :p Haha maakt niet uit mijn gyn is ook lief hoor enne zijn vrouw heeft ook pco en doordat hij wist hoe en wat was ze 2x snel zwanger. Dus hij snapt ook dat ik door wil pakken. Hij zegt alleen bij sommige wil je het rustig opbouwen en sommige net als jij weten precies wat ze willen wat ze kunnen en wat ik voor ze kan betekenen. Hij zegt daarom vraag ik ook "wat kan ik voor je doen?"

6. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hahaha zingen is ook leuk! Oh wat toevallig dat zijn vrouw dat ook heeft. Leek me wel makkelijk als mijn vriend dat deed:) kon je mooi samen beslissen! Ik moet ik rustig opbouwen eigenlijk. Anders zit ik zomaar op overstimulatie. Maar omdat ik zo lage dosering spoot dacht ik dat het wel mee zou vallen en dat deed het gelukkig ook. Nou hopen dat er dinsdag niet te veel zitten. En dat er überhaupt iets zit natuurlijk. Succes morgen :)!

7. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Welke dosering spuit je nu?

Ja geeft wel extra begrip vanuit de gyn ook.

8. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mamba25: Op echo kunnen ze ook zien of er misschien toch al eisprong is geweest he. Wanneer zou je echo laten nemen?

Satijnvlinder: Bedankt voor je geruststellende woorden :) Wij lopen mooi gelijk nu, morgen is het voor mij CD 9 en ik heb dan ook follikelmeting. Bij mij is dit altijd bij mijn eigen gyn. Als het bij jou morgen bij jouw favoriete is, zal dat hopelijk een positief teken zijn :) Ik wil ook liever cyclussen korter dan 50, dus hopelijk heeft de Gonal bij jou gewerkt en de Menopur bij mij. In plaats van ophogen zou ik nu Menopur en Puregon moge combineren als er geen respons is

Never lose hope: Bedankt voor het duimen! Hopelijk allemaal op de valreep nog zwanger in 2015 ;)

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @esther thans voor je warme knuffel 😁 Ik heb geen ervaring met spuiten maar misschien kun je de fertiliteitsarts het beste even bellen?
    Als je ei gesprongen is kunnen ze hem toch een paar dagen niet zien?!
    Ik ga mee in jouw actie:' wij zijn zwanger geworden in 2015'!

@nlh hij is heel vroeg weer in bed gegaan en had 2,5 uur geslapen dus meneertje was gewoon ontzettend moe. Hij was gisteren weer de oude. Stuk gezelliger hahaha ik hoop dat je stiekeme dosis een mooi ei geeft. Of twee haha!

@satijnvlinder oh wat ontzettend fijn om door zo iemand geholpen te worden! Als man zie je ook heel goed wat het met iemand kan doen dus dan is het goed dat hij dat weet. Beetje lullig gezegd haha. Hoe is het met de kleine zangeres? 😜 Succes straks!

Danes... Ik heb net gebeld. Gisteren weer een witte test. Vanmorgen wel een tempdipje maar ik wil nu zekerheid. Om 11.15 krijg ik toch een echo. Duim voor me!

10. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    mamba25: Een eisprong kunnen ze meestal wel zien hoor, tot twee weken erna... Bij mij toch. En anders bloedafname, daarin kunnen ze het 100% zeker zien. Hoe was je echo?

Satijnvlinder: Hoe was jouw follikelmeting?

Ik had deze ochtend follikelmeting. Vandaag cyclus dag 10 en zoals verwacht was er nog niets te zien. Het zou een wonder geweest zijn, moest ik nu al een mooie follikel hebben. Ik had rechts 7mm en links 8mm. Ik moet verder Menopur spuiten, maar nu ook combineren met Puregon. Dus 's ochtends Puregon en 's avonds Menopur. Vrijdag moet ik opnieuw gaan. Ik hoop dat ik voor cyclus dag 20 een eisprong heb (dit heb ik nog nooit gehad), dus dat zou super zijn.

11. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Oké dat wist ik niet! Jammer dat je nog niks zag, maar het is nog vroeg en voor mijn doen is 7-8 mm al best wat op dag 10 haha! Ik duim voor je! Ga je nu ook ophogen dan?

Ik ben aan het wachten. Het is hier freaking druk! Lijkt wel uitverkoop. Doe mij maar 2 halen 1 betalen 👶🏼👶🏼 allemaal bolle buiken voor me.. Dat is helaas nog niet mijn afdeling.

12. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Net echo gehad. Niets te zien :( nu progesteron prikken en orgen uitslag. Gelukkig had ik de betere arts dit keer. Ze zegt dat ik het meer los moet laten. Niet meer testen, niet meer tempen. Ik stimuleer er alleen de economie maar mee.
    Als deze ronde niets wordt zit er niks anders op dan fsh prikken. 8 januari afspraak over gemaakt met mijn fertiliteitsarts

13. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Esther, het is nog vroeg gelukkig. Maar je hoopt er stiekem wel op. Ik hoop ook voor je dat je je ei voor cd 20 krijgt! Wat zou dat lekker zijn he! Heb ik ook nog nooit gehad. Mijn vroegste ronde was de laatste ronde, cd 29 pregnyl. Dusja aan de ene kant weten we dat we straks ivm kunnen krijgen, maar het voelt zo als laatste kans. Is het ook bij jullie zo dat je na ivm niet meer als nog mag prikken? Mijn gyn had gezegd dat als ik ivm ga doen dat ik 3 pogingen heb en dat het daarna klaar is. Dan mag ik niet meer terug komen voor fsh.

Mamba, ooh balen maar hopen dat je progesteron wel hoog is! Sorry maar ik kan njet meer tegen de opmerking dat je het los moet laten.. Vind dat zo irritant. Hoe kan je zo grote droom nou loslaten als je weet dat het heel moeilijk gaat. Als je gewoon elke maand een ei zou hebben zou dat misschien makkelijker gaan. Maar in dit traject gaat mij dat in iedergeval niet lukken. Maar misschien denken jullie daar anders over :p fijn dat je peuterpuber zijn gedrag weer normaal was hahaha! Pff al die buiken dat vind ik altijd heel lastig om te zien. Hopelijk lopen we er zelf straks ook allemaal zo bij!

Satijn hoe ging het bij jou?

14. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Mamba, die zangeres doet het goed :)

Esther hier zelfde als bij jou, ga deze week 50-62,5-50,62,5 spuiten en dan ook vrijdag weer terug om te kijken wat het doet.. Ook ik hoop eerder dan dag 20 te hebben, maar beide keren vorige traject met spuiten spoot ik op CD 37 pregnyl, ik wil hem nu sneller kunnen zetten :(

NLH zoals je al zei tegen Eshter het is nog vroeg dus nog niet veel te zien ;) Hoe gaat het met jou?

15. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Satijn, wat niet is kan nog komen! Daar duim ik voor :)! Zit jij ook snel op overstimulatie? Omdat je om en om moet spuiten?

Hier kan mijn dag niet meer stuk! Ik had al 3 dagen last van vruchgbaarslijm en steken, maar ik was stiekem wel bang dat het er teveel zouden zijn. Heb deze ronde ook granaatappelsap gedronken. Nou dat heeft geholpen! Slijmvlies was wel 14.4 mm dik! En mijn ei was doorgegroeid naar 18.6 bij 22.3, dus ik mocht gelijk door om de pregnyl te zetten. Dat deed even heel erg pijn maar ik heb het er voor over, gevolg was dus ook allemaal bloed. Dus loop nu mooi met een pleistertje op mijn buik:p dus voor het eerst zo vroeg een eisprong! Zit nu op cd 22 en hij springt op 23/24. Komt dus allemaal perfect uit met mijn vakantie

Hopelijk krijgen jullie ook mooi vroeg ( voor ons doen) een ei! Maar het liefst nog eerder als mij:)

16. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mamba: 7 of 8mm betekent eigenlijk niets omdat die vanzelf soms wat groter of kleiner zijn en eenvoudig kunnen krimpen. Dus ik wil niet te vroeg juichen. Afwachten en we zien vrijdag wel! Ik moet niet ophogen, ik behoud Menopur 75, maar nu wel bijkomend starten met Puregon 50. Dus combinatie van beiden. Wat was de uitslag van bloed prikken? Goed dat je bij fertiliteitsarts gaat op 8 januari, nieuw jaar en nieuwe start dan maar!

Never lose hope: Waauw gefeliciteerd! Wat mooi zeg :) Dat heb ik nog nooit gehad! Nu veel klusplezier :D En op vakantie lekker relaxen (=goed voor innesteling!). Dat van die IVM weet ik niet hoeveel pogingen ik mag in België, eens navragen bij mijn ziekenfonds. Ik ga op 23 december bij gyn en dan overleggen voor verdere aanpak. Drink jij elke dag dan granaatappelsap? Ik dacht dat dit pas nodig was vanaf eisprong, misschien moet ik het dus ook vroeger beginnen drinken :)

Satijnvlinder: Hopelijk valt er vrijdag bij ons allebei wat meer te zien :) Ik heb met 6 maanden hormonen stimulatie maar één keer eisprong en IUI gehad dus hoop nu op nieuwe en betere kans!

17. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Dankjewel Esther! Neee ik heb dit ook nog nooit eerder gehad! Echt super. Nou moet het nog tot een zwangerschap leiden. Anders heb ik een rot kerst ben ik bang. Jaa ik heb dat gewoon gedronken en het lijkt er op als of het werking heeft gehad op mijn slijmvlies. Maarja dat weet je natuurlijk nooit. Vandaag ziek geworden, keelpijn en snotterig bah! Dat is geen goed begin. Ik hoop dat je geen verdere aanpak nodig hebt en dat je gewoon zwanger raakt! Duim duim

18. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Esther dat word normaal wel gezien indd als ophoging ;) omdat je dan de normale dosis van je menopur spuit en een extra shot puregon. Ik heb destijds in 1,5 jaar MMM 3 eisprongen gehad waarvan er maar 1 met clomid en de andere 2 de spuitrondes. Snap je gevoel dus wel.

NLH nee niet ivm snelle overstimulatie, maar we weten nog niet wat dit met mijn lichaam doet. De menopur in het vorige traject heb ik op zijn hoogst 150 gespoten, maar ja toen had ik al wel 8 rondes clomid er op zitten!! Mijn lichaam werd lui aldus de gyn. Nu ben ik meteen gaan spuiten en ben ik al eens zwanger geweest dus willen ze niet dat het heel erg te snel gaat met groeien. Zodoende half om half verhogen, mede ook omdat gyn meteen wou en echoscopist pas vrijdag, nu gulden midden weg ;)
    Vervelend dat je niet lekker bent, maar wat goed van je ei en de pregnyl (die is gemeen he, ik zet hem zelf, ze vonden dat ik die wel zelf aan kon) nu flink klussen :)

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @nlh wauw gefeliciteerd met je ei! Toppertje! Zie je wel, jij krijgt dat cadeau wel deze maand 😉

Mijn progesteronwaarde is minder dan 0,6. Niks dus. Geen ei. Geen cadeau voor mij deze maand...
    Nu wachten tot 8 januari. waste of time. Dan kijken hoe verder. Er zit niets anders op dan spuiten en dat zie ik echt niet zitten. Ik kan het eindelijk een klein beetje accepteren als er 1 buisje bloed wordt afgenomen maar verder schijt ik hem voor naalden.
    Kunnen jullie me een beetje geruststellen misschien? Welk middel zal ik krijgen en hoe gaat dat spuiten? Hoe vaak en doet het zeer? Krijg je er blauwe plekken van?
    Wat me het meest tegen staat is dat ze hier alleen 's morgens die echo's doen. En met spuiten moet het dan nog vaker. Probleem is dat ik 3 ochtenden werk en er komt wss nog een ochtend bij en dan krijg ik voor 2 dagen eindelijk het werk waar ik voor gestudeerd heb. Die sollicitatie, die kans laat ik niet liggen. Zegt m'n moeder lekker makkelijk 'je werk is maar je werk. Als je een baby wilt laat je dat maar zitten' ja koekoek, heb ik eindelijk iets positiefs om naar uit te kijken....
    Ik ben bij vlagen opgewekt en gemotiveerd. Veelal ben ik somber, emotioneel (3x janken om een serie op dvd), bang voor wat komen gaat, boos op mijn lichaam en teleurgesteld dat 2015 niet ons jaar geworden is. 8 januari duurt nog heel lang...........

20. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Satijn, ooh daar hebben ze wel goed over nagedacht! Nou hopen dat het gaat werken :) zou fijn zijn als je straks eindelijk weer een kans hebt!! Ja die prik vind ik echt rot. En als ik teveel bloed zie dan ga ik van mijn stokje. En het is ook niet een klein belletje bloed bij mij.. Dan zie ik dat er zo snel uitlopen bluaah niks voor mij. Dus was blij dt ik hem kon laten zetten. Heb er nu wel een dikke blauwe plek zitten maargoed. Het is toch geen zomer dus niemand ziet het verder :). Ja ik maak me echt zorgen want ik ben echt goed ziek.. Heb de inbuprofen zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen maar heb hem toch net genomen. Dus ik weet niet of dat allemaal wel goed is voor het zwanger worden. Heb ik weer .. Heb ik een mooi ei, ben ik ziek! Gister moesten we wel klussen maar mijn man kwam echt midden in de nacht van zijn werk thuis. Nou ik heb mezelf echt bij elkaar moeten rapen. Denken jullie dat dat ziek zijn effect kan hebben op het bevruchten etc?

Mamba, Jaa alleen ben dis echt bang dat het hem niet word omdat ik ziek ben.. Dan denk je ook niet even van goh laat ik even lekker klussen haha :p wat balen zeg dat je geen eitje hebt gehad!! Ik snap dat je bang bent voor prikken, maar qua hormonen is het wel beter vind ik! Ik werd namelijk heel depri van de clomid en niet van het hormoon spuiten. En je kan gewoon ophogen als er niks gebeurd, dus dan hoef je niet eerst weer ongi te worden zoals bij clomid. Hmmm over het prikken ben ik dan weer niet de juiste persoon om naar te vragen. Ik heb dus altijd blauwe plekken en bloed en pijn. Maar volgensmij ben ik daarin wel weer zo geval apart! Ik heb vroeger veel gesport en heb amper een vetje om in te prikken dus daar kan het mee te maken hebben. Ben nu wel eindelijk op een gezond gewicht maar heb lang op ondergewicht gezeten. Van de meeste hoor ik dat het geen pijn doet. Het is wel even een idee waar je aan moet wennen. Ik bedoel je zelf prikken doe je niet dagelijks. Je moet er even een handigheidje in krijgen. En als je van te voren even over de plek wrijft en langzaam het spul er in spuit en daarna weer even wrijft dan voelt het beter. Het is idd wel even rot met het plannen van je werk. Maar misschien kan je dat overleggen met de gyn en dat je gewoon vast wat vooruit plant en mocht het dan ineens niet meer nodig zijn dat je komt dan kan je de afspraak weer afzeggen. Zo doe ik het ook wel eens omdat het bij ons ook snel vol zit. ( de mooie tijden). Ik snap dat 8 januari ver weg klinkt, kruis de dagen af op je kalender! En in de tussentijd heb je gezellig de kerst wat misschien ook wat afleiding geeft! Dikke knuffel

Deel Deze Pagina