PCOS, hormonenbehandeling slaat moeilijk aan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther1991, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    noujaaaa @satijnvlinder! Wat goed! die gaat wel doorzetten ;) Ik blijf voor je duimen meid!

2. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Haha ja daar heb ik zeker wel vertrouwen in!! Bij mij schieten 15mm niet meer terug net als de 12mm haha. Maandag waarschijnlijk pregnyl spuiten! Krijg ik weer een mooie naald mee van de echoscopiste ;) vandaag een enquête en 2 tijdschriften...

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd meid! Na je blog te hebben gelezen ben ik echt zo blij! Er komt een echte kans aan nu altijd een heerlijk gevoel spannend hopelijk maar ja maandag de pregnyl zetten

4. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    spannend @satijnvlinder!!!!!!

5. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Yeah! Wat goed satijnvlinder! Wat een opluchting he!

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    ☁ Ons lijstje ☁
    ---------------------------
    Blondie685 |

Esther 1991 |

Jess30 |

Leentje 101 |

Mamba25 | 2e kindje | t/m clomid 150 geen effect. Januari 2016 over op Gonal-F + Pregnyl. Spontane ovulatie 1 januari???

Mofantje |

Rosalyn | 1e kindje | clomid 50 mg miskraam, clomid geen effect meer | 1e ronde Gonal-F; 7×50/4×75, pregnyl cd 17 | 2e ronde Gonal-F - 21-01 FM

Satijnvlinder | 2e kindje | Clomid overgeslagen | Ronde 1 Gonal-F 150 IE nu + pregnyl

☁ Wachtbankje ☁
    ----------------------
    <naam>
    | NOD:

&#9729; Zwanger &#9729;
    -----------------
    Esther 1991 | positieve test: | Eerste echo:
    Mamba25 | positieve test: 13 januari | Eerste echo gyn: 29/01 | Eerste echo vk: 17/02

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    &#9729; Ons lijstje &#9729;
    ---------------------------
    Blondie685 |

Esther 1991 | 1e kindjes, MMM sinds begin 2015, zeer moeilijk te stimuleren (Clomid, Menopur, Puregon, Pregnyl, Utrogestan, LEO operatie,...). Uiteindelijk IUI 2 gelukt twee maanden na de LEO operatie met de hulp van Menopur, Puregon, Pregnyl en Utrogestan

Jess30 |

Leentje 101 |

Mamba25 | 2e kindje | t/m clomid 150 geen effect. Januari 2016 over op Gonal-F + Pregnyl. Spontane ovulatie 1 januari???

Mofantje |

Rosalyn | 1e kindje | clomid 50 mg miskraam, clomid geen effect meer | 1e ronde Gonal-F; 7×50/4×75, pregnyl cd 17 | 2e ronde Gonal-F - 21-01 FM

Satijnvlinder | 2e kindje | Clomid overgeslagen | Ronde 1 Gonal-F 150 IE nu + pregnyl

&#9729; Zwanger &#9729;
    -----------------
    Esther 1991 | positieve test: 5 januari | Eerste echo gyn: 25/01
    Mamba25 | positieve test: 13 januari | Eerste echo gyn: 29/01 | Eerste echo vk: 17/02

8. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Rosalyn: De IUI had bij mij geen invloed op maandstonden in vergelijking met gewone betrekking. Door de hormonenbehandelingen had ik wel vervelende maandstonden: vaak tot 20 dagen lang :(

Blondie: follikel van 10,7mm is al netjes, als je mag bijspuiten kan het nu snel gaan. Ik duim voor je follikelmeting maandag!

Satijnvlinder: Hoera eindelijk een mooie follikel voor jou! Ben ontzettend blij voor je! Maandag pregnyl en hopelijk binnen twee weken positieve test :D

Mamba: Dringt de zwangerschap al wat meer door bij jou? Hier lijkt het nog steeds onecht vind ik

Hier heb ik de griep :( Voel me echt ellendig: keelpijn, verstopte neus, hoofdpijn, oorpijn, lichte koorts, slecht slapen,... En buiten paracetamol mag ik niets van medicatie nemen. Ik verlang echt naar keelpastille want mijn keel voelt dag en nacht als schuurpapier aan. Ben ook bang dat dit slecht is voor de embryo... Want had gelezen dat koorts de kans op miskraam verhoogt... Nog 9 dagen tot mijn eerste echo!

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @esther spannend joh! Het komt steeds dichterbij! En na jou hoef ik nog maar 4 dagen te wachten :) het begint steeds meer te landen. Vandaag geshopt voor zoonlief, hij had nog niet echt warme truien maar die moeten nu toch wel aan! (Hij is best warm van zichzelf). We konden het niet laten om toch iets kleins te halen om het te vieren en wat meer echt te laten voelen. Dus we hebben een heel schattig Nijntje mutsje gekocht. We willen sowieso het geslacht niet weten dit keer, dus een hoop kleertjes in unisex kleuren straks! Maar dat vind ik de eerste weken sowieso wel leuk, lekker zachte kleurtjes.

Ik voel me raar.. Helemaal niet zwanger namelijk... Ik heb werkelijk nergens last van behalve enorme eetlust, acne is verergerd en ik ben heel moe eind van de middag. Maar verder geen zere borsten, misselijkheid ofzo. Hoeft natuurlijk ook niet van mij haha maar zou wel wat meer geruststelling geven. Ik voel zo nu en dan steekjes links (en soms rechts) bij m'n bm. Dat lijken m'n eierstokken. Dus ben nu een beetje bang dat het verkeerd zit.... Pff 13 dagen duren dan nog best lang!

10. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ohja en over je keel; je mag best drop hoor. Geen hele zak. Maar echt wel een handje per dag. Beterschap!! Xx

11. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mamba: Die steekjes heb ik ook. In het begin heftig, nu minder. Ik belde daarvoor naar gyn en zij vertelde dat zo lang ik die steekjes heb best geen seks mag hebben met echtgenoot. Volgens haar betekent dat dat mijn eierstokken wat gezwollen zijn... Ik heb ook nog steeds geen grote kwaaltjes hoor, alleen die enorme eetlust nu al drie weken :D (en ondanks het feit dat ik flink gegeten heb, ben ik 1 kg afgevallen!), veel plassen en tepels wat gevoeliger. Bedankt voor de drop-tip :)!

12. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas deze ronde gestopt dinsdag gesprek hoe nu verder moet want ging niet goed met gonal f weer. Ben verdrietig maar is beste keuze geweest was hele erg ziek afgelopen dagen dus echo ook niet maandag. Dinsdag afwachten wat gesprek oplevert.

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Oh Esther goed dat je het zegt! Dankjewel voor jouw tip dan ook ;)

@jess ah nee hè, wat een tegenvaller. Ik hoop dat er een goed alternatief voor je is. Knuffel!

14. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik hoop het ook! begin beetje zat te worden dat zo gaat en bedankt voor je lieve knuffel!

15. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Haha over 2 weken positieve test zou wel heel mooi zijn, had uitgerekend dat als ik nu indd een eisprong heb, ik ongeveer 5 dagen na onze dochter der verjaardag mag test en ze dan 2 jaar en 9 maanden gaan schelen als het positief is en mag blijven ;) Daar gaan we voor duimen!!

Mamba, bij mijn dochter had ik ook nauwelijks symptomen aan het begin. Wachten duurt dan lang he

16. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @jess wat een tegenvaller zeg! Ik hoop dat ze iets anders voor je hebben. Ik ga voor je duimen!

17. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Mag ik jou adviseren zelf om menopur of fostimon te vragen. Dit is namelijk op "lichaamseigenstof" en werkt vaak beter. Gonal-F is synthetisch ;)

18. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Satijnvlinder en Blondie: Veel succes met de follikelmeting vandaag! Laat zeker weten hoe het ging

jess30: Ik zou in jou plaats inderdaad informeren naar andere medicatie. Hopelijk heb je daarvan minder last, maar wel positief effect. Succes met je gesprek morgen!

Mamba: Hebben jullie al iemand verteld van de zwangerschap? Of zwijgen jullie nog even?

19. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Thnx mag om 9.50u zomaar eens mijn dochtertje uit bed vissen.

Heb jij het al verteld Esther?

20. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @esther nee alleen m'n vriendin en haar man bij wie het ook bijna een jaar duurde dit keer. We bespraken alles met elkaar dus ik zei tegen ml dat ik het haar wel wilde vertellen. Dan kan ik het er iig met iemand over hebben en zij weet het hele traject, we appen de hele dag door, dan kan ik haar niet voorliegen. Vorige keer vertelde we het met 5 wk al omdat ik toen een echo had gehad vanwege veel krampen. Maakte me zorgen dus ik mocht komen. We zagen geen hartje, maar er was wel een hartslag zichtbaar op de monitor. Nu hoop ik dat over anderhalve week toch wel echt te zien!

@satijnvlinder haar uit bed plukken?! Zo laat?! Pfjieuw god bless you. Een enkele keer dat mijn zoontje uitsliep was het kwart voor 8. Toen sprong ik al een gat in de lucht hahaha! Succes straks meissie! Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina